Gå til innhold

Hvor høy utdanning har du, og hva er jobbtittelen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen lyder: hvor høy utdanning har du (grad), og hva er jobbtittelen din? :) 

Er du fornøyd med hvor lang utdanning du har, eller skulle du gjerne hatt mer?

Anonymkode: 8c380...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mastergrad, og er fornøyd med lengde. PhD hadde vært gøy, men ikke så mye poeng om man ikke vil jobbe i akademia. Yrkestittel er journalist.

Anonymkode: f0368...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbtittel er kontaktperson. Hvis man skal telle fra "bunn", så begynte jeg med fagbrev som barne- og ungdomsarbeider,  tok så en bachelor i barnevern og har en videreutdanning innen sped- og småbarns psykiske helse. Holder på med en master jeg kanskje eller kanskje ikke fullfører. Vi får se. Er i grunn fornøyd med lengden på utdannelsen, men ønsker meg endamer erfaring, enda jeg har jobbet snart 5 år i feltet etter endt utdanning. 

Anonymkode: a33cc...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingeniør, og det tok faenmeg 15år før det ble jobbtittelen min. 

Anonymkode: 06bc0...bea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logoped, 6 års utdanning. Veldig fornøyd med både lengde (relativt høy lønn med lønn som lektor), og utdanningen! Om jeg skulle tatt PhD så ville det bare vært dersom jeg ble spesielt interessert i ett spesifikt tema, men er ikke såå gira på å jobbe med akademia. 

Anonymkode: ea139...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bachelor. Skal ta master senere. Men stillingstittelen min er Markedskonsulent, så jeg var heldig å lett få relevant jobb etter endte studier i kommunikasjon

Anonymkode: 4a6c2...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mastergrad, men har en (foreløpig) jobb som kun krever bachelor.

Anonymkode: be269...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bachelorgrader, en fra utenlandsk universitet og en fra en norsk høyskole. Jeg er prosjektingeniør og synes jeg har for mye utdanning. Skulle ønske jeg ikke sløste bort 6 år på piss.

Synes det er synd at så mange vektlegger høyere utdanning så tungt, det er så mye utdanning som er helt bortkastet. Nivået på mye av den høyere utdanningen er helt latterlig lav.

Anonymkode: da9b6...a77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en doktorgrad. Stilling vil jeg ikke oppgi da jeg tror det vil gjøre det lett å avsløre identiteten min.

Anonymkode: 816f5...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har master + 2 årsenheter. Jobbtittel er lektor med tilleggsutdanning. Er fornøyd og har null behov for noe mer ☺️

Anonymkode: e250e...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to bachelorgrader, en fra utenlandsk universitet og en fra en norsk høyskole. Jeg er prosjektingeniør og synes jeg har for mye utdanning. Skulle ønske jeg ikke sløste bort 6 år på piss.

Synes det er synd at så mange vektlegger høyere utdanning så tungt, det er så mye utdanning som er helt bortkastet. Nivået på mye av den høyere utdanningen er helt latterlig lav.

Anonymkode: da9b6...a77

Takk for at du påpeker det. Jeg er voksen student og jeg blir litt sprø av all teorien som i Mine øyne er bare vas for å fylle tid/ sysselsette lærere/ sanke poeng. Man må vel ikke lære seg x antall teoretiske modeller for å fungere i praksis ? Mye av undervisningen på den bacheloren jeg går på er helt selvsagt i mine øyne  (etter mange år i service-bransje) Men jeg er muligens en praktiker / doer jeg bare gjør ting! Vurderer nesten hoppe av og behynne å jobbe igjen.  Input på dette noen - burde jeg evt lage en tråd på dette ?

Anonymkode: 810a6...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nivåetmye av den høyere utdanningen er helt latterlig lav.

Enig ! Jeg som skrev Over her. Studiet fremstår som en vernet bedrift nærmest. 

Hvordan var kvaliteten på høyere utdannelse i utlandet kontra i Norge synes du ? 

Anonymkode: 810a6...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mastergrad og et par årsstudium. Er førstekonsulent. Lønnsmessig er jeg misfornøyd, og er på utkikk etter noe annet.

Ph.d. er ikke fristende, da jeg jobber på universitetet og ser hvor mye konkurranse det er, hvor mye universitetene har begynt å ligne på høyskolene, hvor viktig det er med finansiering og tilknytning til bedrifter og nettverksbygging og spisse albuer. Får man seg en stilling ved universitetet etterpå blir det mest undervisning og lite forskning. Har flere venner med ph.d. som har sluttet i akademia og heller blitt lektorer. Mer stabilt arbeid, og god lønn.

Anonymkode: 91412...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mastergrad og et par årsstudium. Er førstekonsulent. Lønnsmessig er jeg misfornøyd, og er på utkikk etter noe annet.

Ph.d. er ikke fristende, da jeg jobber på universitetet og ser hvor mye konkurranse det er, hvor mye universitetene har begynt å ligne på høyskolene, hvor viktig det er med finansiering og tilknytning til bedrifter og nettverksbygging og spisse albuer. Får man seg en stilling ved universitetet etterpå blir det mest undervisning og lite forskning. Har flere venner med ph.d. som har sluttet i akademia og heller blitt lektorer. Mer stabilt arbeid, og god lønn.

Anonymkode: 91412...070

Hvor vil man m en doktorgrad ? 

Anonymkode: 810a6...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bachelor i IT og er prosjektleder. Det er egentlig en typisk stilling hvor de krever at du skal ha master, men det er bare tull. Sertifiseringer får man via jobb, og så lenge man er strukturert og kan å snakke med folk så er en bachelor nok. Liker ikke at det kreves master bare "fordi".. 

Masteren jeg vil bygge på med gjør at jeg kan jobbe som noe annet enn leder, og være mer hands on. :)

Anonymkode: 5fee7...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...