Gå til innhold

Hei jeg har gått på en smell å handlet på salg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er nedkomst stønad? Har sosialhhjelp fra nav og handlet fra de pengene heletiden, kunne de dekke klær osv?

Han snuser for ca 3000 i mnd men nekter å slutte.. han forteller ikke sin inntekt til meg, men han er butikkmedarbeider

Anonymkode: 57cb2...517

 

"Du kan få engangsstønad når du føder eller adopterer barn under 15 år og ikke har rett til foreldrepenger, eller ønsker engangsstønad istedenfor foreldrepenger. Du kan få engangsstønad for hvert barn du føder eller adopterer."

"Stønaden er en skattefri engangssum, og beløpet finner du under Satser." https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/engangsstønad-ved-fødsel-og-adopsjon

"

Satsene gjelder fra 1. januar 2017

Beløp per barn

        61 120 kr

"

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Snarveier/satser--380089?kap=380099

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satsene gjelder for fødsler og adopsjoner som skjer 1. januar 2018 eller senere:

Beløp per barn                 

                                                       63 140 kr

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Satsene gjelder for fødsler og adopsjoner som skjer 1. januar 2018 eller senere:

Beløp per barn                 

                                                       63 140 kr

Anonymkode: de85c...3be

Går du på nav beregner de at ca 16000 kan få til utstyr til barnet, resten skal dekke husleie og livsopphold fremover.

Anonymkode: de980...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går du på nav beregner de at ca 16000 kan få til utstyr til barnet, resten skal dekke husleie og livsopphold fremover.

Anonymkode: de980...ad1

Når man mottar økonomisk sosialhjelp?

Anonymkode: de85c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts sier jo selv at dette var en feil, sikkert impulshandling. Kom heller med et konstruktiv råd.

Anonymkode: 9acb2...aae

Konstruktiv råd: Ikke bruk penger du ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5000 i mnd inkl barnebidrag + bostøtte og dekt strøm. 5000 er til mat og andre regninger. Bor ikke med barnefar men vil ikke kreve barnebidrag av han. Kan si at han må ut med litt penger til utstyr om han klarer det da. Familien min sliter selv økonomisk så ønsker ikke å fortelle noe til dem. Barnefar bidrar ikke med 1 kr. Vi er sammen men ikke samboere.

Anonymkode: 57cb2...517

Så det er "alle andre" sitt ansvar å forsørge deres baby, ikke dere selv? Hva slags holdninger er dette egentlig? "Jeg vil ikke at far til barnet skal bidra med noe, men skattebetalere kan jo heller betale for gildet".

Anonymkode: 0c756...b22

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man mottar økonomisk sosialhjelp?

Anonymkode: de85c...3be

Ja.

Anonymkode: de980...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg også inn i dette (om andre stønader i forbindelse med skolegang, barnepass m.m.) https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Snarveier/satser--380089?kap=380100

Det høres rart ut at du og barnet ikke har mer enn 5000,- pr mnd  å leve av. Du skrev at den summen inkluderte barnebidrag (fra staten? ettersom far ikke betaler). Er barnetrygd også regnet med i den summen?

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg også inn i dette (om andre stønader i forbindelse med skolegang, barnepass m.m.) https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Snarveier/satser--380089?kap=380100

Det høres rart ut at du og barnet ikke har mer enn 5000,- pr mnd  å leve av. Du skrev at den summen inkluderte barnebidrag (fra staten? ettersom far ikke betaler). Er barnetrygd også regnet med i den summen?

Anonymkode: de85c...3be

Det er vel hennes inntekt, også kommer det fra nav pg sosialen i tillegg.

Anonymkode: de980...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5000 i mnd inkl barnebidrag + bostøtte og dekt strøm. 5000 er til mat og andre regninger. Bor ikke med barnefar men vil ikke kreve barnebidrag av han. Kan si at han må ut med litt penger til utstyr om han klarer det da. Familien min sliter selv økonomisk så ønsker ikke å fortelle noe til dem. Barnefar bidrar ikke med 1 kr. Vi er sammen men ikke samboere.

Anonymkode: 57cb2...517

Hvorfor vil du ikke kreve barnebidrag av han? Er han registrert som far til barnet i offentlige register?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er nedkomst stønad? Har sosialhhjelp fra nav og handlet fra de pengene heletiden, kunne de dekke klær osv?

Han snuser for ca 3000 i mnd men nekter å slutte.. han forteller ikke sin inntekt til meg, men han er butikkmedarbeider

Anonymkode: 57cb2...517

Han høres veldig egoistisk og  usympatisk ut. Synes du at det er rett at barnet og du skal lide grunnet hans egoisme?

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, babyer vokser fort. 

Sorter og selg alt det som er for smått. 

Anonymkode: 6b7ad...633

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig det er viktigere at kjæresten din(bf) får snuse enn at du får penger til å kjøpe mat, klær, bleier og annet barnet trenger? Greit nok at han har dårlig økonomi, men det har du også. 

Jeg reagerer litt på at du sier at det virker som om baby "kjeder seg". Har du vært i kontakt med barnevernet? Hvis du ikke klarer å stimulere barnet ditt trenger du kanskje rådgivning derfra. Babyer trenger ikke masse leker. De trenger oppmerksomhet og omsorg. Synger du for hen? Leker? Lager grimaser og rare lyder? Snakker? Ser barnet i øynene og smiler?

Anonymkode: 59ac0...122

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

"Du kan få engangsstønad når du føder eller adopterer barn under 15 år og ikke har rett til foreldrepenger, eller ønsker engangsstønad istedenfor foreldrepenger. Du kan få engangsstønad for hvert barn du føder eller adopterer."

"Stønaden er en skattefri engangssum, og beløpet finner du under Satser." https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/engangsstønad-ved-fødsel-og-adopsjon

"

Satsene gjelder fra 1. januar 2017

Beløp per barn

        61 120 kr

"

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Snarveier/satser--380089?kap=380099

Anonymkode: de85c...3be

Kan jeg få 60 000?? Når kan jeg få det? har ikke blitt fortalt det av nav hvertfall så tror ikke jeg har krav på det da

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går du på nav beregner de at ca 16000 kan få til utstyr til barnet, resten skal dekke husleie og livsopphold fremover.

Anonymkode: de980...ad1

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få 60 000?? Når kan jeg få det? har ikke blitt fortalt det av nav hvertfall så tror ikke jeg har krav på det da

Anonymkode: 57cb2...517

Jeg vet ikke. Fikk du ca 16000,- til klær og utstyr (som ab ad1 over her nevner) kort tid etter fødselen?

Anonymkode: de85c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virkelig det er viktigere at kjæresten din(bf) får snuse enn at du får penger til å kjøpe mat, klær, bleier og annet barnet trenger? Greit nok at han har dårlig økonomi, men det har du også. 

Jeg reagerer litt på at du sier at det virker som om baby "kjeder seg". Har du vært i kontakt med barnevernet? Hvis du ikke klarer å stimulere barnet ditt trenger du kanskje rådgivning derfra. Babyer trenger ikke masse leker. De trenger oppmerksomhet og omsorg. Synger du for hen? Leker? Lager grimaser og rare lyder? Snakker? Ser barnet i øynene og smiler?

Anonymkode: 59ac0...122

ja synger osv, men han blir fort lei og av leker men er bare hjemme. Har ikke råd til billappen og vi bor et stykke inn i skogen og jeg har ingen venner desverre derfor kjøper jeg litt leker innimellom

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja synger osv, men han blir fort lei og av leker men er bare hjemme. Har ikke råd til billappen og vi bor et stykke inn i skogen og jeg har ingen venner desverre derfor kjøper jeg litt leker innimellom

Anonymkode: 57cb2...517

Hvordan er det med kontakt med familie og eventuelt naboer? 

Anonymkode: de85c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har det ikke bra, og barnet ditt har det ikke bra. Dere trenger hjelp. Kontakt NAV og barnevernet og be om råd. Dere trenger det, og jeg håper at du innser det, hvis ikke dette bare er tull. 

Anonymkode: e04e6...991

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja synger osv, men han blir fort lei og av leker men er bare hjemme. Har ikke råd til billappen og vi bor et stykke inn i skogen og jeg har ingen venner desverre derfor kjøper jeg litt leker innimellom

Anonymkode: 57cb2...517

Er dette på et sted der det er langt mellom naboene og langt til bussholdeplass, langt til barnehage, skole, helsestasjon m.m.? Kan du da tenke deg å flytte til et mer sentralt sted? Kanskje i nærheten av familiemedlemmer av deg (dersom du har et bra forhold til din familie)?

Anonymkode: de85c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja synger osv, men han blir fort lei og av leker men er bare hjemme. Har ikke råd til billappen og vi bor et stykke inn i skogen og jeg har ingen venner desverre derfor kjøper jeg litt leker innimellom

Anonymkode: 57cb2...517

Har du ingen venner i det hele tatt? Eller har du venner i en annen by  (der du bodde før)?

Anonymkode: de85c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke kreve barnebidrag av han? Er han registrert som far til barnet i offentlige register?

Anonymkode: de85c...3be

Det er han ikke hvis hun mottar sosialstønad fra NAV. Det aller første de ville tatt tak i, var såklart barnebidrag fra far. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...