Gå til innhold

Hvorfor være så takknemmlig for livet egentlig? føler ikke mitt er verdig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

folk liker jo å si at man skal være så takknemlig for livet, at det er en gav osv. men for meg føles det ikke slik. Det eneste livet tilbyr er kjedelige ting. Alt man vil er urealistisk, men alt som tilbys er kjedelig. 
Dette gjelder jobbene man får.. jobbene man vil ha får man gjerne ikke, det er ALLTID noen som kommer før deg, mens den jobben du minst ville ha er den du får. Får du en evt neste jobb, så er det samme type jobb.
Så har vi kjærligheten. Hver helvetes gang jeg forelsker meg så er det noe "forbudt". Nei, jeg driver ikke etter gifte personer og er elskerinne osv. men det er alltid noe som hindrer. Som at han er gift (hadde ingen greie, og lenge siden), avstander og religoner osv... men de som faktisk er realistiske (som er single og bosatt stabilt, eller er fra din hjemby) er bare kjedelige og vekker ingenting i meg. 

Hvordan klarer andre å forelske seg? De er vel bare så heldige å tørre å prøve da? De har alltid så masse historier å komme med. Jeg føler meg konstant kjedelig. 

Anonymkode: bc63a...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

folk liker jo å si at man skal være så takknemlig for livet, at det er en gav osv. men for meg føles det ikke slik. Det eneste livet tilbyr er kjedelige ting. Alt man vil er urealistisk, men alt som tilbys er kjedelig. 
Dette gjelder jobbene man får.. jobbene man vil ha får man gjerne ikke, det er ALLTID noen som kommer før deg, mens den jobben du minst ville ha er den du får. Får du en evt neste jobb, så er det samme type jobb.
Så har vi kjærligheten. Hver helvetes gang jeg forelsker meg så er det noe "forbudt". Nei, jeg driver ikke etter gifte personer og er elskerinne osv. men det er alltid noe som hindrer. Som at han er gift (hadde ingen greie, og lenge siden), avstander og religoner osv... men de som faktisk er realistiske (som er single og bosatt stabilt, eller er fra din hjemby) er bare kjedelige og vekker ingenting i meg. 

Hvordan klarer andre å forelske seg? De er vel bare så heldige å tørre å prøve da? De har alltid så masse historier å komme med. Jeg føler meg konstant kjedelig. 

Anonymkode: bc63a...a55

Flytt ned til de fattigste områdene i verden og bo der i en måned skal du se hva du har å være takknemlig for. 

Vokste opp som en bortskjemt unge, foreldrene mine og jeg reiste til Venezuela der jeg fikk se mye fattigdom og elendighet. Endret meg på flere måter, og husker jeg sa til foreldrene mine at jeg er så glad vi bor i Norge. Gledet meg til å komme hjem. 

Ja livet er også tungt selv om vi har det bra her i Norge, men det handler om hva du gjør med det. Synes du at du selv er kjedelig, så dra å opplev ting, engasjer deg. Ikke gi opp med å søk på interessante jobber, omskoler deg, ta utdannelse. Ta det rolig når det kommer til kjærlighet, oppsøk andre på steder du kanskje ikke pleier, eller mennesker du kanskje ikke pleier å ta kontakt med. Gå til en terapeut som kan endre synet ditt på livet. 

Vi har så uendelig med muligheter i Norge, så det er opp til en hver hva man ønsker å gjøre med de mulighetene. Så lenge man har helsa i behold. 

Anonymkode: eb96c...46d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt ned til de fattigste områdene i verden og bo der i en måned skal du se hva du har å være takknemlig for. 

Vokste opp som en bortskjemt unge, foreldrene mine og jeg reiste til Venezuela der jeg fikk se mye fattigdom og elendighet. Endret meg på flere måter, og husker jeg sa til foreldrene mine at jeg er så glad vi bor i Norge. Gledet meg til å komme hjem. 

Ja livet er også tungt selv om vi har det bra her i Norge, men det handler om hva du gjør med det. Synes du at du selv er kjedelig, så dra å opplev ting, engasjer deg. Ikke gi opp med å søk på interessante jobber, omskoler deg, ta utdannelse. Ta det rolig når det kommer til kjærlighet, oppsøk andre på steder du kanskje ikke pleier, eller mennesker du kanskje ikke pleier å ta kontakt med. Gå til en terapeut som kan endre synet ditt på livet. 

Vi har så uendelig med muligheter i Norge, så det er opp til en hver hva man ønsker å gjøre med de mulighetene. Så lenge man har helsa i behold. 

Anonymkode: eb96c...46d

Ja da, Norge, Norge... det gjør egentlig alt bare verre. jeg vokser opp her og har ikke rett til å syte i det hele tatt. og med så mange muligheter er det ekstra tungt å ikke ha blitt noe som helst. 

Jeg har reist rundt omkring jeg, men ønsker å reise mer. Problemet er bare at hvis jeg vil etablere meg i et annet land, eller liker bedre et sted som kanskje er fattigere, så får jeg alle andre norske på nakken. "nei, ikke flytt fra her du har det så godt her" åååh. 

Anonymkode: bc63a...a55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye handler om innstillingen din ts. Du må forandre tankene dine, som igjen forandrer handlingene dine, som igjen forandrer følelsene dine og hvordan du opplever noe.

Og for å gi deg noen eksempler på hva som kan hjelpe når du føler deg deppa:

- Spis sunt og næringsrikt. Mat påvirker faktisk følelsene våre.

- Bestemt deg for å gjør noen nye ting. Bli kjent med ei ny venninne, evt en konsertopplevelse, en reise, en god film, ei bok du vil lese.

- Bruk dine kreative evner og lag noe selv: håndarbeid, foto, musikk, lær deg å spille et nytt instrument

- Bli mer oppmerskom i hverdagen. Se naturen, se folk.

-Skriv dagbok hver dag. Skriv også ned det du er takknemlig for, f.eks 3 ting hver kveld.

Anonymkode: 8b092...a7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s: glemte å skrive: regelmessig bevegelse ( gå turer, dans, løp! ) og nok søvn.

Anonymkode: 8b092...a7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja da, Norge, Norge... det gjør egentlig alt bare verre. jeg vokser opp her og har ikke rett til å syte i det hele tatt. og med så mange muligheter er det ekstra tungt å ikke ha blitt noe som helst. 

Jeg har reist rundt omkring jeg, men ønsker å reise mer. Problemet er bare at hvis jeg vil etablere meg i et annet land, eller liker bedre et sted som kanskje er fattigere, så får jeg alle andre norske på nakken. "nei, ikke flytt fra her du har det så godt her" åååh. 

Anonymkode: bc63a...a55

Det er helt lov å syte selv om vi bor i Norge. Jeg syter masse, over jobb, tiden, press osv. Har også slitt med depresjon. 

Poenget mitt var at vi har veldig mange muligheter til å gjøre noe med situasjonen.

Om du ønsker å flytte så gjør det. Ikke hør på alle andre, skap ditt eget liv. Kjempe fin erfaring og man kan alltids flytte tilbake. Tror mange drømmer om å flytte,men ikke tør å gjøre det. Mange opplever mer åpenhet og blir mer inkludert i andre land, som man trives godt med. 

Litt klisje, men vi har faktisk bare et liv og man vet aldri når det ender, lettere sagt enn gjort, men nyt det 😉 Gjør det du må for å kunne leve et godt liv om du så må flytte eller reise mer. 

Anonymkode: eb96c...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror mange som føler på tomhetsfølelse, kjedsomhet evt depresjon o.l handler om at de ikke bruker seg selv. Mange er bare konsumere, dvs forbrukere, kjøper ting, ser på underholdning uten substans, de bruker ikke egne evner! Tror vi er skapt til å bruke evner vi har fått.

Anonymkode: 8b092...a7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det samme som deg, ts.

Eneste grunnen til at jeg "overlever" er min meningsfulle jobb der jeg hjelper mennesker i vanskelige situasjoner og gjør en forskjell på deres liv. Er også meldt inn i Røde Kors rooster og reiser til katastrofeherjede steder og hjelper. Dette gjør noe med sjelen.

Anonymkode: 4206d...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer innenfra er helt sikkert. Jeg hadde en grusom barndom og slet derfor mye med depresjon og angst. Jeg følte meg ikke takknemlig for noe og alt var bare et ork. Så ble jeg også fysisk syk og livet endret seg totalt. Etter en siste nedtur hvor jeg nesten endte alt endret jeg holdningen min helt. Jeg er så uendelig takknemlig for alt jeg fortsatt har igjen. Vi er heldige i Norge. Ja vi kan fortsatt klage og syte innimellom, men sånn virkelig så har vi trukket vinnerloddet.

Anonymkode: cffcb...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge av deg bitterheten. Livet er for kort og verdifullt til å leve det gjennom bitterhet

Anonymkode: e9a5f...5a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...