Gå til innhold

Julegaver fra Finn, Letgo osv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Frostrose skrev:

TS har allerede skrevet at hn bor i by, og kan hente varene. Porto er derfor ikke relevant. Ellers er jeg enig med deg 

Hvorfor er det "ræl" fordi det er fra finn? Dersom man har 50kr å bruke, ville jeg heller fått en god, brukt bok enn et billig plastpledd fra Nille. Men jeg hadde takket fint for begge deler, og hadde ikke ment at de skulle gi f... Hyggelig at folk tenker på meg. 

Jeg har et familiemedlem som ikke har så mye penger. Hun tråler Facebook o.l. for gratis klær. Disse klipper hun opp og syr luer, votter m.m. Hyggelige, gjennomtenkte gaver trenger ikke å koste så mye. 

Bøker er også "risikosport" når de ikke kan byttes. Fort gjort å gi en bok som ikke er mottakers smak eller som vedkommende allerede har. Hva med en pose twist? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at noen går foran og gir brukt i gaver! Har ikke forslag til deg, annet enn at det blir vel som ellers. Gi det som passer den enkelte, søk på Finn. Ingen krise at ting ikke kan byttes. Supert initiativ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke likt å få en brukt ting, med mindre det var en pyntegjenstand av glass e.l. som kunne vaskes (og det trenger jeg egentlig ikke). Klær og tekstiler som jeg ikke vet hvor kommer fra liker jeg ikke så godt. Selv om det er helt greit å arve fra kjente. Vet ikke helt hvorfor, føles som jeg ikke får det rent...

Men hovedgrunn til at det ikke egner seg som gave er at det ikke kan byttes...

 

Anonymkode: 557f5...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange nye gaver som heller ikke kan byttes, f.eks. gaver kjøpt på salg eller gaver kjøpt lenge før jul. Synes det er en helt merkelig tankegang at en gave MÅ kunne byttes. Hva med å faktisk bare være takknemlig for det man får? Jeg kjenner jeg blir helt matt av hvor kravstore enkelte er. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får ikke brukte ting, hverken til fødselsdager, jul eller ellers i året. De har rett på nye ting.

Anonymkode: dc958...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn får ikke brukte ting, hverken til fødselsdager, jul eller ellers i året. De har rett på nye ting.

Anonymkode: dc958...0e8

Har de? Hvor er den retten forankret? Hvorfor er nytt best? 

Anonymkode: 9984c...3db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser an mottakeren. Enkelte i familien hadde jeg aldri, aldri kjøpt brukt til. Mens til andre er det helt ålreit. Barna/ungdommene mine har fått kjempemange gaver som har vært kjøpt brukt. Iblant har jeg kjøpt brukt for å slippe billigere unna, iblant for å kunne gi flere ting og iblant fordi tingene har vært umulige å finne i butikk eller på nett som nye. Jeg er veldig for å handle brukt,men ser altså an mottakeren. 

Anonymkode: 4db09...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Skulle ønske flere turte å gi brukte ting !

Grunnen til at flere ikke tør å gi brukte ting er fordi folk flest ikke er begeistret over å få brukte gaver! Skulle bare mangle!

Anonymkode: ed7db...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at flere ikke tør å gi brukte ting er fordi folk flest ikke er begeistret over å få brukte gaver! Skulle bare mangle!

Anonymkode: ed7db...81c

Sånne som deg får i julegave et brev med beskjed om at det er gitt penger i ditt navn til et veldedig formål. Så sørger jeg for at pengene blir brukt på noen som faktisk setter pris på det.

Anonymkode: d4251...2e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne imot brukt. Liker jeg det ikke så havner det bare i boksen med andre gaver jeg pakker inn på nytt og gir bort neste jul, og så sparer jeg penger på gavene til neste år.

Anonymkode: 71251...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som deg får i julegave et brev med beskjed om at det er gitt penger i ditt navn til et veldedig formål. Så sørger jeg for at pengene blir brukt på noen som faktisk setter pris på det.

Anonymkode: d4251...2e5

Tviler på det. Har til nå aldri fått slike gaver og kommer neppe til å få det heller ;)

Anonymkode: ed7db...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at flere ikke tør å gi brukte ting er fordi folk flest ikke er begeistret over å få brukte gaver! Skulle bare mangle!

Anonymkode: ed7db...81c

Mange ønsker seg faktisk brukt, men folk er redd for reaksjoner alla dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de? Hvor er den retten forankret? Hvorfor er nytt best? 

Anonymkode: 9984c...3db

Jeg tar ikke imot og gir heller ikke brukte ting. Ting som andre har brukt, er no go hos oss. Noen har jo gitt oss brukte ting fordi de mener det "godt", men slikt har aldri blitt tatt vare på av oss. .Brukte ting som andre har gitt, går i søpla

Anonymkode: dc958...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Arkana skrev:

Det er da mange nye gaver som heller ikke kan byttes, f.eks. gaver kjøpt på salg eller gaver kjøpt lenge før jul. Synes det er en helt merkelig tankegang at en gave MÅ kunne byttes. Hva med å faktisk bare være takknemlig for det man får? Jeg kjenner jeg blir helt matt av hvor kravstore enkelte er. 

Nei, alle gaver MÅ ikke kunne byttes. Men det er jo fint å få noe man faktisk kan bruke. Får du en bok eller CD du har fra før eller klær i feil størrelse, er det jo fint å ha mulighet til å bytte. Det er selvsagt tanken som teller, men da bør man jo tenke på at mottaker skal få noe hen liker og/eller har bruk for. Så lenge tanken er god, er det lov å bomme litt innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som deg får i julegave et brev med beskjed om at det er gitt penger i ditt navn til et veldedig formål. Så sørger jeg for at pengene blir brukt på noen som faktisk setter pris på det.

Anonymkode: d4251...2e5

Og det er faktisk en fin gave å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at flere ikke tør å gi brukte ting er fordi folk flest ikke er begeistret over å få brukte gaver! Skulle bare mangle!

Anonymkode: ed7db...81c

Hva er galt med en brukt bok, en brukt gyngehest, en brukt playstation eller brukte skøyter? Det er likevel nytt for den som trenger det og like fullt brukelig om det er i god stand? Bedre for miljøet med gjenbruk. Bedre for oss alle. Det må vel være en bra ting å lære barna sine og å oppmuntre hverandre til? Mange er heldigvis flinke til å bruke bruktmarkedet til vanlig. 

Anonymkode: d7636...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med en brukt bok, en brukt gyngehest, en brukt playstation eller brukte skøyter? Det er likevel nytt for den som trenger det og like fullt brukelig om det er i god stand? Bedre for miljøet med gjenbruk. Bedre for oss alle. Det må vel være en bra ting å lære barna sine og å oppmuntre hverandre til? Mange er heldigvis flinke til å bruke bruktmarkedet til vanlig. 

Anonymkode: d7636...367

Det er ikke nytt. Det er det som er saken. Folk og barn som "arver" brukte ting, føler seg annenrangs

Anonymkode: dc958...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske stram økonomi akkurat nå, og det vil nok ikke forandre seg med det første.

Jeg vurderer å kjøpe en del gaver på feks Finn. Har ikke veldig erfaring med å handle der, så lurer på hva dere synes?

Hvilke type gaver er greit å kjøpe på Finn?

Klær? Sportsutstyr? Leker? Hva med smykker, vesker eller slike ting?

Jeghar alt fra 3 åringer, skolebarn, tenåringer, studenter og voksne jeg ønsker å gi gaver til.

Jeg tenker det er bedre å få noe ordentlig selv om det er brukt (kjøper selvsagt kun pent brukte ting) enn å måtte kjøpe noe skrot fra butikken for samme sum hva mener dere?

Anonymkode: cbe51...662

Kjøper ofte ting brukt selv, har ikke gitt brukt i gave annet enn til faren min. Og da var det et samlerobjekt som ellers er vanskelig å få tak i. Han ble kjempe glad. Tror ikke jeg hadde turt å gi brukt til svigers da de er veldig opptatt av summer, pakninger, byttelapper og den slags. 

Anonymkode: 4187f...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nytt. Det er det som er saken. Folk og barn som "arver" brukte ting, føler seg annenrangs

Anonymkode: dc958...0e8

Da bør man jobbe med innstillingen sin og med selvfølelsen. Når man får fine brukte ting som en har glede eller nytte av, så bør en være strålende fornøyd. 

Anonymkode: d7636...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...