Gå til innhold

Ringe politiet før kl 23.00?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En nabo har fest og spiller så høy musikk at det høres i hele kvartalet og man kan høre vokalisten som rauter på stereoanlegget i tillegg til en dundrende bass. Er lei av festmusikk i nabolaget og det er en pest og en plage. Er det ok å ringe politiet før kl. 23.00? Har ikke lyst til å få hele kvelden ødelagt på grunn av naboen.

Anonymkode: 74626...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært en ukedag, ville de kanskje kommet. Men før 23 på en lørdag... ingen sjans at de vil prioritere det. Sannsynligvis ikke etter 23 heller

Anonymkode: bf469...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til allmenn forstyrrelse, så kan man gjøre det ja. Det er ikke sånn at man kan kjøre før kl 23 heller.

Bor man et sted med mange mennesker, så må det tas viss hensyn. Spesielt om dette er gjentagende problem.

Spørs om politiet prioriterer dette, men om de får nok klager fra samme sted så må de gjøre noe med det. 

Eventuelt ta dette opp med styret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittDiva said:

Hvis det er til allmenn forstyrrelse, så kan man gjøre det ja. Det er ikke sånn at man kan kjøre før kl 23 heller.

Bor man et sted med mange mennesker, så må det tas viss hensyn. Spesielt om dette er gjentagende problem.

Spørs om politiet prioriterer dette, men om de får nok klager fra samme sted så må de gjøre noe med det. 

Eventuelt ta dette opp med styret. 

Det har nesten ikke vært en helg i sommer og høst hvor det ikke har vært festbråk i nabolaget(fra èn eller flere boliger) og det pågår flere timer i strekk med sinnsyk høy musikk. Foreldrene er sannsynligvis bortreist og da er det hæla i taket. Det er både eldre og barnefamilier som bor i området og kan ikke tenke meg at de synes det er ok heller. Har nesten begynt å grue meg til helgekvelder fordi det er det samme opp igjen hver helg i timesvis.

Anonymkode: 74626...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært der borte og klaget? Er det mulig å ta strømmen? Send klage direkte til foreldrene.....

Anonymkode: c9791...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det har nesten ikke vært en helg i sommer og høst hvor det ikke har vært festbråk i nabolaget(fra èn eller flere boliger) og det pågår flere timer i strekk med sinnsyk høy musikk. Foreldrene er sannsynligvis bortreist og da er det hæla i taket. Det er både eldre og barnefamilier som bor i området og kan ikke tenke meg at de synes det er ok heller. Har nesten begynt å grue meg til helgekvelder fordi det er det samme opp igjen hver helg i timesvis.

Anonymkode: 74626...76a

Da sier du akkurat dette til politiet. Ja, du kan ringe tidligere enn 23.00. når det er ille. Vær saklig og informativ når du forteller hva det gjelder. Jeg bor i tjukkeste Oslo og har god erfaring med politiets respons på slik støy. Det enste er at i rushtiden, dvs. helgene, må jeg vente litt, noe de informerer om når jeg ringer - men de kommer.

Ved stadig og vedvarende støy må man kontakte eier av boligen på ett eller annet vis.

Jeg vil understreke at det å ta strømmen hos noen er ulovlig selvtekt - ring til politiet heller, det er de som er rette instans. Politiet er selv i stand til å avgjøre hvordan de håndterer slike henvendelser - slik jeg opplever dem, stter de faktisk pris på at folk gidder å si fra om f.eks. plagsom støy.

Anonymkode: 27d8f...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt sett går man bare å banker på, og ringer ikke politiet før de har nekta å skru ned musikken etter to besøk på døra. 

Anonymkode: 00af9...978

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normalt sett går man bare å banker på, og ringer ikke politiet før de har nekta å skru ned musikken etter to besøk på døra. 

Anonymkode: 00af9...978

Det er ikke alle som er komfortable med å møte opp på døra til naboer med slik klage. Da kan man for eksempel ringe. Får man manglende respons kan man kontakte politiet. Det hender at politiet også tar en telefon i første omgang, de fleste respekterer beskjeden de får og vet at alternativet er å få besøk av politiet.

Anonymkode: 87f11...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært der borte og klaget? Er det mulig å ta strømmen? Send klage direkte til foreldrene.....

Anonymkode: c9791...f95

En tar ikke strømmen til andre beboere, uansett

Anonymkode: 08421...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært en ukedag, ville de kanskje kommet. Men før 23 på en lørdag... ingen sjans at de vil prioritere det. Sannsynligvis ikke etter 23 heller

Anonymkode: bf469...009

Alle dager er ukedager. Hva skulle ellers være?

Anonymkode: 1a65d...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...