Gå til innhold

Nabo som leier ut på airbnb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kontakt styret!! Det skal ikke gå ut over deg at hun skal tjener ekstra penger ulovlig! 

Helt sykt !!

Anonymkode: 5f294...775

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er relativt nyinnflyttet i et borettslag hvor vedkommende som bor over meg begynte å leie ut leiligheten sin to måneder etter jeg flyttet inn. Jeg skjønner at de vil ha ekstrainntekt, men nå er jeg SÅ SINNSYKT LEI! Det er en stygg og nedslitt leilighet, og klientellet har vært MYE rart og mye støy og bråk. Det er såvidt jeg vet egentlig ikke lov å leie ut uten styrets godkjenning, og det kan hun umulig ha ettersom det er nye mennesker mellom hver tredje-syvende dag. 

Jeg har spart meg fra å klage mer enn tre ganger rett og slett fordi jeg syntes det er pinlig å måtte klage så mye. Dessuten tenker jeg hele tiden at jeg bare må "holde ut noen dager til", for alle er midlertidig. Hver gang jeg klager sier hun at hun skal si i fra til leieboerne og håpe det hjelper. Men det er håpløst, for jeg gir opp midt på natta og må sende melding til huseier klokka 03, og da sover hun søtt hos kjæresten og jeg får først svar dagen etter. 

Det er håpløst at det ofte er bråk, mest fordi jeg ikke har EN konkret person å forholde meg til. Hadde hun leid ut fast kunne jeg forholdt meg til leieboerne, men nå driver hun ferieutleie og jeg vet bokstavelig talt aldri hvem jeg møter om jeg skulle gå opp og spørre om de kan roe seg. Det har vært mye polske, litauere osv, så jeg må i tillegg snakke engelsk. Det er i og for seg greit, men syntes det er unødvendig at det skal være så mye SURR som jeg må ta meg til, og ekstraarbeid for meg bare fordi hun skal tjene seg rik. Jeg fant annonsen, og hun tjener 1200kr per natt fordi det er attraktiv beliggenhet. 

Hun sa utleiingen var midlertidig, men nå har det pågått siden april, og hun har listene åpen på airbnb hvert fall frem til januar. Dersom jeg går til styret skjønner hun med en gang hvem det er, og jeg er nyinnflyttet og vil ikke bli uvenner heller.

Råd og tips? 

Syntes egentlig HUN burde passet på at de oppførte seg, og etter klagene kanskje fulgt opp og spurt hvordan det går. Egentlig burde hun SLUTTET siden det er ulovlig og det åpenbart er til plage for meg. Dette går kraftig utover skole og jobb for meg. Driter i helgene, da får jeg bare innfinne meg, men utrolig dritt å bli holdt våken til 01-02 når jeg skal opp 06 på jobb, bare fordi det drives feriekoloni over meg. 

Anonymkode: 66e92...925

Klientell?! Det er turister du snakker om. Vi og mange andre par og familier vi kjenner benytter selv Airbnb når vi er et sted en langhelg eller på sommerferie. Både fra de jeg kjenner som leier ut, og det jeg kan lese meg til fra gjensidige anmeldelser inne på Airbnb, så har jeg aldri hørt annet enn positivt. Du får be henne endre kravene til hvem som leier, for eksempel sette en aldersgrense på 25 år.

Anonymkode: ad2de...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klientell?! Det er turister du snakker om. Vi og mange andre par og familier vi kjenner benytter selv Airbnb når vi er et sted en langhelg eller på sommerferie. Både fra de jeg kjenner som leier ut, og det jeg kan lese meg til fra gjensidige anmeldelser inne på Airbnb, så har jeg aldri hørt annet enn positivt. Du får be henne endre kravene til hvem som leier, for eksempel sette en aldersgrense på 25 år.

Anonymkode: ad2de...b85

Og blir det ikke bedring, så kan du si fra til styret.

Anonymkode: ad2de...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen er dette for et hippie-røkelse-svada-svar? Jeg får en sterk følelse av at du enten leier ut tilsvarende som TS sin nabo, eller så er du en som går fra leieforhold til leieforhold fordi du ikke greier å holde styr på livet ditt. Ansvarsfølelse og empati har du i hvert fall ikke.

Anonymkode: cad62...606

Følte du deg bedre nå? Ikke at jeg støtter hun du svarte, men dette var umoden drittkasting mot det som sikkert er en veldig ung kvinne.

Anonymkode: ad2de...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angrer på at jeg tok det opp med henne, burde gått til styret første gangen så hadde hun ikke visste det var meg. 

Anonymkode: 66e92...925

Spiller det moen rolle da? Hva så om hun blir dritsur? Skjønner ikke denne enorme redselen gor å bli mislikt.

Hun oppfører seg jo som egoist og driter i deg. 

Endret av Perle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du prøvd å si fra flere ganger. Denne gangen går du til styret. Du trenger jo ikke skrive en formell klage med en gang, bare banke på hos noen i styret (gjerne som har leilighet i nærheten av dere/airbnb-damen, som kanskje selv også har følt litt på dette.) og hør hva som er akseptabelt i slike tilfeller. Kanskje det er en kjent sak for dem, kanskje flere har sagt fra, og kanskje styret allerede har vært i kontakt med henne ang denne saken?

Anonymkode: 38e28...7f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Angrer på at jeg tok det opp med henne, burde gått til styret første gangen så hadde hun ikke visste det var meg. 

Anonymkode: 66e92...925

Akkurat det skal du ikke bry deg om. Det kan jo ha vært flere som har klaget. Men samme det. Si i fra til styret. Det er ikke lov å leie ut til for eksempel Airbnb, i borettslag. Hun må søke, men de fleste borettslag avslår. Har dere selveier står hun fritt til å gjøre hva hun vil. Det er faktisk en av fordelene med å bo i borettslag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...