Gå til innhold

Er jeg i et forhold med tre? Jeg, han og hasjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal si deg en ting: Han kommer til velge hasjen over deg hver bidige gang. Uten tjall er livet nesten meningsløs for en viderekommen misbruker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest andysowhat
11 hours ago, andysowhat said:

Bra, si NEI. Fortsett sånn. Du skal ikke akseptere det som gjør deg vondt. Det er ikke greit. Bra. Selv om det er et nei i sinne så er det bra, den fly maska skal ikke fly av selv når det er litt motvind.

 

Når det kommer, til dette frieriet. Så er det en alvorlig greie. Det er viktig at du finner ut om dette er et genuint ærlig frieri, og at dette er en person som kan være hjelpsom å ha i livet sitt de neste 10årene, eller om dette frieriet kommer fra en person som har stramt knytt neven sin i smerte så hardt at han ikke klarer å åpne den lengre fordi den er tvistet i et bånd tilsløret av avhengig kjærlighet. Også handler....... «Act accordingly.»

 

Huff... jeg beklager... *pust*

Det finnes alltid løsninger.

Da skal jeg prøve å fullføre det jeg prøvde å si.

 

Problemet med en person som har knyttet neven sin så hardt i smerte at den ikke klarer å åpnes igjen. Er at hånden forblir lukket, du klarer ikke å åpne den igjen, og det er lett å tenke at: "Ja hva om jeg bare fjerner smerten, fordi da kan hånden lett åpnes igjen." 

Vel, hva om smerten kommer fra kjærligheten selv som knytter dere sammen?

 

Vist det er sant, så har du ikke et forhold av kjærlighet, men du har et forhold av smerte lagd av en forvrengt kjærlighet. Da er jo spørsmålet, er det noe du ønsker?

Endret av andysowhat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. 

Jeg ringte han hjem slik at vi kunne prate. Han var stein, men jeg mener han fikk med seg essensen. Jeg stilte noen krav. Han får ikke ta med seg hasj inn i leiligheten (som er 100% min og om jeg skulle kastet han ut hadde han hatt tre måneder på seg, slik loven sier, jeg er ikke ei heks), og han får slettes ikke røyke inne. Jeg sa også at jeg forsto at han ville helst være der det var hasj, og om han skulle fortsette slik kunne han flytte inn til en av dealerne sine. 

Jeg sa også at jeg ikke ville ha et slikt liv som han legger opp til. Der vi blir syke, late, feite, tiltaksløse og asosiale. Der vi bare sitter under vifta og har idiotiske samtaler med hverandre, idiotiske fordi vi er høye og ikke har opplevd en skit da vi bare sitter nettopp der. Han sa det selv også, at vi kom til å bli slike mennesker som trur på alt som blir sagt på TV. 

Han ba meg fortelle hva jeg ønsket innerst inne. Et 100% rusfritt liv sa jeg. Det være seg koffein, nikotin, alkohol og hasj. Ingenting av dette passer meg, for jeg er og blir ei idrettsjente. 

Jeg styrer begges økonomi, og jeg har beslaglagt kortet hans (han var enig), for går det flere runde beløp ut av kontoen nå (500 og 1000-lapper med jevne mellomrom) vil banken fatte hva vi driver med å vi vil bare måtte glemme good will derifra om vi behøvde lån i fremtiden. Jeg sa også til han at vi hadde brukt ufattelige summer på dette rusmidlet og han ville ikke få råd til noe av alt han ønsker seg om han ikke stopper NÅ. 

Etter en par timer med grundig diskusjon (ikke krangling) ga han meg restene som jeg har låst inn i et låsbart skrin der jeg har gjemt nøkkelen. Jeg er ikke i nærheten så avhengig som han så den nøkkelen blir ikke brukt av meg. Det skal også få ligge der mens han venner seg av, slik at han ikke skal få panikk. 

Jeg har fokusert på hva jeg vil, og hva jeg trenger. Om han agerer mot mine behov, ja da må han flytte. Ikke som en trussel, men som et faktum. 

Til deg over som betvilte mine abstinenser. Klart jeg har. Hasj er blandet med tobakk som har nikotin i seg, og hasj blir man psykisk avhengig av. Så klart at jeg føler meg elendig. Jeg fryser over hele kroppen, har løs mage og hodepine. Men det går over på en par tre dager. 

Til dere som mener jeg må kaste han ut med en eneste gang. Nei, slik reagerer ikke jeg. Jeg måtte prate med han først, se om det lot seg løse. Nå vet han hva han har med å gjøre, og holder han ikke hasjen unna meg og forholdet vårt, ja, da må han kaste seg selv ut. 

Jeg kommer aldri til å kreve at han skal slutte 100%. Det er helt ok for meg at han røyker på guttetur eller fest. Eller lignende anledninger. Men dagligrøyking i vårt hjem, av våre penger (han må selge ting fra boden eller snylte om han skal ha mer nå, pga av kontoutskriftene som nevnt) er HELT uaktuelt fremover. 

Han har vært 100% rusfri før, så han mener at han skal klare det. Dette over en 2-års periode. Han sa han sluttet for at han var lei. I min verden finnes det da ingen gode unnskyldninger for å fortsette, når han faktisk kan la være om han virkelig vil. 

Til spørsmålet om hva vi gjør. Vi begge er i arbeid. Jeg har hodejobb og han har kroppsarbeid. Vi har ingen barn, og skal ikke ha barn. 

 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,  jeg grøsser...

Mange skal forherlige hasjen, og spesielt de som røyker selv. Eks'en min holdt på, ikke ofte, men nå og da. Greia var den at han hadde røykt mye og ofte i ungdommen, og holdt på med dette i snart 20 år (vi er godt voksne begge to). Men det var ikke måte på hvor lite "farlig" det var, og han var ikke avhengig og blablabla.

Vel, jeg opplevde det annerledes. Han skulle på et tidspunkt slutte, da han hadde funnet drømmedama nå (også en som skulle slutte hvis han fant den riktige dama). Det varte i knappe to uker, da var han i gang igjen. Han klarte rett og slett ikke å slutte helt, så avhengig er han av rusmidlet. I tillegg var han psykisk ustabil, og han påsto at han ble så "klar" i hodet av å røyke. Kun da klarte han å se ting slik det virkelig var. I mine øyne er dette så absurd og virkelighetsfjernt som det går an å komme. Hva i alle dager skjer i hodene på folk som røyker??

Til ts, hadde jeg vært deg hadde jeg snudd ryggen til og gått. Det kommer aldri noe bra ut av rus, uansett hvordan man vrir og vender på det. Hvis  jeg  noensinne treffer en mann igjen, og han røyker hasj, da er det kroken på døra for min del. Aldri mer. 

Anonymkode: 44bec...ce0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyka som en skorstein, og tatt pauser innimellom og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det med nikotin kan jeg gi deg, den er litt lei. Men jeg snuser utenom så det går liksom greit. At det er så veldig psykisk avhengighetsskapende er jeg også litt usikker på. Det er klart man kan savne det litt, men da tenker man bare "jaja" og så går man videre. Er ikke verre enn det. Aldri følt meg elendig etter en pause.

Slutt å overdrive og synes synd på deg selv så går det kanskje bedre. 

Anonymkode: dfb5c...c67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at du har stolt krav nok, pass bare på at du også står for dem selvom han prøver å rettferdiggjøre å ikke følge dem! 

Og til dette med abstinenser folk spekulerer i så er det helt vanlig å slite med søvn, hodepine, svetting og aggressivitet de første dagene etter stopp. Og som med alle vaner man kutter ut er det også en sterk psykisk faktor om at man "trenger" det for å fungere eller nyte ting ordentlig som f eks mat eller tvserie. Men de fysiske følgende av stopp gir seg etter noen dager, mareritt og søvn kan man slite med i flere uker. De psykiske vane assosiasjonene og følelse av at noe mangler kan vedvare i flere måneder. 

Anonymkode: 76d1d...fc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettet tekst 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bra at du har stilt krav nå, pass bare på at du også står for dem selvom han prøver å rettferdiggjøre å ikke følge dem! 

Og til dette med abstinenser folk spekulerer i så er det helt vanlig å slite med søvn, hodepine, svetting og aggressivitet de første dagene etter stopp. Og som med alle vaner man kutter ut er det også en sterk psykisk faktor om at man "trenger" det for å fungere eller nyte ting ordentlig som f eks mat eller tvserie. Men de fysiske følgende av stopp gir seg etter noen dager, mareritt og søvn kan man slite med i flere uker. De psykiske vane assosiasjonene og følelse av at noe mangler kan vedvare i flere måneder. 

Anonymkode: 76d1d...fc5

 

Anonymkode: 76d1d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har røyka som en skorstein, og tatt pauser innimellom og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det med nikotin kan jeg gi deg, den er litt lei. Men jeg snuser utenom så det går liksom greit. At det er så veldig psykisk avhengighetsskapende er jeg også litt usikker på. Det er klart man kan savne det litt, men da tenker man bare "jaja" og så går man videre. Er ikke verre enn det. Aldri følt meg elendig etter en pause.

Slutt å overdrive og synes synd på deg selv så går det kanskje bedre. 

Anonymkode: dfb5c...c67

Vi reagerer alle forskjellig. De fleste får få eller ingen abstinenser, noen får moderate og jeg får relativt sterke. 

Jeg overdriver ikke, og jeg synes ikke synd på meg selv. Men jeg skjønner hva du mener. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. 

Jeg ringte han hjem slik at vi kunne prate. Han var stein, men jeg mener han fikk med seg essensen. Jeg stilte noen krav. Han får ikke ta med seg hasj inn i leiligheten (som er 100% min og om jeg skulle kastet han ut hadde han hatt tre måneder på seg, slik loven sier, jeg er ikke ei heks), og han får slettes ikke røyke inne. Jeg sa også at jeg forsto at han ville helst være der det var hasj, og om han skulle fortsette slik kunne han flytte inn til en av dealerne sine. 

Jeg sa også at jeg ikke ville ha et slikt liv som han legger opp til. Der vi blir syke, late, feite, tiltaksløse og asosiale. Der vi bare sitter under vifta og har idiotiske samtaler med hverandre, idiotiske fordi vi er høye og ikke har opplevd en skit da vi bare sitter nettopp der. Han sa det selv også, at vi kom til å bli slike mennesker som trur på alt som blir sagt på TV. 

Han ba meg fortelle hva jeg ønsket innerst inne. Et 100% rusfritt liv sa jeg. Det være seg koffein, nikotin, alkohol og hasj. Ingenting av dette passer meg, for jeg er og blir ei idrettsjente. 

Jeg styrer begges økonomi, og jeg har beslaglagt kortet hans (han var enig), for går det flere runde beløp ut av kontoen nå (500 og 1000-lapper med jevne mellomrom) vil banken fatte hva vi driver med å vi vil bare måtte glemme good will derifra om vi behøvde lån i fremtiden. Jeg sa også til han at vi hadde brukt ufattelige summer på dette rusmidlet og han ville ikke få råd til noe av alt han ønsker seg om han ikke stopper NÅ. 

Etter en par timer med grundig diskusjon (ikke krangling) ga han meg restene som jeg har låst inn i et låsbart skrin der jeg har gjemt nøkkelen. Jeg er ikke i nærheten så avhengig som han så den nøkkelen blir ikke brukt av meg. Det skal også få ligge der mens han venner seg av, slik at han ikke skal få panikk. 

Jeg har fokusert på hva jeg vil, og hva jeg trenger. Om han agerer mot mine behov, ja da må han flytte. Ikke som en trussel, men som et faktum. 

Til deg over som betvilte mine abstinenser. Klart jeg har. Hasj er blandet med tobakk som har nikotin i seg, og hasj blir man psykisk avhengig av. Så klart at jeg føler meg elendig. Jeg fryser over hele kroppen, har løs mage og hodepine. Men det går over på en par tre dager. 

Til dere som mener jeg må kaste han ut med en eneste gang. Nei, slik reagerer ikke jeg. Jeg måtte prate med han først, se om det lot seg løse. Nå vet han hva han har med å gjøre, og holder han ikke hasjen unna meg og forholdet vårt, ja, da må han kaste seg selv ut. 

Jeg kommer aldri til å kreve at han skal slutte 100%. Det er helt ok for meg at han røyker på guttetur eller fest. Eller lignende anledninger. Men dagligrøyking i vårt hjem, av våre penger (han må selge ting fra boden eller snylte om han skal ha mer nå, pga av kontoutskriftene som nevnt) er HELT uaktuelt fremover. 

Han har vært 100% rusfri før, så han mener at han skal klare det. Dette over en 2-års periode. Han sa han sluttet for at han var lei. I min verden finnes det da ingen gode unnskyldninger for å fortsette, når han faktisk kan la være om han virkelig vil. 

Til spørsmålet om hva vi gjør. Vi begge er i arbeid. Jeg har hodejobb og han har kroppsarbeid. Vi har ingen barn, og skal ikke ha barn. 

 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Å fortelle han dette når han er ruspåvirket, tror jeg ikke akkurat gjør at han våkner. Fint at du stiller krav, men når du sier at det er greit at han gjør det utenom i hverdagene, tror jeg dessverre ikke vil hjelpe han, da han virker som en type som enten må ruse seg, eller kutte helt ut. Han er en "avhenighetstype", om man kan kalle det det, mens du har ikke den avhengigheten i deg, derfor tror jeg han må kutte det helt ut. Og han bør søke hjelp for avhengigheten sin. Avhengighet kan være komplekst, men hvis han søker hjelp/behandling, kan han bli mer bevisst på mekanismene som styrer en avhengighet.

Anonymkode: de29f...166

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har røyka som en skorstein, og tatt pauser innimellom og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det med nikotin kan jeg gi deg, den er litt lei. Men jeg snuser utenom så det går liksom greit. At det er så veldig psykisk avhengighetsskapende er jeg også litt usikker på. Det er klart man kan savne det litt, men da tenker man bare "jaja" og så går man videre. Er ikke verre enn det. Aldri følt meg elendig etter en pause.

Slutt å overdrive og synes synd på deg selv så går det kanskje bedre. 

Anonymkode: dfb5c...c67

Selv om du reagerer sånn, eller ikke reagerer som du skriver, er folk forskjellige. Kjenner noen som har fått sterke reaksjoner av å slutte å drikke kaffe. 

Anonymkode: de29f...166

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fortelle han dette når han er ruspåvirket, tror jeg ikke akkurat gjør at han våkner. Fint at du stiller krav, men når du sier at det er greit at han gjør det utenom i hverdagene, tror jeg dessverre ikke vil hjelpe han, da han virker som en type som enten må ruse seg, eller kutte helt ut. Han er en "avhenighetstype", om man kan kalle det det, mens du har ikke den avhengigheten i deg, derfor tror jeg han må kutte det helt ut. Og han bør søke hjelp for avhengigheten sin. Avhengighet kan være komplekst, men hvis han søker hjelp/behandling, kan han bli mer bevisst på mekanismene som styrer en avhengighet.

Anonymkode: de29f...166

Jeg gjentok det hele i dag tidlig.

Ja, det tror jeg også. Og han må ha forstått det selv. For nå kom han til meg etter å ha vært ute en tur. Han sa at han hadde bestemt seg, og har kastet alt av utstyr på fjorden, for han ville heller ha meg og penger til alt han ønsker seg. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror det kan komme tilbakefall, men det er en god begynnelse. Men jeg sa det var supert at han hadde bestemt seg sjøl for å kutte helt, ikke det at jeg sto bak å presset. 

Avrusing er ikke bare bare. Da blir han fratatt førerkortet. Så jeg sa, gjør det her selv eller så sender jeg deg til legen, og da er du fri for førerkort (han har ikke bil, og kjører ikke, men likevel). 

Jeg skal gi det her mitt beste forsøk, om ikke blir det ikke noe bryllup. Det vet han. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat

 

On 9/23/2018 at 11:44 AM, AnonymBruker said:

Takk for alle svar. 

Jeg ringte han hjem slik at vi kunne prate. Han var stein, men jeg mener han fikk med seg essensen. Jeg stilte noen krav. Han får ikke ta med seg hasj inn i leiligheten (som er 100% min og om jeg skulle kastet han ut hadde han hatt tre måneder på seg, slik loven sier, jeg er ikke ei heks), og han får slettes ikke røyke inne. Jeg sa også at jeg forsto at han ville helst være der det var hasj, og om han skulle fortsette slik kunne han flytte inn til en av dealerne sine. 

Jeg sa også at jeg ikke ville ha et slikt liv som han legger opp til. Der vi blir syke, late, feite, tiltaksløse og asosiale. Der vi bare sitter under vifta og har idiotiske samtaler med hverandre, idiotiske fordi vi er høye og ikke har opplevd en skit da vi bare sitter nettopp der. Han sa det selv også, at vi kom til å bli slike mennesker som trur på alt som blir sagt på TV. 

Han ba meg fortelle hva jeg ønsket innerst inne. Et 100% rusfritt liv sa jeg. Det være seg koffein, nikotin, alkohol og hasj. Ingenting av dette passer meg, for jeg er og blir ei idrettsjente. 

Jeg styrer begges økonomi, og jeg har beslaglagt kortet hans (han var enig), for går det flere runde beløp ut av kontoen nå (500 og 1000-lapper med jevne mellomrom) vil banken fatte hva vi driver med å vi vil bare måtte glemme good will derifra om vi behøvde lån i fremtiden. Jeg sa også til han at vi hadde brukt ufattelige summer på dette rusmidlet og han ville ikke få råd til noe av alt han ønsker seg om han ikke stopper NÅ. 

Etter en par timer med grundig diskusjon (ikke krangling) ga han meg restene som jeg har låst inn i et låsbart skrin der jeg har gjemt nøkkelen. Jeg er ikke i nærheten så avhengig som han så den nøkkelen blir ikke brukt av meg. Det skal også få ligge der mens han venner seg av, slik at han ikke skal få panikk. 

Jeg har fokusert på hva jeg vil, og hva jeg trenger. Om han agerer mot mine behov, ja da må han flytte. Ikke som en trussel, men som et faktum. 

Til deg over som betvilte mine abstinenser. Klart jeg har. Hasj er blandet med tobakk som har nikotin i seg, og hasj blir man psykisk avhengig av. Så klart at jeg føler meg elendig. Jeg fryser over hele kroppen, har løs mage og hodepine. Men det går over på en par tre dager. 

Til dere som mener jeg må kaste han ut med en eneste gang. Nei, slik reagerer ikke jeg. Jeg måtte prate med han først, se om det lot seg løse. Nå vet han hva han har med å gjøre, og holder han ikke hasjen unna meg og forholdet vårt, ja, da må han kaste seg selv ut. 

Jeg kommer aldri til å kreve at han skal slutte 100%. Det er helt ok for meg at han røyker på guttetur eller fest. Eller lignende anledninger. Men dagligrøyking i vårt hjem, av våre penger (han må selge ting fra boden eller snylte om han skal ha mer nå, pga av kontoutskriftene som nevnt) er HELT uaktuelt fremover. 

Han har vært 100% rusfri før, så han mener at han skal klare det. Dette over en 2-års periode. Han sa han sluttet for at han var lei. I min verden finnes det da ingen gode unnskyldninger for å fortsette, når han faktisk kan la være om han virkelig vil. 

Til spørsmålet om hva vi gjør. Vi begge er i arbeid. Jeg har hodejobb og han har kroppsarbeid. Vi har ingen barn, og skal ikke ha barn. 

 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

 

On 9/23/2018 at 4:37 PM, AnonymBruker said:

Jeg gjentok det hele i dag tidlig.

Ja, det tror jeg også. Og han må ha forstått det selv. For nå kom han til meg etter å ha vært ute en tur. Han sa at han hadde bestemt seg, og har kastet alt av utstyr på fjorden, for han ville heller ha meg og penger til alt han ønsker seg. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror det kan komme tilbakefall, men det er en god begynnelse. Men jeg sa det var supert at han hadde bestemt seg sjøl for å kutte helt, ikke det at jeg sto bak å presset. 

Avrusing er ikke bare bare. Da blir han fratatt førerkortet. Så jeg sa, gjør det her selv eller så sender jeg deg til legen, og da er du fri for førerkort (han har ikke bil, og kjører ikke, men likevel). 

Jeg skal gi det her mitt beste forsøk, om ikke blir det ikke noe bryllup. Det vet han. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Jeg liker når folk tar opp en kamp og ikke reduserer problemet dems til skygger av sitt tidligere liv. Fordi skygger er ikke noe å være stolt over, det er når man har virkelig vunnet kampen at man føler seg utrolig bra. Da er det heller ingenting å se tilbake på å angre på den dagen man setter seg ned å skulle angre.

Jeg føler meg motivert og stolt over å lese det du skriver over. Ja, selv om jeg føler meg litt skeptisk til at man kanskje ikke får det så bra som man først skriver det, så er det ihvertfall bedre enn sånn man hadde det i går. Man tar et skritt nærmere sitt beste potensiale, enn å ta et skritt ned til helvette, et skritt ned i underverdenen hvor bare kaos og løgner bestemmer. Gode tiltak.

 

Takk, dette var svært motiverende å lese. Dette likte jeg. God følelse.

Endret av andysowhat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, andysowhat skrev:

 

 

Jeg liker når folk tar opp en kamp og ikke reduserer problemet dems til skygger av sitt tidligere liv. Fordi skygger er ikke noe å være stolt over, det er når man har virkelig vunnet kampen at man føler seg utrolig bra. Da er det heller ingenting å se tilbake på å angre på, den dagen man setter seg ned å skulle angre.

Jeg føler meg motivert, og stolt over å lese det du skriver over. Ja, selv om jeg føler meg litt skeptisk til at man kanskje ikke får det så bra som man først skriver det, så er det ihvertfall bedre enn sånn man hadde det i går. Man tar et skritt nærmere sitt beste potensiale, enn å ta et skritt ned til helvette, et skritt ned i underverdenen hvor bare kaos og løgner bestemmer. Gode tiltak.

 

Takk, dette var svært motiverende å lese. Dette likte jeg. God følelse.

Og du skal ha takk for din gode tilbakemelding. 

Vet du hva han sa til meg? At jeg var utrolig tøff som sa akkurat hva jeg mente og hva jeg ville. 

Jeg har det bedre enn i går, men er sliten og slapp. Men nå starter den lenge og kanskje tunge veien mot et normalt liv uten hasj. Jeg skal klare det! Med eller uten han. Men det ser ut som han blir med ❤️ 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjentok det hele i dag tidlig.

Ja, det tror jeg også. Og han må ha forstått det selv. For nå kom han til meg etter å ha vært ute en tur. Han sa at han hadde bestemt seg, og har kastet alt av utstyr på fjorden, for han ville heller ha meg og penger til alt han ønsker seg. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror det kan komme tilbakefall, men det er en god begynnelse. Men jeg sa det var supert at han hadde bestemt seg sjøl for å kutte helt, ikke det at jeg sto bak å presset. 

Avrusing er ikke bare bare. Da blir han fratatt førerkortet. Så jeg sa, gjør det her selv eller så sender jeg deg til legen, og da er du fri for førerkort (han har ikke bil, og kjører ikke, men likevel). 

Jeg skal gi det her mitt beste forsøk, om ikke blir det ikke noe bryllup. Det vet han. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Husk at actions speaks louder than words. Hjelper ikke en dritt at han kasta opplegget på fjorden i dag om han om to uker skal belønne seg med en røykekveld hos kompisen fordi han syns han er flink som ikke røyker daglig lenger.  Ikke la han prøve å rettferdiggjøre sprekker. Sprekk handler om manglende vilje ikke noe annet. Han bør være rusfri i minst 2-5 år før du inngår noe ekteskap med han. Først etter et år fungerer hjernen normalt igjen og alle nivåer er stabile igjen kjemisk og psykisk. Ikke la deg lokke av en ring, den er brukt nettopp som det et lokkemiddel for å holde på deg,  så må du ikke glemme at han må være et bra ektemannsemne først.

Anonymkode: 76d1d...fc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at actions speaks louder than words. Hjelper ikke en dritt at han kasta opplegget på fjorden i dag om han om to uker skal belønne seg med en røykekveld hos kompisen fordi han syns han er flink som ikke røyker daglig lenger.  Ikke la han prøve å rettferdiggjøre sprekker. Sprekk handler om manglende vilje ikke noe annet. Han bør være rusfri i minst 2-5 år før du inngår noe ekteskap med han. Først etter et år fungerer hjernen normalt igjen og alle nivåer er stabile igjen kjemisk og psykisk. Ikke la deg lokke av en ring, den er brukt nettopp som det et lokkemiddel for å holde på deg,  så må du ikke glemme at han må være et bra ektemannsemne først.

Anonymkode: 76d1d...fc5

Jeg vet. Og jeg vet at det du beskriver over godt kan skje. Og jeg tar høyde for det, ved å gjenta hva jeg mener og tenker. Men jeg vil ALDRI kreve at han blir 100% rusfri. Det er daglig-røyking som er ødeleggende. Å ta seg en joint eller to på fest er ikke noe jeg ser noe galt med. 

Alle ringer er ment for å holde ekstra mye på en partner. Men jeg vet at det er fullt mulig å skille seg igjen. Vi har ingen barn, og skal ikke ha noen, så jeg blir ikke sittende fast i noe. Jeg eier også leiligheten. 

Men nå skal vi ikke gifte oss i morgen heller. Men takk for advarsler. Jeg skal ta de med meg. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest andysowhat
3 hours ago, AnonymBruker said:

Og du skal ha takk for din gode tilbakemelding. 

Vet du hva han sa til meg? At jeg var utrolig tøff som sa akkurat hva jeg mente og hva jeg ville. 

Jeg har det bedre enn i går, men er sliten og slapp. Men nå starter den lenge og kanskje tunge veien mot et normalt liv uten hasj. Jeg skal klare det! Med eller uten han. Men det ser ut som han blir med ❤️ 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Ja, det er en stor risiko å komme frem med det man ønsker, håper og fortelle ens mål. Det er ikke godt å skulle bli avslått når en åpner hjertet sitt som det høres ut som du har gjort.

Utrolig godt å høre at han roste deg, og beundret deg overfor å være ekkel. Det er virkelig ikke alle som klarer å se det positive i hverandre, spesielt når en kanskje viser nye sider ved en som man kanskje ikke har sett før? Håper du tør å ta til motet oftere og forteller hva du ønsker fra han for å få forholdet til å fungere, også må du også huske å spøre hva han ønsker og prøve å øve på det han ønsker å få ut av forholdet. Sånn at man ikke sitter og ikke vet, og kanskje man får til et god tosidig beundring av hverandre! ❤️ 

Fortsett å ta sjangser med hverandre! 

 

Lykke til! :) 

Endret av andysowhat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har røyka som en skorstein, og tatt pauser innimellom og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det med nikotin kan jeg gi deg, den er litt lei. Men jeg snuser utenom så det går liksom greit. At det er så veldig psykisk avhengighetsskapende er jeg også litt usikker på. Det er klart man kan savne det litt, men da tenker man bare "jaja" og så går man videre. Er ikke verre enn det. Aldri følt meg elendig etter en pause.

Slutt å overdrive og synes synd på deg selv så går det kanskje bedre. 

Anonymkode: dfb5c...c67

Hei,

Jeg er ikke trådstarter her, men ville bare komme med en kommentar til det du skriver. Du skriver at du røyka som en skorstein og ikke hadde problemer med å slutte. Nei - for noen går det veldig fint, det er helt sant. Men for andre så er det ikke nødvendigvis hasjen i seg selv som er det vanskeligste.
Det vanskeligste kan ofte være all den tiden man har brukt på det. Og mange lager jo en slags livsstil ut av det: Når man har kjedet seg så tar man en joint, når man skal slappe av tar man en joint, når man skal være sosial tar man en joint og når man vil ha det gøy(ere) uten å gjøre noe for det så tar man en joint, når man er lei seg/sint/glad ja gudene vet hva. Flere bruker det jo også som en slags sovemedisin.

Poenget mitt er uansett at mange assosierer røykingen med mye forskjellig, og i tillegg bruker den som en form for demping eller hever for følelser. Og derfor har innarbeidet hasjen som en slags vane. Når denne da plutselig forsvinner og man sitter der uten den så blir det kanskje svært vanskelig å finne noe som erstatter dette. Da sitter du deg plutselig å kjeder deg også er ikke jointen der lenger, så må du faktisk Gjøre noe ellers får du sannsynligvis en følelse av uro. Eller du er lei deg og vil helst ta en joint for å føle deg bedre, men blir i stedet tvunget til å håndtere følelsene som oppstår helt nykter.
Det kan være vanskelig for mange.

Mange har jo også mye sosialt knyttet opp mot bruk av hasj. De har besøk av andre som røyker og egentlig ikke gjør noe annet sammen enn nettopp det å røyke. Da kan det å slutte på sett og vis føles litt ekskluderende. (selv om ikke dette er verdens beste venner, så knytter hasj mange folk sammen for en felles "aktivitet")

Så ja. Selv om du syntes det var enkelt å slutte, noe det faktisk er for ganske mange. Så ville jeg bare nyansere det litt i forhold til noen faktorer som gjør at det kanskje er vanskeligere for andre enn deg. 

Og forresten, veldig bra for deg at du sluttet. Det er stort sett ikke så positivt å røyke som en skorstein over lengre tid.  
 

Endret av gjest 321
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Og jeg vet at det du beskriver over godt kan skje. Og jeg tar høyde for det, ved å gjenta hva jeg mener og tenker. Men jeg vil ALDRI kreve at han blir 100% rusfri. Det er daglig-røyking som er ødeleggende. Å ta seg en joint eller to på fest er ikke noe jeg ser noe galt med. 

Alle ringer er ment for å holde ekstra mye på en partner. Men jeg vet at det er fullt mulig å skille seg igjen. Vi har ingen barn, og skal ikke ha noen, så jeg blir ikke sittende fast i noe. Jeg eier også leiligheten. 

Men nå skal vi ikke gifte oss i morgen heller. Men takk for advarsler. Jeg skal ta de med meg. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Du må gjerne tro det er sånn det kan bli, men folk som puffer hele dagen har en avhengighetpersonlighet og da funker det ikke å røyke bare en gang i blant. Da er det alt eller ingenting. Puffer på fest og syns det er så gode vibber at han spør kompis om å få med seg noen gram hjem, røyker "med kontroll" de neste dagene til det er tomt og sier han bare slapper av og må få lov å hygge seg og koble ut, møter kompis på vei hjem fra jobb og får noen ny grammere og henger mer og mer hos kompis for å "spille Fifa". Så rett tilbake i samme dagligrøykingmønsteret. Dette vil du få erfare og bli skuffet og frustrert over men Mulig du må erfare det igjen og igjen før du skjønner at dere er nødt til å ha nulltoleranse for å holde det på et ikke-destruktivt nivå. 

Anonymkode: 76d1d...fc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne tro det er sånn det kan bli, men folk som puffer hele dagen har en avhengighetpersonlighet og da funker det ikke å røyke bare en gang i blant. Da er det alt eller ingenting. Puffer på fest og syns det er så gode vibber at han spør kompis om å få med seg noen gram hjem, røyker "med kontroll" de neste dagene til det er tomt og sier han bare slapper av og må få lov å hygge seg og koble ut, møter kompis på vei hjem fra jobb og får noen ny grammere og henger mer og mer hos kompis for å "spille Fifa". Så rett tilbake i samme dagligrøykingmønsteret. Dette vil du få erfare og bli skuffet og frustrert over men Mulig du må erfare det igjen og igjen før du skjønner at dere er nødt til å ha nulltoleranse for å holde det på et ikke-destruktivt nivå. 

Anonymkode: 76d1d...fc5

Takk for en heads-up her. Virkelig!

Jeg tenker at en nulltoleranse ikke blir tatt opp av meg før det har gått noen dager. Jeg er redd for å gi han panikk, om du skjønner. Jeg tenker nok han er bevisst på dette sjøl også, da han sa i går at han IKKE ville røyke ved en viss anledning som er planlagt lenge. Han virker veldig positiv og optimistisk i dag i alle fall. Så får vi se hvor det bærer. 

Han har også bedt meg om å ikke gi han tillatelse (jeg sier ofte; - gjør som du vil, du er en voksen mann), ei heller prate om tema. Da blir det enklere sier han. 

Det blir som med nikotinavhengighet dette? Det varer og varer, og hos noen går det aldri over?

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...