Gå til innhold

LEI AV Å BLI LURT AV TS!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Hvordan i all verden vet dere at dere har blitt lurt?  Skriver TS gotcha etter en stund?

Det er visse kjennetegn på trolletråder :) 

Anonymkode: 3fb61...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er visse kjennetegn på trolletråder :) 

Anonymkode: 3fb61...9e6

Legger aldri merke til slikt jeg, utenom at TS noen ganger fordufter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Legger aldri merke til slikt jeg, utenom at TS noen ganger fordufter.

Takk for svar! :) At ts fordufter er i og for seg ingen garanti for at det er trolletråd. Da det finnes mange andre grunner til å forlate en tråd.

Anonymkode: 3fb61...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er visse kjennetegn på trolletråder :) 

Anonymkode: 3fb61...9e6

Dramakurven, for eksempel, det er en klassiker, og ikke minst som SupaWoman sier, at når ts går lei så forlater de tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) At ts fordufter er i og for seg ingen garanti for at det er trolletråd. Da det finnes mange andre grunner til å forlate en tråd.

Anonymkode: 3fb61...9e6

Hva er kjennetegnene da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Hva er kjennetegnene da?

Kanskje @TrollHunter kan dele av sine erfaringer med å kjenne igjen trolletråder? :) 

Et kjennetegn jeg har lagt merke til, er når det som ts skriver er 100% usannsynlig.

Anonymkode: 3fb61...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje @TrollHunter kan dele av sine erfaringer med å kjenne igjen trolletråder? :) 

Et kjennetegn jeg har lagt merke til, er når det som ts skriver er 100% usannsynlig.

Anonymkode: 3fb61...9e6

Ja det er jo noen som er opplagte som den over her med at sønnen driter i kattedoen, men mange jeg sikkert ikke skjønner er trolling.  Det er nok fordi jeg ikke helt skjønner hvorfor de gjør de og hvilken glede de har av å spre totalt oppdiktede historier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman said:

Hva er kjennetegnene da?

Noen klassikere er en forutsigbar dramakurve og små drypp av informasjon litt etter litt, gjerne ting som burde vært nevnt i hovedinnlegget, og ikke minst noen hemmeligheter og detaljer som er relevant for problemstillingen, men som de selvfølgelig ikke kan si, for da kan de bli gjenkjent, må du vite.

Og ikke minst, jo villere historien er, jo bedre, for trollene. 

Men de må passe seg for å ikke gjøre den for vill, for tidlig, for da skjønner folk det med en gang, og de klarer ikke å få så mange på kroken og lage diskusjoner over mange sider.

Hva de får ut av det er en særdeles egoistisk glede over å lure folk og få de seg til å fyre seg opp og engasjere seg emosjonelt og lage drama. Jo mer drama, jo bedre, for trollene. 

Jeg kan ikke fordra sånne folk.

De morer seg på bekostning av andre, uten deres samtykke, og de burde skamme seg lenge og grundig, men det har de desverre ikke vett på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men eneste man egentlig kan ta dem offentlig på er når tråden er helt usannsynlig, eller når de tydelig skriver feil fordi de ikke husker hva de diktet sammen. Ellers kan man jo igrunn ikke si noe, man må jo ha konkrete bevis.

Men til syvende og sist så hjelper det ikke alltid så mye å påpeke åpenbare motsetninger heller, for moderatorene gjør som de vil uansett, og modererer akkurat som de føler for, og lar gjerne åpenbare trolleinnlegg stå, og modererer bort de som påpeker at ts har glemt seg bort eller driti seg ut.

Forstå det den som kan.

Jeg har til tider sett litt bortforklaringer om at temaet er interessant og skaper gode diskusjoner, så de vil ikke stenge tråden selv om ts har blitt avslørt i løgn....

Anonymkode: 9c437...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SupaWoman skrev:

Legger aldri merke til slikt jeg, utenom at TS noen ganger fordufter.

At trådstarter blir borte, synes jeg ikke tyder på trolling. Tvertimot vil en som presenterer en reell problemstilling, ofte gjøre det, og etter et par oppklarende spørsmål har så ikke trådstarter mer å komme med av opplysninger, og fordufter. Mens diskusjonen fortsetter.

I motsetning til dette vil trollet stimulere til nye innlegg ved å besvare annethvert innlegg og gjenta seg selv til kjedsommelighet, samt med jevne mellomrom la det sive ut oppsiktsvekkende ny informasjon i saken som genererer enda flere innlegg. Hele poenget med trolling er jo nettopp å legge ut utrolige løgner som agn og få flest mulig til å bite på. Det klarer en best ved å forlenge tråden, ikke ved å fordufte fra den.

Dessverre misforstår noen det snart 30 år gamle begrepet trolling – forveksler det med kontroversielle meninger og hatmeldinger mot personer. Dette er problemområder som fortjener egen medisin, ikke å bli slått sammen med trolling.

Kvinneguiden er et eldorado for trolling. Som eneste forum som jeg kjenner til, er det stedet der troll blir vernet av moderatorene, mens det er innlegg som anklager trådstarter for trolling, som blir slettet! 

At Kvinneguiden vil være en propagandasentral for sin politiske retning og derfor sletter innlegg med andre meninger, er bare å registrere, men hvorfor den har fått det for seg at trolling er verneverdig, er verre å forstå. Men dem om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vox_populi said:

At trådstarter blir borte, synes jeg ikke tyder på trolling. Tvertimot vil en som presenterer en reell problemstilling, ofte gjøre det, og etter et par oppklarende spørsmål har så ikke trådstarter mer å komme med av opplysninger, og fordufter. Mens diskusjonen fortsetter.

I motsetning til dette vil trollet stimulere til nye innlegg ved å besvare annethvert innlegg og gjenta seg selv til kjedsommelighet, samt med jevne mellomrom la det sive ut oppsiktsvekkende ny informasjon i saken som genererer enda flere innlegg. Hele poenget med trolling er jo nettopp å legge ut utrolige løgner som agn og få flest mulig til å bite på. Det klarer en best ved å forlenge tråden, ikke ved å fordufte fra den.

Dessverre misforstår noen det snart 30 år gamle begrepet trolling – forveksler det med kontroversielle meninger og hatmeldinger mot personer. Dette er problemområder som fortjener egen medisin, ikke å bli slått sammen med trolling.

Kvinneguiden er et eldorado for trolling. Som eneste forum som jeg kjenner til, er det stedet der troll blir vernet av moderatorene, mens det er innlegg som anklager trådstarter for trolling, som blir slettet! 

At Kvinneguiden vil være en propagandasentral for sin politiske retning og derfor sletter innlegg med andre meninger, er bare å registrere, men hvorfor den har fått det for seg at trolling er verneverdig, er verre å forstå. Men dem om det.

Takk, du treffer spikeren på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vox_populi said:

Kvinneguiden er et eldorado for trolling. Som eneste forum som jeg kjenner til, er det stedet der troll blir vernet av moderatorene, mens det er innlegg som anklager trådstarter for trolling, som blir slettet!

Jeg er ikke helt fremmed for at noen av disse diskusjonsskaperne er moderatorer selv.

De begrunner jo ofte moderering med at det ikke gjør noe om problemstillingen ikke er sann, det er diskusjonen rundt problemstillingen som er viktigst.

Spent på om dette får stå.

Anonymkode: 9c437...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Vox_populi said:

At trådstarter blir borte, synes jeg ikke tyder på trolling. Tvertimot vil en som presenterer en reell problemstilling, ofte gjøre det, og etter et par oppklarende spørsmål har så ikke trådstarter mer å komme med av opplysninger, og fordufter. Mens diskusjonen fortsetter.

I motsetning til dette vil trollet stimulere til nye innlegg ved å besvare annethvert innlegg og gjenta seg selv til kjedsommelighet, samt med jevne mellomrom la det sive ut oppsiktsvekkende ny informasjon i saken som genererer enda flere innlegg. Hele poenget med trolling er jo nettopp å legge ut utrolige løgner som agn og få flest mulig til å bite på. Det klarer en best ved å forlenge tråden, ikke ved å fordufte fra den.

Sant nok, men så fordufter de når tråden blir avslørt eller de ikke har noen unnskyldning for å ikke gjøre noe med problemstillingen lenger, eller når de ikke klarer å finne på noe mer som kan dra ut tråden. Hvis man har en åpenbar løsning som er gjennomførbar for ts, så forsvinner de alltid.

Anonymkode: 70c6f...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok, men så fordufter de når tråden blir avslørt eller de ikke har noen unnskyldning for å ikke gjøre noe med problemstillingen lenger, eller når de ikke klarer å finne på noe mer som kan dra ut tråden. Hvis man har en åpenbar løsning som er gjennomførbar for ts, så forsvinner de alltid.

Du har rett i dette, men alt det er vel almenmenneskelige reaksjoner som en også ser hos ærlige innsendere?
I så fall er dette ikke noen brukbar lakmus-test på trolling/ikke trolling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bli klokere av denne tråden da? :) 

Anonymkode: 3fb61...9e6

Jeg kunne ikke se den tråden du siktet til.

Jeg skrev "kanskje" klokere. Det er jo selvsagt mange tråder som jeg ikke leser. Vi er alle forskjellige, med forskjellige interesser, ulike ting som fenger, ulik nysgjerrighet. Noen tråder er ikke verdt å se på en gang. Men jeg kan da selv sortere ut det jeg vil ta en titt på, eller ikke.

Hvis det blir for mange "tulle eller ekle tråder", så velger nok de fleste å gå ut fra forumet. Det er den enkeltes ansvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Samme oppskrift igjen. Ts får inspirasjon av det deltakerne i tråden skriver, og fletter disse detaljene inn i historien. (Som sist, nå når noen skrev Hva om han gjør det slutt? og  ts deretter skriver Nå har han truet med å gjøre det slutt og skjegget vil sitte godt i postkassa osv...

Nå har jeg lært, etter å ha blitt lurt for 2. gang på kort tid.

Flere som har det slik?

Anonymkode: 3fb61...9e6

Tenker du sitter for mye på nett og trenger en ny hobby. 

Anonymkode: 2a971...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, exictence skrev:

Jeg kunne ikke se den tråden du siktet til.

Jeg skrev "kanskje" klokere. Det er jo selvsagt mange tråder som jeg ikke leser. Vi er alle forskjellige, med forskjellige interesser, ulike ting som fenger, ulik nysgjerrighet. Noen tråder er ikke verdt å se på en gang. Men jeg kan da selv sortere ut det jeg vil ta en titt på, eller ikke.

Hvis det blir for mange "tulle eller ekle tråder", så velger nok de fleste å gå ut fra forumet. Det er den enkeltes ansvar.

Takk for svar! :) 

Tråden er slettet. Det var en tråd der ts beskrev et problem med at sønnen gikk på do i kattedoen, og hun hadde bestilt dyrlegetime til katten sin grunnet  merkelig avføring. Hun sa også helvetes mannfolk el.l., og da spurte noen ts om sønnen var voksen og om at hun ennå ikke hadde greid å oppdra han:fnise:

Anonymkode: 3fb61...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned til det kommer en moderator og rydder bort alle beskyldinger om trolling i den tråden, og hjelper ts ved å fjerne innlegget den "feilpostet"...

🙄

Anonymkode: 9c437...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar alt jeg leser her med en klype salt. Det kan jo også bli interessante og morsomme tråder av det selv om ts ikke er helt sannferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hind said:

Nei, jeg tar alt jeg leser her med en klype salt. Det kan jo også bli interessante og morsomme tråder av det selv om ts ikke er helt sannferdig.

Ja, de finnes. Noen er samlet i en tråd om klassiske tråder. :)

Anonymkode: 8b5d9...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...