Gå til innhold

Hvordan motstå unnskyldninger etter et brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er midt i et brudd og holdt meg sterk en uke men unnskyldningene renner inn. Jeg har gitt etter for dette og tømme løfter flere ganger før, gitt nye sjanser men han har fortsatt med ord og handlinger som ikke kan aksepteres og som får meg til å tvile på forholdet og hans kjærlighet. Det skjer ikke ofte men de gangene det skjer er det så over grensen at man skal ikke måtte akseptere eller tilgi det. Elsker han av hele mitt hjerte og får vondt når jeg leser meldingene hans, har lagt telefonen under madrassen på lydløs for jeg er på nippet til å ta den når jeg ser skjermen lyser eller ringer. 

Hvordan motstå og stå sterkt i dette? Hvordan bevare iallefall et lite snev av selvrespekt og la forholdet være over for godt istedet for å fortsette å tilgi og la han utsette meg for dette igjen og igjen? 

 

Anonymkode: 14947...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere barn sammen? Hvis ikke er det beste å bare blokkere han på tlf og sosiale medier i en periode. Har dere barn sammen, ville jeg gitt han beskjed om at du har tatt ett valg og står for det og kommer til å blokkere han i en periode og evt la avtaler osv gå gjennom en tredjeperson i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, moroklompen skrev:

Har dere barn sammen? Hvis ikke er det beste å bare blokkere han på tlf og sosiale medier i en periode. Har dere barn sammen, ville jeg gitt han beskjed om at du har tatt ett valg og står for det og kommer til å blokkere han i en periode og evt la avtaler osv gå gjennom en tredjeperson i en periode.

Nei, det har vi heldigvis ikke satt til verden  i et så ustabilt forhold!

Jeg har blokkert han på Facebook men han skriver fra foreldrene og brorens profil og får de til å sende meg meldinger også. Jeg blokkerte nummeret hans i en halvtime ca men fikk så dårlig samvittighet. Elsker han jo fortsatt og skulle ønske vi bare kunne ha det bra, men skjønner at jeg er nødt til å sette ned foten en gang for alle for godt nå og ikke la meg tråkke på og latterliggjøre mer! 

Noen vil nok foreslå å dra ut å ha det gøy med venninner men jeg drikker ikke og har sosial angst så å være rundt andre tror jeg bare fører til å ville snakke med han mer for jeg føler ikke jeg passer inn med noen andre og han har på en måte vært den eneste som forstår meg. Lord give me strength! 🙏🙏🙌

Anonymkode: 14947...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke andre råd enn å være sterk, motstå kontakt og la tiden gå. Om en stund er du så glad for at du er kvitt han, og kunne aldri tenkt deg å hatt han tilbake.

Tenk så fantastisk å slippe å få dritt slengt til deg, slippe usikkerhet, utrygghet og alt det negative forholdet innebar.

Jeg har selv akkurat flyttet fra min samboer, første natt i ny bolig i dag 😊 men når jeg først gikk, etter å ha tålt så mye i så lang tid, var alle følelser forduftet for min del. Jeg har vært helt sikker på beslutningen min. Men det er kun fordi det pågikk så lenge, og jeg lot tiden gå mens jeg ennå bodde sammen med han.

Jeg nyter å være alene, slippe alt det negative som min eks medførte.

En dag er du også der jeg er nå. Å det må du bare se fram til, for det er faktisk helt fantastisk. Jeg føler jeg har fått livet mitt tilbake.

Anonymkode: 97719...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst til å ta telefonen og forklare han hvor dust han er og hvorfor dette ikke kan tolereres mer men da vet jeg at sjansen for at han kommer under huden på meg igjen og får snakket seg til en ny sjanse øker. Og jeg VET at jeg ikke vil ha det bra sammen med han om jeg fortsetter å tilgi. Jeg vet at ingen hadde funnet seg i ting jeg har men mitt selvbilde og selvtillitt er på bunn så da har 89% av selvrespekten også forsvunnet. Nok er nok, et sted er grensa nødt til å gå  men hvordan være sterk nok til å motstå.... 

Anonymkode: 14947...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke andre råd enn å være sterk, motstå kontakt og la tiden gå. Om en stund er du så glad for at du er kvitt han, og kunne aldri tenkt deg å hatt han tilbake.

Tenk så fantastisk å slippe å få dritt slengt til deg, slippe usikkerhet, utrygghet og alt det negative forholdet innebar.

Jeg har selv akkurat flyttet fra min samboer, første natt i ny bolig i dag 😊 men når jeg først gikk, etter å ha tålt så mye i så lang tid, var alle følelser forduftet for min del. Jeg har vært helt sikker på beslutningen min. Men det er kun fordi det pågikk så lenge, og jeg lot tiden gå mens jeg ennå bodde sammen med han.

Jeg nyter å være alene, slippe alt det negative som min eks medførte.

En dag er du også der jeg er nå. Å det må du bare se fram til, for det er faktisk helt fantastisk. Jeg føler jeg har fått livet mitt tilbake.

Anonymkode: 97719...a10

Tusen takk:) Så deilig at du føler deg fri og tilfreds nå! 

Jeg vet jeg også vil føle meg lettet og glad for bruddet om en stund, men hadde jeg kunne bestemme hadde jeg tilgitt og han hadde oppført seg bra, men det gjør han jo ikke og jeg kan ikke fortsette å pine meg i et usikkert og utrygt forhold nei 😔 Oppturene er veldig høye, kjærlighetsfulle og varer lenge men nedturene er så brutale at det er umulig å oppføre seg sånn om det faktisk  er kjærlighet. 

Er det sånn man bare må regne med at alle forhold er? Dette er mitt første seriøse forhold og andre jeg har vært sammen med har bare vært mer som fyllakjærester og henge i parken men ikke et seriøst og sammenlimt samliv. 

Anonymkode: 14947...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk:) Så deilig at du føler deg fri og tilfreds nå! 

Jeg vet jeg også vil føle meg lettet og glad for bruddet om en stund, men hadde jeg kunne bestemme hadde jeg tilgitt og han hadde oppført seg bra, men det gjør han jo ikke og jeg kan ikke fortsette å pine meg i et usikkert og utrygt forhold nei 😔 Oppturene er veldig høye, kjærlighetsfulle og varer lenge men nedturene er så brutale at det er umulig å oppføre seg sånn om det faktisk  er kjærlighet. 

Er det sånn man bare må regne med at alle forhold er? Dette er mitt første seriøse forhold og andre jeg har vært sammen med har bare vært mer som fyllakjærester og henge i parken men ikke et seriøst og sammenlimt samliv. 

Anonymkode: 14947...96d

Nei, jeg tror ikke alle forhold er sånn. Selv om mitt forhold også var slik du beskriver. Jeg tror ikke alle dager er rosenrøde, men den som elsker deg behandler deg ikke på en måte som gjør at du føler deg usikker på alt. 

Jeg er helt sikker på at det finnes en der ute for oss begge, som behandler oss slik vi fortjener å bli behandlet. 

Men om du går tilbake til eksen din mister du muligheten til å finne den som du faktisk kunne få et fint og stabilt liv sammen med. Du lever bare en gang, ikke kast bort mer tid på drittsekker. Jeg brukte nesten 7 år, og sitter her nå nysingel i en alder av 30. Men kan  med hånda på hjertet si at jeg ikke kan huske å ha hatt det bedre!

Anonymkode: 97719...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn man bare må regne med at alle forhold er?

Nei.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg drikker ikke og har sosial angst så å være rundt andre tror jeg bare fører til å ville snakke med han mer for jeg føler ikke jeg passer inn med noen andre og han har på en måte vært den eneste som forstår meg.

https://angstringen.no/

Anonymkode: e8d61...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde, da jeg måtte forlate en mann jeg ennå elsket, var å ta en ferie og reise til en venninne i en annen by. Stueforandring, å slippe å sitte alene med tankene, og mye latter og moro med min venninne gjorde susen. Da jeg kom hjem hadde jeg liksom fått et litt annet perspektiv, og klarte å stå imot. 

Anonymkode: ff862...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk:) Så deilig at du føler deg fri og tilfreds nå! 

Jeg vet jeg også vil føle meg lettet og glad for bruddet om en stund, men hadde jeg kunne bestemme hadde jeg tilgitt og han hadde oppført seg bra, men det gjør han jo ikke og jeg kan ikke fortsette å pine meg i et usikkert og utrygt forhold nei 😔 Oppturene er veldig høye, kjærlighetsfulle og varer lenge men nedturene er så brutale at det er umulig å oppføre seg sånn om det faktisk  er kjærlighet. 

Er det sånn man bare må regne med at alle forhold er? Dette er mitt første seriøse forhold og andre jeg har vært sammen med har bare vært mer som fyllakjærester og henge i parken men ikke et seriøst og sammenlimt samliv. 

Anonymkode: 14947...96d

Stå på!! Du er tøff og sterk som setter deg selv først nå. Du kommer til å bli så glad for valget du tok for deg selv på sikt. 

Tenk at du slår et slag for fremtiden for dere begge to på hvert deres hold. Du setter tydelige grenser for hva du aksepterer og ikke aksepterer, og han trenger denne opplevelsen for å i det hele tatt få utvidet sitt perspektiv og få mer innsikt. 

No pain, no gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere fint med litt støtte og peptalk! Det er vanskelig, han er så flink med ord men jeg vet jo at det bare er manipulering og samme strategien hans som før, som aldri fører til noen bedring av forholdet. Skal prøve så hardt jeg kan å bevare et snev av selvrespekt og ikke falle for dette igjen. Drittkar! 

Anonymkode: 14947...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyk på en smell i dag for han bombarderte meg med meldinger om at jeg sikkert lå med en annen siden jeg ikke tok telefonen i helgen.... Først litt krangling og han gikk over til å prøve å sweettalke og si de rette tingene men jeg stod på mitt om at uansett hva han sier eller gjør er forholdet over og både tillitten og kjærligheten borte for godt. Det nektet han å innse og akseptere, han mente jeg bare følte det sånn fordi jeg var sur, trøtt osv men jeg har følt det sånn lenge og i mange omganger med brudd og all tid i mellom og nå har begeret rent over for godt og ingenting er mulig å redde. Han vil ikke høre og sier jooo vi skal være sammen for alltid deg og meg...! Jeg sier nei det går ikke,  men enda sier han at han elsker meg og merker han forventer å høre det samme tilbake som om ingenting har skjedd før vi legger på! Det er så slitsomt å krangle og måtte forklare og forsvare beslutningen min og han skjønner jo godt problemet og det værste er at jeg tror hans egne følelser også har vært borte en stund men at dette handler mer om å bare vinne kampen for han på en måte og egentlig ikke kjemper for selve kjærligheten. Råd? 

Anonymkode: 14947...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyk på en smell i dag for han bombarderte meg med meldinger om at jeg sikkert lå med en annen siden jeg ikke tok telefonen i helgen.... Først litt krangling og han gikk over til å prøve å sweettalke og si de rette tingene men jeg stod på mitt om at uansett hva han sier eller gjør er forholdet over og både tillitten og kjærligheten borte for godt. Det nektet han å innse og akseptere, han mente jeg bare følte det sånn fordi jeg var sur, trøtt osv men jeg har følt det sånn lenge og i mange omganger med brudd og all tid i mellom og nå har begeret rent over for godt og ingenting er mulig å redde. Han vil ikke høre og sier jooo vi skal være sammen for alltid deg og meg...! Jeg sier nei det går ikke,  men enda sier han at han elsker meg og merker han forventer å høre det samme tilbake som om ingenting har skjedd før vi legger på! Det er så slitsomt å krangle og måtte forklare og forsvare beslutningen min og han skjønner jo godt problemet og det værste er at jeg tror hans egne følelser også har vært borte en stund men at dette handler mer om å bare vinne kampen for han på en måte og egentlig ikke kjemper for selve kjærligheten. Råd? 

Anonymkode: 14947...96d

Det er akkurat derfor du bør blokkere han en stund! At han beskylder deg for å ligge med noen andre i helgen er bare hans måte og manipulere deg på og få deg til å svare. Han vet du da får ett behov for å forsvare/forklare deg selv og dermed svare han. Veldig manipulativt! Du kan ikke vinne med slike mennesker før de innser hva de gjør og forandrer seg, noe som er lite trolig. Du må rett og slett ta ett valg for deg selv, enten gå tilbake og fortsette å akseptere situasjonen eller hardt og brutalt legge forholdet bak deg og kutte kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fortsetter å ringe og tekste og jeg har svart at jeg trenger ikke forklare meg noe mer for gjort er gjort og sagt er sagt og det går ikke an å tilgi,  på toppen av tidligere ting.  Men han skriver bare at jeg tok det feil og at jeg må forstå han var pressa og stressa og ikke mente det han sa,   men det er ikke mulig å misforstå det som ble sagt og gjort på noen måte... Allikevel får jeg utrolig dårlig samvittighet for å ignorere han når han så desperat prøver å få kontakt! Jeg sliter med å holde meg trygg i avgjørelsen om brudd for gått og gå videre , det føles liksom som en lettelse men med smerte og dårlig samvittighet også og jeg kjenner jeg blir så psykisk sliten av å ta det situasjonen innover meg at jeg vurderer å gi opp selvrespekten min og la ham få det som han vil  , igjen. Redd for å angre på brudd men VET jeg vil angre på å tilgi han nok en gang  , de andre gangene har vært selvutslettende nok. 

Anonymkode: 14947...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...