Gå til innhold

Hvordan gir presten/politiet et dødsbudskap? Hva sier de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ringer de, eller drar de til de pårørende? Tar de kontakt med kun én person i familien og så får den i oppgave å si det videre, eller blir flere kontaktet?

Hva sier de sånn helt konkret? Jeg er bare nysgjerrig.

Lurer på hvordan de åpner. F.eks "Hei, i dag var det en ulykke..." osv., eller om de f.eks sier "Hei. Jeg er prest og kommer med et dødsbudskap"?

Det er sikkert noen her inne som har opplevd dette, kanskje noen av dere vil svare?

Anonymkode: e6004...9b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bør i hvertfall ikke presentere seg som politiprest. Da får pårørende et dobbelt sjokk. 

De må si det kort og brutalt. Sjokket demper fortvilelsen. 

Jeg fatter ikke at folk holder ut i slike jobber. Du vet at mottakelsen du får er sjokk og sorg. Du skal si de ordene som gjør at deres hverdag snus opp ned.  De vil alltid assosiere deg med dødsfallet. 

Hvordan klarer de å gå hjem til seg selv etterpå uten å ta med seg jobben og inntrykkene i løpet av dagen?

Nå er det vel oftest sykehuset som må ta de samtalene. De fleste dør på sykehus. Jeg tror det er lettere for sykehusansatte, de har tross alt kolleger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en sak hvor politiet hadde sendt presten med dødsbudskap til feil familie. De var skråsikre på at det var riktig mann og riktige pårørende. 

Foreldrene fikk beskjed av presten mens de satt i hagen. De fikk selvfølgelig helt sjokk da de fikk budskapet, men like mye da sønnen ringte foreldrene sine uten at han visste at han akkurat var meldt død. 

Jeg håper ikke de sendte samme prest til de riktige pårørende etterpå. Det må være nok belastning for den dagen. 

Ang hvem man ringer til først.

en jeg kjenner mistet moren brått. Da hadde de i helsevesenet ringt broren, som var lege, først. Som om han skulle være bedre skikket til å håndtere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...