Gå til innhold

Åneeei. Er redd museh₩lvetet er igang igjen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er DRITALLERGISK mot mus. Bare det er en i huset begynner jeg å klø, nyse og hovner opp litt. Det KAN VÆRE tilfeldig... Men i morges (:p) da jeg stod opp, så gikk jeg ut i stua.. NØS.. jeg nyser aldri når jeg er ute i stua. Gikk på badet. Kom ut for hørte en rar lyd. Der ja. Mannen har glemt ytterdøra, stod oppe. Den har stått oppe midt i "musetida" i 1 time! :(

Har slitt med mus hvert år etter at hunden min døde. Da han levde turte de ikke å komme hit. Jeg er dessverre allergisk mot hund plutselig så kan ikke ha hund :( eller katt:( og det er visst et museparadis her :(

Derfor er jeg så livredd for at det har kommet inn mus. I våres ble det som tettes kan tettet og hadde håpet på et musefritt år i år. Men så skjedde dette da, oppskriften på å få mus i hus. Og jeg blir syk.

Sitter her og klør over hele kroppen - som sagt, det KAN være noe annet, men jeg pleier kun å reagere akkurat sånn på mus. Og dessverre har jeg endel erfaring der. 

Det jeg lurer på er: Er det forbudt med gift? Hvilke feller bør jeg sette opp? Tidligere mus har ikke gått i fellene, så har slitt med å finne feller som "virker". Har prøvd peanøttsmør. De er gjerne her i 3 mnd før vi får has på dem. Gjemmer seg. 

Grunnen til at jeg er så redd for det er at jeg blir allergisk. Og jeg er veldig allergisk fra før, går på 4 tabletter om dagen (Max dose), og likevel reagerer jeg på mus. Mus i hus betyr også at jeg tåler mat enda dårligere, og at terskelen for å sette sprøyta blir lavere fordi kroppen allerede er "overbelastet".

Anonymkode: f682f...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et alternativ? (Ikke klikk på linken hvis du elsker mus uansett pest og kolera..)

 

Anonymkode: b5815...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et alternativ? (Ikke klikk på linken hvis du elsker mus uansett pest og kolera..)

 

Anonymkode: b5815...094

Jeg elsker ikke mus, men sånne feller er helt unødvendig seigpining og burde vært forbudt (om de ikke allerede er det). 

Anonymkode: 528ba...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...