Gå til innhold

Hvorfor plasseres ikke narkisene i brakker langt til helvete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor får blytunge narkiser fine boliger i rolige nabolag, eller flotte leiligheter i idylliske leilighetskomplekser? Hvorfor blir de ikke plassert i brakker til helvete langt fra hardtarbeidende, ærlige, skattebetalende mennesker?

Én eneste narkis er nok til å ødelegge et helt nabolag. Deres destruktive kraft er formidabel.

 

Hadde de blitt plassert i brakker, langt vekk fra folk, ville alle hatt det bedre. Vanlige folk ville vært trygge, fellesskapet ville spart penger, kriminaliteten ville gått ned. Til og med narkisene ville fått det bedre, siden det da ville blitt vanskeligere for de å kjøpe dop.

Anonymkode: b3fab...6f1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller hatt en narkis som nabo enn en "enslig" "mindreårig" "asylsøker" som nabo. Faktisk skulle jeg ønske at alle pengene vi bruker på å hjelpe andre lands folk skulle bli brukt på vårt eget folk.

Anonymkode: 4e020...63b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen, men hvorfor vil du plassere narkomane der de kan rasere den lille villmarka vi har igjen?

Hvor lukrativt ville det ikke ha vært for narkoselgere å ha kundene langt unna folk og tilsyn av politi?

Anonymkode: 1d46d...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller hatt en narkis som nabo enn en "enslig" "mindreårig" "asylsøker" som nabo. Faktisk skulle jeg ønske at alle pengene vi bruker på å hjelpe andre lands folk skulle bli brukt på vårt eget folk.

Anonymkode: 4e020...63b

Jeg ser med en gang at du aldri har hatt en narkis til nabo.

Har bodd med både narkiser og flyktninger/asylsøkere som naboer. Utlendingene kan snakkes til, det kan ikke narkisene. Hver gang det har vært bråk med utlendingene har de skjerpet seg etter tilsnakk fra styret/drifstleder/huseier/politiet. Hver eneste narkis, derimot, har blitt kastet ut fordi det ikke nyttet å snakke til de, og de har fortsatt sin plagsomme/kriminelle oppførsel.

Anonymkode: b3fab...6f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde kommet til å organisere seg i en slags fristat, godt forsynt av alskens knark fraktet dit av polsk og baltisk mafia. De driver jo på slik i tjukkeste byen, så hva skulle hindre dem å flytte businessen uti gokk? Hadde blitt den trafikken av diverse vogntog. Ikke så gøy for beboerne i nærmeste bygd.

TS, du vil jo egentlig bare lempe nabolagsproblemet ditt(som jeg faktisk har forståelse for) over på noen andre.

Anonymkode: 1d46d...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får blytunge narkiser fine boliger i rolige nabolag, eller flotte leiligheter i idylliske leilighetskomplekser? Hvorfor blir de ikke plassert i brakker til helvete langt fra hardtarbeidende, ærlige, skattebetalende mennesker?

Én eneste narkis er nok til å ødelegge et helt nabolag. Deres destruktive kraft er formidabel.

 

Hadde de blitt plassert i brakker, langt vekk fra folk, ville alle hatt det bedre. Vanlige folk ville vært trygge, fellesskapet ville spart penger, kriminaliteten ville gått ned. Til og med narkisene ville fått det bedre, siden det da ville blitt vanskeligere for de å kjøpe dop.

Anonymkode: b3fab...6f1

Bor rett ved siden av en blokk med folk som har problemer med narkotika osv., det har aldri vært et problem. 

Anonymkode: 7aa5e...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser med en gang at du aldri har hatt en narkis til nabo.

Anonymkode: b3fab...6f1

Det er helt korrekt, men her jeg bor er problemet med narkiser og asylsøkere så små at jeg heller ville ha byttet sistnevnte mot førstnevnte. Om det hadde blitt plassert en narkis i den kommunale boligen nedi veien her så hadde det blitt mindre bråk enn med den familien som bor der nå. Det er liksom begrensa hva de kan finne på her ute på bygda.

Anonymkode: 4e020...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med all fylla? Hvorfor skal alle drukkenbolter ha fritt leide i ethvert forbaska nabolag? "Folk må tåle en fest" - hvorfor må vi tåle å miste nattesøvn til stadighet? Hvorfor må idioter lage så mye ufred med fyllerølpinga si? De er tusen ganger verre enn junkier.

Anonymkode: 1d46d...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå skal ikke jeg påstå at alle narkomane er like - det finnes helt sikkert grader av boevne der også.

Men: personer uten boevne - enten fordi de er unge flyktninger som er kommet hit uten foreldre, narkomane, psykisk syke eller andre personer uten sosiale ferdigheter - er et rent helvete å ha til nabo. Natt blir dag, dører brytes opp fordi en ikke gidder ta med/glemmer/har mistet nøkkel, fellesutstyr som vaskemaskiner og tørketromler går til alle døgnets tider samt at de også inneholder tøyet til den boevne løse. Maskinene blir også ødelagt fordi de blir brukt til tunge ting som vernesko (!!!!) eller oljetøy. Den boevneløse - spesielt de narkomane - drar inn i huset tvilsomme og kriminelle venner og fiender som oppholder seg i fellesområder, gjør innbrudd i boder og urinerer. Ordensregler evner de ikke å forstå. 

Jeg har opplevd dette en gang og det ble påstått at vi ikke kunne bevise at det var vedkommende som forårsaket problemene: "Kari" flyttet inn dato DD.MM.ÅÅ og flyttet ut X år senere. Før "Kari" flyttet inn opplevde vi aldri det ovennevnte. I de X årene "Kari" bodde der opplevde vi alt det ovennenvte. Da "Kari" hadde flyttet opplevde vi aldri dette igjen. Gjør matteberegningen.

Vi hadde også en mindreårig flyktning og et par psykisk syke. Disse forårsaket uorden. De flyttet når ordensreglene ble påpekt for dem og deres husverter ble gjort oppmerksomme på bruddet. Deres leieforhold varte i noen måneder. "Kari" ble vi ikke kvitt på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke isolert til narkomane. Problemet er sosialboliger. Det finnes kanskje hederlige unntak, men samtlige jeg har møtt som bor i sosialbolig er samfunnets problembarn som ikke klarer å tilpasse seg de rundt seg. Du er ikke på sosialen fordi du er så flink ... Du er der fordi du ikke klarer/gidder å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 60017...2e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Problemet er ikke isolert til narkomane. Problemet er sosialboliger. Det finnes kanskje hederlige unntak, men samtlige jeg har møtt som bor i sosialbolig er samfunnets problembarn som ikke klarer å tilpasse seg de rundt seg. Du er ikke på sosialen fordi du er så flink ... Du er der fordi du ikke klarer/gidder å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 60017...2e4

Det var da fryktelig bastant. Det er nok flere som faller mellom hva som regnes som normal og resurssvak. De er ikke tilbakestående, men fungerer heller ikke i hverdagen på samme måte som "alle ande".

Anonymkode: cd7c5...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke isolert til narkomane. Problemet er sosialboliger. Det finnes kanskje hederlige unntak, men samtlige jeg har møtt som bor i sosialbolig er samfunnets problembarn som ikke klarer å tilpasse seg de rundt seg. Du er ikke på sosialen fordi du er så flink ... Du er der fordi du ikke klarer/gidder å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 60017...2e4

Dette stemmer ikke, mange med sosial bolig er folk som er fattige pga sykdom eller f eks barn med sykdom. De fleste klarer fint å ta vare på seg selv praktisk,  selvom de ikke er heldige og privilgert økonomisk.

Anonymkode: 63ce5...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer brungrumset frem gitt. Dere snakker om narkomane og folk som sliter som om de er ting.

Anonymkode: 037ed...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Problemet er ikke isolert til narkomane. Problemet er sosialboliger. Det finnes kanskje hederlige unntak, men samtlige jeg har møtt som bor i sosialbolig er samfunnets problembarn som ikke klarer å tilpasse seg de rundt seg. Du er ikke på sosialen fordi du er så flink ... Du er der fordi du ikke klarer/gidder å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 60017...2e4

Og slike boliger - f.eks. en hel blokk eller fler - blir en veritabel ghetto der det er mildt sagt lovløse tilstander. Blir klientene forsøkt spredd til mer normale nabolag, enten det er i byen eller på bygda, går det ut over naboene på stedet. Har mye erfaring med diverse boevneløse folk, det er slitsomt.

Det blir gærnt uansett.

Anonymkode: 1d46d...703

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette stemmer ikke, mange med sosial bolig er folk som er fattige pga sykdom eller f eks barn med sykdom. De fleste klarer fint å ta vare på seg selv praktisk,  selvom de ikke er heldige og privilgert økonomisk.

Anonymkode: 63ce5...446

Det kommer veldig an på hvor i landet du bor. I følge sosialloven er sykdom og fattigdom grunn til å hjelp til bolig, men i Oslo er det de aller tyngste gruppene som får sosialbolig: mennesker uten reell boevne pga. tung rus- og/eller psykiatriproblematikk, samt endel flyktninger. Kapasiteten er sprengt, det er ikke nok sosialboliger til disse gruppene en gang, så mange blir plassert av NAV Sosial i vanlige leiligheter, etter egne avtaler med private utleiere.

Bor selv i et slikt blandet nabolag, og det er ikke slik at alle "narkiser" er så trøblete naboer - men gjerne dårlige leietagere, så de blir oftest kastet ut pga. manglende betaling; samme gjelder alle andre problemgrupper, noen oppfører seg ganske greit, men dessverre ikke alle. Det samme kan man forresten si om en del arbeidsfolk.

Anonymkode: 1d46d...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var nærmeste nabo til en (kjent) narkis som tente på leiligheten sin 2 (!) ganger før han ble kastet ut. Utover det var det bråk og spetakkel hver eneste dag. 

Anonymkode: d3d91...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden så hadde jeg blitt sint på deg og angrepet deg. Men nå så er jeg faktisk enig. De som ikke bor med narkomane i nabolaget, de aner ikke hva de forsvarer. Her har vi et kommunal hus, et stort hus med rundt 10-15 narkomane. Trafikken av narkomane er enda større.

De stjeler og ødelegger andres eiendeler. De tisser i hagene våre. De ligger midt på asfalten midt på dagen, slik at små barn er vitne til faenskapen. Tyveri fra nærbutikken er en selvfølge og det er lite hyggelig å stå ved melkeskapet for så å bli ned rent av politi, fordi en narkis har stjålet og har oppført seg truende. De har stjålet 2 sykler fra meg og av mange flere så klart. Politiet lusker rundt i hagen vår ukentlig. De går til angrep og kommer med sirener og bråk dag og natt. Greit at vi føler oss bittelitt tryggere, men det fører til mye støy også. Sprøyter ligger over alt, også på min veranda før. Har nå flyttet opp til 4. etasje fordi jeg ble lei av å narkiser på verandaen.  

Bråk er et kapittel i seg selv. Hyling og roping sent på kveld. Ute å vingler og oyer, likker i grøftene og roper. De bråker så mye at man klikker mentalt til slutt av alt støyet. 

Jeg har fått nok.
Empatien min har forsvunnet totalt etter å ha bodd med et narkishus i 6 år. I fjor så ble huset tent på og fikk store vannskader. De ble så flyttet til et annet sted i mellomtiden. 1 år narkisfri miljø og det har vært himmelsk! Har hørt rykter om at huset åpnes igjen neste år, og da flytter jeg.  Jeg er 100% for å plassere narkomane på en øy, langt, langt unna folk. 
Det er synd at de sliter, men det skal fortsatt ikke gå utover livskvaliteten og sikkerheten til andre folk.  

Anonymkode: bce8c...1a6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde plasseres i boliger der det kun er likesinnede. De plasserer narkomane i trygdeboliger der det også bør barn og hjelpesløs eldre. Det gjør bosituasjonen uutholdelig for de som ikke er ruset. 

At de aller fleste som er ruset virker truende er et fakta, og rusen gjør jo at de ikke har de sperrene de hadde hatt hvis de var rusfrie.

Og ja, helst langt unna andre burde de bo.

Anonymkode: 1ade4...d29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

De burde plasseres i boliger med tilsyn i form av vektere og helsepersonell. De burde ikke bo sammen med andre som trenger kommunal bolig for da får du blandet sammen helt feil folk.

Så lenge de er ruset og ikke i aktiv avvenning eller behandling kan de ikke bo med vanlige folk.

Dette må vi snart erkjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...