Gå til innhold

Hei jeg har gått på en smell å handlet på salg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Klarna sitt system er det mulig å dele opp betalingen. Du finner forklaring på fakturaen du har mottatt, - står øverst til venstre. Det er ganske høy rente, men da får du ihvertfall betalt varene. Det er dyrere å få det som inkasso!

Anonymkode: 01926...d1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen baby trenger ulltøy og leker til 12 000 (på salg...). Selg det igjen til samme pris du ga, hvis det er kjøpt på salg, og brukt en gang (babyen kan heller ikke ha klart å bruke og slite noe på leker og klær i løpet av en uka), så kanskje du kan få inn det du ga for det for noe av det? Det må jo ha vært leker lagd av gull?

Anonymkode: a963f...ca5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg det på finn, selg gjerne egne klær som er pent brukte også, og evt gjenstander du har

Anonymkode: 33064...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:


Men da har jo kjæresten/barnefaren ingen grunn til å bli sint, sånn sett - om dette i hovedsak var klær/utstyr dere likevel måtte skaffet, og attpåtil kjøpt på salg så du har spart dere penger. Det ER dyrt å ha barn, og ikke minst å kle dem opp til vinteren. Selv om utgiften kanskje kunne vært mer spredt og sånt da. Men ville snakka med kjæresten jeg :) Uansett om han har litt pengetrøbbel, og du har tabba deg litt ut - så må dere jo stå sammen i dette? 

Anonymkode: 0c94f...296

Nei egentlig ikke. Han har aldri kjøpt noe til babyen vår. Kun jeg så da har jeg måtte brukt klarna en del men aldri handlet for så mye som nå.. så det på samlet gjeld hos klarna at det ble så dyrt... takk :)

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp baby ting brukt neste gang. Det som ligger på finn.no er stort sett nesten ubrukt, og mye billigere enn nytt. 

Har du abonnement på sumo, apper på telefon og lignende er det mye penger å spare ved å si de opp. 

Anonymkode: 543e2...952

Har kjøpt der også tidligere men utrolig dårlig erfaring. Hull og flekker som ikke blir opplyst, loete og dritt... alt jeg har handlet på finn har vært dårlig.. tilogmed ting til bunaden 😕 tapt masse penger der. Så er det ofte salg på nettet som er like "billig" som folk selger bruktklær på finn. Enklere å handle på nett pga klarna også.. men skal se om jeg kan få nødhjelp av nav. Problemet da er at barnevernet blir kontaktet når man tar ut nødhjelp mer en 1 gang :(

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er barnetrygden innregnet i de 5000,-? 

Får du barnebidrag (dersom barnefar ikke bor sammen med deg og barnet)?

Har du  familie som du kan spørre om økonomisk hjelp (låne eller få  penger) fra?

Har du bostøtte eller har du søkt  om  bostøtte?

Hvordan får du betalt husleie og strøm m.m. dersom du kun har kr  5000,- i inntekter pr mnd? Hør med NAV om du kan søke om økonomisk sosialhjelp.

 

Bor du sammen med barnefar? Hvor mye penger bidrar han med pr mnd for å forsørge barnet?

Anonymkode: de85c...3be

5000 i mnd inkl barnebidrag + bostøtte og dekt strøm. 5000 er til mat og andre regninger. Bor ikke med barnefar men vil ikke kreve barnebidrag av han. Kan si at han må ut med litt penger til utstyr om han klarer det da. Familien min sliter selv økonomisk så ønsker ikke å fortelle noe til dem. Barnefar bidrar ikke med 1 kr. Vi er sammen men ikke samboere.

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære deg, du må slutte å bruke klarna. Du kan ikke handle for mer enn du har råd til! Neste gang du vil kjøpe noe så sjekker du kontoen. Er det ikke nok penger der så dropper du å kjøpe det. 

Anonymkode: 8bf5b...9ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye fikk du i nedkomststønad? Hvordan ble disse pengene brukt? Disse pengene burde ha vært nok til klær og utstyr til barnet det første leveåret, dersom du handlet en del av tingene brukt eller på salg.

Du nevner at barnefar har dårlig råd. Hvor mye har han i inntekt? Bor dere sammen? Hvordan bruker han pengene sine? Har han kostbare vaner som sigaretter, snus og alkohol og spill eller annet?

Anonymkode: de85c...3be

Hva er nedkomst stønad? Har sosialhhjelp fra nav og handlet fra de pengene heletiden, kunne de dekke klær osv?

Han snuser for ca 3000 i mnd men nekter å slutte.. han forteller ikke sin inntekt til meg, men han er butikkmedarbeider

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen baby trenger ulltøy og leker til 12 000 (på salg...). Selg det igjen til samme pris du ga, hvis det er kjøpt på salg, og brukt en gang (babyen kan heller ikke ha klart å bruke og slite noe på leker og klær i løpet av en uka), så kanskje du kan få inn det du ga for det for noe av det? Det må jo ha vært leker lagd av gull?

Anonymkode: a963f...ca5

Skal han fryse? Dette er nødvendig. Det er ikke bare klær og leker til 12000, hvis du leser nøye er det mer også

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har kommet på 12 000 i løpet av 1 mnd og alt er på klarna.. jeg får kun 5000 kr i mnd i inntekter. Hva skal jeg gjøre?? :(

Anonymkode: 57cb2...517

Du får ta opp kredittlån å betale med og deretter betale ned så fort du kan. Det er høyrente på kredittlån. 

Du må få oversikt over ditt forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5000 i mnd inkl barnebidrag + bostøtte og dekt strøm. 5000 er til mat og andre regninger. Bor ikke med barnefar men vil ikke kreve barnebidrag av han. Kan si at han må ut med litt penger til utstyr om han klarer det da. Familien min sliter selv økonomisk så ønsker ikke å fortelle noe til dem. Barnefar bidrar ikke med 1 kr. Vi er sammen men ikke samboere.

Anonymkode: 57cb2...517

Utrolig at du (og faren) synes det er greit at han ikke bidrar med ei krone. 

Si meg, i og med at babyen din trengte så mye, hva skulle du gjort hvis du ikke kunne betalt med klarna?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd å selge gamle klær eller ting jeg ikke har bruk for. Kanskje ringt Klarna og fikset en nedbetalingsordning. Eventuelt returnert det som ikke var helt nødvendig å kjøpe og heller kjøpt det etter litt sparing. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker said:

5000 i mnd inkl barnebidrag + bostøtte og dekt strøm. 5000 er til mat og andre regninger. Bor ikke med barnefar men vil ikke kreve barnebidrag av han. Kan si at han må ut med litt penger til utstyr om han klarer det da. Familien min sliter selv økonomisk så ønsker ikke å fortelle noe til dem. Barnefar bidrar ikke med 1 kr. Vi er sammen men ikke samboere.

Anonymkode: 57cb2...517

Slutt å handle over evne. Du ønsker tydeligvis å rettferdiggjøre at du rævkjører økonomien din.

Jeg ville vurdert å adoptere bort barnet om jeg var i din situasjon, du har tydeligvis ikke midlene eller vettet til å ta vare på det, da du ikke har penger til å gi barnet det det trenger + at du bruker over evne der du kommer til å havne i gjeld du ikke kan betale

Anonymkode: 33064...456

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett lære deg grunnleggende personlig økonomi. Det er tydelig at du ikke har styring i det hele tatt når du får 5000kr inn, og klarer å «plutselig» handle for 12k på Klarna uten å finne ut hvor mye det ble til sammen før etterpå. 

Dessuten: selvsagt må barnets far bidra økonomisk for å forsørge sitt eget barn!

Barnet trenger IKKE fryse selv om du ikke hadde kjøpt hauger med klær på slag. Brukte klær til baby selges eller gis bort i sekkevis. Har man penger til å kjøpe nye klær, og ønsker å kjøpe nytt, så værsågod. Men du har IKKE råd til det, om det er aldri så mye på salg, og da må du kjøpe eller få gratis. Er det gratis (mange gir bort! Det er ofte umulig å selge!), har du ikke noe å tape mtp mulig slitasje/flekker. Skal du kjøpe - kjøp lokalt, så har du mulighet til å se på tingene før du betaler. Da blir du ikke lurt. 

Slutt å prøve å rettferdiggjøre at du har svidd av 12k på Klarna. Man kjøper ikke dyre julegaver hvis man har 5k å leve for i måneden heller. Da prioriterer man beinhardt til mat og nødvendige regninger. Babyleker, nye klær og julegaver er ikke nødvendig! 

Anonymkode: d4633...5d5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, dette er galskap. En ting er å gjøre en feil en gang, en annen å rettferdiggjøre det og nekte å lære av egne feil.... Jeg synes du bør kontakte NAV og be om kurs i personlig økonomi snarest! Du bør også kreve far for penger...

Anonymkode: 35f12...f2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er nedkomst stønad? Har sosialhhjelp fra nav og handlet fra de pengene heletiden, kunne de dekke klær osv?

Han snuser for ca 3000 i mnd men nekter å slutte.. han forteller ikke sin inntekt til meg, men han er butikkmedarbeider

Anonymkode: 57cb2...517

Har ikke nav krevd at du søker barnebidrag fra far? Det pleier de. Du må jo tenke på barnet først og kreve han for penger. Hvis du ikke tenker på barnets beste så er du ikke egnet som foreldre. Og det er ikke han heller som ikke betaler. Hvorfor fikk dere barn? Hvordan skal du gi barnet en god oppvekst?

1 time siden, Nina1975 skrev:

Du har ikke råd til å la far slippe å betale bidrag. Får du nødhjelp om du lar far slippe å betale??

Nav krever vanligvis at dette blir søkt om før man får stønad.

Anonymkode: de980...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt der også tidligere men utrolig dårlig erfaring. Hull og flekker som ikke blir opplyst, loete og dritt... alt jeg har handlet på finn har vært dårlig.. tilogmed ting til bunaden 😕 tapt masse penger der. Så er det ofte salg på nettet som er like "billig" som folk selger bruktklær på finn. Enklere å handle på nett pga klarna også.. men skal se om jeg kan få nødhjelp av nav. Problemet da er at barnevernet blir kontaktet når man tar ut nødhjelp mer en 1 gang :(

Anonymkode: 57cb2...517

Det er kanskje ikke så dumt. Du trenger tydeligvis hjelp med både det ene og det andre. 

Anonymkode: e04e6...991

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er barnetrygden innregnet i de 5000,-? 

Får du barnebidrag (dersom barnefar ikke bor sammen med deg og barnet)?

Har du  familie som du kan spørre om økonomisk hjelp (låne eller få  penger) fra?

Har du bostøtte eller har du søkt  om  bostøtte?

Hvordan får du betalt husleie og strøm m.m. dersom du kun har kr  5000,- i inntekter pr mnd? Hør med NAV om du kan søke om økonomisk sosialhjelp.

 

Bor du sammen med barnefar? Hvor mye penger bidrar han med pr mnd for å forsørge barnet?

Anonymkode: de85c...3be

Ævv, ikke skrik meg i øret. 

Anonymkode: 4726b...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: 

returner det som kan returneres (du sier noe er julegaver, regner ikke med det er tatt i bruk). 

Så legger du ut ting for salg. Kjøpte du det på tilbud er det ikke sikkert du taper så mye. Behold kun det aller mest nødvendige. 

Så sier du til barnefar «per trengte nytt ...., dette kosta .... fint hvis du overfører eller vipser meg noen kroner for det». 

Så lager du en avtale med barnefar om hvir mye han skal bidra med pr månede. 

Ville også tatt kontakt med nav og fått hjelp til å gå igjennom det du har rett og krav på. 

Anonymkode: 295e7...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...