Gå til innhold

Har altfor mye rot hjemme hos meg, trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har opp gjennom årene samlet på masse rot og tull i hjemmet mitt. Jeg sparer på alt av poser, innpakninger, emballasje, tomme flasker osv osv. Jeg har flere skap i huset som er fulle av tomme shampoo flasker, som jeg ikke «tørr» å kaste i tilfelle det er noe som er igjen. Jeg er også veldig glad i å shoppe. Så jeg kjøper ofte hud- og sminke produkter i tillegg til at jeg handler mye sko, klær og den type ting. 

Anonymkode: 987ad...a07

Du har samle og hoarder-tendenser, nesten tvangsmessig når du sparer på tomme shampooflasker. Ta tak nå før det sklir helt ut. Jeg var lik deg, bortsett fra at jeg samlet på ting som ikke var søppel. Det sies at huset ditt gjenspeiler hvordan du har det psykisk og det stemte på meg. Å samle på ting, symboliserer at man kommer seg ikke videre. Rot er stagnert energi, man har stagnert i livet fordi man holder på alt det gamle. Det er noe i det. 

- Gjør det til en vane å bruke opp shampooflasken fullstendig før du kaster den. Ikke gå amok på billigsalg og kjøp masse toalettartikler du hamstrer, det lager bare rot. 

- Ha pose hengende i kjøkkenet til tomflasker. Sjekk den hver gang du skal på butikken, er den full tar du den med. 

- Gi deg selv shoppestopp fram til du har fått orden i rotet. Jeg fant f.eks 10 hudkremer rundomkring da jeg ryddet. Du bruker faktisk mer penger på levestilen din enn å spare fordi du antagelig har dobbelt opp av det meste i rotet. 

- Spør deg selv hvorfor du sparer på alt det du gjør. Og hvorfor du shopper så mye. For meg var det et behov for å dekke et tomrom jeg hadde. Shopping fylte tomrommet. 

Jeg lever letter tanken "en ny ting inn, en ting ut". Lettere å gjøre det om du på forhånd f.eks vet at du trenger noe nytt. Trenger du ny jakke går en jakke ut- FØR du handler ny jakke. En slik tankegang er også bra for da tar du først en kikk på det du har fra før, og finner kanskje ut at nei jeg trenger kanskje ikke ny jakke likevel.

Anonymkode: 76466...ff7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...