Gå til innhold

Hei jeg har gått på en smell å handlet på salg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har kommet på 12 000 i løpet av 1 mnd og alt er på klarna.. jeg får kun 5000 kr i mnd i inntekter. Hva skal jeg gjøre?? :(

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at flere av regningene som har kommet får jeg ikke utsatt men jeg trykket på konto faktura ved bestilling.. føler meg så ille nå

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser at flere av regningene som har kommet får jeg ikke utsatt men jeg trykket på konto faktura ved bestilling.. føler meg så ille nå

Anonymkode: 57cb2...517

Hvorfor i alle dager handler du for over dobbelt så mye som du tjener inn??

Anonymkode: 543e2...952

  • Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du f.eks noen egne klær du ikke bruker av verdi du kan selge på finn.no/ebay? Et andre ting med verdi du eier som du kan selge?

Anonymkode: 9acb2...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager handler du for over dobbelt så mye som du tjener inn??

Anonymkode: 543e2...952

Ts sier jo selv at dette var en feil, sikkert impulshandling. Kom heller med et konstruktiv råd.

Anonymkode: 9acb2...aae

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke returnert heller når alt er tatt av emballasje, lapper, vasket og brukt til nå. Har en baby og det meste er ting til han, som leker f.eks siden det virker som han kjeder seg.. og ullklær. Alt er ting han trenger og noe av det er julegaver.. det jeg handlet i julegaver kunne blitt returnet om jeg hadde tenkt på det fir et par dager siden.. tiden er gått ut

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt klara direkte og be om en nedbetalingsavtale slik at du klarer og betale. Og ikke minst, ikke gjenta det du har gjort. Du har helt klart driti deg ut, men om du kontakter klara og ikke fortsetter i samme spor vil det ordne seg :)

Anonymkode: e7a04...1ab

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts sier jo selv at dette var en feil, sikkert impulshandling. Kom heller med et konstruktiv råd.

Anonymkode: 9acb2...aae

Om ts forklarer hvorfor det går så mye penger til impuls kjøp blir det lettere å gi gode råd. 

Anonymkode: 543e2...952

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde du det NÅ, eller et par dager siden? For om du er raskt ute, kan du muligens få stoppet ordren før den sendes, og da skal du naturligvis ikke betale noe. Ellers anbefaler jeg å kontakte butikken(e) det gjelder og få ordnet retur og forklar situasjonen. Det hender butikker er greie å ha med å gjøre, så å spille med åpne kort lønner seg.

Ellers kan du kontakte Klarna og få hjelp der, og ta den økonomiske støyten over impulskjøp når du får en nedbetalingsplan med gebyr.

Anonymkode: 86bde...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du f.eks noen egne klær du ikke bruker av verdi du kan selge på finn.no/ebay? Et andre ting med verdi du eier som du kan selge?

Anonymkode: 9acb2...aae

Nesten alt jeg eier av klær er hullete eller slitt så får nok ikke 1 kr for det 😕 har baby ting men det er min babys. har kjæreste (bf) men tørr ikke å si det til han siden han sliter litt økonomisk og da blir han nok sint..

Anonymkode: 57cb2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde du det NÅ, eller et par dager siden? For om du er raskt ute, kan du muligens få stoppet ordren før den sendes, og da skal du naturligvis ikke betale noe. Ellers anbefaler jeg å kontakte butikken(e) det gjelder og få ordnet retur og forklar situasjonen. Det hender butikker er greie å ha med å gjøre, så å spille med åpne kort lønner seg.

Ellers kan du kontakte Klarna og få hjelp der, og ta den økonomiske støyten over impulskjøp når du får en nedbetalingsplan med gebyr.

Anonymkode: 86bde...dee

Nei de fleste er ca 1 mnd siden, men det nylige er mest baby klær som er brukt allerede :( han trengte de klærne uansett..

Anonymkode: 57cb2...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de fleste er ca 1 mnd siden, men det nylige er mest baby klær som er brukt allerede :( han trengte de klærne uansett..

Anonymkode: 57cb2...517

Kjøp baby ting brukt neste gang. Det som ligger på finn.no er stort sett nesten ubrukt, og mye billigere enn nytt. 

Har du abonnement på sumo, apper på telefon og lignende er det mye penger å spare ved å si de opp. 

Anonymkode: 543e2...952

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de fleste er ca 1 mnd siden, men det nylige er mest baby klær som er brukt allerede :( han trengte de klærne uansett..

Anonymkode: 57cb2...517


Men da har jo kjæresten/barnefaren ingen grunn til å bli sint, sånn sett - om dette i hovedsak var klær/utstyr dere likevel måtte skaffet, og attpåtil kjøpt på salg så du har spart dere penger. Det ER dyrt å ha barn, og ikke minst å kle dem opp til vinteren. Selv om utgiften kanskje kunne vært mer spredt og sånt da. Men ville snakka med kjæresten jeg :) Uansett om han har litt pengetrøbbel, og du har tabba deg litt ut - så må dere jo stå sammen i dette? 

Anonymkode: 0c94f...296

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har kommet på 12 000 i løpet av 1 mnd og alt er på klarna.. jeg får kun 5000 kr i mnd i inntekter. Hva skal jeg gjøre?? :(

Anonymkode: 57cb2...517

Er barnetrygden innregnet i de 5000,-? 

Får du barnebidrag (dersom barnefar ikke bor sammen med deg og barnet)?

Har du  familie som du kan spørre om økonomisk hjelp (låne eller få  penger) fra?

Har du bostøtte eller har du søkt  om  bostøtte?

Hvordan får du betalt husleie og strøm m.m. dersom du kun har kr  5000,- i inntekter pr mnd? Hør med NAV om du kan søke om økonomisk sosialhjelp.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke returnert heller når alt er tatt av emballasje, lapper, vasket og brukt til nå. Har en baby og det meste er ting til han, som leker f.eks siden det virker som han kjeder seg.. og ullklær. Alt er ting han trenger og noe av det er julegaver.. det jeg handlet i julegaver kunne blitt returnet om jeg hadde tenkt på det fir et par dager siden.. tiden er gått ut

Anonymkode: 57cb2...517

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten alt jeg eier av klær er hullete eller slitt så får nok ikke 1 kr for det 😕 har baby ting men det er min babys. har kjæreste (bf) men tørr ikke å si det til han siden han sliter litt økonomisk og da blir han nok sint..

Anonymkode: 57cb2...517

Bor du sammen med barnefar? Hvor mye penger bidrar han med pr mnd for å forsørge barnet?

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye fikk du i nedkomststønad? Hvordan ble disse pengene brukt? Disse pengene burde ha vært nok til klær og utstyr til barnet det første leveåret, dersom du handlet en del av tingene brukt eller på salg.

Du nevner at barnefar har dårlig råd. Hvor mye har han i inntekt? Bor dere sammen? Hvordan bruker han pengene sine? Har han kostbare vaner som sigaretter, snus og alkohol og spill eller annet?

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten alt jeg eier av klær er hullete eller slitt så får nok ikke 1 kr for det 😕 har baby ting men det er min babys. har kjæreste (bf) men tørr ikke å si det til han siden han sliter litt økonomisk og da blir han nok sint..

Anonymkode: 57cb2...517

Dere kan også få hjelp av Frelsesarmeen. De gir bort både gratis mat og klær til de som trenger det.

Anonymkode: de85c...3be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Klarna å få satt opp en nedbetalingsplan. Og tenk deg om i et par dager neste gang du har lyst til å kjøpe noe. 

Anonymkode: bed0c...da4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du kommer til å gjøre den samme feilen igjen hvis du fremdeles mener at leker og klær for 12.000 kr er nødvendig for en baby. Selv om babyen kjeder seg, så kjøper du ingen leker med mindre du har penger til overs.

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ting han trenger og noe av det er julegaver.. 

Anonymkode: 57cb2...517

Det er naturlig at man forsvarer det man har gjort, selv når det ikke var så lurt. Men det smarteste er å lære av sine feil.

Endret av Ild
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...