Gå til innhold

Går det an å få matt maling til blank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var meget dust og kjøpte feil maling til interiør på lørdagen. Har mange gamle møblerfra 1800 tallet som skal pusses og males på nytt. Originale malingen eller lakken er glans.

 

Dette tenkte jo ikke jeg på når jeg var å kjøpte malingen. Så jeg kjøpte mange liter med matt. Det tar ca 6 timer for meg å dra tilbake og bytte. Så det er ikke aktuelt. Er det noen som vet om det går an å fixe malingen selv fra matt til blank på noen måte?

 

Finner lite om det på nett.

Anonymkode: de18d...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke å anbefale. 
Dra å bytt, så er du sikker på resultatet, fremfor å ødelegge gamle fine møbler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Var meget dust og kjøpte feil maling til interiør på lørdagen. Har mange gamle møblerfra 1800 tallet som skal pusses og males på nytt. Originale malingen eller lakken er glans.

 

Dette tenkte jo ikke jeg på når jeg var å kjøpte malingen. Så jeg kjøpte mange liter med matt. Det tar ca 6 timer for meg å dra tilbake og bytte. Så det er ikke aktuelt. Er det noen som vet om det går an å fixe malingen selv fra matt til blank på noen måte?

 

Finner lite om det på nett.

Anonymkode: de18d...0bb

Nei, du kan ikke endre matt maling til blank maling. 

Skal du pusse og slipe ned møbler for så å male dem igjen så trenger du en grunning før du bruker maling. Ellers vil malingen flasse av etter meget kort tids bruk. Du bør og bruke maling beregnet på møbler. 

Anonymkode: 5177b...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om malingen er blandet får du heller ikke byttet. Selg den og kjøp ny.

Anonymkode: 041a0...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...