Gå til innhold

Klappseter T-bane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Peaches skrev:

Rullestolbrukerne har jo allerede et sete 🧐

Men seriøst, jeg sitter akkurat hvor jeg vil. På kollektivt er det førstemann til mølla som gjelder, jeg skal ikke måtte flytte meg fordi du ikke har klart å knipe igjen beina.

:sjokkbla:

Anonymkode: d7509...a27

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristina S.
6 minutter siden, Peaches skrev:

Rullestolbrukerne har jo allerede et sete 🧐

Men seriøst, jeg sitter akkurat hvor jeg vil. På kollektivt er det førstemann til mølla som gjelder, jeg skal ikke måtte flytte meg fordi du ikke har klart å knipe igjen beina.

:hakeslepp:Lurer på om det er mange som tenker som deg. Er det vanlig å være så frekk, representativt for den norske folkesjela? Hvis du ikke tilfeldigvis er utlending, da. Tror dette svaret er det mest ufordragelige jeg har lest på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

:hakeslepp:Lurer på om det er mange som tenker som deg. Er det vanlig å være så frekk, representativt for den norske folkesjela? Hvis du ikke tilfeldigvis er utlending, da. Tror dette svaret er det mest ufordragelige jeg har lest på KG. 

Da har du nok ikke lest mye av det jeg har skrevet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Peaches said:

Rullestolbrukerne har jo allerede et sete 🧐

Men seriøst, jeg sitter akkurat hvor jeg vil. På kollektivt er det førstemann til mølla som gjelder, jeg skal ikke måtte flytte meg fordi du ikke har klart å knipe igjen beina.

Det ser ut til at det desverre er mange som er som deg.....

men hvorfor er du så sint? Hvorfor hater du kvinner så sterkt at du må bruke et sånt grusomt språk? Hva er det vi har gjort deg siden du syns det er greit? Hva er det som ligger hos deg som gir deg et slikt voldsomt behov for å trampe på dine medmennesker på denne måten? 

Du er klar over at mennesker blir redde når de leser slik aggresjon uttrykt her. Jeg blir iallefall det. Jeg blir redd for å ta T-banen. For tenk om jeg hadde, som en bruker foreslo her i tråden, spurt om du kunne reise deg. Så aggressiv som du er hadde du vel slått meg ned? 

Og forresten; Hadde du stått for uttalelsen ovenfor din egen mor? 

Anonymkode: 2ad60...da5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal mødre måtte stå, når det er hundrevis av ledige seter for alle andre, fordi friske folk sitter i området for barnevogner og rullestoler? 

Det var problemstillingen.

Skjønte du det nå? At vi ikke snakker rush, men en søndag formiddag? 

Anonymkode: 2ad60...da5

Hvis det er fullt, må jo folk sitte på de setene som er ledige. Mødre med barnevogn har mer rett til å sitte enn andre folk.

Dere forstår visst ikke at verden ikke dreier seg rundt dere

Anonymkode: 9efd9...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er et kvalmende folk..

Anonymkode: 19e07...b5b

Inklusive deg?

Anonymkode: 9efd9...718

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut til at det desverre er mange som er som deg.....

men hvorfor er du så sint? Hvorfor hater du kvinner så sterkt at du må bruke et sånt grusomt språk? Hva er det vi har gjort deg siden du syns det er greit? Hva er det som ligger hos deg som gir deg et slikt voldsomt behov for å trampe på dine medmennesker på denne måten? 

Du er klar over at mennesker blir redde når de leser slik aggresjon uttrykt her. Jeg blir iallefall det. Jeg blir redd for å ta T-banen. For tenk om jeg hadde, som en bruker foreslo her i tråden, spurt om du kunne reise deg. Så aggressiv som du er hadde du vel slått meg ned? 

Og forresten; Hadde du stått for uttalelsen ovenfor din egen mor? 

Anonymkode: 2ad60...da5

Muligens litt drøy i formuleringene sine, men sint? Aggressiv? Noe å bli redd av? Leste vi i det hele tatt samme innlegget? 

Anonymkode: a0c79...c55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Reiser m barnevogn på T-banen i Oslo og undrer meg stadig over hva det er som gjør at folk på død og liv skal sitte på disse setene når de er friske, oppegående og det er ledig alle andre steder? 

Ved flere anledninger har jeg stått hele veien (14 stopp), fordi det sitter ungdommer m øretelefoner på disse setene. Ved flere anledninger står vi. Jeg og andre småbarnsmødre. Mens ungdommer og diverse andre sitter, på de eneste setene som går an å benytte om man har med seg barn og barnevogn. Her om dagen observerte jeg en Annen mor m to små barn som gikk på egne ben, mens ett satt i vogna. Hun måtte da stå hele veien samtidig som hun skulle holde styr på 3 små barn under 6. Ungdommene satt godt. 

At ingen reiser seg for gamle og gravide har jeg erfart, men når du har små unger å holde styr på? 

Hva er det som gjør disse setene  så attraktive? Jeg skjønner ikke hva den norske greia er? I andre europeiske land hadde det aldri skjedd. 

 

Anonymkode: 2ad60...da5

Å jo da. Det skjer overalt. Sto ved siden av handikap-og gravidsete på toget fra London sentrum til flyplassen 7 måneder på vei. Ingen reiste seg, og dette var etniske engelskmenn stort sett i dress og koffert. Da trillevogn-dama kom rundt, spurte hun meg om jeg trengte vann, men tilbød seg ikke å be passasjerene på gravid-handikap-sete å reise seg. Så jo da, det er ikke et ungdomsproblem. 

Anonymkode: 1e9cf...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jo da. Det skjer overalt. Sto ved siden av handikap-og gravidsete på toget fra London sentrum til flyplassen 7 måneder på vei. Ingen reiste seg, og dette var etniske engelskmenn stort sett i dress og koffert. Da trillevogn-dama kom rundt, spurte hun meg om jeg trengte vann, men tilbød seg ikke å be passasjerene på gravid-handikap-sete å reise seg. Så jo da, det er ikke et ungdomsproblem. 

Anonymkode: 1e9cf...d75

Men herregud, "tilbød seg ikke å be andre om å reise seg", det må kunne gå an å kjempe sin egen kamp bittelitt og faktisk be om det du trenger selv.

Anonymkode: 01ec2...975

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer irriterende at noen ser på klappsetene som en sofa og setter seg over hele med støvlene godt plantet på det nederste setet. Noen velger også å stå ved klappsetet så ingen andre kan sitte der. 

Anonymkode: e25d7...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Det ser ut til at det desverre er mange som er som deg.....

men hvorfor er du så sint? Hvorfor hater du kvinner så sterkt at du må bruke et sånt grusomt språk? Hva er det vi har gjort deg siden du syns det er greit? Hva er det som ligger hos deg som gir deg et slikt voldsomt behov for å trampe på dine medmennesker på denne måten? 

Du er klar over at mennesker blir redde når de leser slik aggresjon uttrykt her. Jeg blir iallefall det. Jeg blir redd for å ta T-banen. For tenk om jeg hadde, som en bruker foreslo her i tråden, spurt om du kunne reise deg. Så aggressiv som du er hadde du vel slått meg ned? 

Og forresten; Hadde du stått for uttalelsen ovenfor din egen mor? 

Anonymkode: 2ad60...da5

Klart jeg hadde sagt det samme til moren min, hun er sikkert sprekere enn meg. I følge deg er jeg både aggressiv, kvinnehater og voldelig, det får du bare tro. Så lenge jeg får sitte i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappsetene er ikke for mødre med barnevogn. Sykkel og barnevogn skal plasseres i plassen ved døra som ikke er i bruk. Lei mødre som tror verden kretser rundt de. 

Anonymkode: 0f765...7b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klappsetene er ikke for mødre med barnevogn. Sykkel og barnevogn skal plasseres i plassen ved døra som ikke er i bruk. Lei mødre som tror verden kretser rundt de. 

Anonymkode: 0f765...7b8

Du er ikke alene

Anonymkode: 9efd9...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Setene er reservert for barnevogner og rullestoler. At ruter ikke har merket dette skikkelig er et problem.

Om de ikke er merket er de per definisjon ikke reservert🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 0.38, Peaches skrev:

Rullestolbrukerne har jo allerede et sete 🧐

Men seriøst, jeg sitter akkurat hvor jeg vil. På kollektivt er det førstemann til mølla som gjelder, jeg skal ikke måtte flytte meg fordi du ikke har klart å knipe igjen beina.

Så du mener at folk som har behov for et sete hvor de kan holde fast vogna skal måtte stå fordi din mor «ikke klarte å knipe igjen beina» ?

Jeg lurer veldig på hva som har skjedd som har gjort dagens ungdom så sinte og så respektløse ovenfor andre. Det er faktisk ikke bare å stå samtidig som man skal holde fast vogna. For dersom vogna står i fare for å tippe så skal det litt til at mor greier å holde seg på beina for å unngå at det skjer. Og det er faktisk en liten baby oppi der. Men du driter kanskje i det, og hater babyer også ?

Anonymkode: 03fc3...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på hva som har skjedd som har gjort dagens ungdom så sinte og så respektløse ovenfor andre

Fordi barnevognmafien er helt forjævlig selvsentrerte.

Anonymkode: c4cab...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi barnevognmafien er helt forjævlig selvsentrerte.

Anonymkode: c4cab...06d

Er det selvsentrert å forvente at det kan være plass til alle på en halvtom T-banevogn mener du? 

Mer det de som står og ikke sier et ord som er selvsentrerte, mens de som setter seg de eneste stedene en mor el far m vogn kan sitte, er verdens hyggeligste medmennesker? 

 

 

Anonymkode: 2ad60...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det selvsentrert å forvente at det kan være plass til alle på en halvtom T-banevogn mener du? 

Mer det de som står og ikke sier et ord som er selvsentrerte, mens de som setter seg de eneste stedene en mor el far m vogn kan sitte, er verdens hyggeligste medmennesker? 

 

 

Anonymkode: 2ad60...da5

Se hvordan barnevognmafiaen okkuperer alt som er av gangveier, kollektivtrafikk og kafeer på dagtid du.

Anonymkode: c4cab...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Se hvordan barnevognmafiaen okkuperer alt som er av gangveier, kollektivtrafikk og kafeer på dagtid du.

Anonymkode: c4cab...06d

Derfor fortjener de bare å bli behandlet som dritt på et fremkomstmiddel der de har betalt like mye som deg for å reise fra A til B? 

Anonymkode: 2ad60...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/30/2018 at 4:48 PM, AnonymBruker said:

Klappsetene er ikke for mødre med barnevogn. Sykkel og barnevogn skal plasseres i plassen ved døra som ikke er i bruk. Lei mødre som tror verden kretser rundt de. 

Anonymkode: 0f765...7b8

Hvor i alle dager fikk du inntrykk av at man tror verden kretser om mødre? Det er vel heller slik at man går nesten og gjemmer seg fordi hatet er så sterkt.....

Anonymkode: 2ad60...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...