Gå til innhold

Hva tenkte politikerne på når de vedtok Sukkeravgiften egentlig?


uranus

Anbefalte innlegg

1 time siden, uranus skrev:

Jeg sier bare at de fyller opp varene med saltvann så i realiteten er det ikke stort å spare på hver faktiske kilo råvare. Det var da fælt da, moralpreken? Jeg sier bare at det ikke er noe å spare når man kjøper ti ganger større poser enn man ellers ville gjort. Man bare forsøpler kroppen mer. Dessuten er råvarene i Sverige fulle av sprøytingsmidler og antibiotika som de bruker i EU. Norske råvarer er blant verdens reneste og med best kvalitet. Dere bare lurer dere selv og ødelegger egen kropp med harryhandel.

Mye bra i Sverige. Kjøper ikke kjøtt, fisk kjøper jeg i Norge, samme med frukt. Men de har en del andre utvalgt som er billigere enn Norge og det er gjerne samme produkt og samme merke. Norge er dobbel så dyr. Til og med freia og Nidar sine produkter selges billigere i Sverige. Så om vi blir lurt, tviler jeg på. Vil heller si at du blir lurt hvis du tror alt i Norge er så mye bedre enn i Sverige eller andre land. Frukt og grønnsaker i Norge er vel ikke av det beste det heller, ei heller kjøttet eller mye annet. Norge selger lite men dyrt. I Sverige får du mye av det samme for en mye billigere penge+ at det er dobbelt så mye.  Dessuten så høres det så utrolig teit ut å kalle folk som handler i Sverige for harry. Man skal bli merket fordi man velger å handle billig og sparer myye på å handle i Sverige. Ingen som føler seg lurt. Norge får skjerpe seg og slutte å øke alt av avgifter og dritt. De har ingen grunn til å klage nå som de i tillegg skal sette om bomstasjoner her og der. 

Endret av wintergirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, wintergirl skrev:

Mye bra i Sverige. Kjøper ikke kjøtt, fisk kjøper jeg i Norge, samme med frukt. Men de har en del andre utvalgt som er billigere enn Norge og det er gjerne samme produkt og samme merke. Norge er dobbel så dyr. Til og med freia og Nidar sine produkter selges billigere i Sverige. Så om vi blir lurt, tviler jeg på. Vil heller si at du blir lurt hvis du tror alt i Norge er så mye bedre enn i Sverige eller andre land. Frukt og grønnsaker i Norge er vel ikke av det beste det heller, ei heller kjøttet eller mye annet. Norge selger lite men dyrt. I Sverige får du mye av det samme for en mye billigere penge+ at det er dobbelt så mye.  Dessuten så høres det så utrolig teit ut å kalle folk som handler i Sverige for harry. Man skal bli merket fordi man velger å handle billig og sparer myye på å handle i Sverige. Ingen som føler seg lurt. Norge får skjerpe seg og slutte å øke alt av avgifter og dritt. De har ingen grunn til å klage nå som de i tillegg skal sette om bomstasjoner her og der. 

Ja du har rett i at en del av de samme varene koster mindre der. Så lønner seg om du bor i Østfold. Men hva er galt med bompenger? Vi burde absolutt få ned utslippene. Er du klar over at barn får astma og at lungesyke dør tidligere grunnet forurensing i byene? Jeg hadde syntes det var supert om de aller fleste tok buss og tog og at bare de som hadde veldig god råd kunne unne seg bil. Hva slags verden blir det om alle skal kunne spy ut disse gassene til den store gullmedalje med den befolkningsveksten som er? Burde absolutt bli en luksusvare som folk flest faktisk ikke har råd til. 

Endret av uranus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, uranus skrev:

Ja du har rett i at en del av de samme varene koster mindre der. Så lønner seg om du bor i Østfold. Men hva er galt med bompenger? Vi burde absolutt få ned utslippene. Er du klar over at barn får astma og at lungesyke dør tidligere grunnet forurensing i byene? Jeg hadde syntes det var supert om de aller fleste tok buss og tog og at bare de som hadde veldig god råd kunne unne seg bil. Hva slags verden blir det om alle skal kunne spy ut disse gassene til den store gullmedalje med den befolkningsveksten som er? Burde absolutt bli en luksusvare som folk flest faktisk ikke hadde råd til. 

Nå handler denne tråden om sukkeravgiften. Ikke om bil og bompenger. Det tok jeg opp fordi de øker alt i dette landet samtidig som de klager på folk som handler billig. 

Men om du trenger mitt svar så. Tror du noe av det er godt ment? De Driter vel i syke. Selv skal se ikke betale noe, eller bidra. De får igjen de pengene de bruker på bompenger. Hva syns du om det da? At idiotenene som styrer landet og har millionlønn ikke er med å bidrar? De skal ha goder og fordeler, mens vi må betale dyrt for det. Mange sliter en del økonomisk og bompenger vil gjøre det enda verre for spesielt dem. Hvis de også er så opptatt av miljø så bør de også ha bedre bussforbindelser og busser som kjører natta også. Mange jobber til alle døgnets tider og er avhengig  av bilen sin. 

Endret av wintergirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, wintergirl skrev:

Nå handler denne tråden om sukkeravgiften. Ikke om bil og bompenger. Det tok jeg opp fordi de øker alt i dette landet samtidig som de klager på folk som handler billig. 

Men om du trenger mitt svar så. Tror du noe av det er godt ment? De Driter vel i syke. Selv skal se ikke betale noe, eller bidra. De får igjen de pengene de bruker på bompenger. Hva syns du om det da? At idiotenene som styrer landet og har millionlønn ikke er med å bidrar? De skal ha goder og fordeler, mens vi må betale dyrt for det. Mange sliter en del økonomisk og bompenger vil gjøre det enda verre for spesielt dem. Hvis de også er så opptatt av miljø så bør de også ha bedre bussforbindelser og busser som kjører natta også. Mange jobber til alle døgnets tider og er avhengig  av bilen sin. 

Synes det er helt kvalmt at de får igjen pengene og at de bare kan kjøre firmabil og dermed slippe å bruke en eneste krone på bilhold, mens vanlige folk bruker store deler av inntekten på å ha bil. Men er vel ikke noe nytt at politikerne sørger for seg, bare se på Sandberg som risikerte landets sikkerhet flere ganger fordi han var blind av forelskelse. Det er jo umulig at hele landet skal ha godene til politikerne og når de selv kan bestemme sine egne lønninger og goder så blir det sånn. Det er også forskjell på 169 representanter og hundretusener av folk som skal inn og ut av byene hver dag. Det er ikke bra for miljøet og det må skje endringer. Folk gjør sjelden endringer når de ikke kjenner det på pungen.

Du kan jo faktisk ta buss til Sverige og evt bil den korte veien frem og tilbake til bussholdeplassen når du bor i Østfold likevel. Det er relativt gode buss-og togforbindelser på østlandet, selvom ikke alt går hvert kvarter. Det kan til og med være det kan lønne seg å ta taxi de få gangene du skal til Sverige, fremfor å ha egen bil. Kjøper man nybil til en 5-600 000 så kan det fort koste 50-100.000 i året i alt fra verditap, bompenger, drivstoff, forsikringer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 169 "representantene" kan også ta taxi,eller buss. Som jeg sa så går bussen kun til kl.23 der vi bor og det passer dårlig  angående jobbtider.  

Jeg tar ikke buss til Sverige. Jeg handler altfor mye til det og det syns jeg at jeg burde ha lov til i mange år til. Taxi? Er du helt på vidda? Vet du hvor mye det koster å ta taxi ditt? Det har jeg ikke råd til? Betaler ikke 1000,- for taxi en vei. Håper du skjønner det? Det er ganske urealistisk å forvente alt det der bare fordi lommeboka våres skal få svi. De som burde få svi er vel idiotene som styrer dette landet ned i dass. Hadde vi hatt litt tæl i oss vi nordmenn så hadde vi kjørt hardt tilbake. 

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, wintergirl skrev:

De 169 "representantene" kan også ta taxi,eller buss. Som jeg sa så går bussen kun til kl.23 der vi bor og det passer dårlig  angående jobbtider.  

Jeg tar ikke buss til Sverige. Jeg handler altfor mye til det og det syns jeg at jeg burde ha lov til i mange år til. Taxi? Er du helt på vidda? Vet du hvor mye det koster å ta taxi ditt? Det har jeg ikke råd til? Betaler ikke 1000,- for taxi en vei. Håper du skjønner det? Det er ganske urealistisk å forvente alt det der bare fordi lommeboka våres skal få svi. De som burde få svi er vel idiotene som styrer dette landet ned i dass. Hadde vi hatt litt tæl i oss vi nordmenn så hadde vi kjørt hardt tilbake. 

Ja men sånn er det ikke. De lager sine egne lover og regler og hadde alle gjort det hadde det gått dårlig. 

Du har lov til det men du må betale. Som med all annen luksus. Jeg sier bare at i forhold til å ha bil til 50-100 000 i året er taxi tur retur til 2000 en gang i måneden billig. De fleste kan faktisk ta buss og trikk, dere andre som må ha bil må derfor svi for at folk flest ikke gidder å prøve å være miljøvennlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, uranus skrev:

Ja men sånn er det ikke. De lager sine egne lover og regler og hadde alle gjort det hadde det gått dårlig. 

Du har lov til det men du må betale. Som med all annen luksus. Jeg sier bare at i forhold til å ha bil til 50-100 000 i året er taxi tur retur til 2000 en gang i måneden billig. De fleste kan faktisk ta buss og trikk, dere andre som må ha bil må derfor svi for at folk flest ikke gidder å prøve å være miljøvennlige. 

At vi kjører bil betyr ikke av ikke er miljøvennlige. Det er flere måter å spare miljø på enn bare bil. 

Du er lite realistisk når du nevner dette me9d taxi og at 2000,- er så billig en gang i blant. Det er det virkelig ikke alltid. De 2000,- kan være utrolig mye for enkelte av oss i perioder.  Mange av oss kjører biler som tar lite bensin og generelt er billig i drift. De 2000,- du sier er småpenger i forhold er ikke det de enkle dagene. 2000,- på en dag i reisepenger er mye. 

Vi finner oss i altfor mye i dette landet. Andre land hadde tatt hardt tilbake og ikke viket en cm før de forandret mening og gjorde om.  Kanskje en dag så våkner vi opp! Hadde vært på tide!  I mellomtiden så handler jeg mye i Sverige. 

Taxi er heller ikke miljøvennlig forresten  

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører gjerne 40 mil tur/retur en gang iblant for å handle i Sverige.

Da kjøper jeg pepi max, glutenfritt mel + pasta, smågodt, freia melkesjokolade (på ferga), brett med brus, potetgull, C-vit, karbonadedeig, dansk salami, haugevis med bacon+terninger, apotekvarer, cider, Corona, vin, etc. Absolutt alt jeg handler er det minst halv pris på ift Norge, så jeg sparer lett inn det kjøreturen koster meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, wintergirl skrev:

At vi kjører bil betyr ikke av ikke er miljøvennlige. Det er flere måter å spare miljø på enn bare bil. 

Du er lite realistisk når du nevner dette me9d taxi og at 2000,- er så billig en gang i blant. Det er det virkelig ikke alltid. De 2000,- kan være utrolig mye for enkelte av oss i perioder.  Mange av oss kjører biler som tar lite bensin og generelt er billig i drift. De 2000,- du sier er småpenger i forhold er ikke det de enkle dagene. 2000,- på en dag i reisepenger er mye. 

Vi finner oss i altfor mye i dette landet. Andre land hadde tatt hardt tilbake og ikke viket en cm før de forandret mening og gjorde om.  Kanskje en dag så våkner vi opp! Hadde vært på tide!  I mellomtiden så handler jeg mye i Sverige. 

Taxi er heller ikke miljøvennlig forresten  

Poenget er jo at de pengene dere sparer inn på bil hadde blitt lagt til side og spart til de gangene dere skulle reise til Sverige. Er dere sånne som ikke kan la penger ligge uten å måtte bruke dem her og nå? Har dere null i buffer? Er jo klart at det blir vanskelig om det er sånn det er. 

Men det setter vel ting litt i perspektiv når dere faktisk kan ta taxi til Sverige en gang i måneden hele året og likevel bare bruke halvparten av minimum av hva det koster å drifte en vanlig bil? Du sier jo selv det er en hinsides sum. Hva er da å bruke 5-10 000 i måneden på bil? Det er hinsides. 

Hvilke land hadde tatt hardt tilbake? Svenskene? Det er skyteepisoder, vold, voldtekter og bilbranner hver eneste dag men de fortsetter å stemme på Løfven og co. 

Mer miljøvennlig med taxi en gang i måneden enn bil flere ganger om dagen.

Endret av uranus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ewzp0xo3hlgove
På 24.9.2018 den 16.08, wintergirl skrev:

Tenker de i det hele tatt? For meg så virker de enten utrolig dumme, eller utrolig onde. Hensikten er ikke at de bryr seg så veldig om oss. Den barnepassermentaliteten fra enkelte partier som krf f.eks er en onde. De skal passe på at vi ikke får for mye sukker eller annet "dritt" ,men samtidig så ødelegger de jo for andre. De mister jobbene sine og vi handler mer i Sverige og som du sier, spiser mer også faktisk.  

Det å legge inn avgifter på enkelte varer som man ønsker å redusere forbruket av kan ha veldig mange positive konsekvenser, selv om det vil være negativt for noen. 

Sitat

Avgift avgift avgift, er alt som står i hodet på politikeren her i landet. Vi skal betale alt! Til og med flyseteavgift. Det også var det mange som mistet jobben sin. 

Er du prinsipielt imot avgifter? Hva er så sykt med en avgift på flyseter?

 

Sitat

Elendige folk !!! Sannheten er at de gir blaffen i oss, men vil bare ha enda mer penger.

Mange av våre stortingsrepresentanter ofrer mye for å gjøre jobben sin. Lange arbeidsdager og mye tid borte fra familie. At de skulle være elendige folk som kun ønsker å skaffe mer penger synes jeg virker litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, uranus skrev:

Poenget er jo at de pengene dere sparer inn på bil hadde blitt lagt til side og spart til de gangene dere skulle reise til Sverige. Er dere sånne som ikke kan la penger ligge uten å måtte bruke dem her og nå? Har dere null i buffer? Er jo klart at det blir vanskelig om det er sånn det er. 

Men det setter vel ting litt i perspektiv når dere faktisk kan ta taxi til Sverige en gang i måneden hele året og likevel bare bruke halvparten av minimum av hva det koster å drifte en vanlig bil? Du sier jo selv det er en hinsides sum. Hva er da å bruke 5-10 000 i måneden på bil? Det er hinsides. 

Hvilke land hadde tatt hardt tilbake? Svenskene? Det er skyteepisoder, vold, voldtekter og bilbranner hver eneste dag men de fortsetter å stemme på Løfven og co. 

Mer miljøvennlig med taxi en gang i måneden enn bil flere ganger om dagen.

Du vet svært lite om min økonomi. Alle kan gå igjennom dårlige perioder uten å sløse. Da er 2000,- mye. 

Svenskene er ikke de jeg mente nei. Morsomt at du møtte dra frem akkurat dem. For de er jo like dumme som oss. Så nei. 

Men hva med aldershjem f.eks. der betaler de hele trygden sin og får dritt igjen. Innsatte får langt bedre. Flotte folk som styrer ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ewzp0xo3hlgove skrev:

Det å legge inn avgifter på enkelte varer som man ønsker å redusere forbruket av kan ha veldig mange positive konsekvenser, selv om det vil være negativt for noen. 

Er du prinsipielt imot avgifter? Hva er så sykt med en avgift på flyseter?

 

Mange av våre stortingsrepresentanter ofrer mye for å gjøre jobben sin. Lange arbeidsdager og mye tid borte fra familie. At de skulle være elendige folk som kun ønsker å skaffe mer penger synes jeg virker litt rart.

Hva er er positivt med akkurat sukkeravgiften da? Hva med flyseteavgift? Og nei, jeg er ikke i mot all avgift, men vi betaler mer en nok fra før.  Hva blir det neste? Kanskje du har noen forslag?

Fine folk som styrer landet? Som sagt over, eldre sulter og bruker hele trygda si. De blir lovt bedre tider, men det skjer ikke noe. Innsatte får bedre mat de.  De pengene de får inn, hva går de til egentlig? Hva med medisiner som syke nordmenn må dra til utlandet for å få? For de nekter å innføre det i Norge og bruke penger på det. De er flinke til å legge til goder for seg selv, men legger til ekstra avgifter på oss. Selv skal de ikke bidra med disse avgiftene . Er ikke det rart? Hvorfor er ikke de med å bidra som selv sitter så bra i det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg drar til Sverige for å handle, så gjør jeg ikke nødvendigvis det for å spare penger. Mye av det jeg handler der er billigere enn i Norge, men jeg drar først og fremst på grunn av utvalget. Er en fryd å gå å handle når utvalget er mye bedre enn det vi kan drømme om i Norge. 

Når det gjelder sukkeravgiften så forventer jeg at den blir fjernet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ewzp0xo3hlgove
2 timer siden, wintergirl skrev:

Hva er er positivt med akkurat sukkeravgiften da? Hva med flyseteavgift? Og nei, jeg er ikke i mot all avgift, men vi betaler mer en nok fra før.  Hva blir det neste? Kanskje du har noen forslag?

Når det kommer til avgifter er det et generelt prinsipp at man plasserer dem på varer man ønsker å redusere forbruket av. Sukker og flyreiser er noe man ønsker å redusere, siden begge deler har negative konsekvenser(overvekt, klimagassutslipp). Så må man også se på de andre konsekvensene, f.eks tapte arbeidsplasser, og veie opp for og i mot. 

 

Sitat

Fine folk som styrer landet? Som sagt over, eldre sulter og bruker hele trygda si. De blir lovt bedre tider, men det skjer ikke noe. Innsatte får bedre mat de.

Jeg er enig i at det i enkelte saker gis dårlig mat til de eldre, men tror du dette er noe politikerne ønsker?

Sitat

De pengene de får inn, hva går de til egentlig?

Skoler, veier, offentlig sektor, osv. Mener du at staten ikke gjør noenting?

Sitat

Hva med medisiner som syke nordmenn må dra til utlandet for å få? For de nekter å innføre det i Norge og bruke penger på det.

Hvis en medisin er for dyr vil det, etter mitt syn, være uetisk å kjøpe den, ettersom disse pengene kunne blitt brukt på en bedre måte et annet sted.

Sitat

De er flinke til å legge til goder for seg selv, men legger til ekstra avgifter på oss. Selv skal de ikke bidra med disse avgiftene . Er ikke det rart? Hvorfor er ikke de med å bidra som selv sitter så bra i det? 

Politikere betaler også avgifter, så dette gir ikke mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS bør korrigere overskriften, "politiker" og "tenke" i samme setning er en klassisk feil. ;)

12 minutter siden, ewzp0xo3hlgove skrev:

Politikere betaler også avgifter, så dette gir ikke mening.

Stortingspolitikere spiser faktisk gratis, så sukkeravgiften påvirker ikke dem direkte,nei.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 21.19, uranus skrev:

Njaaaa. Bor man i Oslo og må 260 km tur-retur og man regner 5 kr kilometeren så blir det 1300 bare i bilturen. Så kommer det at de fyller opp kjøttet med saltvann for at det skal kunne tas mer per kilo men når du steker det forsvinner jo bare vannet. Dårligere kvalitet er det ofte på ost og annet også. Brus og dritt bør man jo holde seg unna. Når man kjøper ti ganger så store poser som man ville gjort  i Norge sparer man jo ingenting men bare spiser mer junk. 

Hvis du har en bil som bruker 0.6 liter/mil og en bensinpris på 15 kr/literen: 

26 mil * 0.6 liter/mil * 15 kr/literen = 234 kr

Koster da ikke 5 kr kilometeren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ewzp0xo3hlgove
8 minutter siden, Horten Market skrev:

TS bør korrigere overskriften, "politiker" og "tenke" i samme setning er en klassisk feil. ;)

Stortingspolitikere spiser faktisk gratis, så sukkeravgiften påvirker ikke dem direkte,nei.

Hvor står det at de spiser gratis? Hvis de vil kjøpe en sjokolade må de betale sukkeravgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ewzp0xo3hlgove.Har det hjulpet i det hele tatt med sukkeravgiften mener du? Eller reiser folk mindre pga flyseteavgift? Nope! Folk spiser vel nesten mer sukker da de hamstrer i Sverige. Reiser gjør de uansett. 

Er det ikke politikerne sitt ansvar at det blir gjort noe med de eldre da? De får innføre kjøkken med kokk til alle sykehjem igjen og gi de fersk og næringsrik mat. De har lovt de eldre bedre vilkår, men de blir stort sett alltid ignorert.

Alle har rett til hjelp hvis de blir syke! Er ikke det også en grunn til at vi betaler skatter og avgifter? Syke som selv har bidratt skal sviktes når de er syke. Men selv så sikrer de seg reise til utlandet hvis de seg trenger hjelp på skattebetalerenes regning. Hadde du blitt syk så ville sikkert du også fått hjelp. Det er ikke uetisk å bruke penger på syke mennesker. Det er uetisk å gi de som har masse mer.

Det er ikke lenge siden det kom frem at de får tilbake de pengene de bruker på bomavgift. Så de slipper jo. Nei, det gir ikke mening. Svært lite de gjør gir mening. Finner jeg linker skal jeg legge det inn, men fant ingen nå. Men det har blitt sagt på TV. 

Hadde det vært opp til disse maktsyke politikerne, så hadde ikke vi hatt stemmerett lenger. Ihverfall hvis noen av de hadde hatt fullstendig makt. 

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ewzp0xo3hlgove skrev:

Hvor står det at de spiser gratis? Hvis de vil kjøpe en sjokolade må de betale sukkeravgift.

I motsetning til alle oss andre, kan stortingspolitikere trekke fra denne sjokoladen på skatten. I tillegg får de diettpenger, og kan spise nærmest gratis i kantinen på Stortinget. Du får lese artikkelen, vet du.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ewzp0xo3hlgove
3 minutter siden, wintergirl skrev:

@ewzp0xo3hlgove.Har det hjulpet i det hele tatt med sukkeravgiften mener du? Eller reiser folk mindre pga flyseteavgift? Nope! Folk spiser vel nesten mer sukker da de hamstrer i Sverige. Reiser gjør de uansett. 

Jeg vet ikke hvordan sukkeravgiften påvirket sukkerforbruket i Norge, men det er ikke et argument mot avgifter generelt. Jeg tror folk reiser mindre om man setter en avgift på flyreiser ja! Dette er ganske elementær økonomisk teori som sier at høyere pris leder til lavere etterspørsel.

Sitat

Alle har rett til hjelp hvis de blir syke! Er ikke det også en grunn til at vi betaler skatter og avgifter? Syke som selv har bidratt skal sviktes når de er syke. Men selv så sikrer de seg reise til utlandet hvis de seg trenger hjelp på skattebetalerenes regning. Hadde du blitt syk så ville sikkert du også fått hjelp. Det er ikke uetisk å bruke penger på syke mennesker. Det er uetisk å gi de som har masse mer.

I og med at staten har begrenset med penger, så må man prioritere. Det å bruke millioner av kroner på å kanskje redde et liv mener jeg er galt fordi de samme pengene kunne blitt brukt et annet sted(f.eks på tryggere veier) hvor de kunne reddet flere liv. Dette er en prioritering staten gjør.

Sitat

Det er ikke lenge siden det kom frem at de får tilbake de pengene de bruker på bomavgift. Så de slipper jo. Nei, det gir ikke mening. Svært lite de gjør gir mening. Finner jeg linker skal jeg legge det inn, men fant ingen nå. Men det har blitt sagt på TV. 

Politikere slipper ikke unna alle avgifter. Jeg husker bom-saken som du refererer til, men dette er på ingen måte en generell regel for politikere. Politikere må betale skatt, moms på akkurat samme måte som alle andre. 

Sitat

Hadde det vært opp til disse maktsyke politikerne, så hadde ikke vi hatt stemmerett lenger. Ihverfall hvis noen av de hadde hatt fullstendig makt. 

Dette er ren fantasi fra din side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...