Gå til innhold

Dagens kopp med te


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza

I dag drikk eg et temerke eg kjøpte i Danmark, Pickwick te, i chai varianten. Søt og litt pepret. Jeg bruker ikke melk i min chai, men gjerne noe søtning. Denne gangen valgte jeg vanlig hvitt sukker.

388741.jpg

Endret av Raptuza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens tekopp. Dette var den som lærte meg å like te. Den er sort, med kornblomst og appelsinblomst. Den heter Himlagott, noe jeg finner svært passende :)

kobbs.thumb.jpg.ac4cf48b5ba656d6192bbe97072d49d9.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stueloff skrev:
 

 

Et lite tips til folk som drikker te i løsvekt, men ikke orker å brygge en hel kanne for bare en kopp eller to, eller ikke gidder bryet med teklype. Jeg fant disse veldig kjekke engangsposene som fungerer ypperlig. Bare ha ønsket te i posen og bruk den som en vanlig tepose. Det kan hende det er gammelt nytt for mange, men jeg hadde ikke sett slike før.

 

Er det noe styr med te-egg?

De enkeltposene er veldig fine om man har en veldig finmalt løsvektte, f.eks dersom noen har prøvd å stappe for mye tørket mynte ned i en for liten boks. De er også fine til de siste restene i en boks eller pose. Da slipper man å få koppen full av testøv.

3 timer siden, Peonjenta skrev:
 

Noen som kan anbefale en te som lindrer "stinnhet" og oppblåsthet i magen?

Fenikkel og anis hjelper mot oppblåst mage, så se etter en urtete med mye av det. F.eks Pukka "After Dinner"

Svak grønn te kan også hjelpe på fordøyelsen dersom man drikker det sammen med eller like etter tung mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sølvrosen said:
 

Er det noe styr med te-egg?

De enkeltposene er veldig fine om man har en veldig finmalt løsvektte, f.eks dersom noen har prøvd å stappe for mye tørket mynte ned i en for liten boks. De er også fine til de siste restene i en boks eller pose. Da slipper man å få koppen full av testøv.

 

Jeg syns det er styr. Blir te overalt, den er tungvint å vaske og jeg liker ofte å la teen være i koppen mens jeg drikker, så da blir egget bare i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

I dag har jeg sett på Svenske Hollywoodfruer og nytt en kopp med Twinings sort te med sitron. Den var aromatisk og fyldig i smaken, ganske god til å være en sur/sitruste. Jeg søtet den med 2 Natreen suketter.

1-Lemon_Fr.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2018 at 5:26 PM, Raptuza said:
 

I dag drikk eg et temerke eg kjøpte i Danmark, Pickwick te, i chai varianten. Søt og litt pepret. Jeg bruker ikke melk i min chai, men gjerne noe søtning. Denne gangen valgte jeg vanlig hvitt sukker.

388741.jpg

Denne vil jeg prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens tekopp her i huset. Enda en favoritt. Sweet Chili fra Yogi Tea. Det jeg liker med denne er at du virkelig kjenner chilien. Og så er det så koselig med visdomsordet som står skrevet på den lille lappen som henger på teposen :)

2115668660_sweetchili.thumb.jpg.2029481ac5a96b07c828304a1b769749.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza
50 minutter siden, Stueloff skrev:
 

Denne vil jeg prøve!

Eg veit ikkje om ein får tak i Pickwick te her i Norge, men sikkert mogleg å få kjøpt på nett. Ellers har dei den som sagt i Danmark, der eg kjøpte den i vanleg matbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å like te, og drikke te på kveldene. Er jo så godt, har virkelig gått glipp av noe før 😛 

men hvor kjøper dere teen deres? Jeg finner aldri noe annet enn det de har på den vanlige lille remaen borti gata. Og hva anbefaler dere til en nybegynner? Nå drikker jeg Lipton Tea forest eller noe sånt. Firkantet pakke fra butikken, og en god natt te fra lipton. 

Anonymkode: 53ebb...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

First flush fra Solberg og Hansen er favoritten! Den er dyr så kjøper den bare til jul. 

Til vanlig drikker jeg lipton green tea intens mint. 

Rundt jul kjøper jeg adventste og julete, og til påske kjøper jeg påskete.

Har kjøpt endel pukka te oppigjennom, har alltid kjøpt litt forskjellig. Prøver å kjøpe når jeg finner tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg har akkurat begynt å like te, og drikke te på kveldene. Er jo så godt, har virkelig gått glipp av noe før 😛  

men hvor kjøper dere teen deres? Jeg finner aldri noe annet enn det de har på den vanlige lille remaen borti gata. Og hva anbefaler dere til en nybegynner? Nå drikker jeg Lipton Tea forest eller noe sånt. Firkantet pakke fra butikken, og en god natt te fra lipton.  

Anonymkode: 53ebb...987

Ja, er kjempedeilig med en kopp te på mørke høstkvelder 😄

Jeg kjøper litt her og litt der. Nærbutikken, kafeer, interiørbutikker, helsekost, Europris, på nett osv.

Jeg anbefaler deg å prøve litt forskjellige typer te og finne ut hvilke smakstilsetninger du liker. Derfra er det mye lettere å navigere seg gjennom te-jungelen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

En kopp...lol...her har det vært fire ulike i løpet av dagen...! Må ha ein grønn te på tidlig kveld pga koffeinen og seinare ein urtete før ein legg seg. Etter middag synest eg det er godt med ein litt sterk svart te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

I kveld: "Karkade"

Karkade (Hibiscus sabdariffa) tilhører hibiskusfamilien, og vokser i Egypt og omliggende områder. Der er det en gjengs drikke som serveres både varm og kald. Personlig minner smaken meg om kraftig nypete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Kjøpte meg ein ny te i dag på butikken, "Detox" frå Pukka. Er ikkje så opptatt av rensing, men likte samansetniga av smakar som stod på pakka - kardemomme, anis og fennikkel. Eg lot den trekka 15 min som det stod, og den var fortreffeleg. Tidlegare har eg hatt ei kanne med chai, denne gongen med mjølk i. 

 

Pukka-detox-te.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kjøpte jeg caramel Vanilla fra Lipton. Den smakte og luktet nydelig. Var redd for at den ble for søt og mer kvalmende, men den var veldig god 😁

Anonymkode: 53ebb...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raptuza

I dag drikk eg ein annan te frå Pickwick., lakriste. Den er ikkje berre med lakris, den har og oolong te iblanda. Har ikkje smakt rein oolong te, men denne kombinasjonen med lakris...smakar litt høy med søtlig lakrisettersmak. Likar ikkje denne, den er litt bleh, sjølv om eg lot den trekka meir enn 5 minuttar. Søta med 2 Natreen sukettar. Kjem til å drikka opp pakka, men aldri igjen. (Kanskje ein grunn til at desse kostar kr 10,- i Danmark...?)

1490551464398875462158.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tekopp. Taras blåbær yoghurt fruktte. Jeg smakte den for første gang for et par år siden hos min bror og svigersøster. Den er veldig god på smak, frisk og fruktig, men viktigst av alt minner den meg om den lykkelige sommeren jeg var på besøk hos dem. 😊

356786276_blbryoghurt.thumb.jpg.44178f9564eac75ca1852ffc7b653299.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Stueloff skrev:
 

Dagens tekopp. Taras blåbær yoghurt fruktte. Jeg smakte den for første gang for et par år siden hos min bror og svigersøster. Den er veldig god på smak, frisk og fruktig, men viktigst av alt minner den meg om den lykkelige sommeren jeg var på besøk hos dem. 😊

356786276_blbryoghurt.thumb.jpg.44178f9564eac75ca1852ffc7b653299.jpg

Digger koppen! :)

Anonymkode: 53ebb...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...