Gå til innhold

Hvordan fordeler dere ærend og egentid med en liten baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du?

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det?

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Fullammer

2. Jeg tar nettene, men er det en kaosnatt står han opp tidlig og gir meg ca to timer søvn før han må på jobb. Han står alltid opp tidlig i helgene. 

3. Den som ikke har ungen, gjør husarbeidet. Dog vasker jeg mest klær for det går an å gjøre sammen med ungen, og er ofte nødvendig å gjøre ila dagen. 

4. Lite egentid, men det handler sikkert mest om at jeg ikke har hatt behov enda. Nevnte at det var en film på kino jeg ville se, og fikk beskjed om at det skulle vi få til, så han er veldig villig til å avlaste. Han får mer, men har aldri dratt på noe uten å avklare med meg om det er ok først (unntaket er det som er obligatorisk, men da vet jeg jo når han må være vekke)

5. Når han kommer hjem tar han enten ungen eller lager middag, avhengig av hvor i løypa vi er. Har ikke jeg fått til å handle, så handler han på vei hjem. Han tar alltid kveldsstellet og de fleste bleiene. I helgene er vi likestilt på alt. Unntaket er når det er en «viktig» fotballkamp. Da er jeg raus og lar ham se den, og fikser det som fikses må i den tida.

6. Han elsker å leke, kose og prate med ungen, og gjør alt like naturlig som jeg (med unntak av amming.. også får han mer panikk ved enorme bæsjebleier, men tar dem og banner bare litt ekstra)

7. Ingen av oss trener... jeg går på tur og bærer så mye i permisjonen at jeg aldri har vært i mer aktivitet, og han sykler til jobb hver dag og får mye aktivitet der. Utover det har vi ingen plan, men prøver å hjelpe hverandre med å få en så god hverdag for hele familien som mulig.

Anonymkode: 638fa...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du?

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det?

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

1. Fullammer.

2. Jeg tar alt når han jobber, i helgene tar han alle nattbleier og ofte også trøst. 

3. Vi bidrar begge to, den som ikke har babyen rydder og vasker, men ofte gjør jeg det med baby i bæresjal. Mannen pusser opp huset og det tar mye tid også. 

4. Ganske mye. Liker å trene og får noen timer til det i uka sånn ca. Liker også å male og sy, og da tar han baby om jeg holder på med et prosjekt. 

5. Vil si vi er ganske likestilt. Mannen lager stort sett alltid middagen både i hverdagen og helg.

6. Jepp jeg var på venninne besøk en times tid tidligere idag og skulle egentlig ta med baby men mannen sa jeg kunne la henne bli hjemme. 

7. Nei vi avtaler underveis. Om jeg sover lenge en morgen lar jeg han sove lenge neste morgen. Samme gjelder andre aktiviteter. 

Anonymkode: 868f3...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du? Ammer, masse!

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst) Jeg gjør

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? Stort sett han, litt meg.

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen? Vi er litt sære, liker best å være sammen oss i familien.

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? Han lager ofte middag og er litt med ungene når han kommer hjem. Rydder og vasker litt.

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det? Ja, det har han brukt å gjøre. 

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol? Nei, vi beveger oss mye i naturen med ungene, lite tid til egen trening, men hender han løper en tur på kvelden. Jeg trener svært lite utenom trilleturer på dagtid. 

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

 

Anonymkode: 775eb...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du? fullammer

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst) jeg ammer, mannen tar bleier og evt annet "ekstra".

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? Han gjør nesten all husarbeid, jeg lager middag.

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen? jeg trener to ganger i uka, han er borte på andre ting ca to ganger i uka. 

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? Han er arbeidssøker for øyeblikket, så han står alltid opp med 2åringen vår og i helgene er de to ute sammen hvis jeg og baby har sovet lite på natta.  

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det? litt, men han synes ikke babytida er den mest spennende. Tar ikke initiativ selv, men gjør det når jeg spør. 

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol? Ingen fast plan, men ingen av oss er masse borte uansett.

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

 

Anonymkode: fd762...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du?

Gav mme etter en mnd, fikk aldri melka i gang. 

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

Vi delte på det, annethvert stell og mating. 

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

På fine dager hjemme, om baby sov og var fornøyd gjorde jeg dette mens mannen jobbet, han mens jeg jobbet. 

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

Begge to får mye mindre enn vanlig, men vi prøver å ta hensyn. Jeg tror jeg får noe mindre, samtidig er jeg fornøyd med fordelingen fordi jeg ikke vil reise fra babyen så ofte. 

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

Typisk hverdag: mannen kommer hjem med dagligvarer. Tar babyen om den ikke sover. Jeg rydder bort varer og lager middag mens far har babyen (som han savner når han jobber). En sjelden gang sover babyen når han kommer hjem, da lager han maten. 

Så spiser vi sammen, steller babyen, prater. Han gjør mest med babyen på kvelden, men ikke alt. Han elsker å ha babyen sovende på seg. En av oss stikker gjerne og trener og babyen faller for tiden til ro rundt 20-21 og sover til 2-3, etter babyen sovner ser jeg ofte tv og mannen gamer. 

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det?

Jepp. 

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

Fast og fast. Vi prater om hva vi ønsker og hjelper hverandre til å få kabalen til å gå opp. 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

 

Anonymkode: 8ac57...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg i permisjon med tredjemann, men har gjort det ganske likt med alle tre. Jeg fullammer og tar babyen om natta. Nå er ikke han noen morgenfugl foreløpig, men om han insisterer på å stå opp tidlig, pleier mannen å overta fra kl 6, så jeg får sove litt. Jeg sover akkurat nå for tiden kun unntaksvis to timer i slengen om natta, så er mao mye våken. 

Jeg gjør det meste av husarbeid og div ærend, men noe husarbeid gjør jeg på ettermiddagen, mens mannen er sammen med barna. Har en baby som ikke er så tålmodig med å ligge på gulvet, og det er tungt å gjøre husarbeid med ni kg baby i bæresjal på magen... Blir mye lettere når han er gammel nok til å bæres på rygg. Lager middag hver dag til

Det er foreløpig ikke lett for meg å dra fra babyen, siden jeg fullammer og jeg tviler på at han tar flaske. Men vi har fast avtale om at vi trener på skift en kveld i uka. Ellers trener jeg på dagtid. 

Ellers er mannen med barna etter jobb, hvor han enten er i hagen med de eldste, sørger for at babyen får sove eller rydder opp etter middag. Ettermiddagen er for det meste familietid. Hvis han skal jobbe med noe praktisk i huset, tar han gjerne med et eller to barn på det. Da vi hadde bare ett barn, hadde han babyen mye om ettermiddagen. Både for å avlaste meg og for å være sammen med sønnen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Fullammer.

2. Baby sover hele natten, 8 eller 9 timer:O men var meg før hun fikk døgnrytme. Jeg tåler lite søvn godt, samboer ikke! Dessuten er det jo han som skal på jobb og ikke har mulighet til å ta en lur utpå morgenen.

3. Begge. Jeg gidder ikke gjøre særlig når han er på jobb (smårydder og vasker litt klær bare) men når begge er hjemme tar vi av og til en skikkelig runde mens den ene passer baby. 

4. Jeg får nesten ikke egentid (hender jeg drar på butikken og har vært hos tannlegen), men liker heldigvis å være med baby 😄 samboer har vært borte noen ganger, feks en helg på guttetur.

5. Når han kommer hjem fra jobb lager han middag hvis jeg må amme, hvis jeg nylig har ammet lager jeg middag. Vi prøver at han er mest mulig med henne kvelder og helger.

6. Ja.

7. Nei, ingen faste avtaler. Han får gjort mye mer "gøy" enn meg. Vi er enig om at jeg snart skal få ta meg en joggetur, men jeg føler meg ikke klar. Han er fullt klar over at han får komt seg mye mer ut (joggetur, sykkeltur, fjelltur) enn meg og er klar på at han skylder meg mye barnepass:D

jeg føler også at jeg gjør en god del mer. Når han kommer hjem og er med baby forter jeg meg og kaste søppel, rydde osv. Jeg har sagt dette til han, og vi har blitt enig om å skaffe vaskehjelp en gang i måneden, som han betaler (han tjener best). Da slipper vi å sette av tid til en storvask innimellom og bare støvsuger, vasker lett på bad osv.

Anonymkode: 5e04f...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gir du erstatning eller fullammer du? 

Delammer, dvs. ammer om natta, pumper og gir på flaske om dagen.

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

Jeg. Vekker mannen for å hjelpe hvis det er helt krise (f.eks. babyen kastet opp i senga si og senga må skiftes, babyen er tett i nesa og vi må suge ut snørr)

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

Begge, gjør dette sammen i helgen.

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

Syr, så har mulighet til å drive med hobby når babyen sover. Ingen hobbyer utenom huset.

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

Like mye som jeg. Lager mat hvis jeg ikke har laget, drar og handler hvis jeg ikke har gjort det. Alt i hagen og bilreparasjon gjøres av ham.

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det? 

Han gjemmer seg ikke på et annet rom. Har han lyst å leke med ungen, så tar han den.

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

Ingen faste avtaler. Er det noe, så spør vi der og da. F.eks. at han vil dra på trening eller at jeg vil dra på handletur alene.

Anonymkode: c83a8...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Fullammer

2. Jeg tar nettene, men er det en kaosnatt står han opp tidlig og gir meg ca to timer søvn før han må på jobb. Han står alltid opp tidlig i helgene. 

3. Den som ikke har ungen, gjør husarbeidet. Dog vasker jeg mest klær for det går an å gjøre sammen med ungen, og er ofte nødvendig å gjøre ila dagen. 

4. Lite egentid, men det handler sikkert mest om at jeg ikke har hatt behov enda. Nevnte at det var en film på kino jeg ville se, og fikk beskjed om at det skulle vi få til, så han er veldig villig til å avlaste. Han får mer, men har aldri dratt på noe uten å avklare med meg om det er ok først (unntaket er det som er obligatorisk, men da vet jeg jo når han må være vekke)

5. Når han kommer hjem tar han enten ungen eller lager middag, avhengig av hvor i løypa vi er. Har ikke jeg fått til å handle, så handler han på vei hjem. Han tar alltid kveldsstellet og de fleste bleiene. I helgene er vi likestilt på alt. Unntaket er når det er en «viktig» fotballkamp. Da er jeg raus og lar ham se den, og fikser det som fikses må i den tida.

6. Han elsker å leke, kose og prate med ungen, og gjør alt like naturlig som jeg (med unntak av amming.. også får han mer panikk ved enorme bæsjebleier, men tar dem og banner bare litt ekstra)

7. Ingen av oss trener... jeg går på tur og bærer så mye i permisjonen at jeg aldri har vært i mer aktivitet, og han sykler til jobb hver dag og får mye aktivitet der. Utover det har vi ingen plan, men prøver å hjelpe hverandre med å få en så god hverdag for hele familien som mulig.

Anonymkode: 638fa...4bf

Dette her, sånn helt nøyaktig, minus trening. Mannen trener etter ungene sover noen ganger i uka. Jeg orker ikke å trene nå.

Anonymkode: a71cb...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du?

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det?

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

1. Fullammer
2. Jeg, siden det stort sett innebærer amming.
3. Jeg gjør kanskje 1/3, de siste dagene har jeg kun holdt kjøkkenet i orden, mens mannen tar resten.
4. Jeg får vel ingenting, mannen trener tre ganger i uken. Har kjøpt pumpe nå, slik at jeg lettere skal kunne dra bort en tur.
5. Han handler og lager middag hvis jeg ikke har gjort det. I helgen deler vi stort sett på, jeg synes det er godt å la han ta babyen da slik at jeg får gjort husarbeid i fred.
6. Nei, det er nok jeg som sier "Kan du ta henne opp?", og "Har du sjekket bleien?" etc. Har nevnt dette for han, at han må ta litt initiativ selv. Han føler hun kun roer seg hos meg, så han synes det er liten vits at han plukker henne opp når hun blir urolig.
7. Nei.

Anonymkode: 6ada1...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du?

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det?

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

Erstatning her, begynt med fast føde.

Jeg tar barnet 5 netter i uken og han to selv om han jobber fullt.

Den som er minst sliten rydder, vasker og støvsuger hjemme. 

Vi har begge en dag i uken hver til idretter. Så har jeg egentid på søndager pga han oftere er ute å drikker enn meg.

Når han kommer hjem ordner jeg som regel middagen. Han tar ut søppel og støvsuger. I helgene vasker han ned kjøkken av det jeg ikke har rukket i uka mens jeg vasker badet. Stuen tar vi sammen, mens jeg ordner med klærne.

Han tar masse initiativ til å være med sitt eget barn. Å kalle det passe eget barn blir veldig feil.

Han kommer hjem fra jobb og tar over med en gang Så jeg får skifter og reist. Han drar rett fra jobb til idretten før han kommer hjem. 

 

Anonymkode: ae6d1...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

1. Fullammer

2. Jeg tok barnet på natten fordi vi så at en opplagt pappa på dagen var mer nyttig enn en sur ogtreg pappa på natten 

3. Han ryddet. Byttet på å støvsuge ved behov. Ingen vasket den første tiden.

4. egentiden bestod i å legge meg på et rom for meg selv og se på en serie eller sove. Hobby/idrett stod ikke i hodet på meg da (0-6 mnd)

5. Om du mener hvor mye mannen gjør/gjorde ift. meg, så stod han mer på enn meg. Jeg lagde mat, han ryddet alt. Han stod opp tidlig i helgene så jeg fikk sove ut. Nå fordeler vi det mer og tar like mye av husarbeidet (9/10 mnd)

6. Tar såklart initiativ til å ta ungen, den er et levende familiemedlem

7. Først den siste tiden  har vi faste kvelder i uka som vi kan bruke som vi selv vil mens den andre er hjemme

Anonymkode: 14909...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også legge til at det har vært veldig verdifullt for meg i permisjon å ha noen hobbier som kan pleies hjemmefra. Strikker, syr, hører på lydbøker og podcaster. Da får jeg påfyll og energi fra noe annet, og føler ikke jeg "kun" er sammen med baby. Og dette er ikke noe jeg kan gjøre fordi babyen sover så innmari mye for seg selv, men litt da og når babyen sover i sjal. Jeg hadde blitt sprø om det jeg gjorde i hele permisjonen var å være sammen med babyen og gjøre husarbeid. Jeg trenger å pleie noen egne interesser for å ha noenlunde mental balanse. 😉 Men mye av dette innebærer ikke at far tar babyen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Gir du erstatning eller fullammer du? Fullpumper, gir morsmelk på flaske.

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst) Far tar første skift, frem til kl. 24 (jeg tar natten frem til kl. 7 når far har fri og sover videre etter at han har tatt babyen). Når far skal på jobb tar han en mating og et bleieskift før han drar.

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? Når begge har fri deler vi på. Har klistremerkebaby så den som ikke har babyen gjør husarbeid (eller tar en powernap). Når far er på jobb tar jeg det jeg rekker når babyen sover. Prioriterer middagslaging, må ofte bruke 2 soveøkter - skjære opp ingredienser/forbedrede i den første, tilberede i den neste (forutsatt at baby kan ligge for seg selv litt)

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen? Min egentid går til søvn, dusj etc. etter eget ønske. Kunne ha dratt på besøk, trening o.l. når jeg ønsker om jeg hadde hatt overskudd til dette. Far prøver å få lagt inn en 3-4 løpeturer i uken (når baby sover)

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? Deler likt.

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det? Ja, han stortrives i farsrollen og kunne nok gjerne tenkt seg å ha tatt hele permisjonen selv.

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol? Nei, det går av seg selv.

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

 

Anonymkode: 0eb66...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Heisann! Dere som er førstegangsforeldre og er i barselpermisjon mens mannen jobber; kan dere svare på disse spørsmålene? 🙂

1. Gir du erstatning eller fullammer du?

2. Hvem tar barnet på natten? (mat, bleie, trøst)

3. Hvem rydder, vasker og støvsuger i hjemmet? 

4. Hvor mye egentid får du til hobbyer/ idrett i hverdagen og hvor mye tid får mannen?

5. Hvor mye gjør mannen når han kommer hjem fra jobb? Hvor mye gjør mannen i helgen når han har fri? 

6. Viser mannen interesse av å passe ungen og tar han selv initiativ til det?

7. Har dere faste avtaler eller en plan dere følger mtp. hvordan dere fordeler å ha barnet og når dere skal på trening ol?

 

Spør fordi jeg føler at jeg gjør så mye mer.

 

Anonymkode: 7300c...b46

1) Gav pumpemelk på flaske til baby var 2.5 mnd fordi vi ikke fikk til å amme. Deretter fullammet vi til 5.5 mnd.

2) Når jeg pumpet var det mannen som gav baby mat mens jeg pumpet/håndmelket.  Jeg brukte sleit med tette melkeganger, så brukte ofte opp mot 1t på å hver pumperunde. Da vi fikk til ammingen tok jeg baby på natten, men han sov ofte gjennom på den tiden, så det var ikke så slitsomt. Etter at jeg sluttet med nattamming ved 10 mnd har vi delt omtrent 50/50 på nettene.

3) Vi har hver våre oppgaver hjemme.  I barseltiden gjorde mannen mest.

4) Ingen av oss har spesielt mye egentid. 2 ettermiddager hver i måneden i snitt.

5)

6) Ja

7) Nei

Anonymkode: 95c53...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør alt. Tar dag, kveld og natt. Hver eneste dag. Gjør også husarbeidet. Ingen egentid. Tenker at det kan jeg gjøre når jeg er ferdig med perm. Jeg er aktiv med babyen min. Vi har mye på agendaen:) mannen lager middag av og til. Jeg delammer. Trives:)

Anonymkode: d258f...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...