Gå til innhold

Dagens kopp med te


Gjest Raptuza

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza

Eg er glad i te og drikk det gjerne på høst og vinterstid. Men det fins jo et hav av ulike tear der ute...kva for te drikk du for tida? Har du nokon favorittar eller ein du alltid kjem tilbake til? Nokon anbefalingar eller synspunkt? 

I dag fann eg ein tepose som har ligge ei stund i teboksen min. Det var Lipton "Green Tea Sencha". Den var ikkje heilt i min smak, den lukta og smakte parfymeaktig fersken/aprikos med høy...ikkje anbefalt av meg i alle fall. Men no er det berre gode teposar i ulike smakar igjen oppi der. Ikkje alltid det er vellukka når ein skal forsøka seg på ein ny te...! Men erfaring er godt å ha i tejungelen…!

cze74xpciijt.jpg

510sunME6wL.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Raptuza skrev:
 

Eg er glad i te og drikk det gjerne på høst og vinterstid. Men det fins jo et hav av ulike tear der ute...kva for te drikk du for tida? Har du nokon favorittar eller ein du alltid kjem tilbake til? Nokon anbefalingar eller synspunkt? 

I dag fann eg ein tepose som har ligge ei stund i teboksen min. Det var Lipton "Green Tea Sencha". Den var ikkje heilt i min smak, den lukta og smakte parfymeaktig fersken/aprikos med høy...ikkje anbefalt av meg i alle fall. Men no er det berre gode teposar i ulike smakar igjen oppi der. Ikkje alltid det er vellukka når ein skal forsøka seg på ein ny te...! Men erfaring er godt å ha i tejungelen…!

cze74xpciijt.jpg

510sunME6wL.jpg

Samme type grønn te som på bildet, men med 'intens mint' liker jeg veldig godt :jepp:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker veldig mye pukka sin te.

Liker godt Love eller Chamomille med manuka honey. Pukka sine teer skal trekke i 15 min, det er veldig viktig. Ellers pleier jeg å drikke peppermyntete. Kjøper i løsvekt. Det er bra for magen. 

Anonymkode: 02d9b...828

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Lipton Grønn Te med siton. Det enkle ER ofte det beste, har smakt utallige dyre teer, men de kan ikke måle seg med den milde, friske, behagelige smaken av enkel grønn te :) 

Anonymkode: 34201...126

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å drikke te til aftens igjen.

Det går stort sett i yogi te i en eller annen variant.

Den under er min favoritt. Har en uåpnet pakke jeg sparer på inntil videre, og drikker litt tomt det jeg har av de andre som ikke var gode.

en_produkt_choco-267x400.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza
21 minutter siden, Zenobia skrev:
 

Jeg har begynt å drikke te til aftens igjen.

Det går stort sett i yogi te i en eller annen variant.

Den under er min favoritt. Har en uåpnet pakke jeg sparer på inntil videre, og drikker litt tomt det jeg har av de andre som ikke var gode.

en_produkt_choco-267x400.png

Denne såg veldig god ut...med sjokoladesmak...! Trur eg må testa den. Ellers har eg kikka litt på Pukka sitt utvalg med te og funne ein eg kunne tenkt meg å prøva:

Pukka-detox-te.jpg

Endret av Raptuza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Raptuza skrev:
 

Eg er glad i te og drikk det gjerne på høst og vinterstid. Men det fins jo et hav av ulike tear der ute...kva for te drikk du for tida? Har du nokon favorittar eller ein du alltid kjem tilbake til? Nokon anbefalingar eller synspunkt? 

I dag fann eg ein tepose som har ligge ei stund i teboksen min. Det var Lipton "Green Tea Sencha". Den var ikkje heilt i min smak, den lukta og smakte parfymeaktig fersken/aprikos med høy...ikkje anbefalt av meg i alle fall. Men no er det berre gode teposar i ulike smakar igjen oppi der. Ikkje alltid det er vellukka når ein skal forsøka seg på ein ny te...! Men erfaring er godt å ha i tejungelen…!

cze74xpciijt.jpg

510sunME6wL.jpg

Er ganske glad i te selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Elsker alle fra fruit and herb company!

shelve47.jpg

Anonymkode: e1016...48c

Skulle ønske jeg likte dem, de ser jo så freshe og spennende ut, men jeg har prøvd flere ganger og synes bare de smaker ekstremt surt og bittert 😕

Anonymkode: 34201...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere drikker også klor og blekemidler og sprøytemidler og annet kos. Just sayin

Anonymkode: 462fd...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Dere drikker også klor og blekemidler og sprøytemidler og annet kos. Just sayin

Anonymkode: 462fd...352

Når gjør man ikke det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig glad i Adagio Teas. Særlig disse som kommer i flotte metallbokser og smaker himmelsk!

fairytales.png.c758abf23044a1c946e0ed86274677fc.png1683174182_storytime.png.38fc37497ad2a02b344614c211dc647e.png1036573384_treehouse.png.1cf3405cd9bc0fc2d6a3dfc0f9324941.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i English breakfast tea med melk og 2 suketter.   Det er litt sterk og ren te uten noen smakstilsetninger. 

Blir likt som de drikker den i England, Irland og Skottland.

 

Twinings English Breakfast Te 25 poser, 25 stk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker for tiden Pukka detox, cinnamon & liquorice, og lemon & mandarin, Yogi sweet chili, Twinings lemon green tea, og Lipton green tea intense mint. Den siste kjøper jeg nok ikke på nytt når boksen er tom, den lukter litt for mye tannkrem. Ellers går jeg stadig tilbake til kamillete, og er glad i Pukka relax.

Anonymkode: fe278...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...