Gå til innhold

Er det ikke deprimerende for damer at de får oppmerksomhet bare når de gjør noe med utseende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke av dem selv, men jeg prøver bare å tenke etter. Si at du går helt uten sminke, basic klær og ikke hverken har tatt botox, silikon eller farget håret. Får ingen oppmerksomhet. Men så møter du opp og du har sminket deg masse, kler deg litt utfordrende og bleket håret og tatt sillikon...klarer de å føle at det er ekte? Det må da være uro for sjelen, å vite at en evt date ikke hadde datet deg om du var deg selv?

Anonymkode: a69f2...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått høre at jeg er finere uten sminke. Liker selv best å ha på meg litt. Tror faktisk ikke at menn flest er så overfladiske som noen kvinner vil ha dem til å være. Tror de liker naturlige damer som tør å være seg selv.

Anonymkode: caba4...3af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lite sminke og får oppmerksomhet i bøtter og spann av menn som ikke liker babes. Ja, for det finnes faktisk ganske mange menn som ikke liker silikon, fyll i lepper og tonnevis av sminke. 

Anonymkode: cbc80...dda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villedende tittel synes jeg. Jeg får oppmerksomhet for masse annet enn utseende. De fleste kvinner lever jo vanlige liv med sine egne interesser og evnt lidenskaper.

Anonymkode: c7419...7e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er virkelig irriterende er kvinner som går ekstremt lite kledt, og så blir de ekstremt irriterte dersom noen mannfolk gir dem komplimenter på grunn av skrotten deres... 

Liker du meg bare for kroppen min, eller!!????

Anonymkode: 7461e...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på det du spør om i overskriften: jeg får oppmerksomhet bare ved å være til. Sånn er det å være kvinne: Det er alltid noe mannebein som blir oppmerksomme på at du fins.

Plages du mye av "uro i sjelen", TS?

Anonymkode: ad7bf...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke vært plaget med at jeg bare får oppmerksomhet når jeg har gjort noe med utseendet.  Pleide å få oppmerksomhet pga utseendet på helt vanlige dager,  med for meg vanlige klær og ingen sminke, men også for ting jeg kan feks; sangstemme, humor, nerdefakter, at jeg har godt humør og smiler mye osv.

De fleste menn i de omgangskretsen jeg har hatt, er ikke overvettes interessert i bleket hår, botox og sillikon.

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er virkelig irriterende er kvinner som går ekstremt lite kledt, og så blir de ekstremt irriterte dersom noen mannfolk gir dem komplimenter på grunn av skrotten deres... 

Liker du meg bare for kroppen min, eller!!????

Anonymkode: 7461e...d57

Ekstremt irriterende å få kroppen sin kalt skrott, samt å møte på én som ikke er i stand til å se mer enn kropp.

Anonymkode: ad7bf...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg får ganske mye oppmerksomhet og komplimenter, jeg. Selv når jeg er på jobb, sminkefri, i rimelig usexy og formløs uniform. 

Jeg har riktignok farget håret litt mørkere enn det naturlig er, men tror ikke det skal utgjøre mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. Hvorfor skulle det være deprimerende? Jeg er tiltrukket av pene menn selv. Om jeg ser to mennesker er det større sannsynlighet for at jeg sjekker opp den pene enn den stygge. 

Føler ikke behov for oppmerksomhet fra mange menn (at den jeg liker gir meg oppmerksomhet er nok). 

Anonymkode: 9d133...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som svar på det du spør om i overskriften: jeg får oppmerksomhet bare ved å være til. Sånn er det å være kvinne: Det er alltid noe mannebein som blir oppmerksomme på at du fins.

Plages du mye av "uro i sjelen", TS?

Anonymkode: ad7bf...5c0

Er da kvinner her som klager på at de ikke får oppmerksomhet.

nei, jeg skulle ikke frem til noe kvinnefiendtlighet hvis det var det du var ute etter ;) dette er bare noe jeg har lirt på. For menn lynter seg ikke i like stor grad. De kan være sikre på at de blir sett for den de er, med mindre de roper høyt om at de har mye penger,

Anonymkode: a69f2...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ekstremt irriterende å få kroppen sin kalt skrott, samt å møte på én som ikke er i stand til å se mer enn kropp.

Anonymkode: ad7bf...5c0

De legger jo opp til det selv, når de velger å gå kledt på denne måten...  

Anonymkode: 7461e...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Er da kvinner her som klager på at de ikke får oppmerksomhet.

nei, jeg skulle ikke frem til noe kvinnefiendtlighet hvis det var det du var ute etter ;) dette er bare noe jeg har lirt på. For menn lynter seg ikke i like stor grad. De kan være sikre på at de blir sett for den de er, med mindre de roper høyt om at de har mye penger,

Anonymkode: a69f2...206

Menn tøffer seg da på andre måter enn å pynte seg utvendig. De pynter seg mer innvendig, for eksempel gjennom det som kalles rapportsnakk. Mange skryter og skryter og vil gjerne virke best og smartest og opptrår dermed ofte bastante når de egentlig mangler kunnskap om tema. Nå generaliserer jeg selvfølgelig for mye, men det var du som begynte. Hihi. Dessuten går det ikke an å nevne den delen av kvinnene uten å nevne guttene som går på treningssenter for å bygge seg muskler. Det er også pynt. Jeg har sett dem, stein kan de ikke løfte, det er ikke derfor de går der.

Anonymkode: c7419...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HankySpanky
18 hours ago, AnonymBruker said:
 

Jeg er ikke av dem selv, men jeg prøver bare å tenke etter. Si at du går helt uten sminke, basic klær og ikke hverken har tatt botox, silikon eller farget håret. Får ingen oppmerksomhet. Men så møter du opp og du har sminket deg masse, kler deg litt utfordrende og bleket håret og tatt sillikon...klarer de å føle at det er ekte? Det må da være uro for sjelen, å vite at en evt date ikke hadde datet deg om du var deg selv?

Anonymkode: a69f2...206

Hva slags generalisering er det?

Ser man sjaskete ut, får man sjelden spesielt mye oppmerksomhet, ikke ser man ut som man ønsker særlig mye av det heller.

Men du drar det for langt, botox og silikon?

Faen vask deg, sett opp håret, smell på litt sminke og se ut som du ønsker å være sosial (eller mer), da får du oppmerksomhet.

Gjelder like mye begge veier og jeg oppfatter egentlig at kvinner henger seg mer opp i hva menn har på seg (fine klær men dårlige sko = nogo osv).

 

Forøvrig kan enhver kvinne få oppmerksomhet dersom hun ønsker, med eller uten slaskestil, det gjelder sjeldent for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2018 den 20.46, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er ikke av dem selv, men jeg prøver bare å tenke etter. Si at du går helt uten sminke, basic klær og ikke hverken har tatt botox, silikon eller farget håret. Får ingen oppmerksomhet. Men så møter du opp og du har sminket deg masse, kler deg litt utfordrende og bleket håret og tatt sillikon...klarer de å føle at det er ekte? Det må da være uro for sjelen, å vite at en evt date ikke hadde datet deg om du var deg selv?

Anonymkode: a69f2...206

Det fungerer ikke slik. Men det fungerer på menn med normal intelligens, helst litt under. 

Anonymkode: a6d9e...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min traff og falt for meg da jeg var usminket og veldig kjedelig i klesveien. Han er både kjekk og har sansen så jeg synes det er både rart og trygt at han falt for meg da jeg var sånn (Jeg brukte ikke sminke på den tiden og var en late bloomer, så jeg så ikke på meg selv som pen).. 

Nå bruker jeg litt sminke når jeg skal ut, men som regel ikke hjemme. Og det er veldig trygt at mannen min liker meg usminket og naturlig ☺

Anonymkode: 7715c...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plager ikke meg. Liker å sminke meg og kle meg fint. Går ikke i spesielt utfordrende klær og får innimellom noen hyggelig kommentarer om jeg har kledd meg litt annerledes enn det jeg gjør til vanlig. Synes det ofte er hyggelig å få slike kommentarer. Det betyr ikke at jeg ikke liker å få kommentarer om noe annet en utseendet, noe jeg får.

Men er nok veldig avhengig av egen selvtillit. Hvis du blir deprimert av noe som dette har du nok dårlig selvtillit. På lik linje med de damene som blir opprørt over at de ikke får kommentarer på utseendet sitt. 

Anonymkode: 9d988...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker overhodet ikke noe sminke, har stort sett håret i hestehale, fikser ikke negler eller noe, er 40 år, og jeg blir sjekket opp jevnlig på gata. 

Anonymkode: adacb...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...