Gå til innhold

Bidra til utdrikningslag..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om at de som er med på utdrikningslag må være med å betale for seg og for bruden?

Er det ikke teit?

Anonymkode: fdc2c...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er helt innafor å betale en sum, men mer enn en 500lapp burde man virkelig ikke måtte betale hvis man ikke har veldig ressurssterke venner. 

I den summen må aktiviteten og gjerne en liten matbit være dekket, så kan man heller ta med alkoholen selv. Ikke høyne prisen og ta som en selvfølge at alle har tenkt å drikke alkohol. 

Anonymkode: dbc40...254

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vant med å betale for utdrikningslag. I min omgangskrets betales det ut fra bryllupets budsjett. Innholdet i utdrikningslaget beror da på størrelsen på budsjettet. Noen arrangerer storbyhelg et sted i Europa, andre drar på en hytte med rødvin og peiskos. Like bra begge deler 

Anonymkode: ada75...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om at de som er med på utdrikningslag må være med å betale for seg og for bruden?

Er det ikke teit?

Anonymkode: fdc2c...19e

Enig, bruden bør betale utdrikkingslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva synes dere om at de som er med på utdrikningslag må være med å betale for seg og for bruden?

Er det ikke teit?

Anonymkode: fdc2c...19e

Syns det er helt innafor. Hadde stusset om bruden betalte 

Anonymkode: b60ce...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt om noen annen måte å løse det på... Det er en siste fest for bruden, unner dere henne ikke dette? Hvordan hadde dere følt det hvis ingen gadd å komme i deres utdrikningslag fordi det kostet penger? 

Anonymkode: 036c4...7b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om noen annen måte å løse det på... Det er en siste fest for bruden, unner dere henne ikke dette? Hvordan hadde dere følt det hvis ingen gadd å komme i deres utdrikningslag fordi det kostet penger? 

Anonymkode: 036c4...7b8

Vel, jeg vet om en hel del gifte damer som fester ad helvete til, så siste fest for bruden... Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om noen annen måte å løse det på... Det er en siste fest for bruden, unner dere henne ikke dette? Hvordan hadde dere følt det hvis ingen gadd å komme i deres utdrikningslag fordi det kostet penger? 

Anonymkode: 036c4...7b8

Eller ikke hadde råd....

Anonymkode: 47fb8...d45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid betalt for vår del, og for bruden, men har aldri kommet på mer enn 1000 kr. Det for en hel dag med mat, opplevelser og drikke. Synes det er helt ok, men valgte en gang å stå over utdrikningslag til en fjern venninne, da jeg ikke ønsket å prioritere det økonomisk. Generelt synes jeg det er verdt en tusenlapp. 

Anonymkode: 95ff9...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en selvfølge at man betaler for bruden.  Hvis et lag koster 500 kr (det burde ikke koste stort mer)  og man er 10 stykker blir det 50 kroner på hver.  Det klarer vel den mest gjerrige å unne en kommende brud vel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Peonjenta skrev:

Det er en selvfølge at man betaler for bruden.  Hvis et lag koster 500 kr (det burde ikke koste stort mer)  og man er 10 stykker blir det 50 kroner på hver.  Det klarer vel den mest gjerrige å unne en kommende brud vel?

Du er god om du får mat og aktiviteter til 50 kr per person en hel dag..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vant med å betale for utdrikningslag. I min omgangskrets betales det ut fra bryllupets budsjett. Innholdet i utdrikningslaget beror da på størrelsen på budsjettet. Noen arrangerer storbyhelg et sted i Europa, andre drar på en hytte med rødvin og peiskos. Like bra begge deler 

Anonymkode: ada75...c98

Så brud og brudgom betaler for utdrikningslaget? En fest fra venner er jo ikke en selvfølge, men hvis man er litt opptatt av status kan man jo for all del sikre seg.. 

En sånn fest er jo en hyggelig gest fra venner, ikke noe man selv skal betale for. Da kunne man jo like gjerne planlagt selv. Evt invitert til en hyggelig kveld men uten å kalle det utdrikningslag..

 

TS jeg har aldri betalt mer enn 700 kr. Man har ofte kunnet fått muligheten til å velge bort aktivitet, Så det kan bli billigere for enkelte i gruppen. Jeg har en del bekjente som også reiser en storbytur til et litt rimelig land. Heldigvis ikke opplevd den situasjonen, for min del hadde jeg mest sannsynlig ikke hatt råd, så det er jo veldig forskjell. Ville først og fremst prioritert å få med de nærmeste vennene til bruden, sjekket med hver enkelt (ikke i en felles gruppe) hva de har anledning å bidra med, og deretter velge opplegg for dagen/helgen.

Som brud ville jeg i alle fall heller hatt med mine næreste venner, framfor et dyrt opplegg :)

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om noen annen måte å løse det på... Det er en siste fest for bruden, unner dere henne ikke dette? Hvordan hadde dere følt det hvis ingen gadd å komme i deres utdrikningslag fordi det kostet penger? 

Anonymkode: 036c4...7b8

Utdrikningslag er en idiotisk greie i det store og hele og alle jeg kjenner vet godt at jeg ikke vil ha det. 

Anonymkode: ef5a7...ba1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anim92 skrev:

Du er god om du får mat og aktiviteter til 50 kr per person en hel dag..

Vi fikk til skyting på bane, et antrekk til brura (kjole), burleskdans,  badstu, fotografering, motorsykkeltur, alkohol til lunsjen, ut på byen (drinkene til bruden var i prisen), lunsj ute.  Det som kostet i tillegg var mat til lunsjen ute og mat til kvelden.  Vi laget og hadde med litt hver og drinker på byen. Skytinga fikk vi billig da vi kjente folk som drev banen.  Og motorsykkelturen fikk vi også gratis da vi kjente folk med sykler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Vi fikk til skyting på bane, et antrekk til brura (kjole), burleskdans,  badstu, fotografering, motorsykkeltur, alkohol til lunsjen, ut på byen (drinkene til bruden var i prisen), lunsj ute.  Det som kostet i tillegg var mat til lunsjen ute og mat til kvelden.  Vi laget og hadde med litt hver og drinker på byen. Skytinga fikk vi billig da vi kjente folk som drev banen.  Og motorsykkelturen fikk vi også gratis da vi kjente folk med sykler. 

Men du er fortsatt god😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg, er utdrikningslaget noe venninnene arrangerer for bruden. Så jeg mener at bruden ikke skal betale. 

Men: Jeg gidder ikke å betale i dyre dommer for at bruden og forloveren skal ha dritdyr spa eller lignende, mens resten av jentene må vente utenfor. Der går grensen. Det må være moro for alle. Ikke bare for noen få. 

Anonymkode: 00990...885

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden betalte 1000 for et utdrikningslaget jeg var med på. I tillegg måtte jeg betale for mat og drikke ute, ha med rett til mat på kvelden, og gave til pakkelek. Egentlig var det temafest på kvelden som jeg skulle ha kostyme til, men det sa jeg nei til. Kjøpe klær som skal brukes en gang gadd jeg ikke. Syntes det ble mer enn dyrt nok, og vurderte lenge å melde pass pga prisen. Bodde i en annen by så reisen kom i tillegg. Innholdet på dagen var to aktiviteter. Vi var 13 stykker som betalte. 

Anonymkode: 2de05...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 7.17, AnonymBruker skrev:

Utdrikningslag er en idiotisk greie i det store og hele og alle jeg kjenner vet godt at jeg ikke vil ha det. 

Anonymkode: ef5a7...ba1

Enig. Har faktisk giftet meg tre ganger og har nekta utdritningslag hver gang. Aldri i livet om jeg er med på noe sånt. Har heller aldri vært i et utdritningslag selv, takker nei til alt sånt. Til info, mitt tredje ekteskap skal ikke ende i skilsmisse ;) Trur eg. 

Anonymkode: 538a0...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt normalt! Aldri gjort det annerledes.

Anonymkode: c319c...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...