Gå til innhold

Livets harde skole.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk av de som går eller har gått ved "Livets harde skole" er personer uten utdanning og jobb. Altså trygdede. 

Stemmer dette?

Du som går/Har gått livets harde skole, har du utdanning og jobb, eller er du trygdet? 

Anonymkode: 6ee37...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan putte meg i den kategorien "livets harde skole" Men jeg har utdanning og akseptert at jeg må finne meg i at livet er hardt, og jeg kan ikke gjøre noe med det som HAR skjedd. Jeg tror det som har skjedd meg bare har gjort meg sterkere.

Og hva får deg til å mene det som du mener? Jeg tror eller de som lever livets harde skole er de som virkelig prøver å komme seg gjennom livet med jobb og utdanning, men at de møter motstand og som aldri gir seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Mitt inntrykk av de som går eller har gått ved "Livets harde skole" er personer uten utdanning og jobb. Altså trygdede. 

Stemmer dette?

Du som går/Har gått livets harde skole, har du utdanning og jobb, eller er du trygdet? 

Anonymkode: 6ee37...591

Si at du tuller nå?

Anonymkode: 14e0b...f9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tråder her om dette emnet, så bare søk opp de du.

Jeg har hatt en barndom fra helvete, og har ex antall diagnoser, fysisk sykdom. Har tatt høyere utdannelse, og kjempet hele livet mitt, startet å jobbe da jeg var 13 år, og kom meg vekk da jeg var 16 år, hadde da flere jobber for å overleve.

Anonymkode: a20dd...930

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gladjenta96 skrev:
Og hva får deg til å mene det som du mener? Jeg tror eller de som lever livets harde skole er de som virkelig prøver å komme seg gjennom livet med jobb og utdanning, men at de møter motstand og som aldri gir seg. 

Mitt inntrykk er at lhs er trygdemottakere. At det er eller har vært rus med i bildet, barnevernet og/eller psykiatri.

Vi som har utdanning og jobb opplever også problemer, men kommer oss gjennom dem uten å ty til rus eller å sette oss i gruppen lhs. 

Det er jo bare å gå inn på profilen til enkelte på facbook, så ser man hvor de har "studert"

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Si at du tuller nå?

Anonymkode: 14e0b...f9f

Nei. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 6ee37...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Mitt inntrykk er at lhs er trygdemottakere. At det er eller har vært rus med i bildet, barnevernet og/eller psykiatri.

Vi som har utdanning og jobb opplever også problemer, men kommer oss gjennom dem uten å ty til rus eller å sette oss i gruppen lhs. 

Det er jo bare å gå inn på profilen til enkelte på facbook, så ser man hvor de har "studert"

Nei. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 6ee37...591

Man kan fint ha høyere utdanning og fortsatt være trygdet. Man kan også jobbe mens man er trygdet. Man kan ha gått "livets harde skole" og ha høy utdannelse, eller jobb. Man kan også ha gått livets harde skole uten rus ja... Men jeg skal si meg enig i at dem som påberoper seg å ha gått på "livets harde skole" er en egen art. Alle har gått livets harde skole på en eller annen måte.

Anonymkode: 14e0b...f9f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått livets harde skole og går på trygd. Sliter psykisk og har noen tunge diagnoser. 

Her kan man ikke ta alle under samme kam, Ts. Mange med tung bakgrunn klarer seg og mange gjør det ikke. Kommer helt an på hva man har gått igjennom og ikke minst personlighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker om di som har gått livets knallharde skole på facebook🤣🤣

Trygdet

Røyker rullings

Kaffen drikkes fra Tv kanne

Elsker quotes på face ala god natt venner,om motgang osv

Ofte bv involvert

Har ofte mange katter

 

Anonymkode: 1d420...f90

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Tanker om di som har gått livets knallharde skole på facebook🤣🤣

Trygdet

Røyker rullings

Kaffen drikkes fra Tv kanne

Elsker quotes på face ala god natt venner,om motgang osv

Ofte bv involvert

Har ofte mange katter

Anonymkode: 1d420...f90

Der traff du nok spikeren på hodet 😂😂

Anonymkode: 6ee37...591

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen mennesker som vet alt, alle kan miste jobben, bli syke, oppleve kriser, er en del av å være menneske. Likevel, det går jo an å skjerme seg selv litt, selv synes jeg livet kan være tøft til tider, men legger det ikke ut som "livets harde skole" på facebook fordet.

For en tid vi lever i, så mye fordommer&kynisme.

Anonymkode: 52ae2...d98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på livets harde skole, og Det juridiske fakultet i Oslo. Begge deler har lært meg å ha sympati for folk som har opplevd vonde ting, og som har vokst opp under vanskelige kår, istedenfor å latterliggjøre/redusere de som sliter. Som om ikke de allerede har hatt nok.. 

Anonymkode: 75862...6a3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har gått på livets harde skole, og Det juridiske fakultet i Oslo. Begge deler har lært meg å ha sympati for folk som har opplevd vonde ting, og som har vokst opp under vanskelige kår, istedenfor å latterliggjøre/redusere de som sliter. Som om ikke de allerede har hatt nok.. 

Anonymkode: 75862...6a3

Litt av assossiasjoner jeg faar fra mange av dem som bruker denne tittelen er veldig ofte at de gjerne henger i en rekke innvandringsfientlige miljoer. Vet ikke helt hvordan dette stemmer, men ta en titt på SIAN sin egen Facebook- side, osv. Eller så har slike grupper det med å tiltrekke seg en del hissige typer av alle slag, så og å putte disse muslimhaterne i en kategori er nok svaert farlig. Godt mulig jeg ikke kjenner alle og enhver fra LHS, og at det kun er mine egne assossiasjoner med det hele 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tanker om di som har gått livets knallharde skole på facebook🤣🤣

Trygdet

Røyker rullings

Kaffen drikkes fra Tv kanne

Elsker quotes på face ala god natt venner,om motgang osv

Ofte bv involvert

Har ofte mange katter

 

Anonymkode: 1d420...f90

Hva er tv kanne? 

Anonymkode: 35a46...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Der traff du nok spikeren på hodet 😂😂

Anonymkode: 6ee37...591

I alle dager.. dere har ikke peiling 😯

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enkelte har dette som utdanning på Facebook. Jeg tenker de tror at deres opplevelser er veldig mye tyngre enn andres og vil fremstå som veldig kloke. 

Anonymkode: 35c68...e6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 6.15, Mari Y skrev:
 

Litt av assossiasjoner jeg faar fra mange av dem som bruker denne tittelen er veldig ofte at de gjerne henger i en rekke innvandringsfientlige miljoer. Vet ikke helt hvordan dette stemmer, men ta en titt på SIAN sin egen Facebook- side, osv. Eller så har slike grupper det med å tiltrekke seg en del hissige typer av alle slag, så og å putte disse muslimhaterne i en kategori er nok svaert farlig. Godt mulig jeg ikke kjenner alle og enhver fra LHS, og at det kun er mine egne assossiasjoner med det hele 

Også må vi ikke glemme de som er imot barnevernet. De skjønner ikke hvorfor barnet/barna er tatt ifra dem. 

Anonymkode: 6ee37...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Også må vi ikke glemme de som er imot barnevernet. De skjønner ikke hvorfor barnet/barna er tatt ifra dem. 

Anonymkode: 6ee37...591

Mange vinkler aa se det fra, men det er viktig at man skal opptre forsiktig ift hva man leser på nett. 

Synes dette med Barnevernet er så alt for inviklet til at jeg vet helt hva jeg skal mene, men mulig at det er omraader der man kunne hatt bedre kompetanse og utdanning for å jobbe i Barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like forskjellige som alle andre. Skal man si at en hel gruppe er komplette idioter av største sort, kun fordi det finnes enkelte stereotypier? Alle mennesker er unike og har sin egen historie.

Anonymkode: fd20b...cde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...