Gå til innhold

Feministiske menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Støtter man likestilling og like rettigheter er man egalitær ikke feminist.

Det er feminister vi diskuterer i denne tråden.

Anonymkode: 87651...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanlig fyr
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har ingen menn tro på at andre menn kan være gode??

Anonymkode: 87651...cb9

 

Jo, men menn kjenner også igjen slanger i gresset. Mannlige feminister er slanger i gresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

 

Jo, men menn kjenner også igjen slanger i gresset. Mannlige feminister er slanger i gresset. 

Ha ha jeg har vær gift med en feminist hele mitt voksne liv! Han har lederstilling ja og meget attraktiv!  Trener mye og stor og sterk! Han er ingen slange men en virkelig Mann! Og Far! Var hjemme i pappaperm lengre enn meg... full av omsorg og virkelig drømmemannen min. Jeg har skutt gullfuglen :) (jeg er også feminist da...)

jeg tror en noen menn som hater menn som er feminister har store mindreverdighetskomplekser og dette gir seg utslag i mye feministhat på nettet. Kanskje det er misunnelse, kanskje det er frustrasjon - gudene vet...

Anonymkode: d6018...ec6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ha ha jeg har vær gift med en feminist hele mitt voksne liv! Han har lederstilling ja og meget attraktiv!  Trener mye og stor og sterk! Han er ingen slange men en virkelig Mann! Og Far! Var hjemme i pappaperm lengre enn meg... full av omsorg og virkelig drømmemannen min. Jeg har skutt gullfuglen :) (jeg er også feminist da...)

jeg tror en noen menn som hater menn som er feminister har store mindreverdighetskomplekser og dette gir seg utslag i mye feministhat på nettet. Kanskje det er misunnelse, kanskje det er frustrasjon - gudene vet...

Anonymkode: d6018...ec6

Det slår meg også at menn som er med på demo for Kvinnegruppa Ottar eller Kvinnefronten også må slite med en eller annen selvforakt. Muligens påført av en dominerende kvinnelig omsorgsgiver?

Anonymkode: cf8be...5ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det slår meg også at menn som er med på demo for Kvinnegruppa Ottar eller Kvinnefronten også må slite med en eller annen selvforakt. Muligens påført av en dominerende kvinnelig omsorgsgiver?

Anonymkode: cf8be...5ad

Ha ha! Uansett hva du spekulerer i om feminisme og menn så kommer du ikke bort fra det faktum at feministiske menn lykkes både på jobb og hjemmebane! Og er godt over gjennomsnittlig attraktive!

Det er ikke mulig å lykkes for verken kvinner eller menn som har selvforakt. Har man det bør man oppsøke psykolog.

Ikke bruk livet ditt på å hate kvinnegruppa Ottar ! Selv om du kanskje ble veldig sinna for deres siste kampsak (som var intet ringere og noe av det mest ekstreme siden en bh ble brent på bål på 70 tallet - nemlig  galskapen i å kreve at fødende kvinner skal få mulighet ha mist 2 døgn på sykehus før de sendes hjem!!!!😱)

Anonymkode: d6018...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Mannen er feminist to the bone, og det er utrolig deilig. Føles trygt og deilig.

Anonymkode: 8b1a0...c68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen menn tro på at andre menn kan være gode??

Anonymkode: 87651...cb9

Jo, men en del kjenner nok menn såpass godt at en vet hvor en har en god del av de mannlige feministene som utad er kjempeopptatt av feminisme og mot objektifisering, men i realiteten kun gjør dette for å tjene på det selv. Det er en grunn til at det kun er et par prosent av vanlige menn som er feminister, mens det er masser av mannlige politikere som er det, ref. Trond Giske som er selverklært feminist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ha ha jeg har vær gift med en feminist hele mitt voksne liv! Han har lederstilling ja og meget attraktiv!  Trener mye og stor og sterk! Han er ingen slange men en virkelig Mann! Og Far! Var hjemme i pappaperm lengre enn meg... full av omsorg og virkelig drømmemannen min. Jeg har skutt gullfuglen :) (jeg er også feminist da...)

jeg tror en noen menn som hater menn som er feminister har store mindreverdighetskomplekser og dette gir seg utslag i mye feministhat på nettet. Kanskje det er misunnelse, kanskje det er frustrasjon - gudene vet...

Anonymkode: d6018...ec6

Ja for det må jo være enten eller ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vanlig fyr skrev:

 

Jo, men menn kjenner også igjen slanger i gresset. Mannlige feminister er slanger i gresset. 

«På seg selv kjenner man andre»?

De fleste 68’ere er som regel jordnære stabile trauste menn som definerer seg som feminister. Denne generasjonen fikk også sønner som har sett pappa støvsuge, vaske klær og passe barn. Menn som har lært bort at damer er like gode på skolebenken og i jobb, og menn er like gode til å være omsorgsperson. Det er selvfølgelig ønskelig for antifeminister å male et grusomt bilde av disse mannfolka, men vi kvinner som har gifta oss med dem, vært søster og datter av dem, vet altså at de eksisterer. De fleste sjovinister er nok de som behandler damer dårlig, og som har sterk behov for å male et bilde av at ingne menn kan virkelig være bedre enn dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
3 minutter siden, veggteppe said:

«På seg selv kjenner man andre»?

De fleste 68’ere er som regel jordnære stabile trauste menn som definerer seg som feminister. Denne generasjonen fikk også sønner som har sett pappa støvsuge, vaske klær og passe barn. Menn som har lært bort at damer er like gode på skolebenken og i jobb, og menn er like gode til å være omsorgsperson. Det er selvfølgelig ønskelig for antifeminister å male et grusomt bilde av disse mannfolka, men vi kvinner som har gifta oss med dem, vært søster og datter av dem, vet altså at de eksisterer. De fleste sjovinister er nok de som behandler damer dårlig, og som har sterk behov for å male et bilde av at ingne menn kan virkelig være bedre enn dem. 

Jeg er ikke antifeminist, så alt det du skrev var bortkastet desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Jeg er ikke antifeminist, så alt det du skrev var bortkastet desverre.

Like bortkasta som å påstå at alle feministiske menn er «slanger i gresset». 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, veggteppe skrev:

«På seg selv kjenner man andre»?

De fleste 68’ere er som regel jordnære stabile trauste menn som definerer seg som feminister. 

Kilde på at de fleste 68'ere er menn som definerer seg som feminister? Det er tross alt kun 4 % av menn som definerer seg som feminister så påstanden din høres i utgangspunktet ut som noe du har trukket ut av stjerten :kaklehone:

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.9.2018 den 20.50, veggteppe skrev:

Like bortkasta som å påstå at alle feministiske menn er «slanger i gresset». 

Det er viktig å være obs på menn som later som de er feminister, men som i virkeligheten er farlige slanger. Menn i feministorganisasjoner er ofte infiltratører som vil moderere modige og sterke jenter slik at patriarkatet kan leve videre. Det å tillate menn i feministenes rekker, er en farlig vei å gå. Menn er rovdyr!

Anonymkode: 4c2de...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å være obs på menn som later som de er feminister, men som i virkeligheten er farlige slanger. Menn i feministorganisasjoner er ofte infiltratører som vil moderere modige og sterke jenter slik at patriarkatet kan leve videre. Det å tillate menn i feministenes rekker, er en farlig vei å gå. Menn er rovdyr!

Anonymkode: 4c2de...da7

🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Det slår meg også at menn som er med på demo for Kvinnegruppa Ottar eller Kvinnefronten også må slite med en eller annen selvforakt. Muligens påført av en dominerende kvinnelig omsorgsgiver?

Anonymkode: cf8be...5ad

Hvorfor tenker du at menn som ønsker et tryggere og mer rettferdig liv for kvinner, må slite med selvforakt? :klo: Sikker på det ikke er du som sliter med selvforakt om du faktisk syntes det er feil at menn engasjerer seg i at samfunnet skal være trygt for alle? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.9.2018 den 20.29, herzeleid skrev:

Jo, men en del kjenner nok menn såpass godt at en vet hvor en har en god del av de mannlige feministene som utad er kjempeopptatt av feminisme og mot objektifisering, men i realiteten kun gjør dette for å tjene på det selv. Det er en grunn til at det kun er et par prosent av vanlige menn som er feminister, mens det er masser av mannlige politikere som er det, ref. Trond Giske som er selverklært feminist. 

De aller fleste vanlige menn er feminister, men mange forstår ikke hva begrepet betyr, som vi ser gode eksempler på i denne tråden som prøver å navngi ideologien som egalitær og ikke feministisk. Det å bruke feminisme som et skjellsord som en del av undertrykkelsen for kvinnefrigjøring har gjort at mange ikke vil assosiere seg med det selvom de støtter ideologien. 

At DU er greie mot kvinner for å vinne på det selv får være din sak, men vanlige menn er greie mot folk uavhengig av kjønn fordi det er medmenneskelig og ikke for å tjene på det selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bennybonita skrev:

De aller fleste vanlige menn er feminister, men mange forstår ikke hva begrepet betyr, som vi ser gode eksempler på i denne tråden som prøver å navngi ideologien som egalitær og ikke feministisk. Det å bruke feminisme som et skjellsord som en del av undertrykkelsen for kvinnefrigjøring har gjort at mange ikke vil assosiere seg med det selvom de støtter ideologien. 

At DU er greie mot kvinner for å vinne på det selv får være din sak, men vanlige menn er greie mot folk uavhengig av kjønn fordi det er medmenneskelig og ikke for å tjene på det selv. 

Nei det er du og mange andre som ikke forstår at om du støtter likestilling mellom kjønn\mennesker så er du egalitær og ikke feminist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at de kalles seg bare feminister for å få seg sex ikke sant?

Anonymkode: cc5ee...a1a

Dummeste jeg har lest på en stund. Det er mange menn som sympatiserer med kvinnesaker, og helt uten annen grunn enn at rett skal være rett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/27/2018 at 12:25 PM, Påkrevd said:

Er det ikke enda mer sexy med folk som står på for menneskers rettigheter, uavhengig av kjønn?

Jo, men det der er litt som 'black lives matter', det har ikke noe med "all lives matter", det er bare det at kvinner (og minoriteter) har en god del problemer som resten slipper, og de problemene må bli tatt tak i. Så selvfølgelig er det bra å stå for alles rettigheter, men når du tar det opp i en slik kontekst, da tar du bort fra det overhengende problemene/urettferdighetene som kvinner opplever (I.E. typer som Harvey Weinstein).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...