Gå til innhold

Sexpress på asylmottak: Unge menn føler seg utnyttet av norske kvinner


Gjest Vanlig fyr

Anbefalte innlegg

1 time siden, Example skrev:

Ikke det samme, nei. Forskjell på å gifte seg, og hente brud eller brudgom fra utlandet, og å misbruke sin posisjon som ansatt eller frivillig i et asylmottak. 

De kan vel fint bli straffet på samme måte som en lege som utnytter en pasient eller en lærer som utnytter en elev. 

Det er jo problemet- de er ikke ansatte, de er frivillige! Ansatte har etiske retningslinjer og kan bli bla oppsagt. Men frivillige er ikke berørt at noe regelverk så lenge ikke guttene er under 16 år. Vanskelig å bevise at det er menneskehandel

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Jimmi skrev:

Det er jo problemet- de er ikke ansatte, de er frivillige! Ansatte har etiske retningslinjer og kan bli bla oppsagt. Men frivillige er ikke berørt at noe regelverk så lenge ikke guttene er under 16 år. Vanskelig å bevise at det er menneskehandel

 

Noen kan sikkert bli berørt av straffelovens §295. 

Som i skolen så er også frivillige være pliktig til å følge gjeldende lover, som for eksempel med varslingsplikt overfor mobbing og mistrivsel hos elever. 

Nå er jeg ingen jurist, men jeg tolker det sånn at man ikke nødvendigvis trenger å være ansatt for å rammes av denne paragrafen. 

La oss for eksempel ta et ekstremt tilfelle hvor en frivillig kvinne utnytter sin stilling til å ha sex med en 16 åring på et mottak, så må vel vedkommende kunne straffes for det, selv om hun ikke får lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kristina Schwartz skrev:

Litt avsporing, men flyktningbarn?:klo: Jeg så ingen barn her, bare menn. 

Barn og barn. Flyktninger liker ofte å late som at de er barn (16-17), dette er ganske vanlig. Men uansett, jeg håper disse batikkheksene blir straffet for sine overgrep. Det er ikke greit å utnytte andre på den måten der, uansett alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, zaco skrev:

Endelig er det noen som tør å snakke om en av elefantene i rommet. 

Det er ikke pent å snakke om en kvinnes vekt på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historie 1 i den artikkelen er et klart tilfelle av maktmisbruk og utnyttelse som burde få konsekvenser.

Historie 2 handler om en fyr som møter en eldre kvinne på en datingapp. Han har null inntekt. Hun spanderer og betaler. Drar du på middag med noen du møter på en datingapp så kalles det en date. At han føler seg kjøpt og betalt i ettertid er ikke hennes feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.9.2018 den 20.49, LittleBabyBlue skrev:
 

Historie 1 i den artikkelen er et klart tilfelle av maktmisbruk og utnyttelse som burde få konsekvenser.

Historie 2 handler om en fyr som møter en eldre kvinne på en datingapp. Han har null inntekt. Hun spanderer og betaler. Drar du på middag med noen du møter på en datingapp så kalles det en date. At han føler seg kjøpt og betalt i ettertid er ikke hennes feil. 

Dette tenkte jeg også, blir jo det samme som en eldre mann som møter en yngre kvinne på en datingapp. Og han betaler mye for henne. Ser ikke på det som utnyttelse! Men den første saken er jo klart misbruk, der hun får en relasjon til han og utnytter dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om ikke disse guttene er traumatiserte nok fra før, så skal de oppleve utnyttelse fra ekle, ufyselige og gamle damer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
19 timer siden, ... skrev:
 

Som om ikke disse guttene er traumatiserte nok fra før, så skal de oppleve utnyttelse fra ekle, ufyselige og gamle damer..

 

28 minutter siden, Opplyst skrev:
 

Ekle gamle damer. 

Latterlig kommentar rett og slett fordi dere selv hele tiden klager over hvor urettferdig det er at gamle, ufyselige menn/utiltrekkende menn lettere blir oppfattet som overgripere. Men nå er det altså greit å gå løs på utseende og alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:
 

 

Latterlig kommentar rett og slett fordi dere selv hele tiden klager over hvor urettferdig det er at gamle, ufyselige menn/utiltrekkende menn lettere blir oppfattet som overgripere. Men nå er det altså greit å gå løs på utseende og alder...

Det er ment som nettopp en referanse til feministenes forakt for gamle hvite menn. 

Ekle gamle hvite damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 22.27, Example skrev:
 

Noen kan sikkert bli berørt av straffelovens §295. 

Som i skolen så er også frivillige være pliktig til å følge gjeldende lover, som for eksempel med varslingsplikt overfor mobbing og mistrivsel hos elever. 

Nå er jeg ingen jurist, men jeg tolker det sånn at man ikke nødvendigvis trenger å være ansatt for å rammes av denne paragrafen. 

La oss for eksempel ta et ekstremt tilfelle hvor en frivillig kvinne utnytter sin stilling til å ha sex med en 16 åring på et mottak, så må vel vedkommende kunne straffes for det, selv om hun ikke får lønn. 

Frivillige skal gjerne ha politiattest og følge loven. Det meste av offentlig frivillighetsvirksomhet er underlagt vanlige etiske retningslinjer.

 

1 minutt siden, Opplyst skrev:
 

Det er ment som nettopp en referanse til feministenes forakt for gamle hvite menn. 

Ekle gamle hvite damer. 

Ja, helt klart. Jeg har både imot ekle gamle menn og ekle gamle kvinner som utnytter sin posisjon og status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lava Anne skrev:
 

Frivillige skal gjerne ha politiattest og følge loven. Det meste av offentlig frivillighetsvirksomhet er underlagt vanlige etiske retningslinjer.

 

Ja, helt klart. Jeg har både imot ekle gamle menn og ekle gamle kvinner som utnytter sin posisjon og status.

Jeg har ikke så mye imot ekle gamle hvite kvinner, jeg da. Hvor skal jeg liksom ellers henvende meg når markedet tørker ut, bokstavelig talt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...