Gå til innhold

– Slutt å kalle tid uten barna for «barnefri»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du da ikke kontakt med dem, når de er hos den andre forelderen? 

Anonymkode: 71bfb...c8b

Er man nødt til å kutte kontakten for å kunne bruke uttrykket barnefri. Dersom jeg eller ungene er bortreist en helg/uke, så kan de fortsatt ringe/skype meg. Og jeg bruker ofte å sende dem snapper av kule ting jeg ser dersom jeg er ute og reiser. Ungene mine er jo alltid i bakhodet mitt uansett, selv om det er deilig å bare være meg eller bare være kjærestepar innimellom. Vi skal faktisk ut og reise om et par uker og jeg gleder meg til hotell, resturantmiddaget uten å måtte velge restaurant som ungene liker og å kunne gå turer i byen sammen med mannen. Og ungene gleder seg til å bo hos besteforeldrene i noen dager. 

Anonymkode: 11356...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er så og si det samme som de som sier "sambo" i stedet for "samboER", det er ren latskap. Vi elsker jo å forkorte ned ord så vi ikke trenger å si så mye 😂 "Barnefri" i stedet for "har ikke barna til uka", eller "barna er hos pappa/mamma/besteforeldre/barnevakt." Jeg vet ikke hvor mye barn legger i begrepet "barnefri," men jeg kan tenke meg at det ikke er så kjekt å høre mamma/pappa fortelle noen at; "jeg har barnefri til helgen." Barn tar gjerne ting veldig bokstavelig, så når mamma eller pappa sier at de skal ha "fri" fra barnet, så kan jo det oppfattes feil. Når det er sagt, så har jeg ingenting i mot selve ordet "barnefri" så lenge barna ikke hører det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn bare godt av å skjønne at mamma og pappa også har egne interesser som de ikke alltid kan være med på? Vi leste jo nylig om de som gråt på vei til kjøreskolen fordi skolen har innført fraværsgrenser og de ikke følte seg klar for å ta lappen. Skal man ikke engang få lov å si barnefri fordi det kan være negativt for barna, så lurer jeg på hvordan det kommer til å gå med neste generasjon. Kommer psykiatrien til å være stappfull med lange ventetider? Alt man skal henge seg opp i. Rart de ikke har tatt opp dette før da, hvis det er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, wintergirl said:

Har ikke barn bare godt av å skjønne at mamma og pappa også har egne interesser som de ikke alltid kan være med på? Vi leste jo nylig om de som gråt på vei til kjøreskolen fordi skolen har innført fraværsgrenser og de ikke følte seg klar for å ta lappen. Skal man ikke engang få lov å si barnefri fordi det kan være negativt for barna, så lurer jeg på hvordan det kommer til å gå med neste generasjon. Kommer psykiatrien til å være stappfull med lange ventetider? Alt man skal henge seg opp i. Rart de ikke har tatt opp dette før da, hvis det er så ille.

Barn har selvfølgelig godt av og vite at mamma og pappa har andre interesser, at mamma og pappa kan ha det fint uten barna, og av at foreldre og barn av og til er fra hverandre. De har derimot ikke godt av og føle seg som en byrde eller en slitsom jobb (selv om de av og til kan være det), og det tror jeg enkelte barn kan gjøre når begrepet barnefri brukes. Det kommet selvfølgelig også an på hvordan det brukes, men i en del tilfeller tror jeg ordet i sammenheng med humør/toneleie og setting det blir brukt i kan være negativt for barnet. 

Det betyr IKKE at man skal være sammen med barna 24/7, eller at barna skal tro at mamma og pappa har det forferdelig uten dem selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fluttershy skrev:

Barn har selvfølgelig godt av og vite at mamma og pappa har andre interesser, at mamma og pappa kan ha det fint uten barna, og av at foreldre og barn av og til er fra hverandre. De har derimot ikke godt av og føle seg som en byrde eller en slitsom jobb (selv om de av og til kan være det), og det tror jeg enkelte barn kan gjøre når begrepet barnefri brukes. Det kommet selvfølgelig også an på hvordan det brukes, men i en del tilfeller tror jeg ordet i sammenheng med humør/toneleie og setting det blir brukt i kan være negativt for barnet. 

Det betyr IKKE at man skal være sammen med barna 24/7, eller at barna skal tro at mamma og pappa har det forferdelig uten dem selvfølgelig!

De føler deg ikke uønsket hvis de hører ordet barnefri. De fleste normale foreldre sier det nok heller ikke på den gale måten, som får barnet til å føle seg uønsket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Sjelden møtt en mer selvsentrert person enn Fru T-S -  for å si det sånn.... men folk biter på, og hu får fokus på seg selv 💓💗💞 

 

Folk kan vel kalle det hva faen de vil- blir ikke bedre, eller værre, foreldre av den grunn! 

Anonymkode: 79c72...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...