Gå til innhold

Hvordan betaler jeg en regning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg tenkte meg. Og din alder var? Du er klar over at det egentlig ikke er lov å bruke andres nettbank? 

Anonymkode: 43819...9c4

Man kommer ikke inn på andres nettbank uten bankid og personlig passord. Tror derfor denne tråden er bare tull, som så mange andre nå om dagene. 

Anonymkode: c5488...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kommer ikke inn på andres nettbank uten bankid og personlig passord. Tror derfor denne tråden er bare tull, som så mange andre nå om dagene. 

Anonymkode: c5488...7a5

Ts: Denne tråden er ikke tull. Jeg var ironoisk med pappa, siden alle tror jeg må være 15 for å være så dum, men da er jeg vel du m da. Jeg har ikke betalt regninger før så jeg lurte på hvordan man gjorde det. Spørte banken min de svarte ikke. 

Anonymkode: 67e71...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet kanskje ikke hva en støttekontakt er.

Anonymkode: 61dd4...83e

Jeg jobber innen psykiatrien og som støttekontakt, så jo. Og nei, å ha støttekontakt er ikke noe å se ned på. Men noen trenger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Denne tråden er ikke tull. Jeg var ironoisk med pappa, siden alle tror jeg må være 15 for å være så dum, men da er jeg vel du m da. Jeg har ikke betalt regninger før så jeg lurte på hvordan man gjorde det. Spørte banken min de svarte ikke. 

Anonymkode: 67e71...b69

Det står et kidnr på regninga di helt nederst til venstre. Det fyller du inn der det står kid/tekst, har ikke dnb selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hvordan man betaler en regning, det er jo ikke selvinnlysende sannhet hvordan man gjør det når man aldri har gjort det før? 

Anonymkode: b2aaa...f00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gjort alt riktig: Skrevet inn kontonummer, beløp, forfallsdato og kidnummer - så skal betalingen din ligge under forfall. Pengene blir ikke trekt før forfallsdato. 

Jeg har ikke DNB, men Sparebank 1.

Anonymkode: bac67...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS: Jeg klarer å kjøpe ting på nettet, men jeg klarer ikke å betale en regning. 

Nå er jeg inne i banken og der står det "betale til" , hva skal jeg fylle inn der? 

Så trykker man neste og da kommer "det kid/melding", hva skal man fylle inn der? 

Anonymkode: 67e71...b69

Det hvor det står kontonummer legger du inn 7120.13.56876

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrodeF skrev:

Det hvor det står kontonummer legger du inn 7120.13.56876

Ts: serr?? da har jeg nok fått gjort det feil. Skal gå inn å rette det opp. Lurte litt siden at jeg ikke fant kvitteringen på betalingen. 

Anonymkode: 67e71...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts: serr?? da har jeg nok fått gjort det feil. Skal gå inn å rette det opp. Lurte litt siden at jeg ikke fant kvitteringen på betalingen. 

Anonymkode: 67e71...b69

Nei. Ikke serr. Kødd. Vet ikke hvilket kontonr. FrodeF la inn, men det skal mye til for at det er det kontonummeret du skal bruke. :) Sannsynligvis er det hans eget eller ett eller annet spesielt formål. :)  

Anonymkode: 587d5...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Jeg klarer å kjøpe ting på nettet, men jeg klarer ikke å betale en regning. 

Nå er jeg inne i banken og der står det "betale til" kontonummer eller navn på bedrift/ person om du har betalt noe til denne fra før. hva skal jeg fylle inn der? 

Så trykker man neste og da kommer "det kid/melding", hva skal man fylle inn der? se på faktura. Nede til venstre vil det stå kid- nummer og en hel del tall. Disse skriver du her. Er det til en privatperson, kan du her kort skrive hva beløpet er for. Kan også stå tomt.

Anonymkode: 67e71...b69

 

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Jeg klarer å kjøpe ting på nettet, men jeg klarer ikke å betale en regning. 

Nå er jeg inne i banken og der står det "betale til" , hva skal jeg fylle inn der? 

Så trykker man neste og da kommer "det kid/melding", hva skal man fylle inn der? 

Anonymkode: 67e71...b69

1. Mottaket

2. Kidnr

Anonymkode: 4dbf4...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kommer ikke inn på andres nettbank uten bankid og personlig passord. Tror derfor denne tråden er bare tull, som så mange andre nå om dagene. 

Anonymkode: c5488...7a5

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg tenkte meg. Og din alder var? Du er klar over at det egentlig ikke er lov å bruke andres nettbank? 

Anonymkode: 43819...9c4

Ironi er ikke deres sterkeste side?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CaramelDevil skrev:

Jeg jobber innen psykiatrien og som støttekontakt, så jo. Og nei, å ha støttekontakt er ikke noe å se ned på. Men noen trenger det.

Da er det vel helst verge de får, om de ikke vet hvordan man betaler for varer og tjenester. Og ikke en støttekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Nei, jeg gikk inn på pappas nettbank :P 

Anonymkode: 67e71...b69

Kan du ikke spørre pappaen din om hjelp? 

Anonymkode: 4039a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke spørre pappaen din om hjelp? 

Anonymkode: 4039a...8ed

Ts: Jeg bor ikke hos pappa eller mamma. Jeg bor meg selv og betaler min egen "strømregning". Det kalles for ironi. 😄 

Anonymkode: 67e71...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Jeg bor ikke hos pappa eller mamma. Jeg bor meg selv og betaler min egen "strømregning". Det kalles for ironi. 😄 

Anonymkode: 67e71...b69

Ring og spør 

Anonymkode: 4039a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring og spør 

Anonymkode: 4039a...8ed

hvem da?

Anonymkode: 67e71...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...