Gå til innhold
AnonymBruker

Fattig brudepike

Anbefalte innlegg

Leo
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Leste det med AAP, men burde skrevet at hun bør legger innsatsen sin i å bli frisk. Ikke bruke penger hun ikke har på noe så tullete som brudepike.... som er en oppgave for barn. 

Se der, ja! Da er vi straks mye mer enige! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drakan

Jeg har ditchet bryllup fordi jeg ikke har økonomi til det. 
Send et takke kort med en liten gave, er ikke mer dramatisk. 😕 
Streker ikke økonomien så strekker den ikke 😕 

Endret av Drakan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hft

Det positive er jo at du får beskjed om dette et år i forveien og du har god tid til å lage mye av det du trenger selv. Hvis du er litt praktisk anlagt kan du både sy deg en kjole og lage gavene selv. I et bryllup jeg var lagde jeg matchende tøfler hvor jeg broderte på brudeparets eget monogram. Tøflene var kjempeenkle å strikke, vanlig rettstrikk og en runde i vaskemaskina så var de ferdige. Det blir en veldig rimelig,men veldig personlig gave. Evt kan du strikke matchende sitteunderlag, som er enda enklere. Garn som egner seg til toving får du veldig billig i både garnbutikker og på sparkjøp/ europris. Å sy en kjole er jo et større prosjekt, men kan være overkommelig hvis du får lånt deg en symaskin. Det finnes diy videoer for det meste, så regner med du finner en enkel oppskrift på en enkel, men pen kjole. 

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4168&cid=1

https://www.kk.no/mote/lag-disse-kjolene-pa-1-2-3-67867833

Når det kommer til utgifter til reise og evt utdrikningslag, så har du mulighet til å få billigst mulig reise, evt sitte på med noen som skal kjøre.  Brudeparet kan sikkert også evt hjelpe deg å finne privat overnatting. De vil jo forstå at du ikke har så god råd da du har aap! Snakk med brudene og dere finner nok en løsning! 

Lykke til! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

I alle bryllup jeg noensinne har vært tilstede i så har det alltid bare vært EN forlover for bruden, og EN forlover for mannen. Sånne "brudepiker" har iallefall ikke jeg hørt noe snakk om... 

Anonymkode: 1df03...758

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ymra

Jeg mener det samme som mange her. Jeg tenker for eksempel du kan droppe hele brudepike-opplegget og heller stilt som vanlig gjest, dersom bruden ikke betaler for antrekket.

Jeg mener også det må være helt i orden å takke høflig nei til utdrikkningslagene. Man trenger ikke vise til dårlig økonomi, men bare si at man ikke har mulighet rett og slett. Min erfaring er at det er ganske lav terskel for å takke nei til akkurat utdrikkningslag - både på grunn av økonomi, fordi de finner sted helger i sommerhalvåret i kollisjon med mye annet og fordi det er begrenset hvor mange helger man orker og bruke på bryllpsrelaterte ting i løpet sv et år. Ergo er det bare å takke nei til disse med god samvittighet.. 

Spør brudeparet om muligheten til å få overnatte gratis hos deres venner eller familie. Jeg har selv hatt bryllupsgjester jeg ikke kjente på overnatting, og syntes bare det var skikkelig koselig!

Ønskelister er nettopp ønsker - ikke krav. For eksempel kan det være verdt å følge med på når det er salg på kjøkkenutstyr( og så kjøpe noe nøytralt som for eksempel en kniv). Ellers kan en plante til hagen( dersom brudeparet har hage så klart), være et rimelig og fint alternativ. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle bryllup jeg noensinne har vært tilstede i så har det alltid bare vært EN forlover for bruden, og EN forlover for mannen. Sånne "brudepiker" har iallefall ikke jeg hørt noe snakk om... 

Blitt mer vanlig med wedding party i Norge også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Rosalie
1 time siden, O.G. skrev:

Men helt uten å følge hele tradisjonen, som at brudeparet betaler tøy og sminke/hår for terner og groomsmen, og gjerne gir de en gave i tillegg for at de vil stille opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
35 minutter siden, Rosalie skrev:

Men helt uten å følge hele tradisjonen, som at brudeparet betaler tøy og sminke/hår for terner og groomsmen, og gjerne gir de en gave i tillegg for at de vil stille opp.

Nei, de plukker ut det de vil ha og lar utgiftene gå til de heldige utvalgte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Søster_

Her må du være litt lur og be bruden om å hjelpe deg slik at du kan få lånt en passende kjole av enten bruden selv, eller noen bruden kjenner. Det finnes garantert en passende kjole der ute som noen er villig til å låne ut til en "god sak"! Og hvis noen er redd for en dyr kjole, kan du eventuelt skifte etter vielse/bilder. Spør også rett ut om bruden(e) har tips til noen du kan overnatte hos. Når det gjelder gave, må du være kreativ. Hvis bryllupene ikke er før til sommeren, dukker det garantert opp et januarsalg hvor du kan kjøpe en fin vase eller fat til 200-300 kr på salg. Dette er vennene dine og det du gjør innenfor dine økonomiske rammer er mer enn godt nok!  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis de virkelig er venninner så snakker man med de om dette. Ikke så rart at de ikke tenker på dette men veldig rart og de ikke skulle ta hensyn. Har man er god, "fattig" venninne man gjerne vil ha med så finner man en løsning som passer alle.

Anonymkode: 587af...4f5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jenta7

Først, snakk med venninnene dine og forklar situasjonen. For det andre, gå nøye gjennom ønskelisten. Det er vanlig å ha gaver i forskjellig prisnivå. Slik at alle kan finne noe passende. Og følg med på tilbud. Videre, spør om de har tenkt på overnatting og om det er mulig å få en billigere overnattingsplass. Ang. kjolen så hadde jeg kikket litt på hva kjolene de ønsker du skal på deg koster på nettet og om du kan bruke samme kjole med små justeringer på begge bryllup. Blir det for dyrt, ta en prat med venninnene dine. 

Generelt så er det en stor fare at de er så opptatt av bryllupet at de ikke har tenkt på din situasjon. Og finner løsning ganske kjapt hvis du forklarer rolig at du er syk, har dårlig økonomi pga det, men vil gjerne delta i bryllupet 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peonjenta
På 7.10.2018 den 18.42, O.G. skrev:

Kaller folk bryllupsfesten for weddingparty?   Det har jeg aldri hørt noen har gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
12 minutter siden, Peonjenta skrev:

Kaller folk bryllupsfesten for weddingparty?   Det har jeg aldri hørt noen har gjort.

Nei, det er den der greia med voksne brudepiker som kalles wedding party. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 7.10.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Enig. Brudepiker skal være fra 8-9 og nedover, dersom dei ser unge ut for alderen 😜

Anonymkode: 0a0a8...991

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her