Gå til innhold

Mennesker som tar bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Jeg går, sykler, tar kollektiv og bruker egen bil. 

Jeg håper at fremtiden vil gi oss en bilfry by (Bergen) og håper på kraftig utbygging av kollektivtrafikk og sykkelinfrastruktur. 

Fremtiden er ikke bilbasert i de store byene. Det er gammeldags tenkning å tilrettelegge for bilbruk. 

Jeg håper at folk våkner og vil bidra til et bedre samfunn for alle - i stedet for å være egoistisk. 

Anonymkode: 62d37...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange fordeler med bil:

Der jeg bor nå, så tar det 30 min med buss/å gå til universitet (tar faktisk like lang tid å gå, som å ta buss på grunn av den kjører "omvei"). Med bil ville det tatt 7 min. Det betyr at frem og tilbake taper jeg ca. 45 min hver dag, det er nesten 5 timer i uken. Hvis jeg hadde hatt en familie, så kunne de 5 timene gjort en forskjell. Å ha bil ville også gjort handleturene mye lettere. 

Anonymkode: f7638...dbc

....men du har jo ikke familie..... så.....

Anonymkode: 62d37...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bil i Bergen pga jeg kommer fra en plass langt borte(flere timer) og kjørte for å komme meg dit? Liker bedre å kjøre selv enn å ta buss eller båt. Ser du seriøst ned på folk på grunn av det?

Anonymkode: f817f...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare barn, studenter, fattige og grønne skrullinger foretrekker kollektivt hvis de kan velge. Det er et tegn på selvstendighet å eie og kjøre bil.

Anonymkode: e6877...aa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de er som meg som skulle ønske det fantes alternativer, men at bilen er eneste mulighet. Har prøvd men når jeg skal ut blir det 2 mil å reise, sykkel og beina er da ikke et alternativ da jeg ikke ønsker å dukke opp på jobb eller hos venner gjennomsvett, og kollektivt fungerer ikke. Prøvde senest forige helg å sjekke om jeg kunne kommet meg hjem og ut. Hjem fra en venninne midt på natta: kunne tatt buss over 24 timer senere (da kunne jeg heller gått da det «kun» hadde tatt 4-5 timer), og på vei ut på sandagen kunne jeg og ha ventet med å reise ut, og kommet meg avgårde 14 timer etter når jeg ønsket å reise og vært 13 timer forsinka til forening. 

Så for noen av oss er bilen det eneste alternativet. Jeg har bosatt meg et sted for å være noe sentralt, være nær jobb og venner. Men jobb ligger 2 mil i en retning og venner 2 mil i den andre retningen... 😕 (kunne kanskje blitt skikkelig topptrent av det, men ... gjennomvåt av svette på jobb eller besøk er ikke veldig fristende!)

Skulle ønske livet var perfekt med en buss som gikk en gang i halvtimen til der jeg skal, men slik er det ikke. (*og toget går forbi jobb, toglinjene er rett utenfor, men må hoppe av toget i fart om jeg skal på jobb, da det ikke er stopp akkurat der, så da er jeg like langt). Nei bilen blir det eneste valget jeg har.  

Anonymkode: 020ea...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at de antagelig har en vanskeligere tidsmessig kabal enn meg, og at de ikke har like gode kollektivløsninger som jeg har. Få ting er enklere enn å velge kollektivt og naturvennlig når en er ung, barnløs og bor i Oslo sentrum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kommer Ann på hvor man bor. Midt i storbyen med god kollektiv dekning = forbasket latskap og miljøsvin. I distriktene med dårlig tilbud = fult forståelig. Pga alle latsabbene som bor i en storby å nekter å reise kollektivt, så gosser jeg meg skikkelig over at det har blitt/ skal bli så mange nye bommer og generelt sett dyrt å drifte en bil. 

Anonymkode: 856ce...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går, sykler, tar kollektiv og bruker egen bil. 

Jeg håper at fremtiden vil gi oss en bilfry by (Bergen) og håper på kraftig utbygging av kollektivtrafikk og sykkelinfrastruktur. 

Fremtiden er ikke bilbasert i de store byene. Det er gammeldags tenkning å tilrettelegge for bilbruk. 

Jeg håper at folk våkner og vil bidra til et bedre samfunn for alle - i stedet for å være egoistisk. 

Anonymkode: 62d37...e49

Så fremtidens Bergen skal kun være en by for unge, barnløse mennesker. Må nok skuffe deg, men slike byer utspiller nok fort sin rolle om det er tankegangen. 

Kollektivt er fint for de det gjelder, problemet er vel heller det at majoriteten av skattepengene kommer inn fra de som ikke bruker det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ut og kjøre. Som en annen her skriver, så er vi lei dere selvgode, grønne fanatikerne, som sitter på deres egen hest og innbiller dere at deres meninger er de eneste rette.

Anonymkode: 0379f...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.49, Eugene Onegin skrev:

At de er verre en Hitler

Dummeste jeg har lest

Anonymkode: 0379f...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Jeg går, sykler, tar kollektiv og bruker egen bil. 

Jeg håper at fremtiden vil gi oss en bilfry by (Bergen) og håper på kraftig utbygging av kollektivtrafikk og sykkelinfrastruktur. 

Fremtiden er ikke bilbasert i de store byene. Det er gammeldags tenkning å tilrettelegge for bilbruk. 

Jeg håper at folk våkner og vil bidra til et bedre samfunn for alle - i stedet for å være egoistisk. 

Anonymkode: 62d37...e49

Ikke pokker. Bilfri by betyr butikkdød. 

Anonymkode: 0379f...859

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest

Anonymkode: 0379f...859

Det faktum at du tok det jeg skrev der alvorlig, er et ganske tydelig tegn på at du ikke har mye mellom ørene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Fint det. Jeg derimot, tar bilen. Til jobben er det 1t40min hver vei med kollektivt. Hvis det et i rute. Og da stort sett ståplass. Med bilen tar det 20 min. Valget er enkelt. Du kan jo gjerne også prøve å ta bussen med 50 kg dykkerutstyr til et egnet sted å hoppe uti. Jeg er sannsynligvis hjemme igjen innen du kommer frem. For ikke å snakke om frem og tilbake på møter. Ikke sjans å klare det med kollektivt. Jeg kunne blåst noen tusen på taxi i uka, men da kan jeg like gjerne kjøre egen bil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.9.2018 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om disse menneskene? Jeg går, sykler eller tar kollektiv transport hver gang. 😊

Anonymkode: 2c8c3...8e8

Så flink du er da 🙄 Personlig har jeg leddgikt og er alene med barn, så jeg har ikke mulighet til å gå eller sykle samme hvor mye lyst jeg har. Kollektivt går en gang om dagen her. Ikke alle bor i byen og er friske og raske vettu, noen er til og med eldre mennesker 😉 Det betyr ikke at de ikke bryr seg om miljøet fordet, men ikke alle har et valg. 

Anonymkode: a7f7e...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 15.49, Eugene Onegin skrev:

At de er verre en Hitler

Folk som er syke da, i rullestol eller eldre? De er verre enn Hitler, seriøst? Ikke alle bor i byene, og ikke alle har råd til å flytte dit heller. Politikerne får ordne med bedre tilbud og kollektivtransport da vettu, i hele landet, så kanskje det blir enklere for flere å la bilen stå. De fleste kjører fordi de MÅ, ikke fordi de synes at det er så himla gøy.

Anonymkode: a7f7e...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde rundt Oslo sentrum tok jeg stort sett bare kollektivtransport.

Men i dag bor jeg i en mindre norsk by og bruker bilen 95% av tia. Er ikke aktuelt å vente 30min på bussen, samt at den bruker dobbel tid på å nå sentrum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...