Gå til innhold

Glemte å bruke base coat. Mørkeblå neglelakk. Blir neglene misfarget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som nevnt i tittelen. Glemte selvsagt base coat, kom ikke på det før neglene var ferdig lakket. Ikke lyst å kaste bort både tid og masse neglelakk på å gjøre det på nytt. Men noen som har erfaringer her med at neglene vil bli misfarget, kun etter én gang der man har glemt base coat? Setter stor pris på seriøse svar :) 

Anonymkode: b979f...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke garantert, men kan bli. I worst case scenario får du bruke basecoat og godt pigmenterte farger til det gror ut . 

Anonymkode: 7b587...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke garantert, men kan bli. I worst case scenario får du bruke basecoat og godt pigmenterte farger til det gror ut . 

Anonymkode: 7b587...469

Takk for svar. Ja det er en god idé :) 

 

1 minutt siden, Mystic woman skrev:

Det kan jeg ikke tenke meg, med mindre de er svært porøse.

Takk for svar. Neglene mine har veldig god kvalitet. Men tenkte kanskje at en såpass mørk neglelakk (mørkeblå, nesten sort) ville sette farge uten base coat.

Typisk at man klarer å glemme det selv om man hadde funnet frem base coaten i forkant :murvegg:

Brukte forøvrig en primer (som egentlig hører til gel polish), håper den beskytter litt..

Anonymkode: b979f...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, blomsterhei skrev:

Aldri brukt base coat og aldri hørt om noen som får misfarga negler av annet enn røyking :)

Nei, vet det er mange som aldri har hørt om det og som synes det er overflødig :) men mange sier at man MÅ bruke det også... Så da er det sikkert forskjellig fra person til person om neglene blir misfarget, og jeg vet ikke om det er verdt å ta sjansen.

Anonymkode: b979f...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke annet så er dette iallefall et spennnende prosjekt for å se om de blir misfarget! - TS

Anonymkode: b979f...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg drev å farget neglene mine svarte brukte jeg aldri base coat. Det var alltid litt farge igjen i ytterkant av neglene etter at jeg hadde fjernet lakken, men dette forsvant etter en hårvask. 

Anonymkode: 0ab68...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mye mørk neglelakk og aldri opplevd at neglene har blitt misfarget. Har brukt både billige og dyre merker, ingen forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken gikk av allerede dagen etter, for fant ut at jeg ville ha en annen farge. Ingen misfarging her nei 😊 men vet ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde hatt lakken lengre på, eller om jeg hadde gjort dette ofte. 

Anonymkode: b979f...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen mener må bruke base coat er et forferdelig dårlig salgstriks. Man får ikke misfargete negler av å bruke negllakk. Punktum. Hilsen negllakk avhengig 

Anonymkode: ca611...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lilla essie neglelakk på meg for en måned siden. Uten base. Neglene ble gule da jeg fjernet den. Aldri opplevd før.

Anonymkode: 48d29...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At noen mener må bruke base coat er et forferdelig dårlig salgstriks. Man får ikke misfargete negler av å bruke negllakk. Punktum. Hilsen negllakk avhengig 

Anonymkode: ca611...288

Nei, ikke salgstriks. En negledesigner som fortalte meg det første gang jeg hørte det og det var ikke med bakgrunn i at hun skulle selge meg noe. Hørt det flere ganger siden også, uavhengig av salg. Men sikkert ikke alltid man får misfargede negler selv om man ikke bruker det. 

Anonymkode: b979f...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...