Gå til innhold

– Slutt å kalle tid uten barna for «barnefri»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innboksen til Cecilie Thunem-Saanum kokte etter at hun tok et oppgjør med begrepet «barnefri» på Instagram. – Det er tydeligvis et ømtålig tema.

https://www.nrk.no/livsstil/_-slutt-a-kalle-tid-uten-barna-for-_barnefri_-1.14220582

Er dere enige med Cecillie Thunem-Saamum?

Anonymkode: e1e97...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det får være opp til hver enkelt hva en selv vil kalle det.

Anonymkode: a7518...b54

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man har barn, skal en ikke ha barnefri. En bør tenke på dette før en setter barn til verden.

Anonymkode: 86423...7b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har barn, skal en ikke ha barnefri. En bør tenke på dette før en setter barn til verden.

Anonymkode: 86423...7b8

😂

Anonymkode: 3c937...500

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang jeg hadde små barn og hadde fri fra de, da hadde jeg barnefri. Makan til flisespikkeri. Men det viser at vi har det godt i Norge i det minste, og det er positivt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man skal henge seg opp i. Har de for lite å gjøre sånn generelt? 

Kan ikke folk bare få lov til å bestemme det selv, hva de kaller det?

Endret av wintergirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ha funnet på å si deilig med barnefri til noen når jeg for en gangs skyld er alene ute uten barn. For det skjer ikke akkurat så mange gangene i løpet av et år. Men jeg kan aldri huske å ha faktisk sagt foran ungene mine at nå skal jeg endelig ha barnefri eller at jeg gleder meg til at de skal vekk. 

Jeg tror kanskje også at det er viktig at man viser barna sine at man kan ha det ok når de ikke er til stede. Jeg husker at jeg hadde dårlig samvittighet for mamma når jeg var på overnatting når jeg var liten. Mens hun sikkert syns det var deilig med en kveld uten barn. 

Anonymkode: 11356...9c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - noen folk har alt for mye tid på hendene sine og tenker alt for mye om seg selv.  BARNEFRI- tid uten barn til å kose seg uten å ha dårlig samvittighet - frem til mammamartyrer hakker ned på deg fordi du kalle det barnefri hahahaha.  Jeg dør! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man har barn, skal en ikke ha barnefri. En bør tenke på dette før en setter barn til verden.

Anonymkode: 86423...7b8

Jeg teller ned timene til jeg har neste barnefri og GLEDER MEG!  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alenetid en dag i mnd. Da koset jeg meg alene  nå er barna store og har mammatid når de har tid. Fri har fir meg vært et jobbrelatert ord.

Anonymkode: dc3d3...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn cirka aldri barnefri.

Ikke at jeg synes det er forferdelig altså, men for meg heter det barnefri, og når de blir større håper jeg at det blir enklere å få barnepass så jeg kan få barnefri kanskje 1 kveld i måneden. Den skal jeg bruke på å gå på date/tur/trening med mannen min. 

Anonymkode: 20707...1ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har barn, skal en ikke ha barnefri. En bør tenke på dette før en setter barn til verden.

Anonymkode: 86423...7b8

Så man skal aldri kunne finne på noe sammen som ett par etter å ha fått barn? Barnet må være med mamma eller pappa 24/7?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefri. Da barna er hos den andre forelderen. Ser ikke noe galt med det?

Anonymkode: 4826e...afb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært ille, var hvis hun hadde sagt "uff, en helg med ungene". At en kaller det "barnefri" er ikke ment som det samme liksom. Det er jo barnefri en har, og tror neppe noen ikke føler ansvaret uansett hvor barna er. En kan bare få hentet seg inn litt. Så mye sprøyt noen henger seg opp i. 

Anonymkode: 4cd09...500

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at barnefri er helt greit ord for oss voksne, men at det kan oppfattes som negativt for barn som snapper opp ordet. "Er det så slitsomt og ha meg?" "Trenger de virkelig fri fra meg?" ol. 

Anonymkode: 097fa...5d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...