Gå til innhold

Når tenker du at barn kan være alene om matten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var vel 8 og var hjemme alene med min søster på 12. Min søster på 12 var husredd, og hennes oppgave var å passe på at jeg spiste og la meg til fornuftig tid. Jeg passet på at hun ikke var redd, så måtte holde rundt henne hele natten. Denne "fordelingen" hadde vi vel helt til hun flyttet ut som 20åring :) 

Anonymkode: b95cd...4b1

Høres ikke noe særlig ut. Håper opplevelsen var bedre enn den framstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med jenter vil jeg si 12 og med gutter vil jeg si 14.

Anonymkode: 04273...fc0

Hæ? Fordi?

Anonymkode: ca23f...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Fordi?

Anonymkode: ca23f...4e7

Antakelig fordi jenter er tidligere modne enn gutter.

Anonymkode: 87bd2...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ulovlig å etterlate barn alene, så 18 år

Anonymkode: 3eb66...041

😂Helikopter foreldre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er nå 13 og hun KUNNE nok ha klart seg alene. Så lenge hun hadde Netflix og sjokolade.😅

Men.. tror ikke det blir helt med det første.. mulig nærmere sommeren om det er aktuelt. Jeg tenker ikke spesielt på alderen, men om de er komfortabel med det. Jeg er ikke redd for at noe skal skje sånn egentlig, mer at hun kjenner seg trygg.

Anonymkode: 83263...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 13-åring er definitivt ikke klar for å være alene på natta. Men generelt tenker jeg 14-15 år, om barnet er moden for det, og man kan føle seg trygg på at det ikke skjer noe, har kjente i nærheten osv. Kommer litt an på hvor og hvordan man bor også tenker jeg.

Anonymkode: 12d44...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer om å få tilbake nattevakt stillingen min, men er alene med barnet. Han er 11 år nå og over hodet ikke klar for å sove alene uten voksne i huset, men når tenker du at barn er store nok? 

Anonymkode: 1b406...3d9

16 tenker jeg er greit , ville aldri latt mine være alene om natten om det er skole dagen etter , og de er 15 og 17 . Har en jeg kjenner til med to barn i barne skole alder som jobber turnus og er alene, vedkommende betaler en tenåringsjente som er der når denne foreldren er på nattevakt eller helge jobbing

Anonymkode: b08b1...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var klar da jeg var elleve og søstern ni. Og det hadde nok godt bra om ikke søstern hadde fått mareritt og blitt redd. Var ingen mobiltelefoner på den tiden, så da ringte jeg morfar som fyllekjørte (to glass vin) tvers gjennom byen og hentet oss dit. Da mamma og pappa kom hjem kl halv to som avtalt (vi ble hentet typ halv ett) lå det en kjempesint lapp fra mormor og ventet på dem med beskjed om at de fikk komme å hente oss til middag dagen etter.. stakkars mamma tenker bare jeg nå - hun mente vi skulle sove hos mormor og morfar i utgangspunktet, men ga etter når vi masa og masa og masa om å få lov siden de uansett skulle komme hjem utpå natta.. 😛

Anonymkode: 908b8...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svar blir: når barnet er trygg og klar for det selv. 

Jeg turde ikke være alene om natta før jeg var veldig stor. Fikk prøve én gang da jeg var 15 og én da jeg var 16, men måtte «flykte» til bestemor begge gangene fordi jeg ble livredd 😛 Hun bodde heldigvis like ved da, og var forhåndsavtalt backup. Det sistnevnte er også veldig viktig de første gangene hvert fall, at barnet har en voksen i nærheten på «stand by» hvis det er noe. 

Min bror derimot, var alene hjemme en hel helg da han var 15. Han var overhodet ikke redd, han syns det var helt prima og superdigg ;) Snakk med barnet ditt, når du tror det kan være aktuelt. Og som sagt: han en planlagt og forhåndsavtalt voksen i nærheten - besteforeldre, barnefar, nabo, klassekamerats foreldre, etc. En eller annen barnet kan ringe hvis det er noe :) 

Anonymkode: 6f3de...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig personavhengig. Jeg har vært hjemme aleine over natten med min bror siden vi var 10 og 12. Vi var veldig ansvarsfulle. Vi hadde da vært aleine av og til på kveldene mens foreldrene var hos naboene i et par år allerede. 

Jeg passet barn da jeg var 14/15, og hadde de da ofte over natten. Foreldrene kom hjem i tretiden eller på morgenen, etter frokost. I en av familiene jeg passet var det en ungdom som var ett år yngre enn meg, men han ville ikke være aleine hjemme på kveldene før han var 16.

Anonymkode: 6907e...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart det går rett vest med dagens ungdom. Pakket inn i plast og sys puter under armene på de.

Det er da normalt for mange å flytte på hybel når de er 16? 

Men deres unger våger ikke å være alene hjemme noen timer engang?

Anonymkode: c2c27...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer om å få tilbake nattevakt stillingen min, men er alene med barnet. Han er 11 år nå og over hodet ikke klar for å sove alene uten voksne i huset, men når tenker du at barn er store nok? 

Anonymkode: 1b406...3d9

Når de endelig blir store nok kommer andre bekymringer... Som hva de kan finne på mens du er borte. Fyll og fest og gjøre eller bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...