Gå til innhold

Hvorfor skal navere ha dyr de ikke har råd til å betale for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må folk uten penger på død og liv ha dyr de ikke har råd til å behandle..?

Knekk en fot, tiggerpost på facebook. Det er da ikke andres ansvar å betale for kattekreket du selv har valgt å skaffe deg, la være å ha dyr når du ikke har råd til det..! 😡

Anonymkode: 72f03...027

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må folk uten penger på død og liv ha dyr de ikke har råd til å behandle..?

Knekk en fot, tiggerpost på facebook. Det er da ikke andres ansvar å betale for kattekreket du selv har valgt å skaffe deg, la være å ha dyr når du ikke har råd til det..! 😡

Anonymkode: 72f03...027

Hvem snakker du til? :klo:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da valgfritt å hjelpe så gå og legg deg 

Anonymkode: 38637...49b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er de minste hjemme med "kattekreket" eller "bikkjespetakkelet" i stedet for å la dem ligge hjemme å grine, mens man er på jobb!

Anonymkode: 1d044...ead

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er de minste hjemme med "kattekreket" eller "bikkjespetakkelet" i stedet for å la dem ligge hjemme å grine, mens man er på jobb!

Anonymkode: 1d044...ead

Og hva snakker du om? :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er generelt enig. Har du ikke mulighet til å forsørge dyret ditt så ikke skaff deg det mtp dyrets velferd, hadde jeg ikke hatt mulighet til å forsikre katta mi hadde jeg ikke skaffet meg katt, for uhell skjer. I fjor ble han påkjørt, operasjonen kom på 28.000. Det er dyret som må lide om man ikke har råd til mat, dyrlege og stell, ikke eiern.

Anonymkode: 336cd...b81

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må folk uten penger på død og liv ha dyr de ikke har råd til å behandle..?

Knekk en fot, tiggerpost på facebook. Det er da ikke andres ansvar å betale for kattekreket du selv har valgt å skaffe deg, la være å ha dyr når du ikke har råd til det..! 😡

Anonymkode: 72f03...027

Hva har dette med navere å gjøre??? Alle med gjennomsnittlig inntekt kan ha dårligere råd i perioder.

Anonymkode: bfd4a...136

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korttenkte dyreeiere finnes det både i og utenfor NAV gitt. Også folk med helt normale lønninger kan få problemer med å betale 30 000 kr i akutt behandling. 

Vi er så bortskjemte med at helsevesenet for mennesker er (i hovedsak) gratis - at mange ikke tenker på forsikring på dyret sitt, før de står der med skjegget i postkassa. 

Anonymkode: 8ddef...75b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæledyr sparer helsevesenet for millioner i merutgifter. Spørsmålet er heller hvorfor kjæledyr ikke er på blå resept.

Anonymkode: bdd1f...396

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er generelt enig. Har du ikke mulighet til å forsørge dyret ditt så ikke skaff deg det mtp dyrets velferd, hadde jeg ikke hatt mulighet til å forsikre katta mi hadde jeg ikke skaffet meg katt, for uhell skjer. I fjor ble han påkjørt, operasjonen kom på 28.000. Det er dyret som må lide om man ikke har råd til mat, dyrlege og stell, ikke eiern.

Anonymkode: 336cd...b81

Hvorfor har du ikke forsikret katten din?

Anonymkode: 5de4c...fcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hund eller katt er så problematisk, det må være lov å ha en av disse eller en av hver, også for de fattige i landet. Dyr gir mye til menneskene, og denne følgesvennen kan bety mye for ens psykiske helse. Men, det er helt uhørt at sosialklienter skal ha hest. 

På stallen jeg står med min hest er det hele 3 hester som tilhører sosialklienter. 2 av disse blir aldri brukt, men eieren kommer altså hver dag og steller boksen og gjør den klar for kvelden, men har fram til nå (1 år) enda ikke sett at hesten har blitt tatt inn og stelt/ridd. Den siste av disse 3 blir faktisk ridd, men eieren bruker dødsmye penger på rideklær og utstyr til hesten, kjøper kun det dyreste merket osv. Det for våre skattepenger.

Nei det er uholdbart.

 

Anonymkode: 3ee76...e92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det oftere med de som ikke er navere enn de som er. 

Hilsen naver som har råd til å betale for ‘kattekreket’ sitt.

Anonymkode: 73e0e...4b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke forsikret katten din?

Anonymkode: 5de4c...fcf

leste du egentlig innlegget til den du siterte?

"hadde jeg ikke hatt mulighet til å forsikre katta mi hadde jeg ikke skaffet meg katt" skriver h*n.

Anonymkode: eebaa...d4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er et dyr eneste familie og venn de har.

Anonymkode: 8e4d2...951

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg regner med at jeg er en av dem ts snakker om siden jeg er en "naver" med dyr. Jeg har forsikret dyrene mine siden jeg ikke har råd til å legge ut store summer når de blir syke. Og daglig stell og rutinesjekker hos dyrlegen blir betalt av deres skattepenger. Så dyrene får alt de trenger.

Anonymkode: 3ed0a...62f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke forsikret katten din?

Anonymkode: 5de4c...fcf

Jeg ahr jo forsikret han, jeg sa at om man ikke har råd så får man droppe å kjøpe katt. Hadde nok tatt opp mastercard e.l. om jeg ikke hadde hatt forsikring, men har jo såklart det :)

Anonymkode: 336cd...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i prinsippet.  Har man ikke råd til å ta vare på dyret, bør man heller ikke ha et dyr.
Tiggeinnlegg på spleis.no, eller på facebook, der det spilles på godhjertede menneskers samvittighet er en uting.
Men som andre har sagt før meg, dette har ingenting med "navere" å gjøre, det handler om økonomisk kontroll, og som vi ser på luksusfellen er ikke navere alene om å mangle dette.

Den andre siden er mennesker med god råd, men som ikke har tid til dyrene sine.
Disse bør heller ikke ha dyr.

Anonymkode: 59a6c...089

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man ikke bør ta på seg dyr man ikke har råd til mat  og veterinærutgifter for. Men jeg tror ikke nav gir noen mer penger fordi de har dyr og da er det egentlig uviktig for meg hvordan de prioriterer å bruke pengene sine. Jeg vil tro at hest med stallplass er totalt urealistisk for de fleste som får penger fra nav så lenge det ikke er partner eller oppsparte midler som betaler for det.  For de aller fleste vil man ikke klare å ha råd til mat og husleie dersom man skal bruke mange tusenlapper i måneden på hest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...