AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #1 Skrevet 2. oktober 2018 Det jeg har lest overalt er at det er frivillig. Her kjører de loddtrekning og sosial utfrysning hvis du ikke melder deg. Jeg har sosial angst, og flere fysiske sykdommer, som gjør at jeg faktisk ikke har mulighet til å sitte i fau akkurat nå. Er det greit at de presser folk til å sitte i fau? Jeg har ikke sett dem bidra med noe i nærheten av viktig de siste 4 årene. Anonymkode: a04fa...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #2 Skrevet 3. oktober 2018 En klasse må ha noen til å sitte i FAU, og om ingen melder seg blir det loddtrekning. I ditt tilfelle er det helt greit at du ikke kan sitte i FAU, send en mail til klassekontakt og forklar. Tilby deg heller å bidra på de måter du føler deg konfortabel med. Anonymkode: 1ff67...679 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #3 Skrevet 3. oktober 2018 Hvis de ikke bidrar med noe er det sikkert en jobb du også kan klare selv om du har angst. Anonymkode: 6dcc5...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #4 Skrevet 3. oktober 2018 Frivillig tvang. Jeg var klassekontakt i tre år, ettersom ingen meldte seg. Til slutt ble det loddtrekning og to sutrekopper som overtok. Anonymkode: d8673...afd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2018 #5 Skrevet 3. oktober 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: En klasse må ha noen til å sitte i FAU, og om ingen melder seg blir det loddtrekning. I ditt tilfelle er det helt greit at du ikke kan sitte i FAU, send en mail til klassekontakt og forklar. Tilby deg heller å bidra på de måter du føler deg konfortabel med. Anonymkode: 1ff67...679 Det er alltid ønskelig at det er noen som tar FAU rollen frivillig. Men det er en rolle noen foreldre MÅ ha, og hvis ingen melder seg frivillig, så må noen faktisk gis rollen ufrivillig. Da er jo gjerne loddtrekning eller noe sånt det mest rettferdige. Når det gjelder rådet over her, så vil jeg gjette på at klassekontakt = FAU representant. Det er i hvert fall ikke særlig uvanlig. Altså er det ingen å melde fra til om at man ikke kan. Å ikke stille opp går ut over klassen, og dermed ut over barnet ditt. Så det bør ikke være et alternativ. Det eneste du kan gjøre, er å snakke med noen andre foreldre, forklare situasjonen, og håpe at noen tar på seg å stille istedenfor deg. Anonymkode: 95fd7...1c3
Gjest andysowhat Skrevet 3. oktober 2018 #6 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Vel, om du er i meningen at FAU er et system som ikke gjør det den burde gjøre, og du er ikke en person som kan få systemet til å fungere som det skal, så anbefaler jeg å komme deg helvetes vekk. Når jeg mener «få» til å fungere. Så mener jeg at du trenger tro/mål på noe bedre, evnen til å gjøre det, og tiden for å lære evnen eller tiden til å utføre evnen du har for å få det gjort. Mener du at du mangler noe av det over, eller at ditt fokus burde være på andre steder, så er det nok det andre fokus området du har forestillinger om best for deg og din situasjon. Det er kun du som har opplevd hele ditt liv og vet dine styrker og svakheter, så du vet best om deg. Utfør det du mener er best og ikke vend ansiktet tilbake. Dette er valget ditt og dette er det du må gjøre. kanskje du er sterk nok å være fau leder den dagen du har gjort det du føler at du må gjøre. Lykke til! Håper dette hjalp. Endret 3. oktober 2018 av andysowhat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå