Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hva slags rettigheter menn har i Norge som kvinner ikke har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva slags rettigheter menn har i Norge som kvinner ikke har?

Anonymkode: ff3e8...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Retten til å ikke bli hørt i barnefordelingssaker, eneste jeg kom på i farten :klo:

Anonymkode: 9d506...445

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som står oppført som fedre kan saksøke moren i saken og forlange at en farskapstest skal avgjøre om han er faren eller ikke. Kvinner har ikke samme rettighet.

Anonymkode: 64b2b...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

De som står oppført som fedre kan saksøke moren i saken og forlange at en farskapstest skal avgjøre om han er faren eller ikke. Kvinner har ikke samme rettighet.

Anonymkode: 64b2b...718

Jeg tror du vet selv hvor idiotisk det argumentet der var.

Anonymkode: ff3e8...5e0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
Jeg tror du vet selv hvor idiotisk det argumentet der var.

Anonymkode: ff3e8...5e0

Det er ikke et argument, det er en påstand. Mener du den er feil så kan jeg søke opp lovtekstene for deg, noe som betyr at jeg i så fall argumenterer for min påstand, i samme slengen som du argumenterer mot.

Men mitt innlegg var altså ikke et argument for at menn skal få lov til å saksøke mødre for å kunne gjennomføre en farskapstest, ei heller mot det. Det var bare en påstand om at menn har den rettigheten, til forskjell fra kvinner som ikke har den samme rettighet.

Anonymkode: 64b2b...718

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ikke et argument, det er en påstand. Mener du den er feil så kan jeg søke opp lovtekstene for deg, noe som betyr at jeg i så fall argumenterer for min påstand, i samme slengen som du argumenterer mot.

Men mitt innlegg var altså ikke et argument for at menn skal få lov til å saksøke mødre for å kunne gjennomføre en farskapstest, ei heller mot det. Det var bare en påstand om at menn har den rettigheten, til forskjell fra kvinner som ikke har den samme rettighet.

Anonymkode: 64b2b...718

Du forstår ikke hvor idiotisk du høres ut. 

Anonymkode: ff3e8...5e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du forstår ikke hvor idiotisk du høres ut. 

Anonymkode: ff3e8...5e0

Slik jeg ser det var det svar på spørsmål fra ts. Hva mener du er idiotisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mass skrev:
 

Slik jeg ser det var det svar på spørsmål fra ts. Hva mener du er idiotisk? 

Om du ikke forstår det kan jeg ikke hjelpe deg.

Ja du får gå til sykehuset og be dem utføre DNA test på ungene du presset ut.  

Anonymkode: ff3e8...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Om du ikke forstår det kan jeg ikke hjelpe deg.

Ja du får gå til sykehuset og be dem utføre DNA test på ungene du presset ut.  

Anonymkode: ff3e8...5e0

Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Igjen, så er det svar på spørsmål fra ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tråden er ment som et argument for at det finnes likestilling i Norge, så kan jeg informere om at kvinneundertrykkelse ikke nødvendigvis er basert på manglende rettigheter. Det har vel så mye, om ikke mer, med holdninger å gjøre.

Anonymkode: 83f71...662

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, O.G. said:
 

Kvinner som hindrer samvær kan få bøter, fedre som ikke holder avtaler om samvær får ikke bøter.

Får kvinner bøter hvis de ikke holder avtalen om samvær? Får ikke menn bøter hvis de saboterer samvær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, linsejesus skrev:
 

Får kvinner bøter hvis de ikke holder avtalen om samvær? Får ikke menn bøter hvis de saboterer samvær?

Hvis den foreldrene barnet bor fast hos saboterer samvær så kan det bli bøter ja, men det er ikke samme rettighet tilbake hvis menn ikke overholder samværsavtalen og ikke vil ha samvær alikevel og i praksis så blir det en rettighet menn har, men ikke kvinner har, siden kvinnene er som oftest de som sitter igjen med ungene både når menn vil ha samvær og når menn gir fanden.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. said:
 

Hvis den foreldrene barnet bor fast hos saboterer samvær så kan det bli bøter ja, men det er ikke samme rettighet tilbake og i praksis så blir det en rettighet menn har, men ikke kvinner har, siden kvinnene er som oftest de som sitter igjen med ungene både når menn vil ha samvær og når menn gir fanden.

OK, men da er det ikke en rettighet som er forbeholdt det ene kjønnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:
 

OK, men da er det ikke en rettighet som er forbeholdt det ene kjønnet.

Nei, men i praksis så blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

55 minutter siden, O.G. skrev:
 

Hvis den foreldrene barnet bor fast hos saboterer samvær så kan det bli bøter ja, men det er ikke samme rettighet tilbake hvis menn ikke overholder samværsavtalen og ikke vil ha samvær alikevel og i praksis så blir det en rettighet menn har, men ikke kvinner har, siden kvinnene er som oftest de som sitter igjen med ungene både når menn vil ha samvær og når menn gir fanden.

Så når trådstarter spør spesifikt etter rettigheter kun menn har kommer du med rettigheter begge kjønn har, men som oftere blir brukt av det ene? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...