Gå til innhold

LEI AV Å BLI LURT AV TS!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, de finnes. Noen er samlet i en tråd om klassiske tråder. :)

Anonymkode: 8b5d9...dbb

Jeg fant den. 😄

 

Anonymkode: 8b5d9...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.9.2018 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Samme oppskrift igjen. Ts får inspirasjon av det deltakerne i tråden skriver, og fletter disse detaljene inn i historien. (Som sist, nå når noen skrev Hva om han gjør det slutt? og  ts deretter skriver Nå har han truet med å gjøre det slutt og skjegget vil sitte godt i postkassa osv...

Nå har jeg lært, etter å ha blitt lurt for 2. gang på kort tid.

Flere som har det slik?

Anonymkode: 3fb61...9e6

Alle blir lurt, trill rundt, når vi lar oss lure, ente det er på nettet eller ute i den virkelige verdenen. 

Les med en dose sunn fornuft, to doser skepsis og tre runder omtanke. Spør deg selv, er dette mulig? Er det for godt til å være sant, så går du stille ut av tråden og ullater å kommentere. Hadde alle gjort det siste så hadde mange tråder med mye lureri dødd like raskt hen som en blogg uten klikk/lesere. 

Anonymkode: c0f8a...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Vox_populi skrev:

At trådstarter blir borte, synes jeg ikke tyder på trolling. Tvertimot vil en som presenterer en reell problemstilling, ofte gjøre det, og etter et par oppklarende spørsmål har så ikke trådstarter mer å komme med av opplysninger, og fordufter. Mens diskusjonen fortsetter.

I motsetning til dette vil trollet stimulere til nye innlegg ved å besvare annethvert innlegg og gjenta seg selv til kjedsommelighet, samt med jevne mellomrom la det sive ut oppsiktsvekkende ny informasjon i saken som genererer enda flere innlegg. Hele poenget med trolling er jo nettopp å legge ut utrolige løgner som agn og få flest mulig til å bite på. Det klarer en best ved å forlenge tråden, ikke ved å fordufte fra den.

Dessverre misforstår noen det snart 30 år gamle begrepet trolling – forveksler det med kontroversielle meninger og hatmeldinger mot personer. Dette er problemområder som fortjener egen medisin, ikke å bli slått sammen med trolling.

Kvinneguiden er et eldorado for trolling. Som eneste forum som jeg kjenner til, er det stedet der troll blir vernet av moderatorene, mens det er innlegg som anklager trådstarter for trolling, som blir slettet! 

At Kvinneguiden vil være en propagandasentral for sin politiske retning og derfor sletter innlegg med andre meninger, er bare å registrere, men hvorfor den har fått det for seg at trolling er verneverdig, er verre å forstå. Men dem om det.

Dette vil isf være deg om det.

Anonymkode: 3d7a4...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil isf være deg om det.

Du klarer å gjøre omtrent alt galt. Siterer et helt langt innlegg, men har bare én setning som kommentar. Og hvilket utsagn det skal være kommentar til, er høyst uklart. Til overmål bruker du et ukjent ord, så resultatet blir en uforståelig setning som står i løse lufta. Du kan bedre enn dette!

Anonymkode: 5f21d...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for mye høyde-tråder og annet tulliball, så det er nok noen vinterferieskribenter som ikke har blitt lagt i seng av sine foreldre ennå desvere :Gjesp:

Anonymkode: 3fb61...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at folk har alt for mye fritid i våre dager.

Anonymkode: 12b67...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble linken til "Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge" fjernet?

Anonymkode: 9c437...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Jeg er drit lei tråder som åpenbart eller med stor sannsynlighet er tull. 

Anonymkode: 42d20...c41

Det får du bare lære deg å leve med. Dette er en voksen form for prank calls, ringe på å stikke av og stjele epler fra nabo’n.

Anonymkode: 5a503...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Samme oppskrift igjen. Ts får inspirasjon av det deltakerne i tråden skriver, og fletter disse detaljene inn i historien. (Som sist, nå når noen skrev Hva om han gjør det slutt? og  ts deretter skriver Nå har han truet med å gjøre det slutt og skjegget vil sitte godt i postkassa osv...

Nå har jeg lært, etter å ha blitt lurt for 2. gang på kort tid.

Flere som har det slik?

Anonymkode: 3fb61...9e6

Jepp. Og TS bytter overskriften! 

Anonymkode: b896b...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.3.2019 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Jepp. Og TS bytter overskriften! 

Anonymkode: b896b...7ad

Bytter de overskriften? Hender det ofte? Har du et eksempel?

Anonymkode: 3fb61...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent forstått en tråd mindre. Nå føler jeg meg lurt av TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen som tenker i de baner at ok om 9 av 10 innlegg man har svart skikkelig er trolleinnlegg så har man kanskje hjulpet den ene da? Og at det i seg selv er bra nok? 

Anonymkode: e79a5...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man faktisk mistenker at en tråd-starter er "troll" og tullball, så burde man vel egentlig holde seg til Helvete langt unna tråden.    

Man gjør ingen noen som helst "tjenester" ved å være aktiv i trolle-tråder, som bare er opprettet for å spre piss... 

Anonymkode: 0d313...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom man faktisk mistenker at en tråd-starter er "troll" og tullball, så burde man vel egentlig holde seg til Helvete langt unna tråden.    

Man gjør ingen noen som helst "tjenester" ved å være aktiv i trolle-tråder, som bare er opprettet for å spre piss... 

Anonymkode: 0d313...3b7

Hva om man blir lurt i tråden, skal man holde kjeft da også? Jeg blir ganske sur på ts når det skjer.

Anonymkode: 70c6f...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Samme oppskrift igjen. Ts får inspirasjon av det deltakerne i tråden skriver, og fletter disse detaljene inn i historien. (Som sist, nå når noen skrev Hva om han gjør det slutt? og  ts deretter skriver Nå har han truet med å gjøre det slutt og skjegget vil sitte godt i postkassa osv...

Nå har jeg lært, etter å ha blitt lurt for 2. gang på kort tid.

Flere som har det slik?

Anonymkode: 3fb61...9e6

Nei, blir ikke lurt men frustrende å se andre bli det. Også trist å se noen virkelig bry seg og øse av egne erfaringer når hi innlegget bare er svada.

Jeg forstår ikke fenomenet, da jeg ikke klarer å begripe HVA man får ut av å trolle. Ihvertfall ikke de trådene hvor ts skriver og skriver og oppskonstruerer stadig nye scenarioer. :vetikke::klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå har påskeferien startet ser jeg, da det er utrolig mange tulletråder som har kommet i kveld :filer:

Anonymkode: 3fb61...9e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det kommet et troll nå som skriver ufattelig dårlig norsk?

Anonymkode: 70c6f...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det kommet et troll nå som skriver ufattelig dårlig norsk?

Anonymkode: 70c6f...8d5

Jeg har lurt på det samme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag er trollingen av så elendig kvalitet at trollene avslører seg allerede på 1. eller 2. innlegg... :Gjesp:

Anonymkode: 3fb61...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...