Gå til innhold

Ønskeliste over spesifikke gaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som synes det er frekt? Selv om man inviterer til bryllup så kan man ikke forlange å få gave, selv om det er en selvfølge at man gir. Gaveliste er bare frekt.

Anonymkode: 51c5e...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaveliste er jo ikke det samme som å kreve gave. Jeg synes slike lister er veldig greie. Da vet man at gaven man gir er noe de ønsker seg og får bruk for. De aller fleste gir jo en gave uansett, fint for alle at man vet det faller i smak. Men synes det er viktig at man har ting i forskjellige prisklasser på listen. Og så kan man jo uansett velge å gi noe som ikke står på listen. Det velger du jo selv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gavelistene er helt geniale. Trenger ikke lure på hva de ønsker seg, og slipper å bruke tid på å se i butikker. 

Anonymkode: 74e14...b3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavelister på tilbords, kitchn osv er noe av det mest geniale! Har kun vært gjest i mange bryllup, og det gjør jobben så enkel- dessuten vet jeg de får det de ønsker! Ja, av og til er det tørt når de har ønsket seg et dyyyrt service og du kun har råd til en kopp og en en kaffeskål.  Men de vet jo prisen på det de og.

Hadde jeg skulle gifte meg ville jeg også gjort det slik. Da er du relativt sikker på at du får ting du faktisk trenger eller ønsker. Noen har en rå gaveide og kommer med noe utenom listene. Det er jo ikke sånn at det må følges slavisk. Men man slipper å få de ymse gavene av folk som er rævva på gaver 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke frekt, men heller smart. Flere av våre gjester etterspurte dette. Man slipper å ende med ørten gaver man ikke får bruk for og som må byttes. Man er heller ikke forpliktet til å måtte handle fra denne listen, men mange gjester synes nok den er til hjelp. 

Anonymkode: 9421a...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Flere som synes det er frekt? Selv om man inviterer til bryllup så kan man ikke forlange å få gave, selv om det er en selvfølge at man gir. Gaveliste er bare frekt.

Anonymkode: 51c5e...9b2

Veldig kjekt med gaveliste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad for at ønskelister er vanlig. Det gjør det utrolig mye lettere å handle en gave til brudeparet som faktisk faller i smak, og det er en fin måte for paret å kunne f.eks. samle opp deler av servise og andre ting man har behov for når man skal starte livet sammen. Det er heller ingen tvang til å velge noe fra lista, og jeg ser den heller ikke som krav om gaver (men man gir selvsagt noe når man er invitert). En ting som er viktig, tenker jeg, er at det finnes noe i flere prisklasser.

Anonymkode: 5752d...4b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg synes gavelistene er helt geniale. Trenger ikke lure på hva de ønsker seg, og slipper å bruke tid på å se i butikker. 

Anonymkode: 74e14...b3a

Samme her!

Anonymkode: 51dd4...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaveliste er genialt. Det gjør at gjestene kan plukke ut noe fra ei liste og ikke må bruke en evighet på å overveie hva de skal kjøpe

Anonymkode: 2f1bf...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde gaveliste fordi det ble etterspurt. Samtidig ser vi at det var kjempelurt. Det eneste vi byttet var en lysestake som var i feil farge (vi fikk fire, og én var blå fordi pakken var feilmerket), og vi slapp å få masse greier som vi ikke har bruk for. 

Anonymkode: a81bb...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten det er frekkere å ikke ha gaveliste.

Anonymkode: 48fe7...745

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en gaveliste er genialt!! 

Er dog vokst opp i en familie h or vi skriver ønskeliste hver bursdag og jul 😛 

En genial måte å vite akkurat hva man kan kjøpe! 

Noen er kanskje kjempe flinke på gaver, på å finne på noe selv. Men jeg er ekstremt dårlkg på slikt! Ekstremt dårlig! Og elsker at det finnes en måte å vite eksakt hva noen ønsker og trenger! 

Man må jo ikke kjøpe noe fra listen. Men det er en veldig hyggelig måte å informere om hva som ønskes/trenges.

Anonymkode: b7a61...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg synes nesten det er frekkere å ikke ha gaveliste.

Anonymkode: 48fe7...745

Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gavelistene jeg har sett har innehold alt fra billige til dyre gaver, genialt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, her er du nedstemt 😂 Tommel opp for ønskelister :) 

Anonymkode: 9c6a1...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vårt bryllup hadde jeg ikke tenkt så veldig mye over det faktum at vi skulle få gaver. Men ved å opprette ønskelister hos noen butikker var man med i trekningen av noen premier, så vi gjorde dette. Og det er jeg VELDIG glad for. I et bryllup mottar man fort gaver for over 100 000 kroner totalt, og kanskje veldig mye mer enn dette også. Det ville vært utrolig bortkastet om man mottok så mye gaver for så høye verdier - uten at man fikk noe man trengte eller ønsket seg. Så står gjestene selvsagt fritt til å velge hva de skal gi (og om det skal være med byttelapp), men har man en gaveliste, får man som regel en god del ting man *faktisk* trenger.  

NB: Jeg skriver at vi opprettet gavelister, men disse var ikke så omfattende (altså ble alt som stod på listene kjøpt, og noen gjester fikk bryne kreativiteten sin...). Dette førte til at vi fikk noen gaver som virkelig ikke var noe vi verken ønsket oss, trengte, eller ønsker å ha fremme. Slike situasjoner hvor man mottar kostbare gaver som heller ikke lar seg bytte, er ikke gøy for hverken giver eller mottaker. 

Endret av Søster_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...