Gå til innhold

Ut med alt sukker !!! Er noen flere med på sukker-kutt ???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på kjøret tidligere og da kjente jeg behovet for å kutte helt. Den gang spiste jeg spiste mengder sukker. Å spise ingenting og få helt jevnt blodsukker var litt kjedelig men nødvendig. Nå unner jeg meg godteri på lørdag og kake spiser jeg i spesielle anledninger. Det viktigste er å kutte ut dårlige hverdagsvaner tror jeg, ikke handle sjokolade på 7eleven og kaker/boller til kaffen på kafe i tide og utide. 

Anonymkode: 7d9d3...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja i dag smakte jeg tilsatt hvitt sukker for første gang nesten siden sukker-kutt. Og FY hvor søtt det smakte ! 

Og det var makrell i tomat 😆 2 gram tilsatt sukker per 100 gram. For meg smakte det så søtt som godteri ! Helt utrolig hvor mange nyanser av søtt man kan smake når man kutter ut raffinert sukker. 

Smakte så vidt på tørket mango også som jeg måtte spytte ut fordi det var så søtt og klissete ! Trodde den bare var tørket men neida, det var sukker der og ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 13.30, AnonymBruker skrev:
 

 

Jeg antar at de fleste som velger og kutte ut sukker gjør det fordi de mener at de spiser for mye av det. Det er kanskje lett for deg å spise bare litt, men folk er forskjellige. Derav denne tråden...

Så hvorfor ikke bare kutte tvert? Det er jo ikke slik at sukker inneholder noe kroppen trenger, det er bare tomme kalorier....

Anonymkode: c97e9...130

Jeg føler meg bedre uten sukker. Nå synes jeg det grenser til ekkelt å tenke på hvor mye sukker det feks er i en cola, kake, sjokolade etc! 

 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har vært på kjøret tidligere og da kjente jeg behovet for å kutte helt. Den gang spiste jeg spiste mengder sukker. Å spise ingenting og få helt jevnt blodsukker var litt kjedelig men nødvendig. Nå unner jeg meg godteri på lørdag og kake spiser jeg i spesielle anledninger. Det viktigste er å kutte ut dårlige hverdagsvaner tror jeg, ikke handle sjokolade på 7eleven og kaker/boller til kaffen på kafe i tide og utide. 

Anonymkode: 7d9d3...130

Jevnt blodsukker er mitt del-mål også :) 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er definitivt ikke noe prosjekt for meg. Har akkurat fått i meg en skål selvplukkede blåbær, med en god dose sukker og vaniljesaus. 

Nam nam 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rotehodet skrev:
 

Dette er definitivt ikke noe prosjekt for meg. Har akkurat fått i meg en skål selvplukkede blåbær, med en god dose sukker og vaniljesaus. 

Nam nam 

Smak og behag :) tok akkurat en håndfull blåbær og de smakte nydelig som de var 

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med 🤓 

Det er ikke noe problem å spise sukkerfritt lenger når det fins sukkerfrie varianter av alt mulig. For enkelte av oss er det enklere å gå helt cold turkey...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bra tråd. Jeg har vært sukkerfri i 3 dager og det føles kjempebra!  Jeg har ikke evnen til å kun spise litt søtt. Det blir mengder eller ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Lilja77 skrev:
 

For en bra tråd. Jeg har vært sukkerfri i 3 dager og det føles kjempebra!  Jeg har ikke evnen til å kun spise litt søtt. Det blir mengder eller ingenting. 

Jeg er også sånn ! Grusomt ! «Sukker-junkie»! 

Mon tro om det har noe m tarm-bakterier , evnen til å bryte ned sukker etc - jeg har lest noe om at alkoholikere også veldig ofte er «søt-monser». Så det er ingen avhengighet å kimse av. 

Alt eller ingenting her og. Vurdere gå videre på en slags lav-karbo light nå men spise mye frukt og bær. 

Det var et sjokk å kjenne hvor søt makrell i tomat var! Og i dag etter inntaket av den , cravet jeg mere sukker 😕 

 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på sukker-kutt fra i morgen! Kun når det gjelder godteri da, tror ikke jeg orker å slutte med all mat som inneholder litt sukker. Men godteri er totalt unødvendig, har vært flink lenge, men i det siste har de dårlige vanene sneket seg tilbake. Og har jeg først spist godteri, så craver jeg det resten av dagen og neste dag. Jeg vet at dersom jeg holder meg unna en stund, blir behovet nesten borte!

Heia oss!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 16.58, AnonymBruker skrev:
 

Jeg syns sukkerkutt er skikkelig vanskelig. Er akkurat som om jeg er helt fjern og ikke vet hva jeg skal spise når jeg skal utelukke sukker. Tror jeg bare er så lat at jeg ikke gidder bruke hode og det er jo et glass brus som frister og litt sjokolade.. 🙄

Anonymkode: 674c4...0dd

Spis sukkerfri sjokolade da, og drikk sukkerfri brus. 

Anonymkode: ff720...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Warum skrev:
 

Jeg er med på sukker-kutt fra i morgen! Kun når det gjelder godteri da, tror ikke jeg orker å slutte med all mat som inneholder litt sukker. Men godteri er totalt unødvendig, har vært flink lenge, men i det siste har de dårlige vanene sneket seg tilbake. Og har jeg først spist godteri, så craver jeg det resten av dagen og neste dag. Jeg vet at dersom jeg holder meg unna en stund, blir behovet nesten borte!

Heia oss!

Yey! Så kult ! 👏👏👏 velkommen skal du være ! Jeg gikk nettopp tom for honning , ca en uke siden og glemte å kjøpe ny og gikk over til stevia i teen,  nå er jeg vant til det ! Tjoho! Og spiste en tomat i sted den smakte sykt Søtt og sødmefullt! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lilja77 skrev:
 

For en bra tråd. Jeg har vært sukkerfri i 3 dager og det føles kjempebra!  Jeg har ikke evnen til å kun spise litt søtt. Det blir mengder eller ingenting. 

Gratulerer og velkommen i gruppen ! 👏👏👏

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.10.2018 den 14.03, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har vært helt uten sukker (mel, poteter og ris) i nesten 5 uker nå. Føler meg fantastisk og har gått ned 7 kilo 😊

Anonymkode: c97e9...130

Fantastisk ! Jeg skal også gå over på mere lavkarbo ! Føles mye lettere Nå som jeg har eliminert den største syndere , hvitt sukker. 

Uten hvitt sukker får jeg ikke blodsukkerstigning og da får jeg heller ikke søt-sug !!! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 16.58, AnonymBruker skrev:
 

Jeg syns sukkerkutt er skikkelig vanskelig. Er akkurat som om jeg er helt fjern og ikke vet hva jeg skal spise når jeg skal utelukke sukker. Tror jeg bare er så lat at jeg ikke gidder bruke hode og det er jo et glass brus som frister og litt sjokolade.. 🙄

Anonymkode: 674c4...0dd

Hei ! Prøv en dag av gangen ! Bytt ut med honning og stevia. Spis rene varer uten tilsatt sukker. Du klarer det hvis du vil ! Det blir lettere for hver dag. 👏👏👏

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere som følger sukker-kutt gruppen ! Siste nytt er at jeg, Ts nettopp har kuttet ut kaffe / koffein også. Så jeg har trappet ned fra 3-5 kopper kaffe per dag til en blanding av grønn og svart te ! Nesten vanskeligere enn å kutte ut sukker ! 🙈😆😂🤪

Er på min 5 dag uten kaffe nå 👊💪

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er med, har allerede satt i gang. 2 uker uten sukker. Går veldig bra. 

Anonymkode: bd5f6...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei alle dere som følger sukker-kutt gruppen ! Siste nytt er at jeg, Ts nettopp har kuttet ut kaffe / koffein også. Så jeg har trappet ned fra 3-5 kopper kaffe per dag til en blanding av grønn og svart te ! Nesten vanskeligere enn å kutte ut sukker ! 🙈😆😂🤪

Er på min 5 dag uten kaffe nå 👊💪

Anonymkode: 53b6a...df0

Planen er å gå over til kun grønn/ hvit og urte-te. Og unne meg en supergod høykvalitets øko-kaffe i ny og ne 🙏

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er med, har allerede satt i gang. 2 uker uten sukker. Går veldig bra. 

Anonymkode: bd5f6...a78

Tjoho så kult !  Jeg føler meg nesten befridd fra en tilværelse på auto-pilot 🙈🙈🙈 men det er kanskje bare meg 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke klart å kutte kaffen da..Men har også kuttet ut potetgull, melk og ost. 

Anonymkode: bd5f6...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...