Gå til innhold

Å avslutte et vennskap...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å fade ut en god venn anser jeg som manipulasjon og utrolig feigt. Har man en historie bak seg så ordner man opp og skilles som "venner". Tenk deg en du er veldig glad og betyr mye for deg plutselig bare kutter kontakten uten at du forstår hvorfor? Det er veldig lite gøy og ofte mot sin hensikt da den andre kan bli enda mer på deg for å finne ut hva som skjer og hvorfor. 

En annen ting er også at du gir den andre en sjanse å komme seg videre etter vennskapet. 

Enda bedre om du hadde tatt opp problemet med henne og prøvd å fikse det vis hun i det hele tatt betyr noe for deg. 

Anonymkode: ca7b5...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å fade ut en god venn anser jeg som manipulasjon og utrolig feigt. Har man en historie bak seg så ordner man opp og skilles som "venner". Tenk deg en du er veldig glad og betyr mye for deg plutselig bare kutter kontakten uten at du forstår hvorfor? Det er veldig lite gøy og ofte mot sin hensikt da den andre kan bli enda mer på deg for å finne ut hva som skjer og hvorfor. 

En annen ting er også at du gir den andre en sjanse å komme seg videre etter vennskapet. 

Enda bedre om du hadde tatt opp problemet med henne og prøvd å fikse det vis hun i det hele tatt betyr noe for deg. 

Anonymkode: ca7b5...c1c

Sannsynligvis betyr denne vennen null for Ts. Man fader ikke personer en bryr seg om.

Hadde en vært klar over den emosjonelle belastningen det er for folk som blir fadet, ghostet og ignorert, hadde en aldri gjort sånn mot medmennesker, venn eller ikke.

Feighet er blitt en folkesykdom. Med sosiale medier har det blitt enda enklere å behandle mennesker som søppel. Sletting, blokking, taushet, ignorering osv. 

 

Anonymkode: e33a7...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått nok av uærlighet, feighet, ignorering, ghosting og jævelskap. Er det meg du prøver å fade ut Ts, vil jeg bare si at nok er nok. Dine hemmeligheter er ikke sikre hos meg mer. Alle som gidder å høre skal få vite hvilken drittsekk du er!

Anonymkode: e33a7...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2018 den 15.10, AnonymBruker skrev:
 

Jeg vet nå ikke om jeg ville visst den eksakte grunnen til at noen ville avslutte vennskapet med meg. Heller lykkelig uvitende enn å få høre mye dritt om min personlighet ;) .

Anonymkode: 6fdcc...774

Dette!!! 

Jeg har selv blitt "slått opp med" av en nær venninne. Pga studier/jobb på hver vår kant av landet var vennskapet i ferd med å fade ut naturlig med unntak av treff en gang eller to i året. Av en eller annen grunn så hun seg nødt til å skrive til meg at hun ikke ville fortsette vennskapet, "fordi jeg ikke føler at vi har så mye til felles lenger". Bare en såpass vag grunn føltes helt knusende, og sammen med et lignende tilfelle har det preget meg videre. Jeg er godt voksen, men er alltid redd for å miste venner, at jeg ikke skal være grei nok, interessant nok....

Andre venner har vennskapene glidd naturlig over med, begge veier, selv om det kan være litt frustrerende om man er den som vil holde kontakt er det ikke like sårende.

Og husk hva "fade ut" betyr....det er en nedtrapping, gradvis sjeldnere kontakt. Ser flere av dere nevner det i samme åndedrag som ghosting eller kutte kontakten brått - DET er selvsagt også ille. 

Anonymkode: 2b398...427

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dumpet av en venn da jeg inviterte til middag, og fikk først svar dagen etter at han ikke kunne for hun var syk. Jeg tok hintet da, siden jeg skjønte at hun drev og fadet meg ut. Likevel, et halvt år senere, ville han følge meg på min nyopprettede instagram. Jeg ble fornærmet da, hun får ikke innsyn i mine private bilder når hun dumper meg! Så jeg har ignorert forespørselen og fått min hevn! Hahah...

Synes det er sårt, men respekterer jo at hun ikke vil være venn lenger. 

Anonymkode: 5e25d...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert hun bryr seg eller legger merke til det uansett fordi hun alltid har hendene og hodet fullt av andre ting, et helt annet sted.. kan jo hende.... 

Anonymkode: 57a42...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 28.9.2018 den 15.50, AnonymBruker skrev:
 

Jeg føler for å avslutte et vennskap, men føler meg så feig.

Hun jeg er venn med, vet jeg er en person som alltid ville stilt opp for meg om jeg trengte og det gjør hun...

Men det er mange sider ved henne jeg ikke liker. Noen holdninger, at hun stadig skryter av seg selv og sitt, peller i ting hun ofte ikke har noe med, analyserer meg til stadigheter. På en måte er hun bare snill med og for meg, men jeg føler hun er for mye rett og slett.

Så jeg prøver å fade det ut, uten hell. Likevel er det vanskelig å avslutte, for hva skal jeg si? at en del av hennes personlighet ikke tiltaler meg? Jeg er også litt redd for hvordan hun skal reagere på dette, da jeg har betrodd meg til henne om flere ting jeg ikke vil skal komme ut.

På en måte er det lettere å avslutte et forhold enn et vennskap :( Vil ikke såre henne, men samtidig ikke ha henne som venn lengre heller.

Noen råd?

Anonymkode: 3af88...397

Hvordan gikk det Ts? Fikk du avsluttet vennskapet på en skikkelig måte? Eller har du vært feig og ghosta dama? 

Håper du hadde skam nok til å sende henne en skikkelig melding, for alternativet er psykisk terror og sårer mye mer!!

«The truth hurts, but silence breaks the heart..»

Anonymkode: e33a7...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 7.11.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det Ts? Fikk du avsluttet vennskapet på en skikkelig måte? Eller har du vært feig og ghosta dama? 

Håper du hadde skam nok til å sende henne en skikkelig melding, for alternativet er psykisk terror og sårer mye mer!!

«The truth hurts, but silence breaks the heart..»

Anonymkode: e33a7...df1

Dette er da veldig individuelt. Jeg ville mye heller at vennskapet gled ut, som mange vennskap gjør enn å bli slått opp?! med av en venn. Slikt gjør man når man er 14-15 med mindre det er grove tillitsbrudd involvert. 

Anonymkode: c7d84...6ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎11‎.‎2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det Ts? Fikk du avsluttet vennskapet på en skikkelig måte? Eller har du vært feig og ghosta dama? 

Håper du hadde skam nok til å sende henne en skikkelig melding, for alternativet er psykisk terror og sårer mye mer!!

«The truth hurts, but silence breaks the heart..»

Anonymkode: e33a7...df1

Jeg vil heller kalle det psykisk terror at en tidligere venninne skulle fortelle meg hva som er galt med meg siden hun ikke lenger orker å ha meg som en venninne. Foretrekker langt mer, at hun stille og rolig trekker seg gradvis fra vennskapet.

Anonymkode: 6fdcc...774

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...