Gå til innhold

Ut med alt sukker !!! Er noen flere med på sukker-kutt ???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.9.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:

 3 Mndr uten hvitt tilsatt sukker ?

Tror jeg sier resten av livet nå jeg 👍💪

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.10.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Tjoho ! 40 dager uten hvitt sukker (har fått i meg mikro-doser når det har vært tilsatt uten at jeg har visst det og det har jeg da smakt !) 

jeg smakte såvidt på hjemmelaget eplesyltetøy i helgen - huff så søtt !!! Alle reseptorer i kroppen merket det, følte meg nesten invadert ! 

Huff Nei jeg kommer aldri Til å spise hvitt sukker igjen ! 

Hva jeg bruker i stedet

- dadler

- honning 

- stevia 

- kokosblomstsukker

 

 

hvordan går det m dere andre her ? 

Ts 

Anonymkode: 53b6a...df0

Kokoablomstsukker: Et sukker som inneholder i underkant av 80 % sukker i form av sukrose – altså vanlig sukker, og resten glukose og fruktose.

Honning: søtere enn sukker. 

Vanlig sukker kommer også fra naturen, bare for å ha sagt det. 

Veldig bra at man kutter sukkerinntaket, men det spiller ingen rolle hva slags sukker man spiser, vanlig sukker, honning, sirup, ett fett! 

Anonymkode: 9443a...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Kokoablomstsukker: Et sukker som inneholder i underkant av 80 % sukker i form av sukrose – altså vanlig sukker, og resten glukose og fruktose.

Honning: søtere enn sukker. 

Vanlig sukker kommer også fra naturen, bare for å ha sagt det. 

Veldig bra at man kutter sukkerinntaket, men det spiller ingen rolle hva slags sukker man spiser, vanlig sukker, honning, sirup, ett fett! 

Anonymkode: 9443a...c77

..... 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Kokoablomstsukker: Et sukker som inneholder i underkant av 80 % sukker i form av sukrose – altså vanlig sukker, og resten glukose og fruktose.

Honning: søtere enn sukker. 

Vanlig sukker kommer også fra naturen, bare for å ha sagt det. 

Veldig bra at man kutter sukkerinntaket, men det spiller ingen rolle hva slags sukker man spiser, vanlig sukker, honning, sirup, ett fett! 

Anonymkode: 9443a...c77

Du farer med løgn og gammalt oppgulp ! Jeg skjønner ikke hvor Du vil med dette ? Hvorfor blander du deg - denne tråden handler om å kutte ut HVITT RAFFINERT SUKKER som er direkte giftig for noen- tomme kalorier som ødelegger blodsukkeret og som gjærer i tarmen ...! ! Hva er vanskelig å forstå her ?  

Hvitt raffinert sukker er ikke det samme som feks honning da honning er søtere enn sukker så man bruker mindre samt inneholder probiotika og mineraler. Det er færre kalorier i honning enn sukker også samt at sukker er 100% tomme kalorier. Honning er også anti-septisk. 

Ved å spise dadler (smoothie, kaker etc) får man i seg masse viktige mineraler og kostfiber sammenlignet med bare tomme kalorier i sukker. 

Kokosblomstsukker inneholder mineraler vitaminer og er pre-biotisk og har også en lavere glykemisk indeks som er veldig bra for å holde blodsukkeret jevnt. 

Hvem jobber du for? Coca-cola? 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette 🤔

men jo takk ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Det jeg tror brukeren vil med dette, er å bevisstgjøre deg på at sukker (uavhengig av hvor det kommer fra) lagres i kroppen og brytes ned av kroppen på samme måte som hvitt, raffinert sukker. 

Ja, man får i seg mineraler og vitaminer gjennom frukt, dadler, honning og lignende, men det er fremdeles sukker i det og kroppen behandler det som sukker. Eneste forskjellen er at du får i deg mer næring gjennom søtstoffene :) Ingenting i veien med å spise dadler eller frukt, dog honning har jeg et problem med å spise på grunn av biene.

Anbefaler deg på det sterkeste å prøve ut Sukrin + (pluss). Det påvirker ikke blodsukkeret ditt, og er veldig søtt :) 

BTW: gratulerer med å ha kuttet ut raffinert sukker over så lang tid! 😄 

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Det jeg tror brukeren vil med dette, er å bevisstgjøre deg på at sukker (uavhengig av hvor det kommer fra) lagres i kroppen og brytes ned av kroppen på samme måte som hvitt, raffinert sukker. 

Ja, man får i seg mineraler og vitaminer gjennom frukt, dadler, honning og lignende, men det er fremdeles sukker i det og kroppen behandler det som sukker. Eneste forskjellen er at du får i deg mer næring gjennom søtstoffene :) Ingenting i veien med å spise dadler eller frukt, dog honning har jeg et problem med å spise på grunn av biene.

Anbefaler deg på det sterkeste å prøve ut Sukrin + (pluss). Det påvirker ikke blodsukkeret ditt, og er veldig søtt :) 

BTW: gratulerer med å ha kuttet ut raffinert sukker over så lang tid! 😄 

Takk takk. 

Jeg ønsker ikke noe raffinert el behandlet og det må man vel nesten si sukrin er? Jeg vet ikke helt m KBS men honning og dadler er jo naturlig. Det er viktig for meg. 

Tydeligvis viktig å presisere dette ; selv om man bytter ut hvitt sukker m honning så betyr ikke det man skal hive innpå m honning (hvis man vil ned i vekt). 

Denne tråden handler heller ikke så mye om vekt men om helse ! 

Jeg får ikke et instant sug etter mer sukker når jeg spiser dadler HBS stevia honning som v hvitt sukker. 

Hvitt sukker gir et sug etter mer, det er veldig avhengighetsskapende som heroin. Jeg får heller ikke pels på tennene av honning etc som jeg gjør av sukker ! Jeg får bedre hud av å avstå fra sukker også. 

Jeg har også - SUPERBONUS- mindre sug etter alkohol ! Og det har vært forsket på at alkoholikere ofte er sukker-avhengig - så de burde hvertfall kutte ut sukker !!!! Så slipper man at en avhengighet trigger en annen...? 

Jeg er ingen ekspert men har kjent på kroppen at hvitt sukker «fermenterer» i tarmen - det er kanskje det som er sukker-koma ???

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så mye tullball. :rolleyes:

 

- fermentering av tarmene

- gjæring

- sukkeravhengighet

- giftig

- probiotika

 

and so on, dette bare siste siden. 

Anonymkode: 205fa...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært sukkerfri (inkl honning, dadler, stevia, aspartam osv...) i drøye 11 uker. Gått ned over 14 kg.

Jeg er nøye på kostholdet også, det skal sies. For min del spiste jeg mer så lenge jeg fikk i meg noe søtt, selv lettbrus. Når jeg hadde fått i meg søtt, ble jeg fysen på noe salt. Og omvendt. Nå spiser jeg kun begrensede mengder frukt og synes det er fryktelig søtt.

Jeg skal ikke legge meg opp i diskusjonen rundt avhengighet osv, men jeg hadde store problemer med magen og skulle på utredning for irritabel tarm. Ganske raskt etter at jeg kuttet ut sukker forsvant problemene helt. Så for min del er det i hvert fall "giftig".

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært sukkerfri (inkl honning, dadler, stevia, aspartam osv...) i drøye 11 uker. Gått ned over 14 kg.

Jeg er nøye på kostholdet også, det skal sies. For min del spiste jeg mer så lenge jeg fikk i meg noe søtt, selv lettbrus. Når jeg hadde fått i meg søtt, ble jeg fysen på noe salt. Og omvendt. Nå spiser jeg kun begrensede mengder frukt og synes det er fryktelig søtt.

Jeg skal ikke legge meg opp i diskusjonen rundt avhengighet osv, men jeg hadde store problemer med magen og skulle på utredning for irritabel tarm. Ganske raskt etter at jeg kuttet ut sukker forsvant problemene helt. Så for min del er det i hvert fall "giftig".

Anonymkode: c97e9...130

Takk supert at du delte dette :) understreker hva jeg også føler sukker kan forårsake ! 

Og til deg som skriver tullball over her, gå og ta deg en kokosbolle! Og god natt. 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært sukkerfri (inkl honning, dadler, stevia, aspartam osv...) i drøye 11 uker. Gått ned over 14 kg.

Jeg er nøye på kostholdet også, det skal sies. For min del spiste jeg mer så lenge jeg fikk i meg noe søtt, selv lettbrus. Når jeg hadde fått i meg søtt, ble jeg fysen på noe salt. Og omvendt. Nå spiser jeg kun begrensede mengder frukt og synes det er fryktelig søtt.

Jeg skal ikke legge meg opp i diskusjonen rundt avhengighet osv, men jeg hadde store problemer med magen og skulle på utredning for irritabel tarm. Ganske raskt etter at jeg kuttet ut sukker forsvant problemene helt. Så for min del er det i hvert fall "giftig".

Anonymkode: c97e9...130

Forresten , wow helt imponerende !!! Hvor lenge måtte du kjempe mot sukker-suget ? Føler du noe på det Nå? Spiser du ellers kavkarbo (ikke ris potet pasta brød etc ?) 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud så mye tullball. :rolleyes:

 

- fermentering av tarmene

- gjæring

- sukkeravhengighet

- giftig

- probiotika

 

and so on, dette bare siste siden. 

Anonymkode: 205fa...80d

Hvor gammel er du? 

Du virker EKSTREMT lite belest. Alternativt bare hjernevasket . 

Har du feks hørt om diabetes ? Kreft ? Candida ? Alzheimer ? 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk supert at du delte dette :) understreker hva jeg også føler sukker kan forårsake ! 

Og til deg som skriver tullball over her, gå og ta deg en kokosbolle! Og god natt. 

Anonymkode: 53b6a...df0

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forresten , wow helt imponerende !!! Hvor lenge måtte du kjempe mot sukker-suget ? Føler du noe på det Nå? Spiser du ellers kavkarbo (ikke ris potet pasta brød etc ?) 

Anonymkode: 53b6a...df0

Kokosbolle 😂

Til å begynne med slet jeg ikke med fravær av sukker i det hele tatt. Etter en tid med mange arrangementer (bursdager osv) var smertene helt uutholdelige, så det og bli smertefri var en kjempemotivasjon. 11 uker senere har jeg tydeligvis glemt hvor jævlig det var, for nå sikler jeg på småkaker og julemarsipan 😉

Jeg går på en diett som heter Bright Line Eating. 

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kokosbolle 😂

Til å begynne med slet jeg ikke med fravær av sukker i det hele tatt. Etter en tid med mange arrangementer (bursdager osv) var smertene helt uutholdelige, så det og bli smertefri var en kjempemotivasjon. 11 uker senere har jeg tydeligvis glemt hvor jævlig det var, for nå sikler jeg på småkaker og julemarsipan 😉

Jeg går på en diett som heter Bright Line Eating. 

Anonymkode: c97e9...130

Aha takk ! Hva slags smerter ? 

Jeg føler jeg knaker mindre i ledd etter at jeg har kuttet ut sukker. 

 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? 

Du virker EKSTREMT lite belest. Alternativt bare hjernevasket . 

Har du feks hørt om diabetes ? Kreft ? Candida ? Alzheimer ? 

Anonymkode: 53b6a...df0

Eldre enn deg. ;)

Har du/dere kilder på dette?

Candida er sopp, oftest i munn eller underliv. Oftest kommer det av overdrevet bruk av såpe eller antibiotika. Ikke sukker.

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/candidiasis---veileder-for-helseper/#behandling

 

Diabetes kommer ikke av sukker, men kan være relatert til overvekt.

google it

 

Kreft av sukker? Kreft lever av sukkerarter, men kommer ikke AV sukker.

https://kreftforeningen.no/om-kreft/myter-om-kreft/

 

Alzheimer av sukker?

https://nasjonalforeningen.no/demens/ulike-typer-demens/alzheimers-sykdom/

 

-

Men når det er sagt: de fleste spiser for mye sukker og for lite grønnsaker.

(dessuten for mye stekt mat, rødt kjøtt, mye alkohol - som alle er beviste bidragende årsaker til diabetes og kreft)

 

Når man legger om kostholdet med for eksempel bort med sukker, så bruker de fleste legge till og ta bort flere faktorer. Som mindre/ingen hel/halv fabrikata (full av fett og salt), mer grønnsaker, mer frukt, ingen godteri, kaker etc som jo ikke har noen nytte for oss, foruten kos. Det er kostholdet som helhet som skaper godt kosthold, ikke enkeltdeler som sukker. (eller blåbær, eller hva det nå er som er in for tiden)

Anonymkode: 205fa...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

fermentering av tarmene

 - gjæring

Og har du aldri hørt om IBS ? Lavfodmap? 

Jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt kommenterer her , du er tydeligvis veldig fornøyd m ditt forhold til sukker og da er du jo ikke kvalifisert til å blande deg inn her egentlig ? Denne tråden er for de som i første omgang ønsker å kutte ut hvitt tilsatt raffinert sukker (som er overfalt feks i makrell i tomat ) 

Til de som sier dadler honning etc har sukker også - eh ja.... hva m melken din , osten din, brødet , pastaen ? Sukker der også i nedbrutt form. Nedlatenhet hovering kverulering er ikke ønsket velkommen her, lag heller deres egen pro-hvit sukker tråd. Takk 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre enn deg. ;)

Har du/dere kilder på dette?

Candida er sopp, oftest i munn eller underliv. Oftest kommer det av overdrevet bruk av såpe eller antibiotika. Ikke sukker.

https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/candidiasis---veileder-for-helseper/#behandling

 

Diabetes kommer ikke av sukker, men kan være relatert til overvekt.

google it

 

Kreft av sukker? Kreft lever av sukkerarter, men kommer ikke AV sukker.

https://kreftforeningen.no/om-kreft/myter-om-kreft/

 

Alzheimer av sukker?

https://nasjonalforeningen.no/demens/ulike-typer-demens/alzheimers-sykdom/

 

-

Men når det er sagt: de fleste spiser for mye sukker og for lite grønnsaker.

(dessuten for mye stekt mat, rødt kjøtt, mye alkohol - som alle er beviste bidragende årsaker til diabetes og kreft)

 

Når man legger om kostholdet med for eksempel bort med sukker, så bruker de fleste legge till og ta bort flere faktorer. Som mindre/ingen hel/halv fabrikata (full av fett og salt), mer grønnsaker, mer frukt, ingen godteri, kaker etc som jo ikke har noen nytte for oss, foruten kos. Det er kostholdet som helhet som skaper godt kosthold, ikke enkeltdeler som sukker. (eller blåbær, eller hva det nå er som er in for tiden)

Anonymkode: 205fa...80d

Jeg har IKKE laget denne tråden for å opplyse ignorante personer som deg. Du får Google selv. Men Du virker så himla ignorant at jeg får helt vondt så værsågod

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2001/06/07/candida-soppen-skaper-problemer/

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/er-alzheimer-type-3-diabetes/ 

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha takk ! Hva slags smerter ? 

Jeg føler jeg knaker mindre i ledd etter at jeg har kuttet ut sukker. 

 

Anonymkode: 53b6a...df0

Leddene er bedre, men jeg hadde også mye muskelsmerter. Hvis jeg for eksempel trykket på låret kjentes det som om det var et blåmerke der, hvis du skjønner hva jeg mener? I tillegg var jeg veldig stiv. Etter kort tid forsvant dette og jeg fortalte det til legen min. Hun hadde en medisinsk forklaring som jeg ikke husker i detalj. Så jeg tør ikke begi meg ut i forklaringen i frykt for AB 80d, som sikkert kan motbevise det legen min sier. Dette skjedde foresten før jeg hadde gått ned særlig i vekt, så det kommer kun av kostholdet.

I tillegg har jeg absolutt ingen problemer med magen lenger. Før hadde jeg vondt hele tiden og spiste syrenøytraliserende som sukkertøy. Jeg skulle som sagt til utredning etter mange år med problemer. Men den timen er avbestilt 😊

Grunnen til at jeg har kuttet ut alle former for søtningsmidler er som sagt fordi jeg fyser på andre ting når jeg får i meg søtt. Ellers hadde jeg nok hatt honning i teen osv. 

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leddene er bedre, men jeg hadde også mye muskelsmerter. Hvis jeg for eksempel trykket på låret kjentes det som om det var et blåmerke der, hvis du skjønner hva jeg mener? I tillegg var jeg veldig stiv. Etter kort tid forsvant dette og jeg fortalte det til legen min. Hun hadde en medisinsk forklaring som jeg ikke husker i detalj. Så jeg tør ikke begi meg ut i forklaringen i frykt for AB 80d, som sikkert kan motbevise det legen min sier. Dette skjedde foresten før jeg hadde gått ned særlig i vekt, så det kommer kun av kostholdet.

I tillegg har jeg absolutt ingen problemer med magen lenger. Før hadde jeg vondt hele tiden og spiste syrenøytraliserende som sukkertøy. Jeg skulle som sagt til utredning etter mange år med problemer. Men den timen er avbestilt 😊

Grunnen til at jeg har kuttet ut alle former for søtningsmidler er som sagt fordi jeg fyser på andre ting når jeg får i meg søtt. Ellers hadde jeg nok hatt honning i teen osv. 

Anonymkode: c97e9...130

Interessant ! Har du hørt om inflammasjon ? Kan det ha vært smerter pga inflammasjon ? Kan være inflammasjon blir trigget  av sukker...? 

Ifølge legene på funksjonell medisin et feks forkalkning i blodårer grunnet innflammasjon. 

Takk for din deling! Så utrolig bra at du føler deg bedre ! 

Sukker er en fiende av helsen. Sykt at noe så avhengighetsskapende og skadelig er i nesten alle matvarer og promoteres overalt. 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant ! Har du hørt om inflammasjon ? Kan det ha vært smerter pga inflammasjon ? Kan være inflammasjon blir trigget  av sukker...? 

Ifølge legene på funksjonell medisin et feks forkalkning i blodårer grunnet innflammasjon. 

Takk for din deling! Så utrolig bra at du føler deg bedre ! 

Sukker er en fiende av helsen. Sykt at noe så avhengighetsskapende og skadelig er i nesten alle matvarer og promoteres overalt. 

Anonymkode: 53b6a...df0

Det var ikke inflammasjon. Jeg husker ærlig talt ikke eksakt hva hun sa, men mye sukker i kosten kan frigjøre ett eller annet som går i blodbanen. Dette fører til smerter.

Jeg er helt enig med deg at sukker kun er negativt for de fysiske helsen. Det er kun kalorier uten et snev av nyttestoffer, og det gir bare ulemper helsemessig. For noen er det sikkert nyttig som kos og velvære psykisk. Jeg misunner de som kan spise en kransekakering uten og spise hele kransekaka. Eller som kan spise godteri kun på lørdag. Der er ikke jeg...

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...