Gå til innhold

Utbetaling foreldrepenger nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at foreldrepengene for september utbetales 21. september, eller driver nav med etterskuddsvis betaling slik at de blir utbetalt 23. oktober? 

Må ha faktaene på plass før jeg ringer og maser, siden de nå har brukt 14 uker på å behandle søknaden min, babyen kom for 2 måneder siden, og bufferkontoen som har fungert som lønnskonto siden da begynner å bli skranken... 

Anonymkode: c5be8...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at foreldrepengene for september utbetales 21. september, eller driver nav med etterskuddsvis betaling slik at de blir utbetalt 23. oktober? 

Må ha faktaene på plass før jeg ringer og maser, siden de nå har brukt 14 uker på å behandle søknaden min, babyen kom for 2 måneder siden, og bufferkontoen som har fungert som lønnskonto siden da begynner å bli skranken... 

Anonymkode: c5be8...b9c

Herregud, har du fått innvilget enda da? Det er vel maks 12 uker behandlingstid? Min var ferdigbehandlet tre uker etter jeg søkte, og her har de 12 ukers behandlingstid. Er du sikker på at alt har gått som det skal? Har du ringt dem? 

Anonymkode: 79065...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, har du fått innvilget enda da? Det er vel maks 12 uker behandlingstid? Min var ferdigbehandlet tre uker etter jeg søkte, og her har de 12 ukers behandlingstid. Er du sikker på at alt har gått som det skal? Har du ringt dem? 

Anonymkode: 79065...71e

12 uker behandlingstid her ja. Var det forrige gang og, og da var søknaden behandlet på et par dager. Da fikk jeg dessuten lønn av arbeidsgiver, så det var ikke krise. 

Denne gangen har jeg ringt og sendt meldinger etter at de 12 ukene har gått, og så får jeg bare høre at alt ser riktig ut og inntektsopplysninger er mottatt, så de skal purre på de som har saken..

Vurderer å ringe inn igjen i dag å si at hallo, jeg trenger faktisk månedslønna mi for september og halve august (var pleiepenger før det), men dersom nav betaler måneden etter på etterskudd er jo ikke det noe vits å bruke som argument... 😛 

Anonymkode: c5be8...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt uansett. De skal ikke bruke lenger tid enn faktisk behandlingstiden. Det er det ingen grunn til. Du kan jo eventuelt høre om hvordan de gjør det med utbetaling og sånt. Du skal ikke gå så lenge uten å få noe, og tar det lenger tid enn saksbehandlingstiden så skal du få beskjed om hvor lang tid det kommer til å ta. 

Anonymkode: 79065...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte igjen jeg. Samme beskjed som tidligere, de skulle purre på de som behandlet søknadene.. 

Kanskje jeg bare må ringe hver dag til de blir så lei av meg at søknaden blir behandlet av den grunn 😜

Anonymkode: c5be8...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte igjen jeg. Samme beskjed som tidligere, de skulle purre på de som behandlet søknadene.. 

Kanskje jeg bare må ringe hver dag til de blir så lei av meg at søknaden blir behandlet av den grunn 😜

Anonymkode: c5be8...b9c

Går det an å ringe direkte til de som behandler søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...