Gå til innhold

Nattkrem for fet hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en god krem som ikke gjør ansiktet helt oljete på morgenen? Helst ikke så høy pris. Har problemer med en krem nå som gjør huden fetere enn fetest på morgenen, føles som om jeg har tatt smør i ansiktet. 

Anonymkode: aea25...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor trenger du nattkrem om du har fet hud?

Jeg har aldri brukt nattkrem. Har fet hud og har kun behov for en fuktighetskrem etter rens/dusj. Og da en lett krem. 

Anonymkode: c522a...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du nattkrem om du har fet hud?

Jeg har aldri brukt nattkrem. Har fet hud og har kun behov for en fuktighetskrem etter rens/dusj. Og da en lett krem. 

Anonymkode: c522a...b14

Føler det er nødvendig som en del av hudpleierutinen etter jeg har renset huden om kvelden. Bruker jo dagkrem etter rens om morgenen, så hvorfor ikke om kvelden også. 

Anonymkode: aea25...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hvorfor ikke bare bruke dagkremen din på kvelden  også?

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 15.30, AnonymBruker skrev:
 

Føler det er nødvendig som en del av hudpleierutinen etter jeg har renset huden om kvelden. Bruker jo dagkrem etter rens om morgenen, så hvorfor ikke om kvelden også. 

Anonymkode: aea25...69b

Men om du ikke har behov så blir det jo bare en dyr prosedyre som du ikke får utnyttet. Om du absolutt føler du trenger en krem, så bruk dagkremen din. 

Anonymkode: c522a...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fet hud på morgenen fordi at huden din jobber mest på natten, så oljen du har i ansiktet på morgenen er stoffer huden har skilt ut imens du har sovet. 

Så egentlig er det bare en bra ting 😁 

Har det sånn selv, er jo bare å rense huden om morgenen. Bruker vanlig dagkrem på natten, og en primer under sminken på dagtid som holder oljete hud i sjakk 😊

Anonymkode: d2e5a...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme type hud og jeg bruker ikke nattkrem, men bruker noen ganger en fuktighetsmaske som man skal ha på over natten. Jeg passer da på at den gir fuktighet og ikke fett når jeg ser etter produkter.

Med den masken så opplever jeg ikke at huden blir ekstremt fet, som nattkremer kan gjøre. Jeg har sett etter nattkremer selv, men ikke funnet noen som jeg tror kan gjøre noe bra for min hud.

Anonymkode: 520b5...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 10.01, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har samme type hud og jeg bruker ikke nattkrem, men bruker noen ganger en fuktighetsmaske som man skal ha på over natten. Jeg passer da på at den gir fuktighet og ikke fett når jeg ser etter produkter.

Med den masken så opplever jeg ikke at huden blir ekstremt fet, som nattkremer kan gjøre. Jeg har sett etter nattkremer selv, men ikke funnet noen som jeg tror kan gjøre noe bra for min hud.

Anonymkode: 520b5...62b

Har du prøvd denne? Fant den i sted og tenker å prøve den i og med at hudtypen min må ha fukt men ikke olje. Virker som den er ganske fuktgivende også, noe som er nødvendig. https://www.vita.no/elizabeth-arden-visible-difference-visible-differe?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=EAIaIQobChMI7JS9-oLD3gIVio2yCh0JIAnGEAQYBCABEgL9Z_D_BwE

Hvilken fuktmaske bruker du forresten? :)

Anonymkode: aea25...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Renser du ikke huden om morgenen 

?

Anonymkode: d79b0...64f

Jo visst, jeg renser huden godt morgen og kveld. Men føler liksom det er noe "galt" når huden virker så fet og blank om morgenen, at nattkremen min ikke er så god. Jeg er nok lett å lure når det gjelder salgstriks, for jeg har jo fått høre at huden jobber og repareres om natten, at man da med fordel kan bruke nattkrem som gir ekstra pleie. Selv om man jo like gjerne kan bruke dagkrem som flere sier :sjenert:

Anonymkode: aea25...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til denne: https://www.komplettapotek.no/product/861893/ansiktspleie/nattkrem/vichy-normaderm-night-detox-nattkrem?gclid=EAIaIQobChMI7I-nx8LD3gIVxh0YCh3Pow31EAQYByABEgIo2vD_BwE

Trekker fort inn og lukter godt, og huden ser og føles matt ut når jeg våkner. 

Anonymkode: 341b2...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...