Gå til innhold

Hvor mye vil dette koste? Lagde en ripe i samboeren sin bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte å kjøre for tett inntil en stolpe da jeg skulle ut av en parkeringsplass. 

Har ringt å gitt beskjed til samboeren, men hvor mye tror dere dette vil koste? Ser det kanskje ikke så godt på bilde, men det er er ved siden av hjulet.

42423058_1886708494778493_5087083402822156288_n.jpg

42438103_2167443306872270_4190300978810978304_n.jpg

Anonymkode: e62ab...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4-5 tusen tipper jeg. Hadde en dyp lang stripe langs hele langtids, den estimerte verkstedet/lakkeren til 7-8 lapper. 

Tips: dra til en proff vaskehall først og vis de ripene,  mye kan gjøres mindre synlig med vask, voksing og andre ting de gjør i vaskehall for langt mindre penger.  

Anonymkode: d3c59...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4-5 tusen tipper jeg. Hadde en dyp lang stripe langs hele langtids, den estimerte verkstedet/lakkeren til 7-8 lapper. 

Tips: dra til en proff vaskehall først og vis de ripene,  mye kan gjøres mindre synlig med vask, voksing og andre ting de gjør i vaskehall for langt mindre penger.  

Anonymkode: d3c59...27e

Ja det er jo smart mtp rust, evt garantien osv 🙄 Problemet blir ikke akkurat borte hvis man bare jukser og skjuler det, da fortrenger man det bare før det blir verre og dyrere. Jeg har hatt en nesten helt lik skade, og det kom på rundt 10.000,-. Kan bli billigere og kan bli dyrere. Forhør deg litt rundt heller enn å spørre her.

Anonymkode: 8507b...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.jernia.no/produktkatalog/oppussing-og-vedlikehold/maling-og-oppussing/lakk%2C-olje-og-interi%C3%B8rfornyelse/lakk/quick-bengalack-universal-nr1-hvit-0%2C25l/p/58008968

Hvis det er rust du er bekymret for kan du fikse det selv med en pensel og litt bengalakk :)

Bilen går akkurat like fort med noen skrammer.

Anonymkode: e7dbb...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.jernia.no/produktkatalog/oppussing-og-vedlikehold/maling-og-oppussing/lakk%2C-olje-og-interi%C3%B8rfornyelse/lakk/quick-bengalack-universal-nr1-hvit-0%2C25l/p/58008968

Hvis det er rust du er bekymret for kan du fikse det selv med en pensel og litt bengalakk :)

Bilen går akkurat like fort med noen skrammer.

Anonymkode: e7dbb...8d5


Takk for tipset :) Tipper at samboeren min vil ha de ripene fjernet, så får krysse fingrene for at det ikke blir svindyrt...

Anonymkode: 62ced...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere og større riper på bilen min, riktig nok én del og ikke to som noen poengterer over. For 4 000 tok de dette + rustboble på bakskjermen. Veldig fornøyd med jobben de gjorde! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ginavn skrev:

Jeg hadde flere og større riper på bilen min, riktig nok én del og ikke to som noen poengterer over. For 4 000 tok de dette + rustboble på bakskjermen. Veldig fornøyd med jobben de gjorde! :) 


Ok så flott. Tusen takk. Skal reise innom et verksted å se hvor mye de tar for jobben. :) 

Anonymkode: 62ced...de1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med mps micropaint. Jeg fikk estimat etter å hasendt bilder PR mail. 

Anonymkode: 263fb...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra bildene så kan dette se ut som en perlemor/tre-sjikts lakk.. hva er fargekoden????

Anonymkode: b2b8b...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

300 000

Anonymkode: 3b3f7...8e8

Tull. 

Opplakkering av skader koster mellom kr.  4 000  og 8 000. 

Anonymkode: daa3d...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...