Gå til innhold

er det feigt å ikke..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ingen taler

holde tale til sin nye ektemann i bryllupet?

Jeg har masse fint å si til min kjære, men klarer ikke å si det foran en hel forsammling. ( 80 gjester) Mange i hans familie har jeg kun møtt en gang.

Jeg vil ikke holde tale, ikke fordi jeg ikke elsker han, mne fordi da vil jeg gå å grue meg så mye at det ødelegger gleden.....( og kroppen min reagerer fysisk på sånne ting, dvs. jeg kaster opp) Tror jeg vil ha nok ed alle nervene, spenningen og gleden ved å gifte meg.

Dikt, vil jeg heller ikke skrive, det passer ikke for oss. Og noen sang stemme har jeg absolutt ikke.

Så da lurer jeg, er det feigt å ikke holde tale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat blitt overtalt fra min forlover til å ikke holde tale. Og er så enig med henne når hun sier; "Den talen kan du fint holde på når dere er alene sammen." Ikke feigt...

En ting mindre å tenke på bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
holde tale til sin nye ektemann i bryllupet?

Jeg har masse fint å si til min kjære, men klarer ikke å si det foran en hel forsammling. ( 80 gjester) Mange i hans familie har jeg kun møtt en gang.

Jeg vil ikke holde tale, ikke fordi jeg ikke elsker han, mne fordi da vil jeg gå å grue meg så mye at det ødelegger gleden.....( og kroppen min reagerer fysisk på sånne ting, dvs. jeg kaster opp) Tror jeg vil ha nok ed alle nervene, spenningen og gleden ved å gifte meg.

Dikt, vil jeg heller ikke skrive, det passer ikke for oss. Og noen sang stemme har jeg absolutt ikke.

Så da lurer jeg, er det feigt å ikke holde tale?

Nei, det synes jeg ikke er feigt! Det skal være en hyggelig dag for alle, og spesielt for brudeparet! Jeg ville ikke tvunget meg selv til å gjøre noe jeg hadde så sterke aversjoner mot. På samme måte har jeg sagt til de som tradisjonelt skal holde tale i vårt bryllup at de ikke trenger å gjøre det om de ikke føler seg komfortable med det. Dermed skal antakelig svigerfar holde tale i stedet for min manns forlover (min manns bror).

Uansett så er det jo enda valgfritt for bruden om hun vil holde tale eller ikke, det er ingen tradisjon som tilsier at hun skal - det er bare mange bruder som har gjort det de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er feigt å ikke holde tale! Men jeg synes det er kjempe tøft av de som gjør det..Jeg turde ikke holde tale, men skrev heller et fint brev til han som han fikk sammen med morgengaven sin!

Gjør det som du føles riktig for deg, ikke tenk så mye på hva andre mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det syns jeg ikke er feigt. Om man ikke vil så trenger man da ikke. Det samme da jeg til min mann, om du tror det vil ødelegge dagen din om du holder tale så vil jeg ikke at du skal gjøre det. Men, vi holdt fine taler begge 2.....Men, nå skal de sies at vi er vant til å snakke foran folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en "tale" som inneholder alt du ønsker å si ham, og gi ham den i morgengave istedet for å holde den i bryllupet.

Har vært i flere bryllupp der bruden ikke har sagt noe. Helt greit det. Selv holdt jeg tale, men jeg er av typen som ikke klarer å holde kjeft og ikke er redd for å si noe i en forsamling (selv uten manus). Når jeg da visste at mannen min gruet ganske mye for å holde tale til meg synes jeg det bare var rett og rimelig at jeg holdt tale til ham også.

Min svigerinne droppet tale til min bror. Hun ville gruet så mye at hun hadde ødelagt store deler av dagen for seg selv, så da lot hun det heller være. Min bror hadde selvsagt forståelse for det. Det er jeg sikker på at din mann også har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradisjonelt saa trenger ikke bruden si noen ting. Det forventes at mannen og forloverne holder taler, men ikke at bruden selv sier noe. Jeg sa ingenting i mitt bryllup (jeg liker heller ikke aa prate i store forsamlinger). Bare slapp av du og NYT den store dagen!! Om ikke annet saa kan dere jo si noen fine ord til hverandre ved alteret. Det er veldig populaert i USA og ogsaa veldig romantisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en venninne om dette senest i går. Hun rett og slett anbefalte meg å ikke holde tale, for hun hadde gått og gruet seg hele tiden og fikk ikke spist noe. Hun hadde både tale og sang, men skulle nå ønske hun bare hadde sangen. Jeg tror ikke jeg skal lage noen av delene jeg. Jeg er vant til å snakke i store forsamlinger, og føler kanskje at jeg har sagt nok. :-? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at du da gruer deg så, slik at du vil kaste opp, så synes jeg absolutt at du IKKE burde tenke på det en gang.... Du skal jo tross alt nyte dagen og!!!

Jeg skal holde tale for min mann, men vet at jeg kommer til å være småspent, men det er vel naturlig :-? Hadde jeg villet spy, så hadde jeg droppet det tvert :enig_animasjon:

Tipsene over med et fint brev i morgengave, synes jeg høres flott ut!!

Jeg tenkte også på som et alternativ til min tale, om jeg skulle bli så rørt, nervøs etc, om jeg kankjse spiller inn talen på video noen dager før i tilfelle...men da må man jo ha tv og utstyr :-x ...nei dette var nok ikke et godt forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feigt? Nei, absolutt ikke! Har ingen planer om å holde tale selv, og jeg er ikke redd for å prate foran folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er skikkelig feigt å ikke holde tale jeg. Det hører lixom med

Feigt er det IKKE!!!

Det er noe hver og en må se selv. Det er ikke tradisjonelt at bruden holder tale, og det er ikke noe fasit for hva som er rett eller galt, langt mindre FEIGT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver må vel gjøre det de føler for, syns ikke det er feigt å la være å holde tale.

Men jeg kommer til å angre dersom jeg ikke holder tale eller lager sang. Er ikke så mange anledninger til å fortelle alle hvor glad jeg er i mannen! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening er likevel at det er skikkkelig feigt. Hvordan hadde dere reagert om brudgommen deres ikke holdt tale på den store dagen? Og hva er forskjellen som gjør at bruden ikke trenger tale? Selvsagt skal begge tale, noe annet er veldig veldog feigt synes jeg. Min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, dette synes jeg absolutt ikke er feigt. om du føler for å holde tale så gjør du det, hvis ikke så gjør du det ikke. ikke alle klarer å stå foran større forsamlinger å tale, og om dette kommer til å ødelegge dagen din, og at du går og gruer deg, så er det klart at du ikke skal gjøre det. hvorfor ikke lage en fin sang, dikt eller å gi ham noe fint i morgen gave. jeg har skrevet sang til min kjære, men vet ikke om jeg skal holde tale ennå. det får vi se, men han får også en fin overraskelse når vi kommer til hotellet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
min mening er likevel at det er skikkkelig feigt. Hvordan hadde dere reagert om brudgommen deres ikke holdt tale på den store dagen? Og hva er forskjellen som gjør at bruden ikke trenger tale? Selvsagt skal begge tale' date=' noe annet er veldig veldog feigt synes jeg. Min mening![/quote']

Så du mener at folk som har seriøse problemer med å snakke i store forsamlinger heller skal få nok angst til å kaste opp og ødelegge hele dagen for seg isteden for? :roll:

Og det er ingen som har sagt brudgommen MÅ holde tale. Holder ikke jeg tale, så forventer jeg ikke at han gjør det heller. Så viktig er det ikke.

Og for å svare spørsmålet, NEI, det er ikke feigt. Det er DIN dag (og mannen din sin også da :wink: ) og du skal ikke tvinge deg til noe du ikke klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange menn heller som LIKER å snakke i store forsamelinger. Men må man så må man mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man MÅ jo slettes ikke det!

Og du unngikk å svare spørsmålet mitt, det er ikke snakk om å ikke like det. Det er snakk om å ha angst for å snakke i store forsamlinger.

Men dette gidder jeg ikke diskutere. Vil ikke ta over tråden helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange menn heller som LIKER å snakke i store forsamelinger. Men må man så må man mener jeg

Ingen bruder MÅ holde tale. Det er egentlig brudgommen som "MÅ", men selvsagt får han slippe hvis han absolutt ikke vil. Tradisjonelt er det brudgom, brudens far og forloverne som skal holde tale.... Feigt, du liksom.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...