Gå til innhold

Beste og dårligste kvalitet på klesplaggene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes kvaliteten på ullproduktene til Marlene Birger og Arnie says er gode, de holder seg pene etter vask og nupper ikke. Ellers er jeg faktisk imponert over basis t skjortene til Cubus, de holder seg fine til tross for mange vasker. 

Verst kvalitet må vel være på endel plagg fra H&M, krymper ofte i vask og mister fasongen fort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårligste kvalitet er stretchjeans fra Zavanna, spesielt rimelige var den heller ikke. Mistet fasongen etter èn vask. 

Beste kvalitet er nok trenchcoaten fra Laura Clement, over 10 år gammel og fortsatt like fin. Og den bruker jeg mye. 

Har også en boyfriendjeans fra Lindex som har vist seg nærmest uslitelig, sikkert en 7-8 år gammel.

Ellers har jeg hatt rimelige plagg fra HM og andre kjedebutikker som har holdt seg fine i en god del år, og dyrere merkeklær som har vært rævva kvalitet, bl.a. en sommerkjole fra Odd Molly. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan likeså godt betale litt for klesplagg siden de rimeligste plaggene bare kan brukes en gang. Hvis man går opp litt i pris har man klærne lenger og taper ikke penger på det (for de som muligens er redd for det). 

Anonymkode: ea642...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er genser i 100% cashmere fra Ralph Lauren, men den er jo ren håndvask, så ikke rart den holder seg bra.

Har et par loafer i skinn fra Gucci, de er like fine etter 15 års bruk.

Har både gode og dårlige erfaringer med kjedebutikker som Lindex, Cubus og H&M, men her er det risikosport å handle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basic singletene, tskjortene og trikotgenserne fra cubus holder evig. Ullundertøy fra Kari traa er helt udugelig. Har flere sett som jeg har fått i gave, de får hull med en gang, stoffet er ekkelt, jeg har en genser hvor sømmen har vridd seg så mye at hele armen nesten er bak frem. 

Anonymkode: 334ec...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singletene fra Cubus er mine favoritter for tiden. De holder formen vask etter vask. Har et par gode bukser fra HM som er like fine. To kjoler fra Zara. Ellers er det meste rævva drit. 

Anonymkode: 68f28...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid kjøpt vintersko av (noe jeg trodde var) god kvalitet da jeg er mye ute. Så de siste vintersenongene har jeg kjøpt sorel til rundt 1100,-. Men har blitt kald på føttene med en gang jeg står stille. (har brukt samme paret 2 sesonger før jeg kjøpte nye)
Så kjøpte jeg noen på Wish i vinter. Ikke vakre, men jeg brukte de på tur, i stallen og utefester i vinter. Har ikke vært kald på føttene en dag jeg har brukt de skoene, ikke er de glatte heller. Betalte kanskje 150 kroner inkl frakt. Har kjøpt nye til neste vinter og betalte 54,- inkl frakt.

Anonymkode: 990e7...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid kjøpt vintersko av (noe jeg trodde var) god kvalitet da jeg er mye ute. Så de siste vintersenongene har jeg kjøpt sorel til rundt 1100,-. Men har blitt kald på føttene med en gang jeg står stille. (har brukt samme paret 2 sesonger før jeg kjøpte nye)
Så kjøpte jeg noen på Wish i vinter. Ikke vakre, men jeg brukte de på tur, i stallen og utefester i vinter. Har ikke vært kald på føttene en dag jeg har brukt de skoene, ikke er de glatte heller. Betalte kanskje 150 kroner inkl frakt. Har kjøpt nye til neste vinter og betalte 54,- inkl frakt.

Anonymkode: 990e7...74a

De skoene fra Wish er også enkle å ta på og er superlette på foten. Som å ha på tøfler.

Anonymkode: 990e7...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skoene fra Wish er også enkle å ta på og er superlette på foten. Som å ha på tøfler.

Anonymkode: 990e7...74a

Har du link til de? :) 

Anonymkode: f278c...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dårligste kvaliteten jeg har er noen joggebukser fra Cubus. De nupper så jeg må gå over med nuppefjerner etter hver vask, og til slutt har det forsvunnet så mye materiale at stoffet er omtrent gjennomsiktig. På en av buksene raknet stoffet i sømmene etter noen vask.

Den beste kvaliteten må være en morgenkåpe jeg overtok etter bestemor. Den ble kjøpt på 80-tallet, og har blitt brukt nesten hver dag siden. Den er blitt slitt i stoffet, og jeg har vært nødt til å bytte ut en dekorkant rundt halsen, men til å ha vært i daglig bruk i snart 40 år er det ikke ille.

 

 

 

 

Anonymkode: ae817...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Mann her.

Gode klær pent:

Dresser fra Ralph Lauren

Skjorter fra de fleste skjortemakerne i Jermyn Street

Sko fra Church's og Crocket & Jones, loafers fra Gucci. 

Dårlig kvalitet pent:

Dresser fra Hugo Boss samt alt jeg har prøvd av billigdresser, passform og eller stoffets kvalitet avslører fort manglende kvalitet. 

Sko, det meste utover de over. 

Skjorter, om du har prøvd Harvie & Hudson, Hawes & Curtis eller Turnbull & Asser blekner absolutt alt annet ved siden av. 

 

Trenings-fritidstøy

God kvalitet klær:

Adidas, Nike og Umbro er nesten sjokkerende holdbart. Og behagelig. Ralph Lauren om det er casual borte. 

Joggesko/sportsko, Adidas, Nike og Reebok. 

 

Mindre god til dårlig:

Puma, Tommy Hilfiger, Abercombie & Fitch med flere. Har sluttet å kjøpe øvrige merker egentlig. 

 

Anonymkode: 5978f...a92

Kjente igjen merkene da det kom til trenings og fritidstøy. Alt det andre over har jeg ikke snøring på hva er 😄

Anonymkode: f3732...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...