Gå til innhold

Har du stjelt noe som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell.

Jeg stjal en gang en påskesjokolade fra venninna mi. Hun hadde fått masse påskesnop og satt og spiste det foran meg og nektet å dele (jeg delte alt mitt med henne og det gjorde meg trist at hun ikke ville dele med meg). Når hun gikk for å spise middag tok jeg en liten påskehare i sølvpapir. Jeg tok en bok ut av bokhyllen hennes og la sølvpapiret helt bakerst og satt boken på plass. Hun merket det ikke og fortsatte å stappe i seg sjokolade når hun kom tilbake fra middag. Følte ingen skyld da, og ikke noe i dag. 

Anonymkode: 4f1d8...664

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stjal en liten lekedukke fra ei i klassa, den var i garderoben på plassen hennes. Var 6 år, angret aldri, ikke nå heller

Anonymkode: 6cf64...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Stjal en leke på butikken, som jeg hadde veldig lyst på, men som jeg ikke fikk, min mor merket det da vi kom hjem og jeg måtte selvfølgelig levere den tilbake. Dette var på midten av 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stjal fra godteskapet til mine foreldre og venninners. Jeg stjal mynter fra foreldrene mine sin lommebok og kjøpte godteri og blader. 

Anonymkode: 315b1...bc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk en ganske dreven butikktyv som 8-9-åring. Når jeg kjedet meg trasket jeg rundt på senteret. Hvis jeg ikke hadde penger, noe jeg ofte ikke hadde, så var det en smal sak å stjele snop. Jeg ble faktisk så dreven og cocky at jeg av og til gikk tilbake i butikken jeg nettopp hadde stjelt fra, tok opp snopet og spiste det mens jeg slo av en prat med kisen/damen i disken. Jeg stjal også i dagligvare-butikkene hvor jeg puttet alskens godsaker i skolesekken (dette var før de begynte å kreve at man la fra seg sekken) og gosset meg på vei hjem.

Jeg ble dog tilslutt tatt. Ikke for å stjele mat, men da jeg gikk over til å stjele penger fra folks jakker. Da ble det ringt hjem, fikk en ordentlig munnfull av faderen, og dermed endte min kriminelle løpebane. Men det er gode minner jeg alltid vil se tilbake på med et lurt smil.

Anonymkode: 8029f...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal ikke som barn men som ungdom. Ikke fordi det var så gøy (jo litt spennende da), men fordi jeg aldri ville hatt råd til f.eks. min første BH eller til å gå på kino . Stjal av og til for venninnene mine og fikk penger for det. F.eks. en gang en jean pauljakke til 1500,-. Venninna mi hadde fått 500,- å kjøpe jakke for, de fikk jeg. Var før jeg fylte 15 da. Mellom 15 og 16 år stjal jeg veldig sjelden, det var kun litt sminke og sånn. Etter at jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16, fikk litt tilgang på penger og hadde mulighet til å tjene egne penger så stjal jeg aldri igjen. Prostituerte meg et par ganger da, men var var fordi jeg opplevde at jeg ikke hadde noe valg.  Mine foreldre hadde forsørgelsesplikt, men hadde ingen penger å gi meg. De hadde nok gitt meg mat om jeg hadde bodd hjemme, men opplevde at siden naboen hadde misbrukt meg seksuelt at jeg ikke klarte det lenger. Dro til en annen by 4 timer vekke og lagde meg et liv. 

Anonymkode: 4e630...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og tre andre barn stjal hver vår mandarin på butikken da vi var små. De andre husker ikke episoden når jeg snakker om det i dag. Men jeg er sikker på at det skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal en taperull (🤪) av alle ting på nærbutikken. Mamma fant den i jakkelomma mi og og tvang meg til å gå tilbake, levere den og fortelle hva jeg hadde gjort. Det var effektivt, stjal ikke igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal kartonger med sigaretter på nærbutikken. Den gamle mannen var utrolig lettlurt. 

Anonymkode: 412b8...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stjal ikke som barn men som ungdom. Ikke fordi det var så gøy (jo litt spennende da), men fordi jeg aldri ville hatt råd til f.eks. min første BH eller til å gå på kino . Stjal av og til for venninnene mine og fikk penger for det. F.eks. en gang en jean pauljakke til 1500,-. Venninna mi hadde fått 500,- å kjøpe jakke for, de fikk jeg. Var før jeg fylte 15 da. Mellom 15 og 16 år stjal jeg veldig sjelden, det var kun litt sminke og sånn. Etter at jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16, fikk litt tilgang på penger og hadde mulighet til å tjene egne penger så stjal jeg aldri igjen. Prostituerte meg et par ganger da, men var var fordi jeg opplevde at jeg ikke hadde noe valg.  Mine foreldre hadde forsørgelsesplikt, men hadde ingen penger å gi meg. De hadde nok gitt meg mat om jeg hadde bodd hjemme, men opplevde at siden naboen hadde misbrukt meg seksuelt at jeg ikke klarte det lenger. Dro til en annen by 4 timer vekke og lagde meg et liv. 

Anonymkode: 4e630...d1e

Høres ut som du har hatt en tøff oppvekst. Håper du har det godt i dag!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal en sjokolade fra butikken. Jeg og venninna mi tok en hver, men vi turte ikke å spise de så vi gravde de ned istedenfor. 🙄 Var vel 8 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt seks-syv år stjal jeg en pastillboks. Den lå i hylla under smågodtet, der de som faller ut lander så tenkte det var innafor, men fikk greit kjeft da vi kom hjem og mor fant det ut.

I eldre år har jeg stjelt et gjenglemt skjerf på et utested, og en halv parfyme for ei venninne på nasch. (17-18)  Er nå over 30 og stjeler lightere som en røver uten at jeg får det med meg selv.🙈

Anonymkode: d27cc...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stjal ofte godteri på butikken, og hadde også en periode hvor jeg stjal sigaretter fra en liten lokalbutikk. Ble kun tatt i godteriet, aldri for røyken.

Har også stjålet en ring fra min (onde) stemor. Angrer fremdeles ikke på det.

Anonymkode: 92fb2...297

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi stjal fra godteskapet til mine foreldre og venninners. Jeg stjal mynter fra foreldrene mine sin lommebok og kjøpte godteri og blader. 

Anonymkode: 315b1...bc2

Hei Ronja 😉

Anonymkode: 2262b...e6b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stjal mye i både barndommen og ungdomstiden. Det jeg husker best fra barndommen var at jeg stjal et veldig sjeldent pokémonkort fra en i parallellklassen og ga til gutten jeg var forelsket i 🙈  Stjal også snop på butikken etter skoletid. 

I ungdomstiden (15 år) ble jeg mye verre, stjal dyre klær fra bla. Lacoste og Tiger of Sweden. De hadde ikke alarm på noen ting, så det var veldig lett. Stjal mye alkohol også..

Til slutt ble jeg tatt for å stjele én bolle 😂 Var en sivil vekter som oppdaget meg og min venninne. Jeg hadde en dårlig følelse og var mistenksom når "spaneren" så veldig mye på oss. Måtte bli hentet av min far i butikken. ALDRI stjelt noe igjen etter dette. Så skamfull. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker  i barnehagen så hadde jeg meg med en 5-kroning eller noe lignende. Hun ene barnehagetanta tok mynten fra meg fordi det ikke var lov med penger i barnehagen. Hun hadde sikkert tenkt til å gi den tilbake, men glemte det og jeg syntes hun var skummel så spurte aldri å få den tilbake. 

Så da valgte jeg å stjele en legokloss fra barnehagen for å "gjenopprette balansen". 

Endret av SVK
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal en neglelakk fra H&M en gang... var skit nervøs. Var en gutt som stjal en ring til meg.. fra en av bodene i Bergen. Var avtalt dette.. husker ikke helt hvorfor han skulle det.. var aldri noe romanse mellom oss. Mer spenningen antagelig.

Men dette er min karriere innenfor stjeling. Hadde ikke nerver til sånt og det er like greitt.😅😉

Anonymkode: 74c72...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal en kjærlighet på pinne fra en Frukt- og tobakk sjappe (var på slutten av 70-tallet dette), jeg var vel 3 eller 4 år. Riktignok var det i den tro at jeg kjøpte den. Tenker det var moro for fyren i kassa at en unge kom bak disken med skitne votter og tok for seg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...