Gå til innhold

Er jeg i et forhold med tre? Jeg, han og hasjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min røyker hasj. Mye og hver dag. Da jeg møtte han sa at han at den rette dama ville få han til å slutte. Jeg er tydeligvis ikke det. 

Nå har det seg slik at jeg starta å røyke selv. Ikke så mye som han, men alt for mye. Nå etter ett og ett halvt år er jeg et blekt inaktivt vrak som bare sitter i sofaen. Så jeg sa jeg hadde fått nok. Og jeg ba han ta røykinga ute. Hva skjer? Han drar ut døra rundt 17.00 til en av dealerne sine, og nå sitter han der, for der kan han røyke. 

Så nå sitter jeg her da, full av abstinenser, helt alene. Og jeg blir sintere og sintere. Sint fordi han bryr seg mer om hasj enn meg. 

Hva skal jeg si når han kommer hjem? I natt eller i morgen? 

Anonymkode: c5119...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han kommer hjem har du byttet lås på døren og satt tingene hans utenfor, mens du sover hos en venninne. Skriv et brev til ham om at du ikke kan være sammen med ham mer fordi det ikke gjør deg noe godt. 

Vet ikke helt hvordan det er med hasj, om du kan slutte selv uten hjelp, men ta gjerne kontakt med legen din og et eller annet hjelpetilbud (anonyme narkomane eller noe slikt). 

Lykke til! (Men han må bort)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat

Tja, 

meg, deg og oss. Tror jeg er mer riktig.

 

det beste for deg høres ut som er å fjerne deg fra dette mønstret du lever i.

det beste for han høres ut som er å finne den rette.

det beste for dere høres ut som er å gjøre det som er best for han og for deg. Siden jeg ikke finner dere i hverandres «beste». Så har jeg vanskelig å anbefale noe dere kan gjøre for hverandre.

 

Det er en grunn for at man tar på puste maska si selv når man er ute å flyr. Det er fordi du hjelper ingen om du blir slått ut mens du tar på andre deres maske. Det eneste du gjør er å videreføre andres problemer på degselv slik at du står som det store problemet som ikke klarer å puste. 

 

Da er man strengt tatt ikke til hjelp. Fordi da må alle andre ta vare på deg, når du i første stund kunne tatt vare på degselv. Vær så snill ikke gjør degselv ubrukelig på andres vegne. Reis deg opp ta maska stapp den på degselv før du hjelper andre.

 

lykke til! :)

Endret av andysowhat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, andysowhat skrev:

Tja, 

meg, deg og oss. Tror jeg er mer riktig.

 

det beste for deg høres ut som er å fjerne deg fra dette mønstret du lever i.

det beste for han høres ut som er å finne den rette.

det beste for dere høres ut som er å gjøre det som er best for han og for deg. Siden jeg ikke finner dere i hverandres «beste». Så har jeg vanskelig å anbefale noe dere kan gjøre for hverandre.

 

Det er en grunn for at man tar på puste maska si selv når man er ute å flyr. Det er fordi du hjelper ingen om du blir slått ut mens du tar på maske. Det eneste du gjør er å videreføre andres problemer på degselv slik at du står som det store problemet. Akurat som om du skulle få puste vansker fordi du tok på en annen maska si, før du tok på din egen. 

 

Da er man strengt tatt ikke til hjelp. Fordi da må alle andre ta vare på deg, når du i første stund kunne tatt vare på degselv.

 

lykke til! :)

Dette var et godt svar. 

Jeg burde drite litt i han nå, og tenke på meg selv. Men jeg gruer meg til han kommer hjem. For jeg er sint, og jeg gråter. Hasjen har vært et mareritt helt siden vi ble sammen, og han har lovd og lovd, men det varer bare i en par timer. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var et godt svar. 

Jeg burde drite litt i han nå, og tenke på meg selv. Men jeg gruer meg til han kommer hjem. For jeg er sint, og jeg gråter. Hasjen har vært et mareritt helt siden vi ble sammen, og han har lovd og lovd, men det varer bare i en par timer. 

TS

Anonymkode: c5119...2d8

Sinne er en følelse som er ment for å ødelegge. Sinne er bra for å komme seg ut av mønstre, problemer og situasjoner man er i. Sinne er et godt verktøy så lenge man bruker det direkte på situasjoner og slår situasjonene ihjel. «Slå situasjonen ikke personen.» har jeg pleid å si.

Være trist, eller gråter er en følelse som faktisk skaper empati hos andre mennesker, det produseres automatisk empati kjemikalier i hode når man ser noen gråte. Altså det er en fin følelse for å spørre om hjelp, og få andre til å hjelpe en.

 

Men Problemet er når du er sint på den som står deg nærmest og som skal være den som skal hjelpe deg. Hvordan kan man krangle og spørre om hjelp fra en og samme person?!?

Det er ikke simpelt, veldig komplisert... spesielt om du ikke har noen som du ikke er sint på om å spørre hjelp fra.

 

Jeg håper du har flere som står deg nær, det er i såfall nå du må bruke de. Vist ikke så håper jeg du klarer å finne modighet. Beste måten jeg kan tenke meg er å sette beina godt ned i bakken slå i bordet kontrollert, prøv å fest blikket ditt rett frem, rett opp ryggen og si til degselv, at dette skal du få til. Funker det ikke, så gjør det en gang til.

 

håpet mitt er med deg. Det her får du til!

Endret av andysowhat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Når han kommer hjem har du byttet lås på døren og satt tingene hans utenfor, mens du sover hos en venninne. Skriv et brev til ham om at du ikke kan være sammen med ham mer fordi det ikke gjør deg noe godt. 

Vet ikke helt hvordan det er med hasj, om du kan slutte selv uten hjelp, men ta gjerne kontakt med legen din og et eller annet hjelpetilbud (anonyme narkomane eller noe slikt). 

Lykke til! (Men han må bort)

Hvorfor   tror du at det er hennes leilighet? Eller at hun uansett har lov til  å stenge han ute???? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min røyker hasj. Mye og hver dag. Da jeg møtte han sa at han at den rette dama ville få han til å slutte. Jeg er tydeligvis ikke det. 

Nå har det seg slik at jeg starta å røyke selv. Ikke så mye som han, men alt for mye. Nå etter ett og ett halvt år er jeg et blekt inaktivt vrak som bare sitter i sofaen. Så jeg sa jeg hadde fått nok. Og jeg ba han ta røykinga ute. Hva skjer? Han drar ut døra rundt 17.00 til en av dealerne sine, og nå sitter han der, for der kan han røyke. 

Så nå sitter jeg her da, full av abstinenser, helt alene. Og jeg blir sintere og sintere. Sint fordi han bryr seg mer om hasj enn meg. 

Hva skal jeg si når han kommer hjem? I natt eller i morgen? 

Anonymkode: c5119...2d8

Her var det mye feil. Det er ikke dama som må få ham til å slutte, han må ville det selv. Hvis han slutter på grunn av dame så har han byttet ut en avhengighet mot en annen. Du må slutte å røyke asap og kaste ham ut. Ellers vil det ende ille for din del. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste han ut og bytte lås i natt er helt utenkelig. Jeg har det såpass så vondt at jeg makter ikke å sette i gang så mye nå. Jeg må tenke. 

Jeg klarer å slutte. Men ikke så lenge han er her. Han røyker hele tiden, og det er alltid hasj her. Det er ufattelig vanskelig. 

Men jeg skal ikke røre den mer, selv om det river i meg nå når jeg enda en gang føler meg sviktet. 

Han har fridd til meg. Men jeg tviler på hele greia. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

TS

 

Anonymkode: c5119...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kaste han ut og bytte lås i natt er helt utenkelig. Jeg har det såpass så vondt at jeg makter ikke å sette i gang så mye nå. Jeg må tenke. 

Jeg klarer å slutte. Men ikke så lenge han er her. Han røyker hele tiden, og det er alltid hasj her. Det er ufattelig vanskelig. 

Men jeg skal ikke røre den mer, selv om det river i meg nå når jeg enda en gang føler meg sviktet. 

Han har fridd til meg. Men jeg tviler på hele greia. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

TS

 

Anonymkode: c5119...2d8

Men du røyker jo selv? Jeg foreslår at begge drar på avrusning.

Anonymkode: 17244...786

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Å kaste han ut og bytte lås i natt er helt utenkelig. Jeg har det såpass så vondt at jeg makter ikke å sette i gang så mye nå. Jeg må tenke. 

Jeg klarer å slutte. Men ikke så lenge han er her. Han røyker hele tiden, og det er alltid hasj her. Det er ufattelig vanskelig. 

Men jeg skal ikke røre den mer, selv om det river i meg nå når jeg enda en gang føler meg sviktet. 

Han har fridd til meg. Men jeg tviler på hele greia. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

TS

 

Anonymkode: c5119...2d8

Dette fikser du. Du kan ikke få han til å slutte, men du kan slutte selv. Hvor ille er det? Går dere på skole/jobber dere? 

Anonymkode: 0c1ba...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kaste han ut og bytte lås i natt er helt utenkelig. Jeg har det såpass så vondt at jeg makter ikke å sette i gang så mye nå. Jeg må tenke. 

Jeg klarer å slutte. Men ikke så lenge han er her. Han røyker hele tiden, og det er alltid hasj her. Det er ufattelig vanskelig. 

Men jeg skal ikke røre den mer, selv om det river i meg nå når jeg enda en gang føler meg sviktet. 

Han har fridd til meg. Men jeg tviler på hele greia. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

TS

 

Anonymkode: c5119...2d8

Føler deg sviktet fordi at...? Du ønsket jo ikke at han skulle røyke hjemme.

Tror du ikke at hans rusavhengighet bare vil bli destruktivt for deg når dere bor sammen dersom du ønsker å bli fri fra avhengigheten?

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat
11 hours ago, AnonymBruker said:

Å kaste han ut og bytte lås i natt er helt utenkelig. Jeg har det såpass så vondt at jeg makter ikke å sette i gang så mye nå. Jeg må tenke. 

Jeg klarer å slutte. Men ikke så lenge han er her. Han røyker hele tiden, og det er alltid hasj her. Det er ufattelig vanskelig. 

Men jeg skal ikke røre den mer, selv om det river i meg nå når jeg enda en gang føler meg sviktet. 

Han har fridd til meg. Men jeg tviler på hele greia. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

TS

 

Anonymkode: c5119...2d8

Bra, si NEI. Fortsett sånn. Du skal ikke akseptere det som gjør deg vondt. Det er ikke greit. Bra. Selv om det er et nei i sinne så er det bra, den fly maska skal ikke fly av selv når det er litt motvind.

 

Når det kommer, til dette frieriet. Så er det en alvorlig greie. Det er viktig at du finner ut om dette er et genuint ærlig frieri, og at dette er en person som kan være hjelpsom å ha i livet sitt de neste 10årene, eller om dette frieriet kommer fra en person som har stramt knytt neven sin i smerte så hardt at han ikke klarer å åpne den lengre fordi den er tvistet i et bånd tilsløret av avhengig kjærlighet. Også handler....... «Act accordingly.»

 

Huff... jeg beklager... *pust*

Det finnes alltid løsninger.

Endret av andysowhat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, den hasjrøykende typen din høres akkurat ut som den drikkende eksen min, på det at det er noen andre som skal få ham til å slutte. Når han sier det sånn, så blir det liksom din feil at han røyker, fordi at "du ikke er den rette dama".

Du må forstå at dette er noe han sier for at han skal fortsette å røyke, han gjør det til din skyld. Rusavhengige som vil fortsette å ruse seg, skylder alltid på andre, slik at de slipper å ta ansvaret selv. Han ruser seg fordi han vil, men han er ikke i stand til å innrømme det for seg selv engang.

Du må ta ansvar for deg selv og din egen røyking, ikke for hans. Ditt ansvar er deg selv. Begynn der, så finner du ut av hva slags liv du egentlig vil ha.

Anonymkode: 7ee7b...13b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at du ikke er i noe forhold. Du er mer den 2.kvinnen, som bare kan glemme at går fra kone og barn for deg..

Det er bare piss det han sier om at den "rette" kommer til å få han til å slutte. Han kommer ikke til å klare ha et bra forhold før han slutter.

Jeg har vært der du er. Jeg var veldig glad i han, og hadde gjort hva som helst for han. Jeg også begynte å røyke selv, som deg: jeg tilpasset meg han og følte på en måte jeg måtte eller noe for å være "kul" nok for han. Jeg sluttet igjen: man blir dum, treig, kjedelig og paranoid og klarer ikke gjøre de tingene man vil i livet når man røyker. Det ble slutt etter at jeg sluttet å røyke fordi det slet for mye å være med noen som alltid prioriterte seg selv, hasjen sin, og dealer-og røykekamerater foran meg hele veien. Eksen min fortsatte på samme måte. Han har ødelagt alle kvinner han har hatt et forhold til med å behandle dem forferdelig dårlig. Han fungerer mer eller mindre som en sosiopat i forhold. Han har ingen empati og alt skal være på hans premisser, og han tar ingenting på alvor. Han er bare et dårlig menneske som utvekslingsmessig aldri ble eldre enn den 16-åringen som begynte med hasj, selv om han nå er nesten 40 år. 

Det er vondt å gå fra noen man er glad i: men anbefaler deg på det sterkeste å gjøre det og aldri gå tilbake til han. De som røyker hasj daglig, røyker seg til sosiopatiske rasshøl. Det kommer aldri til å komme noe bra ut av å bli. Han kommer ikke til å slutte for hverken deg eller andre kvinner. Han kommer ikke engang til å slutte for sine egne unger..ta ditt eget liv på alvor, og la han bare ødelegge seg selv alene. 

 

Anonymkode: 665d1...9e9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Du skriver at han har fridd til deg. det er for at du ikke skal gå, det er for å knytte deg enda tettere til ham, slik at han kan fortsette å røyke hasj siden han "ikke er sammen med den rette dama".

Skjønner du hvor avhengig han er, og hvor ødeleggende dette er for deg?

Siden du er sammen med en slik mann og i tillegg ruser deg selv, kan jeg tenke meg at du har noen egne ting å ta deg av. Da gjør du dét, og det betyr at du må bryte ut av dette mønsteret som du er i nå.

Anonymkode: 7ee7b...13b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ikke være med han med mindre du vil ende opp enda bleikere,  latere, kjedeligere og fattigere.  En som røyker hasj så ofte som han er for umoden til å ha noe kjæreste.  En av dere kommer til å ende opp med psykoser, schizofreni eller som dypt deprimerte og skjønner det ikke før det er for sent. Du vil aldri kunne etablere en ordentlig fremtid med han. Hilsen ei som har vært der du er. 

Ps: kjipt de første ukene etter røykeslutt men med sterk nok vilje kommer du/dere dere gjennom det. Nytter ikke trappe ned,  må bråslutte komplett. Har han ikke viljen til å slutte så er han ikke noe på samle på, da er han hverken bra kjæresteemne eller familienemne, og han ødelegger ditt liv også! En ring betyr ingenting når han har en gi faen innstilling til de faktisk betydelige tingene.

Anonymkode: 76d1d...fc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrodeF skrev:

Hvorfor   tror du at det er hennes leilighet? Eller at hun uansett har lov til  å stenge han ute???? 

Hvorfor tror du at det ikke er det og at hun ikke har rett til det? Hele forumet har fått med seg hvor kvinneundertrykker du er men vi lever faktisk i 2018 og det er nesten mer normalt at jenter leier eget enn at gutter gjør det i dag.

Anonymkode: 76d1d...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo alvorloge rusproblemer hvis han røker så mye som du sier ts. Det dominerer livet hans fullstendig!

Man kan aldri stole på en rusmisbruker. Han vil alltid velge rusen først. Når du også røyka sammen med han, tror jeg dessverre ikke han kommer til å slutte når du er der, for han ahr jo sett at du selv gjør det.

Jeg hadde en slags "greie" med en fyr som også røyka hasj. Jeg vet ikke hvor mye, men en gang han skulle til å ta frem hasj mens jeg var der, sa jeg at det der får han ikke gjøre, ellers dro jeg. Han la det bort med en gang. Det er sånn du skulle vært med han typen din. Vist nulltoleranse for det. Da hadde han nok respektert deg mer på det området. 

Kom deg bort. Hvis han vil slutte og satse på deg, må han ville det selv!

Gi han et ultimatum : han må på avrusning NÅ, ellers vil du ikke ha noen med han å gjøre. Vis at du mener det i handling denne gangen ( ikke som da du sa du var imot hasj, men begynte å røyke selv ).

Anonymkode: de29f...166

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å slutte før jeg virkelig ville, men da gikk det forbausende lett.

Problemet med hasj er at mange gradvis utelukker aktiviteter som man ikke kan kombinere med røyking. Han må forstå selv at han må slutte.

Jeg forstod at jeg måtte og ville slutte når jeg skulle bli pappa, men anbefaler ikke å teste om det hjelper på han.

 

 

Tenker du må gjøre som Rose, slippe Jack og flyte avgårde på døra alene...

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...