Gå til innhold

Jeg er så irritert! Er det noen måte jeg kan unnslippe barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart ingen har foreslått det enda; det finnes jo en måte å slippe bidrag på. Få 100% omsorg for barnet, så er det mor som må betale bidrag til DEG og du slipper. Du kommer til å blir rik!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min ber deg vise hva du skriver her til fastlegen din. Der du da blir sent slipper du bidraget og blir forsørget med mat og tak over hodet i mange år. At jakka du får binder fast hendene dine er en liten pris å betale.

Anonymkode: 66a8f...849

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snu litt på dette?

Barnet ditt kommer til verden, et lite menneske som ikke har valgt noe av dette selv. Som kanskje blir lik deg i utseende, som trenger beskyttelse, omsorg og kjærlighet. Du må ikke være så voksen hele tiden, men du kan i starten være en lekekamerat for at barnet ditt skal bli trygg på deg. Du trenger vel ikke noe bedre betalt jobb når de trekker en prosent sum av din inntekt, har du lav inntekt så blir det lite i bidrag. 

Du har ennå noen måneder å komme deg over sinne mot manglende kondom. Du har noen måneder på å komme deg over sinnet mot henne. 

Du trenger ikke være en perfekt pappa, men du kan heller begynne i det små. Barnet trenger å kjenne pappaen sin. Tenk om 10 år så er du 30 med en gutt/jente på 10. Du har fremdeles masse energi. Du kan ta med barnet på ting du syns var gøy. Kino, besøk, lekeplasser, karuseller, alt ettersom. 

Når du er alene og ikke med barnet så trenger du ikke være så voksen. Da får du være en daff student som drikker litt for mye ute med venner. Som er dårlig på å ta tredagers oppvasken og som handler sokker i stedet for å vaske tøy.

Endret av Jordbæra
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke ønsker barn: bruk kondom, avstå fra sex eller steriliser deg din idiot! Selvfølgelig slipper du ikke unna å betale barnebidrag, snakk om ansvarsfraskrivelse.. Ille nok at du ikke tar ansvar for barnet..

Å det nytter ikke å skylde på den "heksa" for det er like mye ditt ansvar.. Har man sex, kan det bli barn! Slik er det bare..

Anonymkode: 4db20...3d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

steriliser deg

Enda en idiotisk kommentar med "steriliser deg". Bare fordi du ikke vil ha barn akkurat nå, så betyr ikke det at du ikke vil ha barn senere... 

Og er ganske dumt å få barn når man er 20 år uten utdanning. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å det nytter ikke å skylde på den "heksa" for det er like mye ditt ansvar.. Har man sex, kan det bli barn! Slik er det bare..

Joa, men når man sier det 6 måneder etterpå...

Anonymkode: ca1d9...9e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jordbæra skrev:

Hva med å snu litt på dette?

Barnet ditt kommer til verden, et lite menneske som ikke har valgt noe av dette selv. Som kanskje blir lik deg i utseende, som trenger beskyttelse, omsorg og kjærlighet. Du må ikke være så voksen hele tiden, men du kan i starten være en lekekamerat for at barnet ditt skal bli trygg på deg. Du trenger vel ikke noe bedre betalt jobb når de trekker en prosent sum av din inntekt, har du lav inntekt så blir det lite i bidrag. 

Du har ennå noen måneder å komme deg over sinne mot manglende kondom. Du har noen måneder på å komme deg over sinnet mot henne. 

Du trenger ikke være en perfekt pappa, men du kan heller begynne i det små. Barnet tre her å kjenne pappaen sin. Tenk om 10 år så er du 30 med en gutt/jente på 10. Du har fremdeles masse energi. Du kan ta med barnet på ting du syns var gøy. Kino, besøk, lekeplasser, karuseller, alt ettersom. 

Når du er alene og ikke med barnet så trenger du ikke være så voksen. Da får du være en daff student som drikker litt for mye ute med venner. Som er dårlig på å ta tredagers oppvasken og som handler sokker i stedet for å vaske tøy.

Mest fornuftige innlegget.

Jo mer du stiller opp, jo mindre bidrag.

Det første året er barnet avhengig av mor hvis hun ammer, og som sin primær omsorgsperson. Du kan komme på besøk, være til stede og ha samvær. Kose og dulle med barnet. Noter all samvær du har. Jo mer samvær, jo mindre bidrag. Og hvor godt for barnet å kunne knytte seg til deg som pappa. Dere kommer til å ha mye glede av hverandre fremover. 

Si til barnemor at du vil ha så mye samvær som mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Du må bruke kondom! Dette er helt og holdent din egen feil. Du føler deg tydeligvis som et barn, men du er voksen. Du må begynne å ta innover deg at du skal bli pappa og hvordan du best mulig skal kunne ta vare på barnet ditt. Foreldrene dine blir besteforeldre, så de vil vel også forberede seg litt på dette. Og ikke kall moren til barnet ditt noe stygt som i innlegget ditt. Du er selv ansvarlig for dette: vis respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Terrasse skrev:

Mest fornuftige innlegget.

Jo mer du stiller opp, jo mindre bidrag.

Det første året er barnet avhengig av mor hvis hun ammer, og som sin primær omsorgsperson. Du kan komme på besøk, være til stede og ha samvær. Kose og dulle med barnet. Noter all samvær du har. Jo mer samvær, jo mindre bidrag. Og hvor godt for barnet å kunne knytte seg til deg som pappa. Dere kommer til å ha mye glede av hverandre fremover. 

Si til barnemor at du vil ha så mye samvær som mulig.

Takk. Kjenner til flere slike som nekter kontakt med et barn, av begge kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, burde du ikke valgt forum på diskusjon.no fremfor kvinneguiden.no for denne triaden? 

Så, så. Bidraget kalkuleres ut fra din inntekt, så jo mer du tjener, jo mer må du betale. Derfor «lønner» det seg å ha lav lønn. 

Hvis du bare har stipend eller veldig lav lønn kan du fått utsatt betalingen, slik at hun får utbetalt minstesats barnebidrag av staten, og så må du betale tilbake når du er i jobb igjen. 

Anonymkode: fe307...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Hvorfor advokat? Det er jo bare tull. 

Ehh, okei 🙄 Fordi han tydeligvis ikke har begrep om hva som kan kreves av han, ei heller om sine rettigheter, i den situasjonen han (kanskje) er i. Bedre å høre det der enn av lekmenn her på KG. En advokat har faktisk også bedre oversikt enn f.eks nav. Han kan få fri rådgiving av advokat gjennom f.eks reform-ressurssenter for menn. Der hjelper de med slike spørsmål som ts har, blant annet. Anbefaler han å søke det opp på nettet og kontakte dem i første omgang. 

Anonymkode: 57d27...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Unnskyld at jeg sier det; men voks opp! Det er ditt barn. Ditt kjøtt og blod. Det er du som har vært med på det, du som har skapt det. Det er du som må ta ansvar for handlingene dine. 

Stakkars barn hvis du velger at du ikke vil være dets pappa. Det kan skape dypere sår enn du aner; kun fordi du er ung og tar dårlige og egoistiske valg. Tenk! Tenk deg veldig nøye om. Please. Gjør det som er best for barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk for et par dager siden en telefon fra en ONS jeg hadde for nesten et halvt år siden. Jeg, skarve 20 år, skal bli pappa!!! Ååh, jeg er så forbannet! Hun sa hun gikk på pillen! Jeg spurte henne flere ganger og hun SVERGET at hun var skuddsikker!!!

Hva faen skal jeg gjøre nå??? Jeg kan jo ikke bli far - jeg vet jo knapt hvordan jeg skal ta vare på meg selv!! Hun sier jeg ikke trenger å være tilstede for ungen, enda godt det, men at hun krever at jeg stiller opp med barnebidrag!!!

JEG MÅ STILLE OPP MED PENGER I 18 ÅR ETTER Å HA BLITT LURT!!!!!! Det skulle faen meg vært kriminelt!!!

Jeg har vært helt fra meg siden jeg fikk beskjeden. Sitter bare inne og forbanner uflaksen min og denne løgnaktige møkkakjerringen! Hva skal jeg gjøre???!!! Må jeg gi en hel haug av den lille lønnen jeg har (er student med deltidsjobb) til denne heksen??? Må jeg skaffe meg en bedre betalt jobb??? Aaaargh, jeg er så fortvilet!

Men det jeg egentlig mest vil vite... Er det noen som helst måte å snyte systemet på??? Kan jeg erklære meg økonomisk invalid på en eller annen måte, eller unndra meg bidragsplikten på et annet vis?? Eller må jeg gjøre noe drastisk som å rømme landet eller fake min egen død???

Setter STOR pris på om noen kan gi meg noen dyrebare råd her!!!

Anonymkode: 52281...848

Først virker dette være en trolletråd på måten du skriver. Det virker ikke være sannferdig. Men skulle jeg ta feil beklager jeg dette  

Prinnsippet i tråden sin er realistisk. Hvor mange studenter skal bli far om ni mnd.fra dennehelgen? Det er faktisk en del. Det hender spesielt ved studiestart og høyt inntak av alkohol. 

1. Kontakt advokat. Du kan ha krav på fri rettshjelp. 

2. Når barnet blir født ikke undertegn farskapet uten farskapstest. NAV dekker dette. Regner vel med moren melder deg som kandidat til NAV. Deres oppgave er å fastsette farskapet.

3. Nekter du vil du etter en del tid bli hentet av politiet etter pålegg til test. Nekter du kan du bli straffet, og få farskap fastsatt ved dom.

4. Er du nå under utdanning får du fullføre planlagt utdanning uten bidragspliktig hvis du ikke har inntekt. NAV anser vanligvis studenter som IKKE bidragsdyktig uten inntekt. NAV kan kreve en utdanningsplan. Når du IKKE  er bidragsdyktig opparbeider du ikke bidragsgjeld.

5. Siden du nå har 300 000 inntekt vet jeg ikke hva de tenker.

6. Når du begynner jobbe kan du jobbe 80% av evnet inntekt uten pålegg om mer vanligvis. Hvis du lar være å jobbe kan NAV fastsette inntekten ved skjønn. 

7.Det samme regler gjelder for mor som I pkt 6 etter permisjon. 

8. Tenk over om du ønsker farsperm. Du har ikke krav på dette når du ikke bor med mor. Men det kan avtales. 

9. Mye samvær gir mindre bidrag. 

10. Få på plass samværsavtale så raskt som mulig. 

11. Der er de som angrer de ikke hadde samvær med barn etter ons. Selv om det hele var veldig vanskelig når beskjeden kom.

12 . Få foreldreansvar. Da kan du kreve samvær. Du kan kreve oversikt over barnets liv. Uten foreldreansvar kan du ikke kreve noe.

13. Velger du å ikke være en del av barnets liv vil du bli krevd bidrag av NAV innkreving. Selv trygdede får trekk I trygd ned til minste levestandard. 

14. Eneste mulighet TROLIG for å unnslippe bidrag er svart økonomi og at dine foreldre står som eier på alt du har. Selv da kan NAV skjønnsfastsette bidrag uten å få det inn. 

15. Bidrag som aldri har blitt krevd inn varer ikke evig. Det kan bli slettet. Lov om foreldelse av fordringer (foreldelsesloven) § 6.(Pensjon, underholdsbidrag m.m.)

En fordring som er avtalt eller fastsatt om pensjon, livrente, føderåd, underholdsbidrag eller annen ytelse, og som forfaller med bestemte mellomrom og ikke er avdrag på hovedstol, foreldes når det er gått 10 år fra den dag da siste ytelse ble betalt. Dersom det ikke er betalt noe, løper denne fristen fra den dag da fordringshaveren kunne ha krevd å få første ytelse. De enkelte forfalte terminytelser foreldes dessuten etter §§ 2 og 3, likevel slik at fristen for krav på underholdsbidrag er 10 år.

Se,også: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Relatert+informasjon/Sletting+av+bidragsgjeld#chapter-3

 Lykke til. 

 

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TELL ME ABOUT IT!!!!! Det var noe av det første jeg brølte til henne da hun ringte - ET HALVT ÅR (MAI)!!!!!!!!

Hun sa noe om at hun ikke visste at hun var gravid i starten, noe piss som det der, og at hun var redd for å si det for at foreldrene skulle finne det ut, eller noe sånt dritt.... JA, HVA MED MINE FORELDRE!!!!! HVA FAEN TROR DU DE TENKER????!!!!! Min far kommer til å BANKE MEG OPP hvis jeg forteller ham det............ HELVETE!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 52281...848

Dersom faren din er litt mer fornuftig enn deg, banker han deg opp dersom du ikke stiller opp for barnet ditt.(dersom han er fornuftig, banker han deg selvsagt ikke opp fysisk men verbalt)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en ons uten kondom fortjener du mer enn et farskap. Har du hørt om seksuelt overførbare sykdommer? Barnebidrag er basert på hvilken inntekt du har. Du har nå et ansvar for å betale barnebidrag og du har et ansvar for å være tilstede i denne ungens liv til den dagen du dør. Har du vært med på å skape liv har du også et ansvar å gi det beste du har av deg selv til dette livet. Ikke la barnet vokse opp og føle selvforakt og selvhat fordi barnet lurer på hvorfor du ikke er tilstede i livet deres. Selvmedlidenhet hører fortiden til nå, er du voksen nok til å ha sex er du nødt til å bli voksen nok til å ta konsekvensene. Ring din ons og hør hvordan du kan være til hjelp og støtte og sett deg selv og egne behov til side og konsentrer deg om sønnen din istedenfor. (Jupp, det blir en gutt) Masse lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

 

Det er IKKE kun kvinnens avgjørelse om mannen skal bli forelder eller ikke. Det er en avgjørelse som angår begge like mye, og begge bør få være med i avgjørelsesprosessen.

Begge har da vært med i prosessen, man blir bare stilt ovenfor valget på forskjellige tidspunkt. Han tok valget da han jizza inni en dame uten kondom. Egen nytelse i øyeblikket var tydeligvis verdt risikoen. Hun tok sin avgjørelse etter ham. Å kalle henne en møkkakjerring som ikke «lot ham» bli med på å bestemme blir jo totalt urimelig. Han har i aller høyeste grad selv bestemt at han ikke ville stoppe egen sperm med kondom.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min ber deg vise hva du skriver her til fastlegen din. Der du da blir sent slipper du bidraget og blir forsørget med mat og tak over hodet i mange år. At jakka du får binder fast hendene dine er en liten pris å betale.

Anonymkode: 66a8f...849

Oioioi..den var drøy...😟

Til deg Ts. Syns du får litt vel mye pepper her. Du hadde Max uflaks for å si det mildt. Du er nok ikke alene om å ha ons uten kondom...jeg vil tro det gjelder flertallet som har ons dessverre. Du ble en av de uheldige hvor det resulterte i en uønsket graviditet fra din side. Du er veldig ung og jeg kan virkelig forstå din frustrasjon utifra situasjonen. Det er absolutt ikke vanskelig å forstå, du har virkelig fått realiteten som en bombe i fanget.

Viktigst av alt, ta en farskapstest når barnet er født og ta det derifra.

Bidrag slipper man dessverre ikke unna. Om du betaler eller ei. Som andre sier det, du blir trukket utifra hva du tjener. Tjener du veldig lite, er det mulig du ikke vil bli trukket. Jeg mener det er slik, hvis man har en veldig lav inntekt,men du kan forhøre deg med Nav innkrevning om reglene. 

Denne situasjonen kan løses på flere måter, syns enkelte her har komt med flere fine forslag til hvordan du kan løse det og hvordan ting kan bli. Du må bare komme deg over det værste sjokket først, før du kan ta stilling til hva du skal gjøre. Du kan gjøre begge deler skjønner du, være ung stundent og gjøre alt det andre gutter på din alder gjør, samtidig som du kan ha samvær. Hvor mye samvær det blir er opp til deg. Men å bli fullstendig fraværende, da påfører du ett helt uskyldig menneske, som ikke har bedt om å være i denne verden, stor smerte som kan påvirke hele  livet hans/hennes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Tror mobilen din autokorrekted "heslig", nå virker det jo som du liker barn.

TS, du kan jo bare ta henne til retten og ta fra henne ungen. Så kan hun betale deg barnebidrag.

Dessverre får man ikke foreslå ulovlige ting her, så mer kreative måter å slippe blir vanskelig.

 

Hvordan i all verden skal han ta fra henne ungen?

Anonymkode: 5bad2...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda en idiotisk kommentar med "steriliser deg". Bare fordi du ikke vil ha barn akkurat nå, så betyr ikke det at du ikke vil ha barn senere... 

Og er ganske dumt å få barn når man er 20 år uten utdanning. 

Joa, men når man sier det 6 måneder etterpå...

Anonymkode: ca1d9...9e7

Har du tenkt på at det kanskje kan ha vært vanskelig for henne også, at hun kviet seg for å fortelle han det?

Anonymkode: 5bad2...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terrasse skrev:

Mest fornuftige innlegget.

Jo mer du stiller opp, jo mindre bidrag.

Det første året er barnet avhengig av mor hvis hun ammer, og som sin primær omsorgsperson. Du kan komme på besøk, være til stede og ha samvær. Kose og dulle med barnet. Noter all samvær du har. Jo mer samvær, jo mindre bidrag. Og hvor godt for barnet å kunne knytte seg til deg som pappa. Dere kommer til å ha mye glede av hverandre fremover. 

Si til barnemor at du vil ha så mye samvær som mulig.

Hva søren er det med deg, og det å håpe på at barnet får minst mulig bidrag? Dette er det eneste som lyser gjennom innleggene dine; at du ønsker at barnet skal være en lidende part.

Anonymkode: 5bad2...6e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...