Gå til innhold

Hvorfor er det så mange nordmenn som hater USA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

?

Har aldri hørt om noen nordmenn  som har gitt uttrykk for "hater USA". Det eneste jeg har lest, er at en del muslimer hater USA. Men ikke vanlige nordmenn.

Mulig noen misliker amerikansk kultur av diverse grunner, men "hater"....? Nei, jeg kjenner ingen som hater USA iallfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

?

Har aldri hørt om noen nordmenn  som har gitt uttrykk for "hater USA". Det eneste jeg har lest, er at en del muslimer hater USA. Men ikke vanlige nordmenn.

Mulig noen misliker amerikansk kultur av diverse grunner, men "hater"....? Nei, jeg kjenner ingen som hater USA iallfall.

Jeg kjenner ingen som har vært i Italia, betyr det at Italia ikke eksisterer ?

Anonymkode: 3b983...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leser vel for det meste søppelaviser som VG, Dagbladet, etc og former sin meget begrensede mening derfra uten å ha vært der før.

Anonymkode: 1b773...abd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at folk hater USA. Hater er et veldig sterkt ord.

Jeg tror veldig mange derimot misliker USA sin politikk. Hele det politiske systemet er gammeldags og utdatert, og det går utover menneskene som bor der, og gagner politikerene. 

Som sagt, hater er et veldig sterkt ord. Det er mange flotte ting med USA. Men helsevesenet, utdanningssystemet, utenrikspolitikken i dag er helt på viddene. I min mening. Men det betyr ikke at jeg hater landet av den grunn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Ellatin skrev:

Jeg tviler sterkt på at folk hater USA. Hater er et veldig sterkt ord.

Jeg tror veldig mange derimot misliker USA sin politikk. Hele det politiske systemet er gammeldags og utdatert, og det går utover menneskene som bor der, og gagner politikerene. 

Som sagt, hater er et veldig sterkt ord. Det er mange flotte ting med USA. Men helsevesenet, utdanningssystemet, utenrikspolitikken i dag er helt på viddene. I min mening. Men det betyr ikke at jeg hater landet av den grunn.

Dette.

Jeg har aldri hørt noen si de hater USA, derimot så har jeg hørt folk som elsker USA uten å egentlig kunne så mye mer, tror livet er som i en film eller serie. 

Mye er bra med USA, men de sliter også med store viktige ting. Jeg kunne aldri ha tenkt meg å bo der, men hater det ikke av den grunn. 

Anonymkode: 9a317...81f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke USA, men jeg er imot mye som skjer der og hvordan amerikanere behandler sine medmennesker. Grunnen til at jeg sier dette er ikke bare media, jeg har bodd der.  

Alt har en pris, til og med et liv. 

Man skal aldri dra aldri dra alle under sammen kam. Det er mange amerikanere som er enige meg meg om ting, som for eksempel syntes at det ikke er en dum idé at staten tilbyr en ordentlig helseordnokg slik at folk har råd til å leve. Men når du åpent sier at du ikke skal «straffes» med å betale skatt fordi andre mennesker er syke, så er du helt dum i hodet. Den amerikanske staten bruker alle rede mer penger per person på helse enn de fleste europeiske land, den eneste forskjellen er at amerikanere fremdeles ikke får nødvendig hjelp uten skyhøye sykehus regninger. 

 

Anonymkode: 21490...a3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på du vet hva hater betyr?

Anonymkode: 06fe6...4c7

Ja, men du vet tydelig ikke hvordan man svarer på et spørsmål.

Anonymkode: 3b983...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIkkert noen som regelrett hater USA, men de fleste gjør nok ikke det. Det mange av oss sier er at vi ikke ønsker amerikanske forhold i Norge. Det er mange gode sider med USA, men det er også en del av de negative. Alt fra et lite fungerende arbeidsmarked der det nesten er umulig å jobbe seg oppover, til et elendig helsevesen. 

Anonymkode: 579bf...278

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å hate USA.. ingen land i seg selv egentlig. Det finnes nok betraktelig verre skjebner enn å bli født og oppvokst i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Jeg lurer på hvorfor du gidder å opprette så mange idiotiske trolletråder om usa... 

Anonymkode: 47284...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok sammenheng med innvandringen. En stadig større andel nordmenn kommer fra deler av verden hvor USA ikke akkurat står høyt i kurs. Andelen nye nordmenn årlig, gjør at hatet mot USA vil vokse i Norge jevnt og trutt i årene som kommer.

Til gjengjeld knytter vi oss nærmere økonomisk og kulturelt til land som Saudi-Arabia, Syria og Afghanistan.

Anonymkode: 333fc...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg lurer på hvorfor du gidder å opprette så mange idiotiske trolletråder om usa... 

Anonymkode: 47284...2cb

Gjesp

Anonymkode: 3b983...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikke USA, men liker det heller ikke. Det er mange fine steder og også hyggelige mennesker, men amerikanerne jeg har møtt på skole og i jobbsammenheng har dessverre vært akkurat sånn som jeg har hatt inntrykk av fra før av: tar veldig mye plass, høylytte, dårlig på å tilpasse seg andre mennesker, lite bereist, vet ikke noe særlig om Europa osv, mener at det ikke så farlig om Trump bruker kampanje penger på utpressing eller at han fikk hjelp av Russland til å vinne valget fordi "nå går jo økonomien så bra".. 

 

 

Anonymkode: 6f76c...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp

Anonymkode: 3b983...c1d

 wow, for en FANTASTISK og enestående kommentar!! 

 Hvor har du lært å diskutere så flott?? 

 :raven:

Anonymkode: 47284...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 wow, for en FANTASTISK og enestående kommentar!! 

 Hvor har du lært å diskutere så flott?? 

 :raven:

Anonymkode: 47284...2cb

Diskuterer ikke med troll.

Anonymkode: 3b983...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...